Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

1) Автомобил – Honda Jazz 2005, L13A1; Закупен на реални (доказано!) 197168км.

2) Масло – Ford Motor Oil Formula F 5W-30; Налято на 197232 км.

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила в момента на вземане на пробата - 198260 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1028 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 40/60;

7) Средна скорост - неизвестна;

8 ) Сезон на експлоатация – 18.09.2021г. - 13.11.2021г.;

9) Моточасове – неизвестни;

10) Изразходвано гориво - бензин около 59л. А95Н.

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;

13) Доливане на масло – 0,5 л., след изминати 800 км.

14) Преди смяната на маслото беше направена бърза (Flush) промивка, за 10 минути на празен ход, с "RAVENOL Professional Engine Cleaner 300ml".

15) По сервизна история, маслото е сменявано всяка година, (до 2020) със Shell Helix HX8 5W-40, като е изминаван годишен пробег от 15 000 до 20 000 км.

 

img20211114_21484403.thumb.jpg.67c628c438e0595863cde9fb5000b4fe.jpgPila_img20211114_21484403.thumb.jpg.4a47a5d8b7fbd2cca6260a4907ef5f12.jpg

 

Ха сега да видим сега какво се случва тук...!?

Искам коментари всякакви. Не се притеснявайте!

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе доста боклуци посъбрало като за 1000 км...при мен нещо такова става към 3-4 к км. да няма нещо скрито?

 

 

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Явно има! Следя какво точно ще излезе. За сега - това...

Screenshot_20211120-193617_Torque.thumb.jpg.832e9f7025bd1c438470c73f5db30c27.jpg

 

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече на 1563 км.

Нивото на щеката не е мръднало от предната проба. Но прогресивно се натрупват още замърсявания.

 

img20211205_17170263.thumb.jpg.a778ffa93f10b82f96308cf0b8a0b27d.jpg11111Pila_img20211205_17170263.thumb.jpg.bb8c791ad7d6a2baa1c5a34f7a42d644.jpg

  • Нагоре 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест последен.

1)  Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс.

  2)  Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г.

  3)  Общ пробег на автомобила - 189580км.

  4)  Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9820км.

  5)  Цикъл (извънградско/градско) - 5500км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Между предната и тази проба съм иминал 440км. само градско.

  6)  Средна скорост - незнам.

  7)  Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 05.12.2021г.

  8)  Моточасове – Нямам представа;

  9)  Изразходвано гориво - около 740л.

10)  Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната -  5,6л., несливаемия остатък не е източван.

12)  Доливане на масло -400гр. за целия пробег, като 200гр. долях преди 440км., реално веднага след предната проба.

Качвам снимка на просвет след 24 часа сушене и след това PDF файла, цветно сканиране на 600 резолюция.

 

IMG_20211206_122602.jpg

Ravenol Test4.pdf

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

311457165_RavenolTest4.thumb.jpg.2fc4a43049517a7b3a5f972d5d45f97c.jpg1274676327_Pila_RavenolTest4.thumb.jpg.fc92478a72493a5882b730a71449c3ce.jpg

 

Дифузната зона се е разширила значително, в сравнение с предишната проба. Зоната с условно "чисто" масло е намаляла, но все още капката държи ядро. Т.е. има още ресуср, докато се разпадне ядрото.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно можех да мина още 500км., но замина вече. Сега съм пак съм с Ravenol SSV. Равносметката ми е, че най-добре се държи колата с SSV, след това са FES и ALS, като не мога кажа кое е по добро от двете. Сякаш с FES колата е по тиха, но ALS може би за лятото е по добре.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Втора поредна смяна с Ravenol SSV 0w30, първа проба. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница.

Тук вече смених маслото и карах 280км извънградско. Мисля, че вече си личи как режима дава голямо отражение. На 350 км пробаа изглежда абсолютно свежа. 

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 234 615 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 350 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 25/75;

7) Средна скорост - около 20 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - ;

9) Моточасове – около 7.5;

10) Изразходвано гориво - около 30 л. Shell V Power Diesel

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Ravenol SSV 0w30_07.12.2021.jpg

Ravenol SSV 0w30_07.12.2021_pila.jpg

IMG_20211129_144556.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.;

2)      Масло – смес: Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - 3 литра + Yacco lube GDI 5W-30 - 0.5 литра. (първоначално пълнене)

3)      Маслен филтър – HONDA OEM № 15400-RBA-F01;

4)      Предполагаем общ пробег на автомобила - около 328 000 км, а може и повече (по километраж: 228659 км.);

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата -  от 5076 км.;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30 .

7)      Сезон на експлоатация – 25.06.2020 - 18.12.2021;

8 )     Моточасове – 102 по моточасовник;  

9)      Изразходвано гориво -  около 315 л.  А95Н;

10)    Kтм = (315 / (3,5+0,3)) ≈ 83 ;

11)    Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.5 л.;

13)    Доливане на масло - 300 мл.;

14)    Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.;

15)    Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали.

16)    Предишно масло -Shell Helix Ultra 5W-30.

 

 

 

390507495_Petro-CanadaSS5W-30_1263km.thumb.jpg.f695da5884d574f3faaa59e36353c0c0.jpg1074521676_111Pila_Petro-CanadaSS5W-30_1263km.thumb.jpg.332e1fbd2b824876d01dafc7a50e3aeb.jpg

873919481_Petro-CanadaSS5W-30_2272km.thumb.jpg.c7d45185642bc13fb3bb8b4763cb9f81.jpg1022774059_111Pila_Petro-CanadaSS5W-30_2272km.thumb.jpg.fcf994cc58016f51775a920bcf44648b.jpg

773732935_Petro-CanadaSS5W-30_3970km.thumb.jpg.973ac6673138e10bb6c38130d8bd8cf5.jpg1835801216_111Pila_Petro-CanadaSS5W-30_3970km.thumb.jpg.86c6e11a03b7c8963f04473e1fb021b5.jpg

2110508952_Petro-CanadaSS5W-30_5076km.thumb.jpg.bafaeeed44ebefc4ace2b47c3419cfcb.jpg1004841327_1111Pila_Petro-CanadaSS5W-30_5076km.thumb.jpg.e68f10540c9da7fc3e1b922eca916a6d.jpg

 

Впечатления:

За първи път, от както имам колата, доливам масло без да има теч!!! И преди съм карал с Петро-то (старата спецификация Dexos1, ILSAC GF-5), но харч нямаше! Или новата формула, по API SP, нещо не са я уцелили, или двигателят е вече за сегменти... Ще се види със следващото масло.

Може пък колегите, дето се оплакаха напоследък от петрото, да излязат прави. :)

 

Сега се чудя какво да налея след празниците...

Имам в наличност следните:

1. Shell Helix Ultra 5W-30.

2. Shell Helix Ultra 5W-40.

3. Ravenol SSO 0W-30.

И трите вече съм ги пробвал по веднъж. :)

 

 

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mobil1 5W-30 ESP:thumbs1:

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Няма го в списъка по-горе! ;)

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 2

1. Amsoil Signature series 5W30.
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-202400км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 3100км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%
6.Средна скорост,около 30км/ч.
7.Сезон на експлоатация 16.09.2021до 20.12.2021г.
8.Мото часове около 100.
9.Изразходвано гориво 300л. пропан бутан и 32л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.
11.Доливане няма,разход няма.
12.Маслен филтър, Honda OEM  made in USA.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване,вече тежък с много студени стартове през деня и повече работа на бензин.
15.Предишно масло- Mobil1 5w30 esp,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,3 мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина.

19.Източено е,несливаемото количество старо масло,при смяната.

1927439258_amsoilss5w303100km1001.thumb.jpg.d1ed1fa08ddc1f6ad90189fdcfba95bf.jpg371685461_amsoilss5w303100km1002.thumb.jpg.72aa7a1b1fb5c6fec5193d319339e734.jpg

Ей.., ще да мие този амсойл и по цвят тъмнее на щеката,в сравнение с летните проби🤔!

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Трети тест с  PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30:

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5w30 ILSAC GF5, API SN+ RC;

3)      Маслен филтър – PURFLUX LS-350 ;

4)      Общ пробег на автомобила – 169 082 - км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата –2260 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 80/20;

7)      Средна скорост - N/A;

😎 Сезон на експлоатация –  от 10.08.2021;

9)      Моточасове – N/A;

10)    Изразходвано гориво – А95 около 185 л. Shell, OMV, Benita, Lukoil;

11)    Kтм = (л. 185 / 4.3 л.) ≈ 43;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране около 3 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не

15)    Други - източени около 350 мл  (7 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10 000 км., но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия с леко докосване на капката до офисната хартия (business laser Xerox).

PC-2260.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JHM

А какво мие при твоя чист двигател?!? Или на тазгодишната рецептура са й в повечко минералката и хидрокрекът...? Напоследък всички са завишили процентно "пълнежа" в маслата. Занижиха качеството, а вдигнаха цените.

За това съм се ориентирал към GTL+хидрокрек масла. Евтинки и работещи.

 

@Accord 1,8i LS 2001

Същият резултат като при мен. Почва да потъмнява към 2 хил. км. и продължава да потъмнява нататък.

Пиши дали ще е мръднало на щеката към 4000 км. и колко.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
17 hours ago, dandilov said:

@JHM

А какво мие при твоя чист двигател?!? Или на тазгодишната рецептура са й в повечко минералката и хидрокрекът...? Напоследък всички са завишили процентно "пълнежа" в маслата. Занижиха качеството, а вдигнаха цените.

За това съм се ориентирал към GTL+хидрокрек масла. Евтинки и работещи.

 

@Accord 1,8i LS 2001

Същият резултат като при мен. Почва да потъмнява към 2 хил. км. и продължава да потъмнява нататък.

Пиши дали ще е мръднало на щеката към 4000 км. и колко.

Ми при $7000+ тон IV-та база и $2000+ III-та няма начин да не е така - прогресивно увеличение на третата за сметка на четвъртата, иначе за потъмняването мисля от следващата смяна да включа и снимка на щеката с цвета на маслото по нея по примера на мисля, че беше колегата Ceco Aсcord, който сега е Legend де😊. Нивото го следя стриктно да е на горната резка, даже мисля да я подържа по-дълго на магистралата на 5000+ оборота да видим дали ще спадне и колко

Редактирано от Accord 1,8i LS 2001
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.12.2021 г. at 20:21, dandilov написа:

А какво мие при твоя чист двигател?!?

Незнам, свикнал съм да гледам бледо сини капки на тези км.:D.

 

На 27.12.2021 г. at 20:21, dandilov написа:

Или на тазгодишната рецептура са й в повечко минералката и хидрокрекът...? Напоследък всички са завишили процентно "пълнежа" в маслата. Занижиха качеството, а вдигнаха цените.

Ти знаеш ли я,ако да сподели промените.

А иначе помним и годините преди "раздора" с равенол,в ойл клуба.Цените им бяха,доста надолу,преди да сложат"USVO"🤔!Те започнаха...🙂

 

П.П.Най добре,да се пише в темата за маслата.

Редактирано от JHM
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рамбо (USVO / SSO / 0W-30) "първа кръв".

3 месеца / 3300 км / "подробностите" съхнат. 

IMG_20220118_091225.jpg

IMG_20220118_091042.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така - първа капка от новото ми масло.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF. 

3)      Маслен филтър – Honda OEM USA.

4)      Общ пробег на автомобила – 336067 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3301 км .

6)      Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 82,5% / 17,5% - 2810км / 491км .

7)      Приблизителна средна скорост - извънградско 85 км/ч / градско 25 км/ч. Явно зиме карам по-полечко, а и за София вече минавам през прохода Петрохан. Стил на шофиране не съм променял - лежерно (2000-2500 об/мин 100-120км/ч) ако няма трафик и "безпощадно" ако има, а в градското полека. :)

😎 Сезон на експлоатация – зима / 93 дни - 16.10.2021 - 17.01.2022.

9)      Мото часове – около 33 извънградско + 20 градско = 53 мото часа.

10)    Изразходвано гориво – А 95 - 25 литра  и около 440 литра ГАЗ от ЕКО. 

11)    Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ. А-95 харчи само при първо палене и ако мотора влезе във VTEC.

12)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 10-тина км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура. Уикенда минах 587 км, от тях 20-тина градско.

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,7 л. Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи.

14)    Доливане на масло - до момента НЕ. Разход на масло за целия период - около 0.4 литър. Според щеката в момента е около средата, но не наливам на макс. В тубата има свеж остатък от 5-те литра

15)    Други - Пробата е снимана с телефона ми и се надявам да е ОК. Маслото има добра течливост на студено и Не се наложи да опирам щеката в белия лист.

16)   Предишно масло Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра.

Относно средните скорости и мото часове които споменавам:

За извънградското си записвам старт и финал като км и часове "от врата до врата". Така в този пробег попадат и населените места по маршрута, но общите км разделени на времето дават мото часовете. В Монтана си засякох няколко пъти ежедневния маршрут и време и го ползвам като референтна стойност при вадене на градските км от общо минатите за капката.

Като за зимно масло - доволен. Ще го видим в жегите. Разхода не ме притеснява, но очаквах да е по-малък. Кюнците и мотора са сухи.

IMG_20220119_100819.jpg

IMG_20220119_100539.jpg

IMG_20220119_084851.jpg

IMG_20220118_091042.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

737629961_White_SSO0W-30Legend3.5LLPG.thumb.jpg.80e63b1fd8fceaf24d00059b1fc32fec.jpg333333587_Pila_White_SSO0W-30Legend3.5LLPG.thumb.jpg.83a0d65103f643f0735382de9dbd543a.jpg

 

Мно мръсничко е станало за 3000 км на газ. Явно моторът иска сериозно миене!

Ето как се разви SSO при мен, на бензин:

https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057546616

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно е, да.

На щеката не изглежда толкова мръсно, а реалният му вид на офисната хартия е като на твоята 4-та капка на 4032 км.

Синята версия обаче е като на междинната на твоите 5-а и 6-та.

Може би камерката на тел-а лъже, а скенер наоколо нямам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми изглежда като моята на 6 -7 хил. км., а ти си на газ! При теб трябва да изглежда почти като ново!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали е отмило от предните мизерии?

На зум в капката тъмното около ядрото са някакви много тъмни частици. Иначе през гърловината изглежда като при реглажа на клапаните миналата година. Но от тогава съм минал 6900км и мислех да ги проверим чак след още 13 000, които едва ли ще изкарам с настоящото масло. :)

IMG_20220119_152137.jpg

IMG_20220119_152046.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наподобява ми положението при "Джаз-а" на баща ми.

Преди промивката:

img20211205_17170263.thumb.jpg.a778ffa93f10b82f96308cf0b8a0b27d.jpg11111Pila_img20211205_17170263.thumb.jpg.bb8c791ad7d6a2baa1c5a34f7a42d644.jpg

 

И двигателят след промивка, 20-минутка, на Pro-tec.

20211217_120719.thumb.jpg.45d2c2980a796c3c1cdb9a5712e0feea.jpg20211217_120615.thumb.jpg.f968dec77b98b456f4b711d9d71da0af.jpg20211217_120609.thumb.jpg.999b78d936ee36cd3a1b9764cdb9e751.jpg20211217_120605.thumb.jpg.3d141df9ce54c58a503633850c0ec3eb.jpg

 

Сега се чака, все още, да се види каква капка ще излезе.

При теб промивката е била "DXG". :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно има визуална релевантност.

Този тъмен ореол сигурно са мизериите отмити от сегашното масло, а понеже са тежка фракция, позицията им е точно по периферията на току що капнатата капка, която е сферична и те са се утаили по периметъра и. Без тях другото с маслото би изглеждало нормално.

Ако маслото е в кондиция, има ли метод за прецеждането му през нещо и да го налея пак, че ми е новичко? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма с какво да го прецедиш по-добре от масления филтър. Толкова може. Това са микрони все пак...

Маслото си е в кондиция. Само ще трябва да го смениш по-рано. Не на 14 000 км. като DXG-то. Капковите проби ще покажат кога е дошло времето.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Втора проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница.

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 235 615 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1350 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 20/80;

7) Средна скорост - около 20 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - 07.02.2022;

9) Моточасове – около 63;

10) Изразходвано гориво - около 130 л. Shell V Power Diesel

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

Ravenol SSV 0w30_08.02.2022.jpgRavenol SSV 0w30_08.02.2022_pila.jpgRavenol SSV 0w30_08.02.2022_.jpgHistory.jpg

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 3

1. Amsoil Signature series 5W30.
2.Honda accord-K20Z2 2006г.
3.Общ пробег на автомобила-206300км.
4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 7000км.
5.Цикъл(извънградско/градско) 40/60%
6.Средна скорост,около 35км/ч.
7.Сезон на експлоатация 16.09.2021до 20.03.2022г.
8.Мото часове около 200.
9.Изразходвано гориво 700л. пропан бутан и 80л. бензин А-95.
10.Обем на налятото масло при смяната-4.5л.,като е източено несливаемото количество старо масло. 
11.Доливане 250ml
12.Маслен филтър, Honda OEM  made in USA.
13.Въздушен OEM Honda.
14.Режим на използване,вече тежък с много студени стартове през деня и повече работа на бензин.
15.Предишно масло- Mobil1 5w30 esp,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 
16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2мин. след изгасяне. 
17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.
18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия,като капката е капнах от 1,5 см. височина.

61139228_amsoilss5w307000km1001.thumb.jpg.f1186d207d2bbbfd3e22dc789d90fc6c.jpg110045781_amsoilss5w307000km2001.thumb.jpg.0a17712df64cc80b3b0ad4540802c029.jpg

Не тръгна добре този амсойл.

Имам и едно предположение,което май ще обясни по тъмните капки.А именно не изполването вече, на добрия стар OEM маслен филтър "Purflux LS350":(!

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето мой амсойл на същия автомобил и пробег ,но лятно време и с филтър пурфлукс:confused:!

Май за следващата смяна,ще вадя тежката артилерия на EXXON  MOBIL:thumbs1:!

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че проблемът е във филтъра. По-скоро амсойлът е с друга рецептура. По-малко ПАО, повече хидрокрек, а дали не са сложили и малко минералка... Не дават обяснения в msds-а.

От снимките изглежда, че маслото е за смяна.  Това му е ресурсът при 60% градско в зимни условия и 200 м.ч. на LPG + бензин. Все пак пали на бензин, нали?

 

Всички са завишили процентът на евтините бази, дори и Мобил. Повсеместно е.

Решението - честа смяна!

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментара ти!

От прекалено търсене на най доброто,от най доброто понякога виждаш,че няма такова.

Представям си в долния сегмент,какви бъркочи ще се наливат.

Като погледна режима,в който е карано с това масло,обяснява до някъде и състоянието му за тези моточасове.

Два до три студени старта на ден, с по три къси прехода,на почти студен мотор.

Маслото ще се източва тези дни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Дано да е от "старата" рецептура, че последната година всички се оср@ха...

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Произведено е 04.21г.    "ATO24".По ми е спокойно с него,амса изкара 8к.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Трета проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с историята на предходното масло, на предната страница.

 

Не виждам особена разлика спрямо пробата на предходното масло, въпреки, че имам малко повече извънградско този път. Предните масла Яко и Мобил са доста "по-свежи" на тези километри. Чудя се дали е качество или по-малки миещи свойства и кое е по-добре?

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi;

2) Масло – Ravenol SSV 0w30;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 237 335 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3070 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 30/70;

7) Средна скорост - около 25 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 29.11.2021 - 12.04.2022;

9) Моточасове – около 125;

10) Изразходвано гориво - около 270 л. Shell V Power Diesel

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.;

13) Доливане на масло – не е правено.

14) Други – източени само 50-100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни четири къси смени на 4000 km, работещ EGR; премахнат DPF.

 

Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер.

Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Трета снимка - на прозорец.

Четвърта снимка - история.

Ravenol SSV 0w30_12.04.2022.jpgRavenol SSV 0w30_12.04.2022_pila.jpgRavenol SSV 0w30_12.04.2022_.jpgHistory.jpg

Редактирано от Bizzito
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук вече започва да се забелязва заформяне на ядро. Нещо, което ти липсваше във всички проби до момента .

Дали пък моторът ти не е бил извънредно много мръсен до сега? И с предните масла само да си го миел...?

Това ще си проличи при следващите 2 - 3 масла.

Карай сега да видим SSV -то как ще се развие нататък. :thumbs1:

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. да започва да се избистря, така че да се вижда ядро ли?

По принцип това беше една от идеята да сменям на 4000 км. Другата е, че навъртам към 200 моточаса.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистота и изящество! :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, dandilov said:

Чистота и изящество! :thumbs1:

Абе чак пък.... Горе долу върви като Honda Synthetic Blend 5W-30 досега като го сравнявам. По-нататък ще видим. При следващото масло мисля да включа и снимки на щеката за цвета на маслото как се променя (  по почина на колегата Ceco_Accord мисля, че беше ). За тази серия вече е късно и не е релевантно.

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...