Jump to content

Recommended Posts

Ще ми требе време за тез всичките задачи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.08.2025 г. at 20:06, ceco_accord написа:

@HondaExplorer 13000 на газ и 80% извънградско не е прекомерно. Зависи и от скоростта де, но едва ли е прехвърлило с много 200 мото часа....

 

Да, точно заради преобладаващото извънградско си позволих да продължа след 10000км, иначе за моточасовете ако това е времето в което ми работи двигателя, само за последните два месеца и близо 6000км имам по 2 часа на ден каране ( ако това са моточасове то 120 мото часа, ако смятам 60 дни), като 60 часа от тях са задръствания.

На 2.08.2025 г. at 19:35, dandilov написа:

 

@HondaExplorer Сменил ли си го вече това масло, или мислиш да продължаваш да го тормозиш докато се предаде? :)

 

Честно казано бих го карал поне до 150000 км така заради експеримента обаче вече е под средата на щеката и долях около 500мл. да го вдигна до горе и да го опресня. Сега вече ще избутам до 15000км, но не знам има ли смисъл да пускам тест при положение че около 15% от общия обем е опреснен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се види как му влияе опресняването.

Моето на 13600км за това е прилично чисто. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи след 20 дена пускам тест на 15000км и решаваме ко прайм и дали да го добутам до 20000км. :D

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло отдавна си е изпяло песента и не знам с каква цел го мъчиш.

Да беше висок клас скъпо масло, да има смисъл да го държиш и изстискваш, но с това не си струва да си трошиш двг-то.

В тия жеги + лпг-то, още 3000км не са никак малко, да не говорим за 7.

Едно масло не е само чернилка в суспензия на лист хартия. 

Аз DXG-то ще го хвърля на 10к., при основно извънградско, макар че вече съм прежалил колата и се оглеждам за друга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аа, да предното дето смених на 13600км бе скъпо масло, та го жалех, ама и опреснявах, таа ...

Но за извънградско няма да натрупа още много мт/ч, а те са важни. 

10К смесено, не е като същите км пробег, но извънградско.

Но капката на листа не е твърде показателна. Почне ли да ти тръпне при разтриване между пръстите - кофата.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двигател ще се върти с около 3-4к.об/м., на това извънградско, което не е за подценяване, а точно оборотите определят под какъв товар работи двг-то.

Тези мт/ч. за коли са много подвеждащи и не знам откъде тръгна тази тенденция.

Принципно мт/ч се гледат на техника, която работи основно статично, примерно багер.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ТКМ техниката е на мото часове, защото работи предимно на стационарни обороти - каквито си писал.

Аналогично е и извънградското в нормален режим.  На моят автомат при 100 км/ч са 2000 об/мин, 140 са 3000. Освен при някой изпреварвания на които сваля предавки и оборотите моментно отиват на 5-6, това е работният диапазон на мотора.

Вече градското е друга бира, но там се кара бавно и пак 2-3 хил/об/мин, та аз гледам мото часовете, защото те принципно ядат километрите и ресурса на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Капков тест 1

1.Petro-Canada SS 5W30 (от TYTAN Machinery-prod.date 22y.)

2.Honda accord-K20Z2 2006г.

3.Общ пробег на автомобила-285500 км.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 

400км.

5.Цикъл извънградско/градско 80/20

6.Средна скорост,около 39 км/ч.

7.Сезон на експлоатация 01.08.25 //12.08.25

8.Мото часове около ..

9.Изразходвано гориво:36л.газ

10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л.

11.Доливане няма.

12.Маслен филтър MAN 610/6.

13.Въздушен "Herth&bus"

14.Режим на използване лек,повече извънградско.

15.Предишно масло - YACO 5W30 GDI, Ravenol dxg 5w30,Ravenol dxg 5w30,Ravenol FDS 5W30,Ravenol SSV 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil10w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castroledge0w30,motul eco energy0w30,castrol magnatec 5w40 

16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,15 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 

17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.

18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия.

399521552_400001.thumb.jpg.76976cfb8d1567b214e8e1df27a58596.jpg161285750_400002.thumb.jpg.fdf8c86658cc4477abfb9d04dbe7a948.jpg

 

Редактирано от JHM
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старото Petro, значи. 

@Ивайло Димов го похвали наскоро тук: https://forums.hondabg.com/topic/113303-faq-4-двигателни-масла-обсъждане-част-четвърта/?do=findComment&comment=1057658377

Интересно как ще се представи при теб в K20-ката и сравнено с предния път, когато си го ползвал.

 

П.П. Не можеш да уцелиш хартията и това си е... :lol:

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

 Втори тест с масло  AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W-30 SYNTHETIC MOTOR OIL 

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W-30 SYNTHETIC MOTOR OIL

3)      Маслен филтър–AMSOIL CAR  OIL FILTER Ea15K1,Въздушен BOSCH 1987429185;

4)      Общ пробег на автомобила – 223373  км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 1249 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско – 80/20;

7)      Средна скорост ≈ 43 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация –  от 25. 07. 2025;

9)      Моточасове – 29 ;

10)    Изразходвано гориво – LPG  120 литра ЕКО, Shell, DS Oil, Lukoil;

11)    Kтм = (л.120 / 4.3 л.) ≈ 28;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрална експлоатация 7 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не,

15)    Други - източени около 330 мл от предходното масло от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км., RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage –7280 км., Mobil 1™ ESP 5W-307076 км, Liquimoly Specialtec DX1 5W-30+Liqui Moly Oil Additiv MOS2720 км, PETRO CANADA SS 50W30 - 4612 км., RAVENOL DXG SAE 5W-307717 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията ((Euro Copy Paper)

1249.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 1

1.RAVENOL FO 5W30 +ДОБАВКА ЗА ПОЧИСТВАНЕ НА ОТЛАГАНИЯ

578336655_Screenshot_20250822_202151_AmazonShopping.thumb.jpg.7218571610c3d26cdf64ab27e88af678.jpg

2.Honda accord-R20A3 2009г.

3.Общ пробег на автомобила-263600 км.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1200км.

5.Цикъл извънградско/градско 70/30

6.Средна скорост,около 40 км/ч.

7.Сезон на експлоатация 01.08.25 //21.08.25

8.Мото часове около...

9.Изразходвано гориво:50л.газ и 50л.бензин 100окт.

10.Обем на налятото масло при смяната-4л.

11.Доливане....

12.Маслен филтър MAN 610/6

13.Въздушен K&N

14.Режим на използване лек,повече извънградско.

15.Предишно масло - Ravenol dxg 5w30 (4 години назад),Shell helix ultra 5w30 в хонда в Швейцария.

16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,20 мин. след изгасяне (от тубата с източеното вече)

Разляха се малко капките,защото бяха по обилни.

17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.

18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия

1072336702_1200001.thumb.jpg.c360810092414e16abd5cf51ddf02fa0.jpg1916094667_1200002.thumb.jpg.8853e980576db59c933da6b96167e482.jpg

Да допълня,че двигателя няма разход или поне не съм забелязал,за вече 6К.от юни до сега.Та начинанието с добавката,е чисто профилактично.

Дано няма някакви негативни последици.

 

Благодарности за колегата "dandilov"-за насоките:thumbs1: !

ПП-(а за хартията,можеш някакво линкче да пуснеш,от къде се сдобиваш та да знаем)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Я да сравним. :)

 

2139772006_RavenolDXG5W305000km002.thumb.jpg.ead10241bf6f719a21368df08763f62d.jpg1512287353_1200002.thumb.jpg.d1011a0194e97706c539a981633972d8.jpg

 

Ами сегашното е натрупало толкова замърсявания за 1200км, колкото предишното за 5000 км.

Дали тая добавка чисти? Какво мислите?

 

Все пак е бавнодействаща, за целия експлоатационен период на маслото и е на полиестерна основа.

 

И аз съм я ползвал с Ravenol FO като щадящо, профилактично, почистване на двигателя, след закупуването на CR-V-то.

Производителят казва, че освобождава запечени сегменти (зависи колко са запекли, де...) и премахва лакови отлагания, като същевременно повишава TBN на маслото и с комплека от добавки минимизра триенето в процеса а почистване.

При мен почти изчисти лакирането под капака на разпределителния вал. Сегменти не знам дали е разпекла, понеже двигателят ми не гори масло.

 

Колко действа и как действа ще покажат такива проби и отзивите на използвалите я.

 

Чакам продължение... :thumbs1:

 

Пак П.П. - за хартията. 

Ба, линкче... Купих я от Кауфланд ли беше, от Фантастико ли... Не помня. Принтерна хартия 500 листа, висококачествена. Поне така се води.

 

 

 

 

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, dandilov написа:

Чакам продължение... :thumbs1:

 

Догодина пак,щот това изтече вече:D!Доста тъмничко ми се вижда:

20250821_160543.thumb.jpg.313d3375095115a14ef09332ea4e272e.jpg

Та за по сигурно,аут както пише и производителя, 600 мили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Еееее, Ванка! Развалил си цялата работа! Язък!

Абе питай преди да точиш...

Няма проблем, според капковите проби. Ошашкал си се...

Силата на добавката започва да работи след 2000 км., до колкото покажат пробите.

Процесът сега не е завършен. Препоръчвам ти да направиш втора процедура!

 

... язък за парите...

 

П.П. 600 мили дават минимум! При много замърсени мотори. При нормално замърсен мотор, за профилактика, може да се кара през целия период на маслото докато дойде интервалът за смяна.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оп, обещаната капка на 15 000 км. след опресняването с 500мл. масло преди 2000км.

 

1)      Автомобил – Honda Civic, D16V1, ръчни скорости, 2005г.;

2)      Масло – ENEOS HYPER MULTI 5W-30 

3)      Маслен филтър – FILTRON;

4)      Общ пробег на автомобила – 221 800  км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата –15000 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско – 80/20;

7)      Средна скорост ≈ нямам идея;

8)      Сезон на експлоатация –  от 12 2024 до 08 2025 включително

9)      Моточасове – не ги смятам  обаче почвам да си мисля че са разпределени по равно градско и извънградско, съдейки по часовете прекарани в задръствания.

10)    Изразходвано гориво – LPG около 950 литра и един резервоар бензинец.

11)    Kтм......

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след извънградска експлоатация 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – около 3,5 л;

14)    Доливане на масло –да 500мл. преди 2000 км.,

15)    Други - капката капна сама. Сканирано с 600 х 600 dpi автоматични настройки за цветове.

 

 

масло 23.08_20250823_163026.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за усърдието и поредицата!

Въпреки, че е с абревиатура "HYPER, DUPPER, MULTI, EXTRA, PLASMA, THE FIRST, THE BEST, The Самый лучший"... :) Неща, които не харесвам по принцип. 

Маслото наистина се е представило перфектно в твоя двигател.

Предишна проба: Pila_1318927973_MASLO13000_20250802_164827.jpg.e72cd1131b09838f5f60a3c48b6f1dbd.jpg Сегашна проба: Pila_1827993702_23.08_20250823_163026.thumb.jpg.4f2ff1167fe728ce8d959bf92b925791.jpg

Няма разлика! Маслото не е много замърсено, даже има още доста ресурс от диспергиращи свойства, да поема замърсявания и да ги дъри в суспензия. Не се знае, обаче, какво се случва химически със самото масло. Не се знаят хивата на нитриране, окисление и сулфатиране. Нещо, което капковите проби не могат да покажат. А от това зависи, дали са се образували утайки, лакови налепи и др.

Тук, обаче, трябва да си зададеш въпроса: Трябва ли да продължиш експеримента (ако не ти дреме за двигателя), или да смениш маслото.

Ако те е грижа за двигателя - сменяй. Ако не - продължавай с експеимента, да видим кога ще се предадат диспергиращите възможности на маслото.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 15 хил км съдейки по сезона на ползване това масло според мен отдавна е с понижен вискозитет. Капковите проби при ДВГ на LPG/CNG могат да бъдат много подвеждащи, маслото може да е леко потъмняло и без следи от сажди но и да е убито по TBN,TAN. Енеос-а в случая си е чист крекинг 3-та група, според мен го сменяй.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 23.08.2025 г. at 21:11, dandilov написа:

Поздравления за усърдието и поредицата!

Тук, обаче, трябва да си зададеш въпроса: Трябва ли да продължиш експеримента (ако не ти дреме за двигателя), или да смениш маслото.

Ако те е грижа за двигателя - сменяй. Ако не - продължавай с експеимента, да видим кога ще се предадат диспергиращите възможности на маслото.

 

Благодарско, Дани! Експериментът е към края си въпреси, че исках да избутам още 2000км лятото и за зимата, когато не карам толкова да си имам съвсем ново масло за студените стартове. Експериментът е ценен тай като показва, че и най-хубавото масло може да се скапе от кофти условия и обратното, с по-евтино масло да се изкарат повече километри и да се сложи по-качествено при предстоящо каране при по изискващи условия. 

 

Преди 14 часа, Ивайло Димов написа:

След 15 хил км съдейки по сезона на ползване това масло според мен отдавна е с понижен вискозитет. Капковите проби при ДВГ на LPG/CNG могат да бъдат много подвеждащи, маслото може да е леко потъмняло и без следи от сажди но и да е убито по TBN,TAN. Енеос-а в случая си е чист крекинг 3-та група, според мен го сменяй.

 

Какво му е на сезона? Двигателя си работи при нормална температура, вече уточних че не карам над 2800 оборота. От какво ще намалее допълнително вискозитета, нямам данни да смесва масло и бензин. TBN не се ли убиваше най-вече от замърсяванията? Ясно е, че маслото ще се сменя, но не съм убеден, че състоянието на доста масла, чиито какпови проби са били поствани тук и не са достигнали 8000км е по-добро. ;)

 

п.п. TIPS , мотивиран от похвалите на Дани @dandilov , за колегите които искат да създадат хубава капка ето какво правя аз: 

До около 5-тата минута капката капва сама после вече трябва докосване което крие риск да се докосне хартията с щеката. Важно е хартията да е абсолютно хоризонтирана и да остане такава докато се разнесе. И най-вече да не се лашка тъй като ядрото губи форма. Аз оставям хартията върху картонена чашка от кафе машина на хоризонтална основа без да има допир с друго отдолу. И те така. :bye:

Редактирано от HondaExplorer
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал си го 4 месеца декември до април когато се трупа най-много влага в картера. Пропан-бутана е гориво с най-високо съдържание на сяра, която неминуемо попада в картера и в съчетание с водата се повишава окисляване на маслото. Капковите проби са като късата пола на хубава жена-показват нещо но нищо съществено. Виждал съм масла черни на катран след 20 хил но лабораторни анализи показват, че маслото има запас за безопасно ползване поне 5 хил км.

 

Пропана при изгаряне отделя в пъти по-малко сажди от бензина и за това едно на вид леко потъмняло масло, изглеждащо чисто на вид и бистро реално може след подобен пробег да е напълно сработило.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз бих "протегнал" старото масло за месеците в които колата рядко, или ич не се кара, ама при мен това са пролет и лято  (колелета и ваканционният Сивик евридейка на детето), та го смених.

Новото (в 2-те коли) е на 8 седмици.

В Сивика има 570км пробег - 400 от тях градско - около 20 мт/ч. Колата всеки ден е в движение.

В Леджо е на около 2170км - 40-тина градско - около 30 мт/ч. Спи в гаража, па току иде надалече.

И 2-те са на "газ до дупка в баката" и приемливи условия на експлоатация.

Но нито моторите, нито режимите са еднакви. 1.4 се настъпва, а 3.5 се гали, та за това второто е с двоен пробег лани, но относително еднакви на първото мт/ч.

Догодина - юни - нови. ;)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Ивайло Димов написа:

 Пропан-бутана е гориво с най-високо съдържание на сяра, 

Абсолютно невярно е това, иначе нямаше да се използва за готвене и отопление.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% вярно , пропан-бутана е с най-високо съдържание на сяра от всички горива произведени от нефт. Количеството не е опасно за хората при използване за домакински нужди, не е токсично.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво казва кратка справка в нет-а:

"Да, пропан-бутанът (LPG) обикновено съдържа малко количество серни съединения, които се срещат като примеси от рафинирането на суров петрол и се добавят и като одоранти, за да се направят течовете откриваеми. Въпреки че се счита за чисто гориво с ниски общи емисии в сравнение с други горива, това остатъчно съдържание на сяра се контролира от строги разпоредби и е цел за отстраняване в някои приложения, като например горивни клетки, за да се предотврати повреда на чувствителни компоненти.

Странични продукти от рафинирането: LPG, произведен от рафинирането на петрол, съдържа следи от серни съединения като сероводород и меркаптани.

Одоранти: Одоранти, съдържащи сяра, се добавят умишлено към LPG, за да му придадат отличителна миризма, което служи като мярка за безопасност, която помага за откриване на течове."

 

Това съвсем не прави LPG-то най-серното гориво. В руския бензин и дизел има много по-голямо количество на единица обем. Пък си го горим и си траем...

 

Преди 23 часа, Ивайло Димов написа:

След 15 хил км съдейки по сезона на ползване това масло според мен отдавна е с понижен вискозитет.

Мне. Точно обратното трябва да се случи при хидрокрекинговите масла със стандартните подобрители на вискозитета. 

Вискозитетът може да спадне от наличието на бензин в маслото. Но тук горивото е LPG. Само пали на бензин и когато маслото загрее достатъчно - го изпарява. 

Тук, според достатъчно дългият интервал (15000км), следва да има частично разграждане на VIIs, плюс нитриране, плюс окисление. Тези неща водят до повишаване на вискозитета.

 

Преди 23 часа, Ивайло Димов написа:

маслото може да е леко потъмняло и без следи от сажди но и да е убито по TBN,TAN.

При капковите проби се виждат 2 неща:

1. Нивото на замърсяване на маслото. Било то от отлагания, било то от нивата износване, наличие на гориво, или вода.

2. Нивото на диспергиращи свойства, което има косвена връзка с нивото на TBN.

Нищо друго не може да се види.

 

Бензинът, при горенето си, отделя много вещества, които са способни да образуват киселини. При LPG липсват. Затова при LPG, TBN-ът намалява много по-бавно.

 

Капковата проба на HondaExplorer показва все още запас от TBN.

За съжаление не могат да се преценят нивата на окисление, нитриране и промяната във вискозитета.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си европейски стандарти.

EN589 за пропан-бутана - до 50ppm.

EN228 за бензина - до 10ppm.

EN590 за дизела - до 10ppm. 

Пропан-бутанът е с най-високо съдържание по простата причина, че такива са изискванията и никой няма да оскъпява процеса с допълнително рафиниране, за да компенсира сярата от одорантите(законово задължителни) и да докара сярата на другите горива.

  • Благодаря 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Да. Rakeem има право! Има си стандарти.

Лека корекция - цитирам:

"EN 589 (LPG – пропан-бутан): Максималното допустимо съдържание на сяра е ≤ 30 ppm след добавяне на одоранта – този параметър важи за LPG, използван като моторно гориво."

Такова е от самото начало.

 

За дизела и бензина, преди се е изисквало макс. съдържание както следва: 500 ppm → 350 ppm → 50 ppm. А след въвеждане на Euro 4/5/6 се изискват бензин и дизел със съдържание на сяра ≤ 10 ppm.

Но, дали наливаме такива бензин и дизел тук в БГ? :ermm:

 

 

...Разводнихме темата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги когато предоставям някаква информация се старая да съм я проверил от 3 независими един от друг източници. И не, не се е разводнила темата защото вида гориво и неговото качество има непосредствено влияние на маслото и това колко ще бъде замърсена една проба. Пропан-бутана и метана "цапат" много по-малко със сажди в сравнение с бензина и дизела. Поради тази причина от много години в Европа( Франция,Италия,Холандия,Полша) автомобилите с АГУ се считат за екологични по-чисти, с по-ниски данъци и такси.

 

Контрола спрямо бензиностанциите относно еврокатегориите на горивата е много строг. Лично аз съм виждал поне 5 пъти как се взимат проби от всяка колонка и се запечатват с пломба и печат. Друг е проблема на бг горивата, мисля че сме го коментирали в темата за маслата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Ивайло Димов написа:

 Пропан-бутана и метана "цапат" много по-малко със сажди в сравнение с бензина и дизела. Поради тази причина от много години в Европа( Франция,Италия,Холандия,Полша) автомобилите с АГУ се считат за екологични по-чисти, с по-ниски данъци и такси.

Тук нема шанс тва да стане - държавата ша фалира, понеже болшинството е газифицирано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic: Един лоботомит от ИААА беше се изцвъкал на въпрос на журналист защо тук е така разбираш ли " Ние не сме сигурни, че лицето собственик на подобен автомобил ще го кара на газ" ...Смятай кво е нивото на тия по върховете на държавната администрация.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Имаше време в което си мислех, че не може да има такива малоумници.

После разбрах че може, обаче ги има защото някому са удобни.

Сега знам, че тук нищо не се прави в полза на обществото, ако някой (или някои) нямат личен интерес от това.

Както се казва в кримките - следете парите! Ама ние следим само думите, дори не делата.

Тез там горе ги има, щот нас долу никакви ни нема.

 

Тук има 3 етапа на човешката еволюция.

1. Ще се оправят работите.

2. Сам ша са опраам.

3. Е, "опрайха ма".

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic
Преди 6 часа, Ивайло Димов написа:

Винаги когато предоставям някаква информация се старая да съм я проверил от 3 независими един от друг източници.

:thumbs1: 

Държа да отбележа, че за сярата в LPG-то, това звучеше невероятно за всички.

Наистина се оказва, че по стандарти се допуска LPG да съдържа повече сяра от другите две горива. Макар и не в някакви огромни разлики и то предимно благодарение на ароматизаторите. Но все пак "Safety first".

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямат изгода чисто икономически да я чистят, сярата не е еко проблем по-скоро влияе лошо на моторното масло и катализаторите. Азотните окиси и въглеродния диоксид  са тези за които квичат от ЕК. 

 

Някога когато АГУ все още ползваха медни тръби във филтърите се събираше черно, меко и мазно вещество. Легендите твърдяха, че тва било графит :D, всъщност е меден сулфит- съединение на мед и сяра. И последен факт, колите с АГУ при къси градски пробези зимата трупат една бяла емулсия по гърловината и капачката за наливане на масло, чист бднзинов автомобил също има но значително по-рядко и малко количество.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На всички информацията по въпроса за сярата в пропан бутана е неточна базирана на информация от нета. Реално в момента всички съвременни инсталации произвеждат газта със съдържание по малко ( без знакът равно) от 10ppm клонящо на 0. 

Преди 20г. сярата струваше 50-60$ на тон, сега е над десет пъти по скъпа поради тази причина рафинериите пречистват газта почти до нула, бензина и нафтата е много сложно и скъпо за постигане.

ПП Над 20г работата ми е свързана с тези инсталации.

Редактирано от vespa
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Off Topic

Raakem можеш да слагаш минуси на всичките ми коментари .Всички знаем,че си компетентен по всички теми и въпроси с помощта на Гугъл.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 9 минути, vespa написа:

 

  Скрий съдържанието

Raakem можеш да слагаш минуси на всичките ми коментари .Всички знаем,че си компетентен по всички теми и въпроси с помощта на Гугъл.

 

Off Topic

Момче, не аз почнах с тъпотиите, даже ми е тъпо, че ти падам на нивото, но сеир да става! Както и да е, има бол анализи на пропан бутан в нета и всеки, който го интересува задълбочено, може да провери, един няма с под 20ppm. Това със цената на сярата е тотална тъпотия, тъй като има далеч по евтини източници от това да подлагаш газта на допълнително рафиниране, което като процес ще ти струва повече от милиграмите, които ще добиеш. Това, че 20г. наливаш бензин нищо не означава. Айде удри минуса и лягай да спиш, доволен.

 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Rakeem написа:
  Покажи скритото съдържание

Момче, не аз почнах с тъпотиите, даже ми е тъпо, че ти падам на нивото, но сеир да става! Както и да е, има бол анализи на пропан бутан в нета и всеки, който го интересува задълбочено, може да провери, един няма с под 20ppm. Това със цената на сярата е тотална тъпотия, тъй като има далеч по евтини източници от това да подлагаш газта на допълнително рафиниране, което като процес ще ти струва повече от милиграмите, които ще добиеш. Това, че 20г. наливаш бензин нищо не означава. Айде удри минуса и лягай да спиш, доволен.

 

За разлика от теб,пиша само там където имам конкретните познания и опит. С възрастта егото не играе роля в живота ми за разлика от теб. Нета го използвам за утвърждаване на познанията ми или от любопитство. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...