Jump to content

Recommended Posts

Ще ми требе време за тез всичките задачи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.08.2025 г. at 20:06, ceco_accord написа:

@HondaExplorer 13000 на газ и 80% извънградско не е прекомерно. Зависи и от скоростта де, но едва ли е прехвърлило с много 200 мото часа....

 

Да, точно заради преобладаващото извънградско си позволих да продължа след 10000км, иначе за моточасовете ако това е времето в което ми работи двигателя, само за последните два месеца и близо 6000км имам по 2 часа на ден каране ( ако това са моточасове то 120 мото часа, ако смятам 60 дни), като 60 часа от тях са задръствания.

На 2.08.2025 г. at 19:35, dandilov написа:

 

@HondaExplorer Сменил ли си го вече това масло, или мислиш да продължаваш да го тормозиш докато се предаде? :)

 

Честно казано бих го карал поне до 150000 км така заради експеримента обаче вече е под средата на щеката и долях около 500мл. да го вдигна до горе и да го опресня. Сега вече ще избутам до 15000км, но не знам има ли смисъл да пускам тест при положение че около 15% от общия обем е опреснен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се види как му влияе опресняването.

Моето на 13600км за това е прилично чисто. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи след 20 дена пускам тест на 15000км и решаваме ко прайм и дали да го добутам до 20000км. :D

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло отдавна си е изпяло песента и не знам с каква цел го мъчиш.

Да беше висок клас скъпо масло, да има смисъл да го държиш и изстискваш, но с това не си струва да си трошиш двг-то.

В тия жеги + лпг-то, още 3000км не са никак малко, да не говорим за 7.

Едно масло не е само чернилка в суспензия на лист хартия. 

Аз DXG-то ще го хвърля на 10к., при основно извънградско, макар че вече съм прежалил колата и се оглеждам за друга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аа, да предното дето смених на 13600км бе скъпо масло, та го жалех, ама и опреснявах, таа ...

Но за извънградско няма да натрупа още много мт/ч, а те са важни. 

10К смесено, не е като същите км пробег, но извънградско.

Но капката на листа не е твърде показателна. Почне ли да ти тръпне при разтриване между пръстите - кофата.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двигател ще се върти с около 3-4к.об/м., на това извънградско, което не е за подценяване, а точно оборотите определят под какъв товар работи двг-то.

Тези мт/ч. за коли са много подвеждащи и не знам откъде тръгна тази тенденция.

Принципно мт/ч се гледат на техника, която работи основно статично, примерно багер.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ТКМ техниката е на мото часове, защото работи предимно на стационарни обороти - каквито си писал.

Аналогично е и извънградското в нормален режим.  На моят автомат при 100 км/ч са 2000 об/мин, 140 са 3000. Освен при някой изпреварвания на които сваля предавки и оборотите моментно отиват на 5-6, това е работният диапазон на мотора.

Вече градското е друга бира, но там се кара бавно и пак 2-3 хил/об/мин, та аз гледам мото часовете, защото те принципно ядат километрите и ресурса на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Капков тест 1

1.Petro-Canada SS 5W30 (от TYTAN Machinery-prod.date 22y.)

2.Honda accord-K20Z2 2006г.

3.Общ пробег на автомобила-285500 км.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 

400км.

5.Цикъл извънградско/градско 80/20

6.Средна скорост,около 39 км/ч.

7.Сезон на експлоатация 01.08.25 //12.08.25

8.Мото часове около ..

9.Изразходвано гориво:36л.газ

10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л.

11.Доливане няма.

12.Маслен филтър MAN 610/6.

13.Въздушен "Herth&bus"

14.Режим на използване лек,повече извънградско.

15.Предишно масло - YACO 5W30 GDI, Ravenol dxg 5w30,Ravenol dxg 5w30,Ravenol FDS 5W30,Ravenol SSV 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil10w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castroledge0w30,motul eco energy0w30,castrol magnatec 5w40 

16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,15 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 

17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.

18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия.

399521552_400001.thumb.jpg.76976cfb8d1567b214e8e1df27a58596.jpg161285750_400002.thumb.jpg.fdf8c86658cc4477abfb9d04dbe7a948.jpg

 

Редактирано от JHM
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старото Petro, значи. 

@Ивайло Димов го похвали наскоро тук: https://forums.hondabg.com/topic/113303-faq-4-двигателни-масла-обсъждане-част-четвърта/?do=findComment&comment=1057658377

Интересно как ще се представи при теб в K20-ката и сравнено с предния път, когато си го ползвал.

 

П.П. Не можеш да уцелиш хартията и това си е... :lol:

  • Нагоре 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

 Втори тест с масло  AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W-30 SYNTHETIC MOTOR OIL 

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W-30 SYNTHETIC MOTOR OIL

3)      Маслен филтър–AMSOIL CAR  OIL FILTER Ea15K1,Въздушен BOSCH 1987429185;

4)      Общ пробег на автомобила – 223373  км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 1249 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско – 80/20;

7)      Средна скорост ≈ 43 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация –  от 25. 07. 2025;

9)      Моточасове – 29 ;

10)    Изразходвано гориво – LPG  120 литра ЕКО, Shell, DS Oil, Lukoil;

11)    Kтм = (л.120 / 4.3 л.) ≈ 28;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрална експлоатация 7 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не,

15)    Други - източени около 330 мл от предходното масло от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км., RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage –7280 км., Mobil 1™ ESP 5W-307076 км, Liquimoly Specialtec DX1 5W-30+Liqui Moly Oil Additiv MOS2720 км, PETRO CANADA SS 50W30 - 4612 км., RAVENOL DXG SAE 5W-307717 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията ((Euro Copy Paper)

1249.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капков тест 1

1.RAVENOL FO 5W30 +ДОБАВКА ЗА ПОЧИСТВАНЕ НА ОТЛАГАНИЯ

578336655_Screenshot_20250822_202151_AmazonShopping.thumb.jpg.7218571610c3d26cdf64ab27e88af678.jpg

2.Honda accord-R20A3 2009г.

3.Общ пробег на автомобила-263600 км.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1200км.

5.Цикъл извънградско/градско 70/30

6.Средна скорост,около 40 км/ч.

7.Сезон на експлоатация 01.08.25 //21.08.25

8.Мото часове около...

9.Изразходвано гориво:50л.газ и 50л.бензин 100окт.

10.Обем на налятото масло при смяната-4л.

11.Доливане....

12.Маслен филтър MAN 610/6

13.Въздушен K&N

14.Режим на използване лек,повече извънградско.

15.Предишно масло - Ravenol dxg 5w30 (4 години назад),Shell helix ultra 5w30 в хонда в Швейцария.

16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,20 мин. след изгасяне (от тубата с източеното вече)

Разляха се малко капките,защото бяха по обилни.

17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.

18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия

1072336702_1200001.thumb.jpg.c360810092414e16abd5cf51ddf02fa0.jpg1916094667_1200002.thumb.jpg.8853e980576db59c933da6b96167e482.jpg

Да допълня,че двигателя няма разход или поне не съм забелязал,за вече 6К.от юни до сега.Та начинанието с добавката,е чисто профилактично.

Дано няма някакви негативни последици.

 

Благодарности за колегата "dandilov"-за насоките:thumbs1: !

ПП-(а за хартията,можеш някакво линкче да пуснеш,от къде се сдобиваш та да знаем)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да сравним. :)

 

2139772006_RavenolDXG5W305000km002.thumb.jpg.ead10241bf6f719a21368df08763f62d.jpg1512287353_1200002.thumb.jpg.d1011a0194e97706c539a981633972d8.jpg

 

Ами сегашното е натрупало толкова замърсявания за 1200км, колкото предишното за 5000 км.

Дали тая добавка чисти? Какво мислите?

 

Все пак е бавнодействаща, за целия експлоатационен период на маслото и е на полиестерна основа.

 

И аз съм я ползвал с Ravenol FO като щадящо, профилактично, почистване на двигателя, след закупуването на CR-V-то.

Производителят казва, че освобождава запечени сегменти (зависи колко са запекли, де...) и премахва лакови отлагания, като същевременно повишава TBN на маслото и с комплека от добавки минимизра триенето в процеса а почистване.

При мен почти изчисти лакирането под капака на разпределителния вал. Сегменти не знам дали е разпекла, понеже двигателят ми не гори масло.

 

Колко действа и как действа ще покажат такива проби и отзивите на използвалите я.

 

Чакам продължение... :thumbs1:

 

Пак П.П. - за хартията. 

Ба, линкче... Купих я от Кауфланд ли беше, от Фантастико ли... Не помня. Принтерна хартия 500 листа, висококачествена. Поне така се води.

 

 

 

 

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, dandilov написа:

Чакам продължение... :thumbs1:

 

Догодина пак,щот това изтече вече:D!Доста тъмничко ми се вижда:

20250821_160543.thumb.jpg.313d3375095115a14ef09332ea4e272e.jpg

Та за по сигурно,аут както пише и производителя, 600 мили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееее, Ванка! Развалил си цялата работа! Язък!

Абе питай преди да точиш...

Няма проблем, според капковите проби. Ошашкал си се...

Силата на добавката започва да работи след 2000 км., до колкото покажат пробите.

Процесът сега не е завършен. Препоръчвам ти да направиш втора процедура!

 

... язък за парите...

 

П.П. 600 мили дават минимум! При много замърсени мотори. При нормално замърсен мотор, за профилактика, може да се кара през целия период на маслото докато дойде интервалът за смяна.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...