Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1081 Отговорено 26 Април, 2021 Здравейте, Четвърти тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 : 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+; 3) Маслен филтър – MAHLE ОC 617 замяна на MANN-FILTER W 610/6 на 2500 км; 4) Общ пробег на автомобила – 163705 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3245 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация – от 10.12.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 270 л. Shell,Kruiz, Gazprom; 11) Kтм = (270л./ 4.0 л.) = 67,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след извънградско магистрално каране 250 км около 5 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра. 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, леко докосната капка на офисната хартия. 1 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1082 Отговорено 26 Април, 2021 Какво е наложило смяната на филтъра? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1083 Отговорено 27 Април, 2021 На 26.04.2021 г. at 20:46, dandilov написа: Какво е наложило смяната на филтъра? От едно време един навик на половината от срока/пробега на маслото (горе-долу) да го сменям. Тогава карах в тежки условия - Москва, зима студено, лято горещо и един механик ме съветваше така понеже е добре за маслото и филтрите не изкарвали добре целия му срок. Та тук реших да възобновя тая практика. Жалко, че нямах възможност да срежа мановия филтър да се види как е бил, но на 2500 трябва да е бил добре относително все още. Като нов нямаше Mann та ми сложиха Mahle. На 27.04.2021 г. at 9:54, Accord 1,8i LS 2001 написа: Иначе се надявам, че това масло в момента ще си изкара 5-6000 въпреки предимно градското каране 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5973 #1084 Отговорено 29 Април, 2021 Нова капка - след още 3 седмици и 990 км. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 325732 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7110 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 84% / 16% - 6060км / 1050км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч . 😎 Сезон на експлоатация – зимен 130 дни - 19.12.2020 - 27.04.2021. 9) Мото часове – около 68 извънградско + 35 градско = 103. 10) Изразходвано гориво – А 95 - 50-тина литра и около 850 литра ГАЗ от ЕКО. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, по-точно на 47 градуса на антифриза. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 160 км извънградско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи. 14) Доливане на масло - ДА - около 0,5л прясно - от същото - преди предната капка. Разход на масло около 7мм за тези 7110км. 15) Други - Пробата е сканирана на същия скенер, като предходните - пост 1111 и 1127. Разликата спрямо предната капка вече е видима, но едното ходене до София бе през Петрохан (любимо трасе и сам в колата) + "мръсна газ" (на бензин), та сигурно съм го "изпържил"? Бе много тежък режим - 1-ва / 2-ра / тук таме 3-та, 2 х 20-тина минути на V-TEC обороти. Ледженда е "железен", ама маслото ... 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1085 Отговорено 29 Април, 2021 Отчетливо се заформя ядро и дифузна зона. Няма много тежки замърсявания. Забелязва се колко по-къдрава е периферията на капката от преди. Не знам защо... Все пак би могло да изкара 10 000км., на газ. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5973 #1086 Отговорено 29 Април, 2021 Сигурно ще изкара, но защо е къдраво да каже някой спец. Това му беше шоково натоварване. Принципно се кара на двойно и предимно тройно по-ниски обороти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1087 Отговорено 29 Април, 2021 няма да е зле някой ако има с Ravenol VMP 5W-30 да покапе да го видим що за стока е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 472 #1088 Отговорено 30 Април, 2021 (Редактирано) Здравейте, последна проба на Yacco VX 1500. Маслото вече е сменено. Просто така ми скимна, да се включа в общите поръчки и да пробвам седващото набелязано. Може би имаше още малко живот при мен. Доволен съм от маслото, пасва идеално на двигателя. Сега вече може да се направи сравнение с предния Мобил на същите километри в пост №775 на страница 20. Изглежда, че това е събрало повече боклуци за същия пробег. Вижда се и на снимката на прозорец. Те са и различен клас масла де. Това добре ли е? 🤔 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Yacco VX 1500 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 230 500 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3960 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 15/85; 7) Средна скорост - около 20 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 31.07.2020 - 27.04.2021; 9) Моточасове – около 180; 10) Изразходвано гориво - около 400 л. Shell V Power Diesel 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Втора снимка -оригинал 600 dpi на скенер. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история. Редактирано 30 Април, 2021 от Bizzito 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 472 #1089 Отговорено 30 Април, 2021 (Редактирано) Ето и първата проба на новото масло Ravenol SSV 0w30. този път малко се поизложих с вземането на пробата. Снимах я с телефон на 26-тия час. Сега като започнах да обраотвам снимките се оказа, че няма датане. Сега на 36-тия час я сканирах и горе долу се получи, но не знам колко е адекватна. За сравнение с предходното Yacco първа проба на стр 22 пост №845. 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 230 520 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 12 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - около 20 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ; 9) Моточасове – около 0,5; 10) Изразходвано гориво - около 1 л. Rompetrol Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 36 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30, работещ EGR; премахнат DPF. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Редактирано 30 Април, 2021 от Bizzito 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1090 Отговорено 30 Април, 2021 На 29.04.2021 г. at 17:31, Accord 1,8i LS 2001 написа: няма да е зле някой ако има с Ravenol VMP 5W-30 да покапе да го видим що за стока е Веднага давам: 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1091 Отговорено 30 Април, 2021 @ceco_accord Къдравото не е от режима на натоварване. Или е воден конденз от LPG-то, или не знам... @Bizzito Земи го изолирай тоя EGR и механично, и софтуерно, че "файда" от него няма никаква, а само ядове! А относно капковите ти проби - изглеждат като от VAG -дизел, а не от Хондов. Съжалявам за което, но има нещо дето не е в ред... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 472 #1092 Отговорено 30 Април, 2021 преди 44 минути, dandilov написа: @ceco_accord @Bizzito Земи го изолирай тоя EGR и механично, и софтуерно, че "файда" от него няма никаква, а само ядове! А относно капковите ти проби - изглеждат като от VAG -дизел, а не от Хондов. Съжалявам за което, но има нещо дето не е в ред... А няма защо, аз си го знам вече, че е кочинка Отдавам го на това че е на поне 230 хил км. Дюзите явно са поизносени вече, защото като сложа кофти нафта без добавка и почва симфония. Това също може да допринася за по-бързото замърсяване. ЕГР не искам да го пипам, защото той все пак е сметнат в процеса на горене. Намалява температурата на възпламеняване. Вече съм и хванал "чалъма". Хубава нафтичка с добавка и мотора пее. Ще сменям маслото на по-често и това е. Като стане проблем ще го оправям. А иначе сега се загледах по-обстойно, че бързах да пусна постовете без да ги анализирам защото се забавих 2-3 дни. Май направо съм си бил за смяна. На предните две проби има някакво задържане, почти еднакви са, обаче тази последната вече е много различна. И все пак не усетих разлика в шума на мотора. Няма разход на масло. Може би има още малко живот. Просто реших да го сменя преди пътувания по празниците. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5973 #1093 Отговорено 1 Май, 2021 Преди 7 часа, dandilov написа: @ceco_accord Къдравото не е от режима на натоварване. Или е воден конденз от LPG-то, или не знам... @Bizzito Забелязах че кюнците са мокри, но това е като я карам кратко градско, а капката е след извънградско. След празниците ще капна нова. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1094 Отговорено 1 Май, 2021 JHM Опитен Веднага давам: Здравейте пак колеги,капнах няколко капки от това масло:RAVENOL USVO VMP SAE 5W-30. Автомобил-Mercedes C2002002г.116к.с.,известен още като W203,дизел. Мерси много, ама то това с немска печка😊 ... интересно е с бензинова хонда дали някой е карал такова, че го водят с най-много синтетична база ...уж... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony® 100 #1095 Отговорено 6 Май, 2021 (Редактирано) Капков тест 2. 1) Масло – RAVENOL DXG 5W30. 2) Автомобил –Honda Civic D14Z6 бензин+газ 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 219 150км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2073км. 5) Цикъл (извънградско/градско) - около 5%/95% 6) Средна скорост - ....... 7) Сезон на експлоатация – от 09.01.2021г. до 04.05.2021г. 😎 Моточасове – ........ 9) Изразходвано гориво - около 172л газ и бензин(не знам). 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор -на 10 мин. след като е изгасен ДВГ Капката е съхнала 25ч.30мин. 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,2л., несливаемия остатък не е източван. 12) Маслен филтър MAHLE OC617. 13) Въздушен KNECHT LX1562. 14) Доливане на масло няма-1mm под макс . 15) Режим на използване тежък-къси преходи по 5км +извънградско по 20-30км. 16) Предишно масло-Последно микс(Petro SS+DXG 5W30), 3 смени с 5W30 Petro-Canada Supreme Synthetic,смени на 5000-7000км 17) Снимката е сканирана с HP Officejet J4580 на 600 dpi Редактирано 6 Май, 2021 от tony® 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1096 Отговорено 7 Май, 2021 (Редактирано) Капков тест 1 1.Mobil1 5W30 ESP от coxmotorparts.co.uk 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила-191300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 1000км. 5.Цикъл леко градско/извънградско 60/40 6.Средна скорост,около 34км/ч. 7.Сезон на експлоатация 19.04.2021 до 06.05.2021г. 8.Мото часове около 34 9.Изразходвано гориво 950л.газ и 10л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4.6-4.7л. 11.Доливане няма,разход няма. 12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂. 13.Въздушен OEM Honda. 14.Режим на използване сравнително лек. 15.Предишно масло-Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,5 мин. след изгасяне. 17.Сушена е 25ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. 19.Източено от пробката на загрял двигател и изтеглено старателно, несливаемото количество, чрез помпа от картера и където е възможно да се достигне. П.П. Двете капки отдолу, по големите са капнати от разстояние 2см.(видно че явно е имало наклон),а горната е чрез докосване върху листа. Редактирано 7 Май, 2021 от JHM 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1097 Отговорено 10 Май, 2021 (Редактирано) Нов капков тест от мен. 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5W30; 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 322 000 км, а може и повече (по километраж: 222314 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 6256 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30 . 7) Сезон на експлоатация – 16.05.2020 - 07.05.2021; 9) Моточасове – 136 по моточасовник; 10) Изразходвано гориво - около 441 л. А95Н; 11) Kтм = (441 / 3.4) ≈ 130 ; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след 184км извънградско каране) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.4 л.; 14) Доливане на масло - няма. Стои си на 1мм под максимума.; 15) Други – работеща картерна вентилация; 16) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 17) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали. 18) Предишно масло -Yacco Lube F 0W-30. Последните 800 км са предимно магистрала и извънградско каране. Пробата на филтърната хартия не я качих, защото там все още няма ясно обособено ядро. Понеже филтърната хартия е значително по-пореста от офисната, явно частичките под 10 - 20 микрона потъват в нея и не се виждат после при сканирането. Това според мен е причината за разликата във визията при офисна и филтърна хартия. Виж тук: https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057599964 От друга страна, това показва, че все пак филтърът филтрира доста по-добре от стандартните филтри и задържа по-големите частички. Останали в маслото са само най-дербните стружки и сажди. Доволен съм! Редактирано 10 Май, 2021 от dandilov 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 472 #1098 Отговорено 10 Май, 2021 Интересно. От къде вземаш филтърна хартия? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1099 Отговорено 10 Май, 2021 Off Topic https://www.valerus-bg.com/chem-lab-contact/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1100 Отговорено 29 Май, 2021 Здравейте, Пети тест с Honda Synthetic Blend 5W-30 : 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, 2001г.; 2) Масло – Honda Synthetic Blend 5W-30 ILSAC GF5, API SN+; 3) Маслен филтър – MAHLE ОC 617 замяна на MANN-FILTER W 610/6 на 2500 км; 4) Общ пробег на автомобила – 164 532 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4072 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - N/A; 😎 Сезон на експлоатация – от 10.12.2020; 9) Моточасове – N/A; 10) Изразходвано гориво – А 95 около 350 л. Shell, Kruiz, Gazprom; 11) Kтм = (350л./ 4.0 л.) = 87,5; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градско каране около 5 мин след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,0 л.; 14) Доливане на масло – ДА – около 300 мл до вдигане до горната резка на щеката след смяна на филтъра. 15) Други - източени около 300 мл (6 спринцовки от 50 мл) от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon MX490 3 in1 с разд. способност 600dpi. на офисна хартия, леко докосната капка на офисната хартия 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1101 Отговорено 29 Май, 2021 Много добре се развива! Давай нататък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1102 Отговорено 29 Май, 2021 15 minutes ago, dandilov said: Много добре се развива! Давай нататък. Да, учудващо добре след 10w40 досега без загуба. Но след около още 1000 км +/- правя нов тест и за рециклиране! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1103 Отговорено 29 Май, 2021 (Редактирано) Не бързай. Маслото все още е като ново и няма нужда от "манящина". Направи му 7000 км. и тогава се замисли за смяна. Двигателят ти работи перфектно! Редактирано 29 Май, 2021 от dandilov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1104 Отговорено 30 Май, 2021 12 hours ago, dandilov said: Не бързай. Маслото все още е като ново и няма нужда от "манящина". Направи му 7000 км. и тогава се замисли за смяна. Двигателят ти работи перфектно! ами О.К. аз ще постна след 5000 да се види как е може и да изкара до октомри, когато става една година Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1105 Отговорено 31 Май, 2021 (Редактирано) Капков тест 2 1.Mobil super 5W30 X1 от omnicar 2.Opel astra G 1.6 16W-99г. X16XEL 3.Общ пробег на автомобила-179300км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 6000км. 5.Цикъл тежък,къси градски преходи,до 3км в посока.Като процент градско,извънградско 99/10% 6.Средна скорост,около 20км/ч. 7.Сезон на експлоатация 05.2020 до 30.05.2021г. 8.Мото часове около около 300м/ч 9.Изразходвано гориво(маслото да го вкарвам ли в сметките...😁) 600л.газ и 100л.бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-3.2л. 11.Доливане около 2л.Тук да отбележа,че съм имал доста загуба от повредена капачка на маслото и гарнитурата на клапаните. Смених ги и вече над 1000км.,кат последните 500км.бяха вчера,не забелязах спад на щеката. Бях я закрепил,на 140км/ч и 4000 об/мин.на магистралата,за по дълго. При смяната на гарнитурата макуча,който е като отдушник на капака и слиза към картера,беше затлачен и го почистих 12.Маслен филтър Filtron 13.Въздушен Filtron 14.Колата има газова 15.Предишно масла GM 10W40; Ato24 10W40! Мисля да си продължавам с мобилчето👍,защото разхода намаля с него! Редактирано 31 Май, 2021 от JHM 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1106 Отговорено 31 Май, 2021 (Редактирано) Тежкият режим е оказал голямо влияние. Но и двигателят е настъргал много стружки. С оглед на горивото - LPG, би трябвало да е по-чисто... Въпреки това, маслото се е представило наистина впечатляващо! Все пак са 300 моточаса, не 200! И задържа здраво всичко в ядрото. Много добър резултат! Като препоръка, ползвай по-хубав маслен филтър следващия път. Не са скъпи и MANN и Mahle. Резултатът би следвало да бъде по-чиста проба. @JHM Мисля, че с едно ATO24 5W-40 резултатът ще е същия, а цената - не. Редактирано 31 Май, 2021 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1787 #1107 Отговорено 31 Май, 2021 (Редактирано) Благодаря ти за коментара.Като свалих капака на клапаните,за смяна на гарнитурата имаше тъмни отлагания и лакирани детайли,но контакните повърхности на валовете,бяха в идеално състояние.Голяма роля , за състоянието на маслото,мисля да е изиграл и този запушен маркуч(отдушник),към картера,както и полусинтетиките,от нисък клас! Редактирано 31 Май, 2021 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1108 Отговорено 31 Май, 2021 (Редактирано) Off Topic Запушеният маркуч - може. Не е имало картерна вентилация. Но отлаганията са от по-старо време. Явно маслото е разтворило малко и от тях. Редактирано 31 Май, 2021 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 472 #1109 Отговорено 1 Юни, 2021 (Редактирано) Здравейте, Втора проба на Ravenol SSV 0w30. За сравнение с предходното Yacco на стр 28 пост №1088. Малко по-горе. Интересно, че по-голямото замърсяване се видя още на първата проба на 12 км. Все едно якото на 500 км. А тази проба на 1000 км отговаря на якото на 4000 км. Има нещо подозрително, много е замърсено за 1000 км, или маслото има повече миещи свойства? 🤔 Моля за идеи. Да взема да отворя филтъра да видя да не би да не съм го сложил както трябва? 🤔 1) Автомобил – Honda CR-V 2008 N22A2 2.2 i-CTDi; 2) Масло – Ravenol SSV 0w30; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 231 560 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1050 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 55/45; 7) Средна скорост - около 35 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 28.04.2021 - ; 9) Моточасове – около 30; 10) Изразходвано гориво - около 80 л. Rompetrol Diesel + добавка Wynns Supremium Diesel 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 26 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5.9 л.; 13) Доливане на масло – не е правено. 14) Други – източени само 100 грама от картера и леглото на масления филтър, предполагаемо кличество останало старо масло - около 1 литър; предходни две къси смени с Yacco Lube DE 0w30 2500 km и Mobil1 ESP 0w30 5000 km, Yacco VX 1500 0w30, работещ EGR; премахнат DPF. Отзивите ми са добри, мотора работи добре и тихо. Също като с якото. Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история. Редактирано 1 Юни, 2021 от Bizzito 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1110 Отговорено 1 Юни, 2021 Много сажди, много нещо... Не е нормално явление. Започни с кадърна диагностика. Дюзи, настройка на гориво-въздушна смес, ЕГР, компресия на цилиндрите. Трябва да "изкочи заекът" от някъде. Да нямаш спукано бутало, та от там да влизат толкова сажди...?! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5973 #1111 Отговорено 4 Юни, 2021 Нова капка - след още 37 дни и 2090 км. Мислех да капна на 10000 (понеже 8000 ги пропуснах), но маслото е 3мм над минимума и ще му долея наличната "половинка". За сега е извън мотора, така че в тази капка има само 1 опресняване. 1) Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.; 2) Масло – Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN. 3) Маслен филтър – Honda OEM USA. 4) Общ пробег на автомобила – 327822 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 9200 км . 6) Цикъл (извънградско/градско) – приблизително 86% / 14% - 7910км / 1290км . 7) Приблизителна средна скорост - извънградско 90км/ч / градско 30 km/ч . 😎 Сезон на експлоатация – зима / пролет - 167 дни - 19.12.2020 - 3.06.2021. 9) Мото часове – около 89 извънградско + 43 градско = 132. 10) Изразходвано гориво – А 95 - 60-тина литра и около 1260 литра ГАЗ от ЕКО. 11) Kолата си пали на бензин и на втората минута обръща на газ, но макар и рядко я обръщам на бензин - да не се застоява много. 12) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 3 км градско, от напълно загрял двигател и е сушена 1 денонощие на стайна температура, при еднакви условия с предните капки. 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,8 л.; Събира по мануал 4,3л, но другото няма как да се източи. 14) Доливане на масло - ДА - около 0,5л прясно - от същото - преди по предната капка. Разход на масло - около 1 литър за тези 9200км. 15) Други - Пробата е сканирана на същия скенер, като всички предходни. Предполагам има ресурс + освежаването да покара още? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1112 Отговорено 4 Юни, 2021 7110km. 9200km. Вижда се, че зоната на дифузия вече се е наситила с леки замърсявания. Ядрото също се е уплътнило. Според мен му се вижда края, с оглед на горивото LPG, но с едно опресняване ще изкара още 1 - 2 хил. км. Маслото е със здрава термоустойчива база. Няма сериозно овъгляване, а също не се наблюдават груби замърсявания, което говори за добри смазочни свойства. Подготвяй следващото обаче... 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5973 #1113 Отговорено 4 Юни, 2021 Мерсаж. Ще долея и на 10 000 ще капна пак - да видим дали се е реновирало. Планът е за отпускарския август да я омажа с ново. Това масло покрива ли очакванията ти? Разход от 1 литър за 10 000 км приемлив ли е за него? За мотора е ясно че е относителен. Питанката е дали да е от същата рецепта, или нещо друго? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1114 Отговорено 4 Юни, 2021 Направи ми впечатление нещо. А имено, че сега няма къдравост в периферията. Може би се дължи на по-толото време и по-малко конденз. Дали покрива очакванията ми? С оглед на капковите проби - да! С оглед на разхода - не е виновно маслото! Аз не мога да се съглася съвременен двигател да харчи масло, при положение, че моят 22 годишен "старец" не харчи! Може да опиташ с друго масло, с малко по-висок вискозитет, дали ще имаш същия разход. Аз бих пробвал Ravenol SSO 0W30. Това масло е с уникални х-ки. Хем е на РАО база, хем е с вискозитет като здраво 5W30, хем е с много ниска изпаряемост. През зимата ще имаш по-лесен старт на двигателя с него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5973 #1115 Отговорено 4 Юни, 2021 Ток - дал Бог, а и нощува в топъл гараж, така че 0-та не е задължителна. Въпросът е 30, или 40. Това масло е добро, просто явно си заминава във Витек-а. Тая само дебне кого да изпревари. 1л на 10 000 не ме притеснява. Имаме време за размисъл, а и не знам какво ново е излязло, макар че на стар мотор (макар и вечен) може да му е все тая. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mysticchannel 132 #1116 Отговорено 4 Юни, 2021 (Редактирано) Карай си със същото масло. Държи се повече от прилично. Едно нещо като работи ,не го барай. Тоз 1 литър на Леджънда ,даже не е за коментиране! Редактирано 4 Юни, 2021 от mysticchannel 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1117 Отговорено 4 Юни, 2021 Off Topic @ceco_accord DXG 5W30 - Viscosity at 100°C = 10,7 mm²/s и HTHS ≥ 3,1 mPa*s. SSO 0W30 - Viscosity at 100°C = 12,0 mm²/s и HTHS ≥ 3,57 mPa*s. За това говоря. Не трябва да те притеснява "нулата", по никакъв начин, в случая! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5973 #1118 Отговорено 4 Юни, 2021 Off Topic Добре изглежда и в АТО24 е 100 лв за 5 литра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2812 #1119 Отговорено 7 Юни, 2021 1) Автомобил – Honda Civic Fastback MB2 ("англичанка") D14Z4, 1999 г.; 2) Масло – Shell Helix Ultra 5W30; 3) Маслен филтър – Nitto 4HM-113 (Made in Japan); 4) Предполагаем общ пробег на автомобила - около 322 000 км, а може и повече (по километраж: 223193 км.); 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - от 7135 км.; 6) Цикъл (извънградско/градско) – около 70 / 30 . 7) Сезон на експлоатация – 16.05.2020 - 06.06.2021; 😎 Моточасове – 152 по моточасовник; 9) Изразходвано гориво - около 479 л. А95Н; 10) Kтм = (479 / 3.4) ≈ 141 ; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след 130км извънградско каране) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.4 л.; 13) Доливане на масло - няма. Стои си на 1мм под максимума.; 14) Други – работеща картерна вентилация; 15) Капката е скaнирана с "EPSON Perfection V19" на 600 dpi.; 16) Режим на експлоатация - градско + извънградски пътища + магистрали. 17) Предишно масло -Yacco Lube F 0W-30. Май последните 1000 км, предимно извън града, са го поизчистили малко... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #1120 Отговорено 7 Юни, 2021 Тест втори от новото масло. 1) Масло – Ravenol ALS 0w30, маслен филтър Пурфикс. 2) Автомобил –Honda Accord дизел 2.2 2005г. 3) Общ пробег на автомобила - 182830км. 4) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3070км. 5) Цикъл (извънградско/градско) -1450км. извън градско и остналото градско на къси разтояния. Извън градското също не е от най-леките режими. 6) Средна скорост - незнам. 7) Сезон на експлоатация – от 06.02.2021г. до 06.06.2021г. 8) Моточасове – Нямам представа; 9) Изразходвано гориво - около 230л. 10) Пробата е взета от загрят до работна температура мотор - до 10 мин. след като е изгасен ДВГ 11) Обем на налятото чисто масло при смяната - 5,6л., несливаемия остатък не е източван. 12) Няма доливане на масло. Качвам снимка на просвет след 26 часа. Отново забравих да сканирам. Мога да повторя пробата другата седмица. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове