Jump to content
note

Комфорт на окачването на Хонда CRV III

Recommended Posts

Колеги, отскоро карам CRV и напоследък ми се налага да шофирам интензивно по бул. Цар Борис III с ужасните вълни и павета, при което започнах да се питам:

 

1. Намирате ли окачването на трета генерация за комфортно или по-скоро не? Автомобилът като цяло вози стегнато и без неестествени шумове, но усещам и най-малката неравност, а освен това на места се получава доста клатушкане - особено при по-ниска скорост. Създава се впечатление, че направо разбивам окачването!

 

2. Колко надеждно е всъщност това окачване? Какво най-често и на какъв пробег се сменя? При пробег около 136k да очаквам ли тепърва неприятни изненади?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко са ти напомпани гумите е първото което трябва да провериш. И 0.1 бар разлика се отразява много осезаемо при това окачване.

Иначе да, вози по-твърдо и се усещат неравностите доста повече отколкото в клас "лимузина" като акорд и авенсис.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще ги проверя, а и без това тези дни ще слагам летните гуми. Колко трябва да са референтно? Джантите са 18-ки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На вратата има етикет с размерите и наляганията.Основно окачването спортно,като се има предвид таргета на ЦРВ-то....90% път и 10% черен път.

Комфорта от возията идва от въздуха в гумите и бордовете на самите гуми.От тази гледна точка 17 е по-комфортно от 18 цола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Всъщност нямам нищо против по-спортното окачване, стига да съм сигурен, че е здраво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здраво е. А относно Цар Борис да, ти направо си го разбиваш това окачване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми там, ако имаш възможност караш в лявата лента, където вълните и бабуните са по-малко. 

Там можеш и с 80 да караш без проблем. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но все пак ми е жал за колицата! Явно, щом хората не се оплакват окачването не е от слабите страни на CR-V.

По принцип съм фен на японските марки заради здравината, непретенциозността и надеждността. Досега след безброй километри Nissan и Toyota не са ме разочаровали, а надявам се и Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега,

 

Маршрута по Цар Борис III и аз го въртях 5 години от Руски паметник до Павлово.

Сравнително комфортно вози Хондата според мен. Моята беше с 17-ки.

За всичките години нищо не се е обадило/раздрънчало по колата. За сравнение Мазда ЦХ5 тестова на 10-тина К км. беше супер музикална по същия маршрут като тапицерия и возеше доста по-твърдо.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега, това звучи успокояващо!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от нещата, за които съм ядосан на Хонда - за чии &*%$#@^&% се отказаха от перфектното double wishbone отпред и multi link отзад?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като вземеш разликата между летните и зимните. Последните поемат много повече такъв тип неравности, а сега точно когато сложихме летните, първите дни имаш чувството, че си на Флинстоун в колата :)

Аз лично живея на Борис III и въртя, суча правя всичко възможно да пристигна по асфалтови пътища до вкъщи...

Чакам с нетърпение асфалтирането му...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Колега ibarnev, и аз съм точно така - въртя и обикалям, когато мога. Иначе продължава ли да е стегната колата, имал ли си проблеми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уха и още как, но като се има предвид че тази 3 ген. я имам от Ноември 2017, мнението ми не е меродавно, но за това пък предната 2 ген. която карах 5 години и не е мръднала, не поправих нищо по нея като окачване, двигател и други такива сериозни неща... честно казано най-много грижи имах със предни дискове, спирачки и т.н всички знаят какво имам предвид, като че ли това им е обща слаба черта, че и сега тази 3 ген. също тръгва натам, и ако някой препоръча майстор, който знае за този проблем при нашите Хонди и е добър, търпелив, грижлив, услужлив и прилежен :) 

да сподели!

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с предните дискова на 2-ра генерация го преживях и аз. Блокирал сп.апарат и оттам крив диск. Не знам, може това да е причината, но амортисьора на същото колело даде фира. Смених и двата предни амортисьора. Т'ва на 130 000км перфектни английски пътища. С окачването на 1-ва генерация не съм имал проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ето това ми е питането, има ли някой разбирач при който да му паркирам колата и да ми провери и четирите колела за блокирали сп. апарати, дали е голяма разправия и дали ще се навие?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блокирал сп.апарат си го откриваш ти, не ти трябва майстор. При каране джантата е гореща и диска е черен, като от изгоряло по долния диаметър, около главината. Ако не е постоянно блокирал, като караш на магистрала се освобождава и не грее. Хваща се на по-къси разстояния, при по-честа употреба на спирачката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Krasi-mir , ти голямо доверие ми оказваш...но все пак благодаря ти ще ги внимавам тези неща, а няма ли някакъв спрей, който да напръскам четирите апарата и ако има някой блокирал да си се раздвижи....

Редактирано от ibarnev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има няколко причини да блокира спирачен апарат, но няма да ти разказвам, 'щото изгубих доверие :D .

Всички те се отстраняват с разглобяване, проверка, почистване,проверка и смазване или смяна на някои части. Единственото нещо, което можеш да провериш и смажеш само със сваляне на колело са водачите, на които лягат накладките. Обаче ако блокирането е оттам, едва ли ще се разминеш само със смазване, трябва разглобяване.

Значи - не, няма спрей за раздвижване на сп.апарат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комфортно ли е окачването.... ами колко да е комфортно, за един да, за друг може би не. Според мен лично усещане.

Здраво ли е окачването?

При мен за 85к км навъртяни от мен и жената, в резултат от една @№$%€€§ дупка - кормилни накрайници външен и вътрешен + биелета - всичко това отдясно. Отделно преди няколко дни се разтропа и кормилната рейка - не е много ясно дали е свързано с вече споменатата дупка или просто умора на механизма. За целия пробег на колата - 168к към момента, същата рейка е сменяна гаранционно в Бултрако при пробег 65к гаранционно.

Не знам дали е здраво. При предната Хонда ситуацията беше сходна. Със сигурност оказва влияние и факта, че двамата шофьори (аз и жената) не сме фенове на агресивното каране.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tanas4o_, относно ремонта на накрайниците и биалетата, откъде ги купи и горе-долу колко струваше подмяната, части + труд? Виждам, че си от Варна, но ориентировъчно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@note

съжалявам за много късния отговор!

 

Части "Delphi" - 100 лв от вносител, смяна труд - 50 лв, реглаж на предницата след смяната - 25 лв.

 

Иначе оригинални от Бултрако, само частите около 350 лв, с монтаж и реглаж при тях тотал сумата ще е над 500 лв. Монтажа им  се плаща на час - около 65 лв, и реглажа е 66 лв.

 

Надявам се, че съм бил полезен.

 

Поздрави

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@tanas4o_

Благодаря за информацията!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, за да не отварям нова тема:

Онзи ден сложих летните гуми, ще им е втори сезон. Гумите бяха на хотел към един сервиз/магазин за гуми, в който сервиз и ги поставиха. Гумите са симетрични, без посока на въртене.

 

Проблемът е, че в момента колата леко тегли надясно! Това се случи веднага след смяната, а преди това със зимните и същите летни не съм имам никакъв проблем при никаква скорост.

 

Доколкото видях в сервиза завъртяха гумите - предна лява отиде задна лява и т.н. Обадих им се и казаха, че сигурно съм за реглаж. Аз мисля първо да ги накарам да ги завъртят по стария начин (надявам се, помнят как са били).

 

Въпросът ми е - при нашите Хонди проблем ли е слагането на задните гуми отпред, предвид по-разкрачената задница - съответно може би неравномерно износване?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покрай малко така и ако нямаш проблем с предницата, ще се оправят нещата. 

Ако продължи дърпането, отиди на реглаж.

 

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Ще пробвам и на магистрала с по-висока скорост, за да видя дали няма да бие или да тресе нещо. Ако няма проблем, може и да ги оставя така засега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах такъв проблем с чисто нови гуми. Размених 2те предни и всичко е ок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да погледнеш налягането в гумите. И при мен веднъж беше така. При смяната на зимните с летните, две момчета в гумаджийницата работиха по колата, единия пое лявата, а другия дясната страна. Единия видял 18-ки гуми и веднага го напомпил до 2.4, а другия отворил вратата и напомпил до 2.1, както е по стикера.

Като излязох с колата беше така, дърпаше на една страна, не помня към по-меката или по-напомпената. Като ги изравних, всичко си дойде на мястото.

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На новите гуми които нямат стрелка с посока пише коя страна да е навътре( ,

inside)преди месец монтирах нови гуми и питах майстора за посока ,тогава той ми показа надписа .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 30.04.2018 г. at 21:20, tanas4o_ написа:

Можеш да погледнеш налягането в гумите. И при мен веднъж беше така. При смяната на зимните с летните, две момчета в гумаджийницата работиха по колата, единия пое лявата, а другия дясната страна. Единия видял 18-ки гуми и веднага го напомпил до 2.4, а другия отворил вратата и напомпил до 2.1, както е по стикера.

Като излязох с колата беше така, дърпаше на една страна, не помня към по-меката или по-напомпената. Като ги изравних, всичко си дойде на мястото.

 

 

Както се казва - "и в наше село, аналогичен случай"! Съжалявам, че не проверих налягането преди да пиша, но не очаквах да е объркано нещо толкова елементарно.

Оказа се, че са пренапомпали дясната гума. Оправихме я, сега всичко ми се струва нормално.  Като ми се падне, ще тествам и по магистрала.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...