Jump to content
Nikito82

Въпрос за климатика

Recommended Posts

Здравейте, днес си пуснах климатика, въздушният поток към мене и установих ,че от дясната страна духа доста по-топло. Та въпроса ми е , вероятно някоя клапа не затваря, как да го оправя? Лесен ли е достъпа до клапата, и с какво да я уплътня? Ако може снимков материал ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има такава тема, по спомен проблема се решаваше със зареждане на климатика или запушено климатично тяло. За да не те подведа, потърси темата. Ще я потърся и аз по-късно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята, (Сивик 8, 2.2 ) имаше същият проблем. Реши се с дозареждане на климатика.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колко фреон трябва да събира? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, отиди да ти го проверят и ще ти кажат. Тези които се занимават с авто-климатици имат програма която казва за кой модел колко трябва.

Тия компресори се обслужват, има доста места откъдето да ти "бяга" фреон, ако не се поддържа. Колкото по-малко фреон има, толкова по-"мъчно" работи.

По спомен е около 450-550гр., не съм сигурен обаче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Nikito82 написа:

А колко фреон трябва да събира? 

Ако е колата от подписа ти (2.4i 2004г.), то количеството фреон е 550гр. Допуска се отклонение +- 50гр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елементарно е, но да попитам: Когато работи климатроника, бутона DUAL свети ли в зелено? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутона свети когато климатика работи и си активирал двете зони лява и дясна.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Tokio написа:

Елементарно е, но да попитам: Когато работи климатроника, бутона DUAL свети ли в зелено? 

@Tokio

На още по-прост език, натиснеш ли го 1 път, трябва да светне в зелено.

Натискането на АУТО не пуска ДУАЛ автоматично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Tokio написа:

Елементарно е, но да попитам: Когато работи климатроника, бутона DUAL свети ли в зелено? 

Не естествено, после го пуснах на дуал, за да видя разликата, ама качвам сигурно 10 градуса и пак от ляво духа по-топло. Е аз изчаках и около минута но... 

Тия дни ше го дозаредя. Миналата година се каних, но не остана време и ред. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11/04/2018 at 19:31, Nikito82 написа:

Не естествено, после го пуснах на дуал, за да видя разликата, ама качвам сигурно 10 градуса и пак от ляво духа по-топло. Е аз изчаках и около минута но... 

Тия дни ше го дозаредя. Миналата година се каних, но не остана време и ред. 

Няма много логично обяснение защо като намалее фреона дава този ефект, но е факт. Логично е да е от клапите, но не е, в един сервиз питах и споменаха клапите. От форумите научих истината, дозаредих и е ОК.

Добре е да дадеш обратна връзка какъв е резултата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам, трябвали да се сложи масло след като се допълва климатика? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип машините които "дозареждат" климатичната система източват всичкия, проверяват системата за сериозни течове с вакуум. След това според автомобила правят правилната пропорция фреон и масло и го зареждат.

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така да потвърдя и аз, в системата имаше 200гр фреон, машината показа 525гр +-25гр. След дозареждане в колата вали сняг и всичли духалки на лоу духат еднакво студено. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, Nikito82 написа:

... в колата вали сняг ...

 

:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа с информация - при мен липсваха 200 гр. газ, не съм имал забележими проблеми като духане с различна температура от различните духалки. Машината реши, че трябва да допълни 480 гр. газ и 70 гр. масло. След това при теста забелязахме, че работи на 19-21 бара налягане. След оглед видяхме, че 4 реда ламели от кондензатора на климатика почти липсват и охлаждането не е оптимално. Съветът на човека беше да обмислям смяната на кондензатора. Източи част от газа и остана с 400 гр. газ. Налягането спадна, но малко, 17-19 бара. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ogi28b написа:

Да се включа с информация - при мен липсваха 200 гр. газ, не съм имал забележими проблеми като духане с различна температура от различните духалки. Машината реши, че трябва да допълни 480 гр. газ и 70 гр. масло. След това при теста забелязахме, че работи на 19-21 бара налягане. След оглед видяхме, че 4 реда ламели от кондензатора на климатика почти липсват и охлаждането не е оптимално. Съветът на човека беше да обмислям смяната на кондензатора. Източи част от газа и остана с 400 гр. газ. Налягането спадна, но малко, 17-19 бара. 

Колега,

 

Удари му една вода на кондензатора с маркуча, не с водоструйка. Да паднат боклуците и прахоляка. Ако можеш редувай струята отпред и отзад няколко пъти, но гледай да не нагънеш ламелите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, DAN_DAN написа:

Колега,

 

Удари му една вода на кондензатора с маркуча, не с водоструйка. Да паднат боклуците и прахоляка. Ако можеш редувай струята отпред и отзад няколко пъти, но гледай да не нагънеш ламелите.

 

Интересно как отзад ще пръскаш по ламелите ^_^.

 

Тръгнали ли са ламелите, и то 4- реда (което е доста), радиатора и дехидрататора се сменят. Това бърка компресора. Цялата работа излиза около 550лв., с работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад имам предвид през радиатора колкото е възможно. Това определено увеличава топло-обмена и поне малко ще компенсира липсващите ламели. Разбира се, за да стане всичко както трябва е нужно да се подмени кондензатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се опитам да ви помогна малко с този ми пост. Ако се наложи да сменяте "радиатора" да знаете че има 2 вида за бензиновите:

 

product_775401.jpg

 

product_1386583.jpg

 

По каталог излизат 2 вида но на повечето места ги обединяват в един (според продаващите части бил един и същ). Разликата е във входа и изхода на "радиатора". На единия долния монтаж е хоризонтален а на другия вертикален. При мен се наложи да върна 3 грешни радиатора докато най накрая ми пратиха този който ми трябва с долния хоризонтален монтаж. Имайте го предвид ако се наложи подмяна, да не ви виси колата в сервиза докато чакате доставка :)

 

Ориентировъчна цена радиатор 200-350лв, дехидратор 25-40лв, монтаж демонтаж според зависи :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този, който ще сменя климатичния радиатор трябва да знае всичко това и да не се стига до грешно поръчване. При смяната на моя, там където се извърши цялата процедура, човека директно по тел. пред мен поръча всичко с нужните детайли, и проблем нямаше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами именно че те гледат по каталог и поръчват, да ама като дойде и той вика а стига бе трябва да е тоя, е да ама не. Дори ми показа за моята кола в каталога има 2 номера и има забележка че са 2 номера но радиатора е един и същ, на практика това обаче не е така :) За това и пуснах горния пост. Накрая процедурата стана "отворете и вижте долното закрепяне ако е хоризонтално тогава ми го пратете". Сервиза се занимава само с климатици, като правят дори на камиони и т.н. 

 

Редактирано от atoma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...