rabbeat 57 #1 Публикувано 9 Април, 2018 (Редактирано) Здравейте, При опит за сваляне на колелото се скъсаха (превъртяха) 2 или 3 шпилки, тъй като гайките бяха заяли. Някой знае ли какво трябва да се подмени в случая? Шенкела на главината очевидно е за смяна, но не го намирам като резервна част... Парт номер също би бил много от полза. За да няма объркване, става дума за HUB от схемата: Предна главина Благодаря предварително! Редактирано 9 Април, 2018 от rabbeat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #2 Отговорено 9 Април, 2018 Само шпилки сменяш. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #3 Отговорено 9 Април, 2018 Даже с малко чалъм, шпилките могат да се сменят, без да се сваля главината. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #4 Отговорено 23 Април, 2018 Ето развръзката: Закарах колата при Слави, който ме предупреди, че може да се наложи смяна на лагера, ако сваля главината. Наложи се рязане на всичките 5 шпилки/гайки и подмяната им с нови. Извадих късмет, че джантата беше стоманена и имаше лесен достъп до шпилките. Ако това се случи с алуминиева джанта, където гайките влизат във вдлъбнатини, единствения вариант за махане на колелото ще е разрязване на цялата джанта. В крайна сметка отървах смяната на лагера. Цялото това главоболие ми бе причинено при монтаж на зимните гуми в Диана на околовръстното. За да не ви се случи и на вас, изиксвайте проверка на силата, на която са настроени пистолетите - не трябва да превишава 110-120 Nm. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #5 Отговорено 23 Април, 2018 А защо подяволите е било нужно да се режат всички шпилки? Не беше ли по-лесно просто да се опита да се развият и ако се скъсат, то щеше да стане същото, като и ако са отрязани? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #6 Отговорено 23 Април, 2018 А защо по дяволите четеш само последното мнение ? . Ако беше прочел и първото, където пише за 2-3 превъртели шпилки при опит за развиване, щеше да разбереш и за какво е било нужно рязането им . 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #7 Отговорено 23 Април, 2018 И като са превъртяли 2 или 3 и дай да режеме всичките 5. Може да се пробва да се развият поне тези, които не са превъртяли! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #8 Отговорено 23 Април, 2018 преди 13 минути, cucy написа: А защо подяволите е било нужно да се режат всички шпилки? Не беше ли по-лесно просто да се опита да се развият и ако се скъсат, то щеше да стане същото, като и ако са отрязани? Ефекта беше следния: Гайката тръгва, прави няколко оборота, след което е ни напред, ни назад, а шпилката превърта - т.е. шлица ѝ заминава. Не посмях да развъртя и последните 2 гайки, защото нямаше да има как да стигна и до сервиза. Карал съм с 30-40 км/ч с три полуразвити гайки, които дрънчаха яко. Щом се е наложило да отрежат всичките 5, значи и последните две са били в същото положение. При монтажа на гумата в началото на зимата, всички гайки на това колело бяха затегнати (пренатегнати) с един и същ гайковерт. Другите три колела бяха ОК, понеже за тях ползваха други гайковерти. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #9 Отговорено 23 Април, 2018 преди 4 минути, cucy написа: И като са превъртяли 2 или 3 и дай да режеме всичките 5. Може да се пробва да се развият поне тези, които не са превъртяли! Едва ли майстора ще предпочете рязането с флекс, ако гайката може да се отвие... А и беше логично и последните две да са прецакани. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #10 Отговорено 23 Април, 2018 При всяка смяна на гуми малко гресчица на шпилките и малко на главинката.Гайките винаги се подвеждат на ръка.20 години никакви грижи.. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #11 Отговорено 23 Април, 2018 И на мен ми е за сефте, след като за пръв път посетих такива "професионалисти" като Диана. Гайката се поставя директно в гайковерта, който пък е настроен на максимален въртящ момент... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #12 Отговорено 23 Април, 2018 (Редактирано) Преди 7 часа, Markony написа: При всяка смяна на гуми малко гресчица на шпилките и малко на главинката.Гайките винаги се подвеждат на ръка.20 години никакви грижи.. Гресирането на главината има смисъл, но не мисля, че гресирането на шпилките е добра идея. Със сигурност НЕ Е необходимо, ако гайките се затягат близо до предписаното усилие, а не от безмозъчен гумаджия. Моите не са 20г, но от над 5г изисквам да си ги стягам сам, с ключ с рамо около 60см стягам само на ръка, дори не с максимално усилие и нямам проблеми от никакво естество. 100те НМ се постигат, като на моя ключ с рамо 60см приложите 17кг усилие, всеки може да го пробва на кантара вкъщи и да види, че изобщо не е много. Скоро имах възможност да проверя с каква сила натягам и се оказа, че е над 100НМ, не си играх да видя, колко точно е, но според всички гумаджии, които са ги развивали били "хлабави" и "ще се пребиеш някъде така". Редактирано 23 Април, 2018 от Чавдар K 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2245 #13 Отговорено 23 Април, 2018 Японската легирана стомана /неръждавейка/ ръждясва в България... Та идеята е приложима във всяко винтово съединение ,което има резба,освен спирачките. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #14 Отговорено 23 Април, 2018 Преди 18 часа, rabbeat написа: .....Наложи се рязане на всичките 5 шпилки/гайки и подмяната им с нови. Извадих късмет, че джантата беше стоманена и имаше лесен достъп до шпилките. Ако това се случи с алуминиева джанта, където гайките влизат във вдлъбнатини, единствения вариант за махане на колелото ще е разрязване на цялата джанта..... Много, ама много не съм съгласен -ако има значение! Трябва да си луд, за да тръгнеш да режеш алуминиева джанта, когато може да пробваш много други начини, за да я свалиш - а то не е като да няма такива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #15 Отговорено 24 Април, 2018 (Редактирано) Преди 5 часа, Emicha написа: Много, ама много не съм съгласен -ако има значение! Трябва да си луд, за да тръгнеш да режеш алуминиева джанта, когато може да пробваш много други начини, за да я свалиш - а то не е като да няма такива. @Emicha, не съм рязал джантата, само ми мина през ум, че ако бяха OEM-ските алуминиеви джанти няма да има достъп до шпилки/гайки. Аксиално разпробиване на гайката/шпилката също щеше да е невъзможно, тъй като те бяха отвити донякъде и се въртяха заедно с превъртелите шпилки съвсем лесно. Интересно ми е как би свалил джантата в този случай? Редактирано 24 Април, 2018 от rabbeat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MNED 16 #16 Отговорено 12 Май, 2018 Здравейте, и при мен се случи да скъсам шпилка при смяна на гумите.Как се сменят и от къде мога да си купя?Както на другите коли ли е тук с 2 гаики на контра и отвиваш самата шпилка или се избива? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #17 Отговорено 14 Май, 2018 (Редактирано) Избиват се. В Бултрако са по 9 лв. С малко чалъм,става да се смени и без да се сваля главината (пилваш малко под ъгъл, част от резбата отпред и леко отзад борда -за да можеш да подведеш и набиеш шпилката). На предпазния тас, има технологичен отвор, през който да избиеш старата и набиеш новата - само ги нагласи на въпросния отвор. Редактирано 14 Май, 2018 от Emicha 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MNED 16 #18 Отговорено 15 Май, 2018 Благодаря ти Emicha ще се захвана този уикенд.Новата или старата изпилвам за набиване или избиване. Отпред назад или отзад напред избиваш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #19 Отговорено 15 Май, 2018 Естествено леко изпилваш новата, ето така: При трета генерация задължително се пилва на двете места(на нея съм сменявал 3 бр. шпилки по този начин), но при втора може да пробваш и само първо отпред, ако не става пилваш и отзад . Сваляш гумата, махаш спирачния апарат и накладките (държи се на два болта), развиваш и двете винтчета за да махнеш предния спирачен диск и избиваш скъсаната шпилка назад към мотора.Естествено ще позиционираш шпилката към празното место където е бил спирачния апарат, за да може тя да излезе назад. После по обратния ред набиваш новата в главината. Ето ти схема на нещата: 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Glavanov 54 #20 Отговорено 16 Май, 2018 Шпилки има при повечвто големи вериги гумаджийници. 3-4 вида са, но за азиатските автомобили почти не се различавт. Трябва да знаеш размерите, щото ги мързи да ровят каталози по марка и модел и по-вероятно да не им се занимава и за да се оттърват казват, че нямат. Цените до преди 2-3г. бяха между 2 и 4 лв./бр. Ял съм го с алуминиева джанта. просто изкривих ламаритения протектор зад спирачния диск, за да имам достъп до задната част на главината. Колата не беше хонда. Капка с телоподаващото периферията на шпилката към главината. Развива се гайката пичовската, след което капката се къса флекса. Избиване и набиване са азбука. С риск да породя нежелан спор... конусите на гайките не се мажат! Точно конусите подсугуряват против саморазвиване. Маже се резбата. Накатката превърта в главината, когато резбата е пренатегната и звлечена или е тежко корозирала. Почти всеки лубрикант помага... грес, отработено масло или каквото имате под ръка. Избягвайте групата на WD-40. Понякога скрипва сглобката и става пълен цирк! Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fashion_m 23 #21 Отговорено 26 Ноември, 2020 Здравейте. Акорд 8-ма. От тази зима вече имам два комплекта гуми и си ги смених сам. Резбата на една от шпилките ми беше тръгнала да се прецаква от пишман гумаджии. Реших все пак да завия гайката. Вървеше много трудно. По едно време започна да се върти лесно. Резбата ли се е прецакала или шлиците? Сега се върти, но не се развърта. Препоръчайте ми читав сервиз, където да ми оправят проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sa4kov 3 #22 Отговорено 20 Април, 2022 (Редактирано) On 4/23/2018 at 8:01 AM, rabbeat said: .........Цялото това главоболие ми бе причинено при монтаж на зимните гуми в Диана на околовръстното. За да не ви се случи и на вас, изиксвайте проверка на силата, на която са настроени пистолетите - не трябва да превишава 110-120 Nm.... Здрасти колега , това и на мен ми го причиниха преди няколко дни, на хан Богров на голямата прехвалена гумаджийница... като първо искаха да искарат мен виновен за проблема ,че едва ли не съм им закарал колата си с 1 счупена шпилка , но след като намерих отчупеното пърче под колата , започнаха с извиненията и мънкането. А при въпроса ми - "И ся кво прайм?" , отговора беше - "Ми не знам ,аз не се занимавам с това... нали видя аз леко го развих." , но пък можаха да ми вземат 70 лв и да ми скъсат шпилка накрая гррррр.... Та... следва продължение с тази хегемония... Редактирано 20 Април, 2022 от sa4kov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове