Jump to content
pln

Изчаквате ли преди да угасите двигателя?

Recommended Posts

Здравейте, провокиран съм от един пост в темата за маслата, но за да не я разводнявам, правя нова.

Колегата казва че ако е имал магистрално или извънградско каране винаги я гаси след 3-4 минути работа на празен ход. Това в смисъл, че така предпазва двигателя. Та, след доста чудене, не се сетих как това помага на двигателя? Не се сещам технически какви полезни следствия има това (за изправен непрегрял автомобил). Вие правите ли го и каква полза се предполага да има?

Колкото повече го мисля, толкоз повече ми прилича на суеверие от ерата когато москвича прегряваше след 1 час по Хемус и се налагаше да чакаме да охлади на празен ход.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръката е заради охлаждането и съответно удължаване живота на турбокомпресора.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В нормални условия няма нужда от тая процедура. Препоръчително е да се прави само в горещо време, ако си карал колата по-спортно. Идеята е да се даде възможност на охлаждането да циркулира известно време, с цел свръх нагорещените флуиди (масло, антифриз) да не направят някоя беля по "хардуера".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството за употреба на Сивик 9 е записано следното за дизелови двигатели:

1) Keep idling the engine for about 10 sec. (остави двигателя за около 10сек да работи на празен ход)

2) Keep idling the engine for a few minutes if your vehicle has towed a trailer. (остави двигателя за няколко минути да работи на празен ход, ако си теглил ремарке)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На акорда (дизел) винаги, а особено в горещо време или след дълъг път изчаквам и малко повече. На другите хонди - не.

 

Това е от стр.310 на ръководството за сивик 8-ген. Отнася се за дизеловите двигатели:

 

Цитат

Загасяне на двигателя За да избегнете опасността от повреждане на лагерите на турбокомпресора вследствие на неадекватно смазване, ВИНАГИ оставяйте двигателя да работи на празен ход 10 секунди, преди да го загасите.

 

Защо мисля, че в някое друго ръководство четох за по-дълъг период, даже?!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да карам извънградско, като вляза в града си, са 2-3км до вкъщи, което е достатъчно (при градска спокойна езда) да се нормализират нещата. На аутобан, спирайки за почивка, я гася след минутка, докато проверя колко горещи са сърцевините на джантите (вероятно някой знае защо го правя). :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, ceco_accord написа:

......На аутобан, спирайки за почивка, я гася след минутка, докато проверя колко горещи са сърцевините на джантите (вероятно някой знае защо го правя). :)

 

Цецо кажи, че не се сещам  защо ги проверяваш( говоря за това удебеленото):D.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора на темата - ако за мен се отнася коментара. Изчаквам защото съм с турбо и така съм чел, 3-4 минути са много но около 2 макс. На бензинов двигател без турбо незнам дали има смисъл да се изчаква, а за турбодизел нямам идея предполагам е същото като при турбо бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, то ти ако не знаеш ... :)

Имам навика (на стар и патил) да му задържа инцидентно спирачен апарат. И на този и на предния Акорд ми се е случвало. Дисковете при спиране парят, но по джантите може по-лесно да се прецени дали 2-те задни и 2-те предни са с еднаква температура.

Смешна история (както казва синковеца), но съм срещал и учудени погледи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Предвид, че не съм карал турбо нито дизел, явно затова пропуснал тази технология при гасене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък единствено знам (и го правя) ,че трябва да изключа няколко км. преди спиране климатика за да изсъхне конденза,а от там и предотвратяване появата на неприятна миризма в купето.:DЗа двигателя (атмосферен) не смятам,че ще го бърка кога го гасиш,за другите незнам.

Инъче има известна логика в долу написаното::huh:

На 10.03.2018 г. at 17:23, Cyreon написа:

Идеята е да се даде възможност на охлаждането да циркулира известно време, с цел свръх нагорещените флуиди (масло, антифриз) да не направят някоя беля по "хардуера".

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кондензът върху изпарителя. Той да изсъхне. Да не застоява и да не завъжда мухъл и плесени. Затова се изключва компресорът, за да спре да се охлажда изпарителят и да не отнема влага. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.03.2018 г. at 9:16, ceco_accord написа:

Емич, то ти ако не знаеш ... :)....

 

Абе, че "не знам" - е ясно, но пък усещам когато нещо задържа и само тогава си горя ръцете...:):D:lol:....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особено добре се усеща когато колата е автомат.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...