dent 34 #1 Публикувано 27 Февруари, 2018 Здравейте, Тия дни ABS-а сработва често, поради пътната обстановка, но не това ме притеснява. В момента в който ABS-а сработи ми предмигват фаровете, все едно пада напрежението. Колата е Cr-v 2008 (R20A2) и е със ксенони. Не съм сигурен дали са фабрични, защото не знам каква е разликата. Има ли някой с подобни симптоми и дали е нормално това ? Ако не е, каква би могла да бъде причината ? Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #2 Отговорено 27 Февруари, 2018 За съжалене мога, да се включа в темата единствено с предположение, че не е нормално . ксенона лесно се познава дали е фабричен по това, дали са разпробивани капачките за крушките. Предполагам че трябва да посетиш някой електричар, тъй като според мен надали е за диагностика проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dent 34 #3 Отговорено 27 Февруари, 2018 Благодрая! Преди малко имах възможност да направя снимки на светлините. Изглежда сякаш външните (късите) светлини са фабрични, но тези от вътре (дългите) приличат на монтирани в последствие. Баластите на дългите са "заврени" къде е имало място встрани. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #4 Отговорено 27 Февруари, 2018 Ти всъщност как разбираш че примигват? На големи интервали и отчетливо гаснат и светкат или нещо друго ти е направило впечатление ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dent 34 #5 Отговорено 28 Февруари, 2018 Премигването се случва, когато се задейства ABS-а и излгеждата така сякаш има пад в напрезежието. Фаровете не изгасват напълно, а само намалят интензитета си и то само в продължение на действието на ABS-а. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #6 Отговорено 28 Февруари, 2018 (Редактирано) Според мен това е нормално, защото ABS-a се задейства електрически (консумира доста ток) и е нормално да има спад в напрежението на колата, което се отразява на светлината на фаровете. Отново ще апелирам да не търсите проблеми там, където ги няма. Свикнете, че имате най-надеждния автомобил. Редактирано 28 Февруари, 2018 от Tokio 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 50 #7 Отговорено 28 Февруари, 2018 Нито е нормално да премигват, нито ABSa e голям консуматор. Фабричния ксенон е само на късите светлини. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #8 Отговорено 1 Март, 2018 (Редактирано) Преди 9 часа, mccoy написа: Нито е нормално да премигват, нито ABSa e голям консуматор. Така си мислиш ти. Да видим какво ще кажат колегите по темата. Редактирано 1 Март, 2018 от Tokio Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 50 #9 Отговорено 1 Март, 2018 Самото твърдение ,че японеца е направил ксенона да мига като дискотека е меко казано смешно. А това че е нормално да мига в такт с ABSа е направо нелепо. към автора: Имаш електрически проблем, кадърен авто електричар би оправил проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dakota 14 #10 Отговорено 2 Март, 2018 И според мен имаш електрически проблем. Можеш да се насочиш към динамо-регулатор, а също и някоя оптяжна ролка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dent 34 #11 Отговорено 2 Март, 2018 Благодаря за мненията на всички! Сега само трябва да си намеря читал електричар. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sredez403 39 #12 Отговорено 2 Март, 2018 Пускаш един директен кабел от динамото до акумулатора и си решаваш проблема.Цялата работа около 5лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #13 Отговорено 2 Март, 2018 Преди 8 часа, dent написа: Благодаря за мненията на всички! Сега само трябва да си намеря читал електричар. Колега, после задължително пиши дали си решил проблема и как точно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #14 Отговорено 2 Март, 2018 Tokio, Машинките ни (да чукнем на дърво, хвърлим сол, монета и незнам какво още) , наистина са доста сполучливи, но трябва да си признаме че има и греди. На колегата случая мисля че е точно една от тях. Надявам се да е нещо бързо и евтино отстранимо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #15 Отговорено 2 Март, 2018 jakomo, съгласен съм, че колите ни са сполучливи. Изхождам от факта, че ABS работи с ток и че работата на тази система е импулсна (включва се и изключва поне 10 пъти в секунда). Всяко включване е консумация на ток, а регулатора на напрежение няма тази бързина на действие за да компенсира напълно възникналите пулсации в напрежението, което според мен е нормално да се отрази на силата на светене на фаровете. Така мисля аз, а дали съм прав - ще се разбере, ако колегата успее да отстрани "проблема". Доколкото разбрах, в случая не става дума за ефект "дискотека", а за едва забележимо примигване на фаровете, което е лесно обяснимо, особено ако са неоригинален ксенон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dent 34 #16 Отговорено 3 Март, 2018 Отново благодарности за мненията ви! Казуса ще го разглежда майстор, ама като поотпусне врмето. "Токио" , ксенона който премигва е оригиналният, неоригинални са дългите светлин, които не ползвам в градска среда и да, става дума за леко премигване на фаровете. Друго нещо ми направи впечатление. Онзи ден трябваше на "търкалям" из уличките над посолствата, където е доста зле положението със снега и на няколко пъти се включи VSA-то, което доколкото съм разбрал работи и с помпата на ABS-а, но подобен проблем със светлините нямаше. Поправете ме ако греша, но нали VSA работи, като или отмена газ или спира някое/и от колелата в неконтролирана ситуация. А колко е сполучлиеа колата ми не знам. Не съм притежавал друго освен CRV, като това е второто. Първата ми кола беше CRV (B20Z1), от която бях ужасно доволен, въпреки проблемите които имах с нея. Стабилноста на CRV I е ако не толкова добра, то поне много близка до тази на CRV III, дори и без системи като VSA и TSA. И нещо извън темата. При включена VSA, дали и кога се включва задното предаване, защото за разлика от CRV I , не усетих този характерен тласък от задната част на автомобила в ситуацията описана по-горе, а тогава ми се наложи потегляне по стръмна улица. Подобна ситуаци имаше и когато трябваше да потегля назад, отново по наклон. Отново не се усети включването на 4Х4. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #17 Отговорено 3 Март, 2018 https://bg.wikipedia.org/wiki/ESP http://www.autoreview.bg/advice/technical_information/read/199/kak-deistvat-elektronnite-sistemi-za-sigurnost-v-avtomobila-abs-esp-i-traction-control/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan86 3 #18 Отговорено 3 Март, 2018 И от мен едно мнение. Забелязал съм (особено в студено време и пробуксуване на лед и дълбок сняг), че се получава също едно намаляване интензитета на светлината на фаровете БЕЗ ДА ИЗГАСВАТ! И това е за части от секундата когато системата прехвърли въртящ момент към задния мост. Трябва да спомена, че не съм с оригинален ксенон (което също може да има някъкво значение). За мен си е абсолютно нормално спрямо метеорологичните условия и пиковото натоварване на ел. системата на автомобила в дадения момент. Поздрави на всички и Честит Празник! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #19 Отговорено 3 Март, 2018 dent, много интересно че сравняваш стабилноста на 1-ва и 3-та генерация и ги препознаваш като близки. И аз имах 1-ва преди и като се качих на 3-ката ми се струваше като спортна кола в завоите. А за на снега 3-ката е значително по стабилна и много по неусетно се случват нещата. Относно проблема по темата, не съм го забелязвал верояно защото съм без ксенон и халохена не е толкова силен. Но продължава да ми се струва нереално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mimors 10 #20 Отговорено 9 Март, 2018 (Редактирано) Цитат При включена VSA, дали и кога се включва задното предаване, защото за разлика от CRV I , не усетих този характерен тласък от задната част на автомобила в ситуацията описана по-горе, а тогава ми се наложи потегляне по стръмна улица. Подобна ситуаци имаше и когато трябваше да потегля назад, отново по наклон. Отново не се усети включването на 4Х4. Тласъкът от задният мост ще го усетиш ако изключиш ВСА. ВСА Действа както на предните така и на задните колела. Реално ако няма превъртане на предните колела , няма и заден мост. Няма как да има превъртане на предните колела ако ВСА е включена. Ако има превъртане, то е за много кратък момент, което ще рече, че задният мост се зацепва за много кратко (част от секундата) което в повечето случаи на уличен сняг е достатъчно колата да изтегли. Ако обаче е много заледено или заснеженият наклон е достатъчно голям, може да изпаднеш в ситуация в която да даваш а нито едно от колелата на не превърта. В такъв случай изключваш ВСА, получаваш си пробуксуването на предно колело което от своя страна зацепва помпата в задния диф и бинго! вече си на 4х4. Ако не издрапаш то поне ще имаш в най лошия случай едно предно и едно задно боксуващи колела Редактирано 9 Март, 2018 от mimors Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #21 Отговорено 19 Март, 2018 (Редактирано) И при мен е така. Не го считам за проблем, който да се нуждае от решение/внимание. @Tokio е загатнал от къде идва. Добавяме малко газ (ксенон), също така и баласти/запалки и като съчетаем това как работят и си взаимодействат всички, ще разбереш, че има логика. Редактирано 19 Март, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове