Jump to content
bbozhanov

Компресорът на климатика е винаги включен

Recommended Posts

Я ми прати номер на рама

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@borko 30 Сега получих още по-голям ентусиазъм да го оправя без да ходя при автоклиматичар :) Сигурен съм, че работи. Сам съм си внасял от Щатите и сменял електромагнитната шайба. Вече 4 години без нито един проблем след този ремонт.

@Markony SHSRE58708U022*** За протокола го пействам и тук, иначе целия ще ти го пратя на ЛС.

Редактирано от bbozhanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трабълшотинг.jpg

 

Всичко се управлява от двигателния компютър ,както каза колегата по-горе.Аз бих тръгнал с пробната лампа/светодиоден пробник/ по веригите на управление на релетата,да хвана кой е виновен.

С 2 думи или компютъра се ебава или има късо някъде по веригите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разкачих букса А от ЕКУ-то и изтествах всичко, което има общо - няма прекъснати проводници. Замерих и двата температурни датчика (ECT1 на двигателя и ECT2 на радиатора) - също нямат проблеми. Показват реалистична температура на диагностиката; съпротивлението им е нормално за съответната температура; като са разкачени светва Check Engine лампата и се появяват грешки на диагностиката за тях. И диодите изтествах:

 

321.thumb.jpg.c3fbeb766b60571987466a7e85138661.jpg

 

Дори махнах и сложих всяко едно реле, което има отношение към системата: при махането му спира съответния вентилатор (или компресор), който контролира. При повторното включване се връща в изходно положение. Вижда се и как се заскрежава едната тръба.

 

 

Не съм си играл да замеря на всеки пин на релетата дали идва това, което се очаква. Това е следващото, което ще направя.

Започвам да си мисля, че е ЕКУ-то. Ще ми се да го upgrade-на до последна версия, но MVCI кабелът, който имам не става за тази работа (опитвам с ECU Rewrite 6.2.7). Launch-ът изглежда не е за тази работа. Та или трябва да си намеря подходящ кабел (например X-Horse), или трябва да намеря от някъде едно ЕКУ (по-трудната част) и да го обуча за моята кола (това ми е лесно и за няколко минутки работа).

 

Нещо друго като идея?

 

Послепис:

Просто съм отчаян вече. Хората не могат да накарат климатика си да работи, аз не мога да го накарам да спре посред зима :) Само и единствено датчикът за високо налягане спира системата. Карам на разкачена букса докато си реша проблема.

Малко ме е срам колко ми е мръсен двигателния отсек. Никога не е мит. Ще му дойде и на него времето това лято :)

Редактирано от bbozhanov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А фреона проверяван ли е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бултрако ще ти го обновят за 60лв. При последното ми обслужване го обнових там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oстава ЕКУ-то да е.Сваляш го и го отваряш.Надявам се Мосфета да е на отделна плочка.Трявба да си "заземен " като запояваш или се обърни към някой сервиз за ГСМ.Имаме колега във форума,който работи в такъв сервиз.Ще ти дам координати ако нямаш твой човек..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой е номерът на ECU-то?

Не съм сигурен, че има ъпгрейд точно за този проблем. :)

 

37805-RZV-E510    37805-RZV-E51    37820-RZV-E51    2007    CR-V    R20A2    AT    Initial calibration for Mass-production starting    37805-RZV-E510-M1.rwd
37805-RZV-E520    37805-RZV-E52    37820-RZV-E52    2007    CR-V    R20A2    AT    Initial calibration for Mass-production starting    37805-RZV-E520-M1.rwd
37805-RZV-E530    37805-RZV-E53    37820-RZV-E53    2007    CR-V    R20A2    AT    Idle speed control program update                    37805-RZV-E530-M1.rwd
37805-RZV-E610    37805-RZV-E61    37820-RZV-E61    2007    CR-V    R20A2    AT    Initial calibration for Mass-production starting    37805-RZV-E610-M1.rwd
37805-RZV-E620    37805-RZV-E62    37820-RZV-E62    2007    CR-V    R20A2    AT    Initial calibration for Mass-production starting    37805-RZV-E620-M1.rwd
37805-RZV-E630    37805-RZV-E63    37820-RZV-E63    2007    CR-V    R20A2    AT    Idle speed control program update                    37805-RZV-E630-M1.rwd
37806-RZV-E510    37806-RZV-E51    37820-RZV-E51    2007    CR-V    R20A2    AT    Initial calibration for Mass-production starting    37806-RZV-E510-M1.rwd
37806-RZV-E520    37806-RZV-E52    37820-RZV-E52    2007    CR-V    R20A2    AT    Initial calibration for Mass-production starting    37806-RZV-E520-M1.rwd
37806-RZV-E610    37806-RZV-E61    37820-RZV-E61    2007    CR-V    R20A2    AT    Initial calibration for Mass-production starting    37806-RZV-E610-M1.rwd
37806-RZV-E620    37806-RZV-E62    37820-RZV-E62    2007    CR-V    R20A2    AT    Initial calibration for Mass-production starting    37806-RZV-E620-M1.rwd
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Брани, нещо по-специално прави ли се освен замяна на Mosfet транзистора? В най-лошия случай ще прецакам ECU-то, но поне ще ми остане опитът и набързо ще си поръчам и обуча нов. Втора употреба 37820-RZV-E53 е между 170-210 лева с доставката от европейска страна (Полша, Литва, Германия).

Ще си дръпна днес или утре AutoData (че нещо я нямам на виртуална машина) да видя дали случайно няма там схемата или повече информация за ECU-то/Mosfet-а. После да проверя цена, наличност по магазините за електроника и дали ще мога сам грамотно да го заменя или да потърся помощ.

 

Обновяване в Бултрако е 66 лева към днешна дата (обадиха ми се да ми кажат, че са поръчали инфилтраторите и се възползвах от възможността да попитам). Единственият смисъл, на базата на @dindin на информацията (много полезна, искрено благодаря за нея!), е ако съм ударил друг бъг или хардуерен дефект, който не би следвало да се оправи с ъпгрейд. По-скоро да възстанови заводските настройки, което евентуално да оправи нещо. Не залагам твърде много, тъй като съм пробвал със софтуерен reset вече.

 

Питам се дали няма някой мераклия (от автоморга например) да изкара 20-30 лева като ми даде едно ECU за няколко часа да тествам... :)

 

Тъкмо прочетох един виц по темата и не се сдържам да го пусна тук:

В електротехниката има две неизправности:

1. Няма ток там, където трябва да има.
2. Има го там, където изобщо не трябва да го има.

Редактирано от bbozhanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега вместо виц,се сетих за една умна мисъл, която ми казаха,когато аз имах проблем с една от колите наскоро.

Та : 

Търси проблема,  там където последно си пипал.

При мен се оказа точно там,а при теб последно проблема беше в шайбата/съединителя, или като цяло компресора.

Та защо, да не е пак там проблема - просто си разсъждавам?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честитоооо....:thumbs1: откриване на проблема !

 

За пореден път се радвам, на мисълта на оня умен човек, за който ти писах по-нагоре:

Цитат

......Търси проблема,  там където последно си пипал.

При мен се оказа точно там, а при теб последно проблема беше в шайбата/съединителя, или като цяло компресора.......

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали този проблем има връзка със смяната на електромагнитната шайба с американска? Разлика в буксите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това при колегата Бобозанов е едната крайност,другата е когато му потрябва клима той да липсва,при същият проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Emicha Мерси! Аз това изказване го приемам по-скоро от сорта: "не си направил или доизмислил нещата около твоето 'творение' и затова търси първо там проблема". А аз съм убеден, че онова, което правих преди време съм го направил като хората. Работи 5 години и това, че някъде е замасило някое кабелче аз го намирам за нещо пренебрежимо малко, не е грешка в изпълнението. В Бултрако по принцип сменят този термодатчик с такъв, който прекъсва веригата при още по-висока температура от оригинално зададената (122-128°C), което за мен е неправилно. Когато сложих по-голямата и вентилирана шайба съм мерил температурата (с инфрачервен термометър), до която достига и бе доста под тази. Много не харесвам доктори и майстори, които не лекуват проблема, а следствието от него. Но това са си мои размисли.

Ако погледнем изказването от друг ъгъл, то ще има смисъл човек да погледне дали не си забравил нещо, или пък нещо е разместил следствие на интервенцията. Оттам вече да е дошъл проблем. В моя случай може и това да е станало. Като я кача на подемник (още не съм заради по-приоритетни задачи) ще видя отдолу къде, какво и защо е станало.

 

@Tokio Няма разлика в буксите. Само и единствено в диаметъра на шайбата. По-голямата шайба води до по-добро охлаждане (и с няколко милиметра по-дълъг ремък, но и за него имам точния размер, така че обтяжната ролка да не е натоварена).

 

 

@Митко Йотов Божанов е фамилията, но не е това толкова важно. Да, точно това се жалвах и аз, че хората не могат да си подкарат климатика, аз не можех да го спра :) Сега съм си намерил и къде да го обслужа; тази година ще го наградя с фреон DuPont:)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, bbozhanov написа:

 

 

 

@Митко Йотов Божанов е фамилията, но не е това толкова важно. Да, точно това се жалвах и аз, че хората не могат да си подкарат климатика, аз не можех да го спра :) Сега съм си намерил и къде да го обслужа; тази година ще го наградя с фреон DuPont:)

 

 

 

:D Така де,нищо лично,приеми го от веселата страна.

Наградата е много важна :D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, колеги, всичко е точно вече с този климатик. Няма проблеми. Направих му профилактика. Вече е по спецификации количеството фреон (имаше малки загуби от предходната година), плюс му сложихме подходящ вискозитет (PAG 46) масло, което е препоръчваното за този автомобил.

Готов съм за лятото. :) Можем да приключим темата.

Отново благодаря на всички включили се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа... търсачката ме доведе до тук.

Колега Божанов, споменал си в един от постовете си че в началото проблема е бил, че цитирам: "Преди да се стигне до момента да е постоянно включена климатичната система хванах този момент как нещо кара перките да се включват и изключват на различни обороти без да е запален двигателят и без да е включен климатикът. " Имаш предвид перките на парното в купето ли? Имам проблем само, че със сивик 8, като дам на контакт и вентилатора в купето почва да духа сам на някаква ниска скорост, като всичко е OFF. Колата ми е от 2 седмици и от предишния собственик знам, че е "правил компресора на климатика". Проблема изглежда ли ти като твоя?

HDS-a ми изплю грешки:

B1241 A problem in the blower motor circuit

B1235 A problem in the air mix control motor circuit, linkage, door, or motor

Бях се засилил днес да разхвърлям таблото, но времето ме спря, може би за добро :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Marcus написа:

Такааа... търсачката ме доведе до тук.

Колега Божанов, споменал си в един от постовете си че в началото проблема е бил, че цитирам: "Преди да се стигне до момента да е постоянно включена климатичната система хванах този момент как нещо кара перките да се включват и изключват на различни обороти без да е запален двигателят и без да е включен климатикът. " Имаш предвид перките на парното в купето ли? Имам проблем само, че със сивик 8, като дам на контакт и вентилатора в купето почва да духа сам на някаква ниска скорост, като всичко е OFF. Колата ми е от 2 седмици и от предишния собственик знам, че е "правил компресора на климатика". Проблема изглежда ли ти като твоя?

HDS-a ми изплю грешки:

B1241 A problem in the blower motor circuit

B1235 A problem in the air mix control motor circuit, linkage, door, or motor

Бях се засилил днес да разхвърлям таблото, но времето ме спря, може би за добро :)

 

Здрасти! Няма нищо общо с моя проблем. Най-добре бе да си отвориш нова тема, за да не бъркаме тук четящите след теб.

Първо провери дали моторът ти се движи и кой точно прави проблем от двата: шофьорският или пасажерският. Чети ето тук: http://omanual.ru/Honda/Civic-5D/8/090303.HTML

Редактирано от bbozhanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общото е, че и аз не мога спра вентилатора, ясно е че с мануала ще се действа.

Извинявам се, моля някой модератор да ми забърше поста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.02.2018 г. at 2:07, bbozhanov написа:

Разкачих букса А от ЕКУ-то и изтествах всичко, което има общо - няма прекъснати проводници. Замерих и двата температурни датчика (ECT1 на двигателя и ECT2 на радиатора) - също нямат проблеми. Показват реалистична температура на диагностиката; съпротивлението им е нормално за съответната температура; като са разкачени светва Check Engine лампата и се появяват грешки на диагностиката за тях. И диодите изтествах:

 

321.thumb.jpg.c3fbeb766b60571987466a7e85138661.jpg

 

Дори махнах и сложих всяко едно реле, което има отношение към системата: при махането му спира съответния вентилатор (или компресор), който контролира. При повторното включване се връща в изходно положение. Вижда се и как се заскрежава едната тръба.

Приятелю имаш едно черпене от мен благодарение на клипчето си оправих моята кола едната перка на климатик не работеше смених релето всичко тръгна маистор на климатици авто ми говореше за подмяна на датчици компресори но уви всичко е 6 отивам да я закачат да видиме дали ще хвърли фреона преди с една перка го изхвърляше през клапана сега след подмяна на релето тръгнаха и двете съжелавам ако имам грешки при правописа но съм happy!!!! два месеца карам без климатик разбирате ме...

 

 

Не съм си играл да замеря на всеки пин на релетата дали идва това, което се очаква. Това е следващото, което ще направя.

Започвам да си мисля, че е ЕКУ-то. Ще ми се да го upgrade-на до последна версия, но MVCI кабелът, който имам не става за тази работа (опитвам с ECU Rewrite 6.2.7). Launch-ът изглежда не е за тази работа. Та или трябва да си намеря подходящ кабел (например X-Horse), или трябва да намеря от някъде едно ЕКУ (по-трудната част) и да го обуча за моята кола (това ми е лесно и за няколко минутки работа).

 

Нещо друго като идея?

 

Послепис:

Просто съм отчаян вече. Хората не могат да накарат климатика си да работи, аз не мога да го накарам да спре посред зима :) Само и единствено датчикът за високо налягане спира системата. Карам на разкачена букса докато си реша проблема.

Малко ме е срам колко ми е мръсен двигателния отсек. Никога не е мит. Ще му дойде и на него времето това лято :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...