Markony 2246 #41 Отговорено 21 Февруари, 2018 Я ми прати номер на рама Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #42 Отговорено 21 Февруари, 2018 (Редактирано) @borko 30 Сега получих още по-голям ентусиазъм да го оправя без да ходя при автоклиматичар Сигурен съм, че работи. Сам съм си внасял от Щатите и сменял електромагнитната шайба. Вече 4 години без нито един проблем след този ремонт. @Markony SHSRE58708U022*** За протокола го пействам и тук, иначе целия ще ти го пратя на ЛС. Редактирано 21 Февруари, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #43 Отговорено 22 Февруари, 2018 Всичко се управлява от двигателния компютър ,както каза колегата по-горе.Аз бих тръгнал с пробната лампа/светодиоден пробник/ по веригите на управление на релетата,да хвана кой е виновен. С 2 думи или компютъра се ебава или има късо някъде по веригите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #44 Отговорено 28 Февруари, 2018 (Редактирано) Разкачих букса А от ЕКУ-то и изтествах всичко, което има общо - няма прекъснати проводници. Замерих и двата температурни датчика (ECT1 на двигателя и ECT2 на радиатора) - също нямат проблеми. Показват реалистична температура на диагностиката; съпротивлението им е нормално за съответната температура; като са разкачени светва Check Engine лампата и се появяват грешки на диагностиката за тях. И диодите изтествах: Дори махнах и сложих всяко едно реле, което има отношение към системата: при махането му спира съответния вентилатор (или компресор), който контролира. При повторното включване се връща в изходно положение. Вижда се и как се заскрежава едната тръба. Не съм си играл да замеря на всеки пин на релетата дали идва това, което се очаква. Това е следващото, което ще направя. Започвам да си мисля, че е ЕКУ-то. Ще ми се да го upgrade-на до последна версия, но MVCI кабелът, който имам не става за тази работа (опитвам с ECU Rewrite 6.2.7). Launch-ът изглежда не е за тази работа. Та или трябва да си намеря подходящ кабел (например X-Horse), или трябва да намеря от някъде едно ЕКУ (по-трудната част) и да го обуча за моята кола (това ми е лесно и за няколко минутки работа). Нещо друго като идея? Послепис: Просто съм отчаян вече. Хората не могат да накарат климатика си да работи, аз не мога да го накарам да спре посред зима Само и единствено датчикът за високо налягане спира системата. Карам на разкачена букса докато си реша проблема. Малко ме е срам колко ми е мръсен двигателния отсек. Никога не е мит. Ще му дойде и на него времето това лято Редактирано 28 Февруари, 2018 от bbozhanov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dakota 14 #45 Отговорено 28 Февруари, 2018 А фреона проверяван ли е ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mafyata 9 #46 Отговорено 28 Февруари, 2018 В Бултрако ще ти го обновят за 60лв. При последното ми обслужване го обнових там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #47 Отговорено 28 Февруари, 2018 Oстава ЕКУ-то да е.Сваляш го и го отваряш.Надявам се Мосфета да е на отделна плочка.Трявба да си "заземен " като запояваш или се обърни към някой сервиз за ГСМ.Имаме колега във форума,който работи в такъв сервиз.Ще ти дам координати ако нямаш твой човек.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #48 Отговорено 1 Март, 2018 Кой е номерът на ECU-то? Не съм сигурен, че има ъпгрейд точно за този проблем. 37805-RZV-E510 37805-RZV-E51 37820-RZV-E51 2007 CR-V R20A2 AT Initial calibration for Mass-production starting 37805-RZV-E510-M1.rwd 37805-RZV-E520 37805-RZV-E52 37820-RZV-E52 2007 CR-V R20A2 AT Initial calibration for Mass-production starting 37805-RZV-E520-M1.rwd 37805-RZV-E530 37805-RZV-E53 37820-RZV-E53 2007 CR-V R20A2 AT Idle speed control program update 37805-RZV-E530-M1.rwd 37805-RZV-E610 37805-RZV-E61 37820-RZV-E61 2007 CR-V R20A2 AT Initial calibration for Mass-production starting 37805-RZV-E610-M1.rwd 37805-RZV-E620 37805-RZV-E62 37820-RZV-E62 2007 CR-V R20A2 AT Initial calibration for Mass-production starting 37805-RZV-E620-M1.rwd 37805-RZV-E630 37805-RZV-E63 37820-RZV-E63 2007 CR-V R20A2 AT Idle speed control program update 37805-RZV-E630-M1.rwd 37806-RZV-E510 37806-RZV-E51 37820-RZV-E51 2007 CR-V R20A2 AT Initial calibration for Mass-production starting 37806-RZV-E510-M1.rwd 37806-RZV-E520 37806-RZV-E52 37820-RZV-E52 2007 CR-V R20A2 AT Initial calibration for Mass-production starting 37806-RZV-E520-M1.rwd 37806-RZV-E610 37806-RZV-E61 37820-RZV-E61 2007 CR-V R20A2 AT Initial calibration for Mass-production starting 37806-RZV-E610-M1.rwd 37806-RZV-E620 37806-RZV-E62 37820-RZV-E62 2007 CR-V R20A2 AT Initial calibration for Mass-production starting 37806-RZV-E620-M1.rwd Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #49 Отговорено 1 Март, 2018 (Редактирано) Брани, нещо по-специално прави ли се освен замяна на Mosfet транзистора? В най-лошия случай ще прецакам ECU-то, но поне ще ми остане опитът и набързо ще си поръчам и обуча нов. Втора употреба 37820-RZV-E53 е между 170-210 лева с доставката от европейска страна (Полша, Литва, Германия). Ще си дръпна днес или утре AutoData (че нещо я нямам на виртуална машина) да видя дали случайно няма там схемата или повече информация за ECU-то/Mosfet-а. После да проверя цена, наличност по магазините за електроника и дали ще мога сам грамотно да го заменя или да потърся помощ. Обновяване в Бултрако е 66 лева към днешна дата (обадиха ми се да ми кажат, че са поръчали инфилтраторите и се възползвах от възможността да попитам). Единственият смисъл, на базата на @dindin на информацията (много полезна, искрено благодаря за нея!), е ако съм ударил друг бъг или хардуерен дефект, който не би следвало да се оправи с ъпгрейд. По-скоро да възстанови заводските настройки, което евентуално да оправи нещо. Не залагам твърде много, тъй като съм пробвал със софтуерен reset вече. Питам се дали няма някой мераклия (от автоморга например) да изкара 20-30 лева като ми даде едно ECU за няколко часа да тествам... Тъкмо прочетох един виц по темата и не се сдържам да го пусна тук: В електротехниката има две неизправности: 1. Няма ток там, където трябва да има. 2. Има го там, където изобщо не трябва да го има. Редактирано 1 Март, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #50 Отговорено 1 Март, 2018 Сега вместо виц,се сетих за една умна мисъл, която ми казаха,когато аз имах проблем с една от колите наскоро. Та : Търси проблема, там където последно си пипал. При мен се оказа точно там,а при теб последно проблема беше в шайбата/съединителя, или като цяло компресора. Та защо, да не е пак там проблема - просто си разсъждавам? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #51 Отговорено 10 Март, 2018 (Редактирано) Здравейте, колеги! Настана време да напиша и развръзката на сагата. Намерих си един компютър за тест. Подмених моя и проблемът остана. Тогава вече степента на раздразнение у мен се повиши особено много. Седнах и започнах да гледам отново схемата. Само и единствено при конектора на електромагнитната шайба и датчика за температура на компресора не бях пипал. След един известен размисъл достигнах до извода, че сигналът преминава от MICU блока с предпазители в купето през F26 отива до този датчик на краче 3 (тук в схемата е 1, но това е за K24Z1 двигателя, не за R20A2 като моя): След това през 1 към номер 10 на модула за управление в купето: Ето там вероятно е окъсило. Също така конекторът на бобината се оказа, че доста лесно се разсъедини, което доста ме учуди (той е по средата на буксата - за R20A* двигателите - номер 2): След като разместих проводниците на компресора и веднага всички перки спряха. От този момент насам, вече 3-4 дни, нямам никакви проблеми. Остава само да видя в кой проводник точно е проблемът и да го реша дългосрочно, но ще ида на подемник, ще сваля кората отдолу за да мога да си го направя удобно за работа и тогава ще го дооправя. Финансовата гледна точка на нещата изглежда така: 10 лева куриерски услуги в двете посоки за ЕКУ-то и 10 лева на човека, който ми го прати за тест. Моето прекарано време не го слагам, защото бях в режим на самообучение и - смея да твърдя - вече доста напреднах в областта. Както се майтапят приятелите ми с мен: "файда никаква, защото не си изкарвам с това прехраната". И все пак съм с усещането за придобил доста знания, които мога да приложа и в други области Още веднъж благодаря на всички включили се! Изключително много се радвам на взаимопомощта във форумите. Обобщение за хората, които ще имат подобен проблем и ще четат "на диагноал", както аз обикновено правя: при проблем с постоянно работеща климатична инсталация си проверете дали нямате някъде късо към земя/минус около датчика за температура на компресора и за всеки случай си проверете кабела за +са на бобината на електромагнитната шайба (най-първата схема от този пост). Послепис: някъде във форума бях написал, че много ме кефи тая кола: само карам и обслужвам и нямам проблеми. Е, проблем се яви, но за щастие доста евтино и елементарно се реши (друг въпрос е аз колко сложно започнах да го мисля и разрешавам). Сега вече ме е "страх" да кажа подобно нещо, обаче все така си го мисля Боби Редактирано 10 Март, 2018 от bbozhanov 1 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #52 Отговорено 10 Март, 2018 Честитоооо.... откриване на проблема ! За пореден път се радвам, на мисълта на оня умен човек, за който ти писах по-нагоре: Цитат ......Търси проблема, там където последно си пипал. При мен се оказа точно там, а при теб последно проблема беше в шайбата/съединителя, или като цяло компресора....... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 177 #53 Отговорено 10 Март, 2018 А дали този проблем има връзка със смяната на електромагнитната шайба с американска? Разлика в буксите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1256 #54 Отговорено 10 Март, 2018 Това при колегата Бобозанов е едната крайност,другата е когато му потрябва клима той да липсва,при същият проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #55 Отговорено 12 Март, 2018 @Emicha Мерси! Аз това изказване го приемам по-скоро от сорта: "не си направил или доизмислил нещата около твоето 'творение' и затова търси първо там проблема". А аз съм убеден, че онова, което правих преди време съм го направил като хората. Работи 5 години и това, че някъде е замасило някое кабелче аз го намирам за нещо пренебрежимо малко, не е грешка в изпълнението. В Бултрако по принцип сменят този термодатчик с такъв, който прекъсва веригата при още по-висока температура от оригинално зададената (122-128°C), което за мен е неправилно. Когато сложих по-голямата и вентилирана шайба съм мерил температурата (с инфрачервен термометър), до която достига и бе доста под тази. Много не харесвам доктори и майстори, които не лекуват проблема, а следствието от него. Но това са си мои размисли. Ако погледнем изказването от друг ъгъл, то ще има смисъл човек да погледне дали не си забравил нещо, или пък нещо е разместил следствие на интервенцията. Оттам вече да е дошъл проблем. В моя случай може и това да е станало. Като я кача на подемник (още не съм заради по-приоритетни задачи) ще видя отдолу къде, какво и защо е станало. @Tokio Няма разлика в буксите. Само и единствено в диаметъра на шайбата. По-голямата шайба води до по-добро охлаждане (и с няколко милиметра по-дълъг ремък, но и за него имам точния размер, така че обтяжната ролка да не е натоварена). @Митко Йотов Божанов е фамилията, но не е това толкова важно. Да, точно това се жалвах и аз, че хората не могат да си подкарат климатика, аз не можех да го спра Сега съм си намерил и къде да го обслужа; тази година ще го наградя с фреон DuPont Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1256 #56 Отговорено 12 Март, 2018 Преди 5 часа, bbozhanov написа: @Митко Йотов Божанов е фамилията, но не е това толкова важно. Да, точно това се жалвах и аз, че хората не могат да си подкарат климатика, аз не можех да го спра Сега съм си намерил и къде да го обслужа; тази година ще го наградя с фреон DuPont Така де,нищо лично,приеми го от веселата страна. Наградата е много важна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #57 Отговорено 8 Април, 2018 Ами, колеги, всичко е точно вече с този климатик. Няма проблеми. Направих му профилактика. Вече е по спецификации количеството фреон (имаше малки загуби от предходната година), плюс му сложихме подходящ вискозитет (PAG 46) масло, което е препоръчваното за този автомобил. Готов съм за лятото. Можем да приключим темата. Отново благодаря на всички включили се! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #58 Отговорено 10 Април, 2018 Такааа... търсачката ме доведе до тук. Колега Божанов, споменал си в един от постовете си че в началото проблема е бил, че цитирам: "Преди да се стигне до момента да е постоянно включена климатичната система хванах този момент как нещо кара перките да се включват и изключват на различни обороти без да е запален двигателят и без да е включен климатикът. " Имаш предвид перките на парното в купето ли? Имам проблем само, че със сивик 8, като дам на контакт и вентилатора в купето почва да духа сам на някаква ниска скорост, като всичко е OFF. Колата ми е от 2 седмици и от предишния собственик знам, че е "правил компресора на климатика". Проблема изглежда ли ти като твоя? HDS-a ми изплю грешки: B1241 A problem in the blower motor circuit B1235 A problem in the air mix control motor circuit, linkage, door, or motor Бях се засилил днес да разхвърлям таблото, но времето ме спря, може би за добро Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #59 Отговорено 11 Април, 2018 (Редактирано) Преди 18 часа, Marcus написа: Такааа... търсачката ме доведе до тук. Колега Божанов, споменал си в един от постовете си че в началото проблема е бил, че цитирам: "Преди да се стигне до момента да е постоянно включена климатичната система хванах този момент как нещо кара перките да се включват и изключват на различни обороти без да е запален двигателят и без да е включен климатикът. " Имаш предвид перките на парното в купето ли? Имам проблем само, че със сивик 8, като дам на контакт и вентилатора в купето почва да духа сам на някаква ниска скорост, като всичко е OFF. Колата ми е от 2 седмици и от предишния собственик знам, че е "правил компресора на климатика". Проблема изглежда ли ти като твоя? HDS-a ми изплю грешки: B1241 A problem in the blower motor circuit B1235 A problem in the air mix control motor circuit, linkage, door, or motor Бях се засилил днес да разхвърлям таблото, но времето ме спря, може би за добро Здрасти! Няма нищо общо с моя проблем. Най-добре бе да си отвориш нова тема, за да не бъркаме тук четящите след теб. Първо провери дали моторът ти се движи и кой точно прави проблем от двата: шофьорският или пасажерският. Чети ето тук: http://omanual.ru/Honda/Civic-5D/8/090303.HTML Редактирано 11 Април, 2018 от bbozhanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #60 Отговорено 11 Април, 2018 Общото е, че и аз не мога спра вентилатора, ясно е че с мануала ще се действа. Извинявам се, моля някой модератор да ми забърше поста. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Anastasifuneral 5 #61 Отговорено 2 Юли, 2021 На 28.02.2018 г. at 2:07, bbozhanov написа: Разкачих букса А от ЕКУ-то и изтествах всичко, което има общо - няма прекъснати проводници. Замерих и двата температурни датчика (ECT1 на двигателя и ECT2 на радиатора) - също нямат проблеми. Показват реалистична температура на диагностиката; съпротивлението им е нормално за съответната температура; като са разкачени светва Check Engine лампата и се появяват грешки на диагностиката за тях. И диодите изтествах: Дори махнах и сложих всяко едно реле, което има отношение към системата: при махането му спира съответния вентилатор (или компресор), който контролира. При повторното включване се връща в изходно положение. Вижда се и как се заскрежава едната тръба. Приятелю имаш едно черпене от мен благодарение на клипчето си оправих моята кола едната перка на климатик не работеше смених релето всичко тръгна маистор на климатици авто ми говореше за подмяна на датчици компресори но уви всичко е 6 отивам да я закачат да видиме дали ще хвърли фреона преди с една перка го изхвърляше през клапана сега след подмяна на релето тръгнаха и двете съжелавам ако имам грешки при правописа но съм happy!!!! два месеца карам без климатик разбирате ме... Не съм си играл да замеря на всеки пин на релетата дали идва това, което се очаква. Това е следващото, което ще направя. Започвам да си мисля, че е ЕКУ-то. Ще ми се да го upgrade-на до последна версия, но MVCI кабелът, който имам не става за тази работа (опитвам с ECU Rewrite 6.2.7). Launch-ът изглежда не е за тази работа. Та или трябва да си намеря подходящ кабел (например X-Horse), или трябва да намеря от някъде едно ЕКУ (по-трудната част) и да го обуча за моята кола (това ми е лесно и за няколко минутки работа). Нещо друго като идея? Послепис: Просто съм отчаян вече. Хората не могат да накарат климатика си да работи, аз не мога да го накарам да спре посред зима Само и единствено датчикът за високо налягане спира системата. Карам на разкачена букса докато си реша проблема. Малко ме е срам колко ми е мръсен двигателния отсек. Никога не е мит. Ще му дойде и на него времето това лято Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове