sttekata 167 #1 Публикувано 29 Декември, 2017 (Редактирано) Здравейте, Преди време колегата Emicha беше писал такава тема , но за црв 2, като сега реших да отворя тази тема и за црв 3. С помощта на Емо се сдобих със снимка на чертежа за изработка на фланеца/подложката, чрез която да се повдигне купето в задната част. След това го въведох в Аутокад , за да стане в електронен вариант. Дадох го на едни познати да ги изрежат от 10мм стомана на лазер. Вчера имах време и се заех на канала в гаража да сваля задните амортисьори и да подложа въпросните фланци с дебелина 1см. Процедурата беше следната: 1) Вдигаме колата на крик и сваляме гумата. 2) Изтеглям задната седалка напред и я сгъвам напред. 3) Маха се декоративната пластмасова капачка над амортисьора - точно зад седалката. 4) С ключ 12 се развиват 6 болтчета около двете шпилки на амортисьора (под премахнатата пластмасова капачка). 5) С накрайник за гедоре номер 14 развиваме двете гайки на амортисьора и махаме металната капачка. 6) Във външната част на амортисьора има една защитна „кука” , която ако се развият гайките недопуска да пропадне амортисьора затова с клещи я изкривяваме нагоре, а след като финала не трябва да забравяме да я върнем в първоначално положение. 7) Слизаме в канала, като вземаме камък 17 от гедорето + тръба за „рамо” и развиваме болта държащ амортисьора към шенкела. Развива се болта не гайката, защото гайката е заварена, т.е. маха се само болта. За да излезе болта ще ви трябва и щанга, която да пъхнете между шенкела и амортисьора, като леко надигате/поклащате и през това време издърпвате болта. 8) С камък 14 и дълго удължение развивате двата болта, които държат двустранно тампона на носача (изглежда като тръба) към купето (точно до прага на колата). 9) След като е разкачен вече има достатъчен ход шенкела и може да извадите амортисьора от купето. 10) Подлагате 2мм транспортна лента под стоманената подложка и над нея, т.е. между фланеца и чашката на амортисьора и над фланеца. Идеята е да няма контакт метал в метал и да има търкане. 11) По обратния ред сглобявате. Времето за поставяне на 1 подложка е 2.5 часа от сам човек с гедоре. Съжалявам, че няма снимки, но нямаше как да снимам с мазни ръце. Редактирано 29 Декември, 2017 от sttekata 1 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #2 Отговорено 29 Декември, 2017 Моля ако някой има налична чашка на преден амортисьор на црв 3 да го изкопира с химикал на лист и да сложи размери след замерване на чашката, като после я качи тук. Аз ще я начертая в Аутокад и ще я направя в PDF, за да може да се поръча за изработка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #3 Отговорено 29 Декември, 2017 какъв беше резултата при теб? При мен беше 1,5см повдигане с 1,5 см подложки. Имаше и колеги с доста по-добри резултати. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #4 Отговорено 30 Декември, 2017 При мен се повдигна с 2см Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #5 Отговорено 30 Декември, 2017 Ето така изглежда предната подложка за ЦРВ3. Търся скица на размерите, че нямам свалена чашка , за да взема размерите. Ако някой може да ги осигури от свален амортисьор ще е супер! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #6 Отговорено 31 Декември, 2017 Над нормалното ли повдигаш? Ако се налага и отпред най вероятно има нещо друг о за смяна?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #7 Отговорено 31 Декември, 2017 При пълен резервоар (до капачка) височината до веждата е 78.5см (отпред и отзад) при гуми 17/225/65. Просто ми се иска да надигна с подложка 1см. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #8 Отговорено 31 Декември, 2017 И моята е толкова при пълен резервроар + още около 75кг заради пълна бутилка с газ, но след повдигането с 15мм подложки отзад. Преди това беше с 15мм по ниска. Мисля, че на колегата bbozhanov задницата се повдигна доста след поставянето на 15мм подложки. Той я беше снимал и си пъхаше цялата длан между гумата и веждата отзад. По-надолу във форума някъде имаше доста обстоятелствена тема за въпросното повдигане на задницата. Там имаше и качена скица с размери но беше пак за задните подложки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_sa6ko_bs 11 #9 Отговорено 31 Декември, 2017 Колегата bbozhanov в тази тема - е дал чертеж на подложки с други размери.Като форма са едентични ,но по големи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #10 Отговорено 31 Декември, 2017 Да, видях снимката с пъхнатата ръка, но защо се е повдигнала толкова , няма логика освен ако не е с други амортисьори и пружини. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #11 Отговорено 31 Декември, 2017 sa6ko, моите подложки са рязани по този размер и пасват идеално. sttekata, мисля че не са други. Единствената разлика при него е че има и регулируеми щанги, които спомагат за наклона на колелата, но по негово мнение, те не спомагат за клиренса. Разликата е, че той е на 18" а ние на 17". Не знам дали това би дало отражение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1853 #12 Отговорено 1 Януари, 2018 Стават грешки, сигурно във бързината е качил грешна снимка /в първи пост/ . Това е актуалния размер за 3-та генерация: А това е размера при 2-ра генерация: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #13 Отговорено 1 Януари, 2018 Jaccomo, Принципно ако е с по-големи гуми тогава разстоянието между гумата и веждата ще е по-малко отколкото с по-малка гума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #14 Отговорено 1 Януари, 2018 Това е така, аз казвам само разликата с нашите каква е. А относно гумите незнам общия диаметър дали е по голям или ако е така то съм сигурен че е с малко. Все пак 18" са с по- ниско профилни гуми. Явно този ефект при него се е получил от нещо друго. Или регулируемите щанги, или ако наистина е подменял пружини и амортисьори, или накой преди него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_sa6ko_bs 11 #15 Отговорено 4 Януари, 2018 (Редактирано) А някой който е слагал подложки 15+ мм , може ли да каже размерите на болтовете които трябва да се сменят.Братушките продават комплекти болтове и подложки ( подложките са ясни ама болтовете...) https://m.ebay.com/itm/Rear-strut-spacers-30mm-for-Honda-CR-V-CRV-2006-present-Leveling-Lift-Kit/112460759641 Редактирано 28 Март, 2018 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #16 Отговорено 4 Януари, 2018 Ако подложиш 13мм + 3мм транспортна лента , за да не контактува метал в метал , а и да изолира добре портив попадане на вода през ботуша ще стане без да заменяш болтове. В случай , сумарно подлагаш повече от 15мм-16мм ще трябва да ги смениш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #17 Отговорено 6 Януари, 2018 По дифолт контакта не е ли метал в метал? В смисъл без подложки и глезотии. Питам защото моите в сервиз ги сменяха и не знам как е... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #18 Отговорено 8 Януари, 2018 Реално над чашката на амортисьора има излято като битум или подобно, но много тънко, т.е. чрез него се разделя метал/метал. На други автомобили има дори "гарнитура", която ги разделя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
orikboj 6 #19 Отговорено 8 Февруари, 2018 (Редактирано) А от къде може да се намерят тези регулируеми задни щанги? В магазините за авто части няма разбрах,че преди време в сервиза на Омбре са сменяни такива щанги колегата ги е купил от Руски форум и там са му ги сменили. При мен задна дясна гума е с голям наклон,а клиренса е с малка разлика около 3 мм спрямо предния,джанти 18" Редактирано 8 Февруари, 2018 от orikboj Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_sa6ko_bs 11 #20 Отговорено 17 Март, 2018 Тия дни ми сложиха подложки 15мм изрязани от транспортна лента. Бях направил и метални ,но монтьора предпочете гумените ( надявам се не ме е подвел). За съжаление забравих да измеря височината преди и след подложките, но видимо стойката се подобри. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaccomo 96 #21 Отговорено 18 Март, 2018 Искам такива джанти... Стойката е добра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #22 Отговорено 19 Март, 2018 Аз продавам такива подложки 2х10мм на страна, рязани на лазер. Това е най-евтиното решение на проблема. Иначе към 350 лева са само двете задни усилени пружини и се постига същия ефект с повдигането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tougherty 11 #23 Отговорено 22 Март, 2018 Здравейте, колеги. Някой по-вещ може ли да ме ориентира дали задните пружини за европейските и американските CRV-та (2008-2009г.) са взаимно заменяеми? По спесификации американските ги дават номер 52441-SWA-A11, а европейските 52441-SWW-E11. В ebay има една опция да тестваш дали определена част става за определен модел и пише, че европейските пружини не са съвместими с американските модели, а американските пружини ги няма в наличност, за да проверя съвместимост. Конкретни размери и данни за двата вида пружини не мога да открия и не мога да ги сравня. Някой дали може да помогне? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
orikboj 6 #24 Отговорено 25 Март, 2018 (Редактирано) На 17.03.2018 г. at 10:54, _sa6ko_bs написа: Тия дни ми сложиха подложки 15мм изрязани от транспортна лента. Бях направил и метални ,но монтьора предпочете гумените ( надявам се не ме е подвел). За съжаление забравих да измеря височината преди и след подложките, но видимо стойката се подобри. Здравей колега,колко е в момента височината,след смяната отпред и отзад и на колко инча са ти джантите? Редактирано 25 Март, 2018 от orikboj Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
orikboj 6 #25 Отговорено 25 Март, 2018 Някой поставял ли е подложки 30mm ? Дали няма опасност за амортисьорите ,пружините изобщо за цялостното окачване,както и за стабилността над определена скорост и в завоите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_sa6ko_bs 11 #26 Отговорено 25 Март, 2018 Отпред е 77 , а отзад е 78 см. с почти пълен резервоар и почти празна бутилка. Джантите по спомен са 17x7 от Сивик. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #27 Отговорено 25 Март, 2018 Не те е подвел (sa6ko_bs) монтьора! Гумата уплътнява по-добре към купето и няма триене - метал в метал! Какъв размер са ти гумите, предполагам са с 65мм височина и 17 цола, т.е. ако сложиш 18ки ще стане 80см до веждата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_sa6ko_bs 11 #28 Отговорено 25 Март, 2018 Сега съм с 225/65R17 , ако се стопли тая година ще сложа летните 225/60R18 и ще премеря пак 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #29 Отговорено 25 Март, 2018 преди 11 минути, _sa6ko_bs написа: Сега съм с 225/65R17 , ако се стопли тая година ще сложа летните 225/60R18 и ще премеря пак Така е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #30 Отговорено 25 Март, 2018 Споко , от догодина го дават да се оправя 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 50 #31 Отговорено 25 Март, 2018 Преди 3 часа, sttekata написа: ........Какъв размер са ти гумите, предполагам са с 65мм височина и 17 цола, ............ само лека поправка 65% от ширината което е 146мм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
orikboj 6 #32 Отговорено 26 Март, 2018 Преди 19 часа, orikboj написа: Здравей колега,колко е в момента височината,след смяната отпред и отзад и на колко инча са ти джантите? Аз съм на 225/60/18 и отпред съм 78 а отзад 77mm при почти празни резервоари,(при пълни ще падне с още 1-2mm предполагам) Дали ако сложа подложки 30mm няма да се вдигне двойно и отзад да стане над 82-3-4mm ? Колко е нормалната производствена височина 80mm или повече,към която трябва се стремя? Подложките съм ги поръчал от Русия и ще дойдат всеки момент,въпроса ми е някой слагал ли е 30mm да сподели за да се ориентирам и ако не е добре да ги сваля с 3-4mm или повече преди да съм монтирал! Ако ли не монтирам и на опит от проби,свалям намалявам ,качвам и пак свалям! Но каквото и да е като ги сложа ще пиша! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #33 Отговорено 26 Март, 2018 при 30мм ще се повдигне около 8-10см, според мен.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tanas4o_ 87 #34 Отговорено 28 Март, 2018 ORIKBOJ, на съвсем прясно сменени пружини и амортисьори ) и двете Кayaba, ще измеря и ще ти кажа какви да резултатите (височина отпред и отзад). Пружините изглеждаха абсолютно еднакви и като дебелина и брой на витките със оригиналните. Ако се предположи, че няма отклонения някъде по тампоните, и закалката на самите пружини, предполагам, че това ще бъдат заводските стойности. Колата няма газово. До довечера ще постна данните, че возилото е сега във жената. Между другото, при 30 мм подложки най-вероятно ще трябва да смениш и болтовете. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
orikboj 6 #35 Отговорено 29 Март, 2018 На 28.03.2018 г. at 13:31, tanas4o_ написа: ORIKBOJ, на съвсем прясно сменени пружини и амортисьори ) и двете Кayaba, ще измеря и ще ти кажа какви да резултатите (височина отпред и отзад). Пружините изглеждаха абсолютно еднакви и като дебелина и брой на витките със оригиналните. Ако се предположи, че няма отклонения някъде по тампоните, и закалката на самите пружини, предполагам, че това ще бъдат заводските стойности. Колата няма газово. До довечера ще постна данните, че возилото е сега във жената. Между другото, при 30 мм подложки най-вероятно ще трябва да смениш и болтовете. Поздрави Подложките са комплект с болтове,но се колебая дали да не ги намаля с 10мм. Как е при теб измери ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
toni_t 11 #36 Отговорено 30 Март, 2018 Ако Ви е интересно, с гуми 235/60/18 (почти износени на 50 000 км.) с пълен резервоар, от пред 80 см. от зад 79,5 см. Колата е на 104 000 км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tanas4o_ 87 #37 Отговорено 30 Март, 2018 Здравейте, не знам дали има нещо гнило в Дания, но .... след сменени пружини и амортисьори отзад (и двете Kayaba съответно пружини с номер RA6027 и амортисьори 341492 .................... отпред 79.5, отзад 76.5.......... Колата стои клекнала назад. Интересното е, че не ми се вижда колата разкрачена. И пак се почва - подложки или подсилените пружини EIBACH ....... Честно казано очаквах друго..... Възможно е и да има поомекнали тампони отзад.... Колата е на 165к в момента. Гумите са 225/60/18. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
orikboj 6 #38 Отговорено 30 Март, 2018 (Редактирано) При мен се получи същия нулев резултат,след като сложих нови пружини на MONROE. С пружини EIBACH ще се повдигне,но ще вози по-твърдо и некомфортно,пък и цената на комплекта е 300 + лв за това реших да сложа подложки. Между другото ходих до Бултрако и премерих но новите CR-V та височината,беше 80 см отпред и отзад,но всички бяха дизели,нямаше нито една бензинова,предполагам и те са на тази височина! Редактирано 30 Март, 2018 от orikboj Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #39 Отговорено 8 Април, 2018 При 30мм подложки има по-голяма опасност за амортисьорите. Най-добре е 20мм. Не съм сигурен дали за 20мм трябва да се сменят болтовете, но за 15 не трябва. Въпреки това руснаците продават "стандартно" 20 и 30мм, така че би трябвало също да е поносимо. Не се безпокой ако са метални подложките, няма да има такова нещо като "триене". Карах така 1 година и проблеми не съм имал. Винаги можеш да си сложиш уплътняващо (не лепящо!) силиконче под и над подложките. Усилени пружини с +30мм на Eibach и подмяна на всички тампони е едно отлично и дългосрочно, но за сметка на това скъпо решение. Колата няма проблеми със стабилността. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bamzze1 1 #40 Отговорено 11 Април, 2018 Здравейте Колеги. Имам въпрос относно повдигането на задницата. Мисля да купя подложки 30мм. С колко ще се вдигне колата с такива подложки? Сега височината до веждата на калника е 76см. Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове