Jump to content
Sign in to follow this  
sttekata

Повдигане на купето CRV III

Recommended Posts

Здравейте,

Преди време колегата Emicha беше писал такава тема , но за црв 2, като сега реших да отворя тази тема и за црв 3.

С помощта на Емо се сдобих със снимка на чертежа за изработка на фланеца/подложката, чрез която да се повдигне купето в задната част.

След това го въведох в Аутокад , за да стане в електронен вариант. Дадох го на едни познати да ги изрежат от 10мм стомана на лазер. Вчера имах време и се заех на канала в гаража да сваля задните амортисьори и да подложа въпросните  фланци с дебелина 1см.

Процедурата беше следната:

1) Вдигаме колата на крик и сваляме гумата.

2) Изтеглям задната седалка напред и я сгъвам напред.

3) Маха се декоративната пластмасова капачка над амортисьора - точно зад седалката.

4) С ключ 12 се развиват 6 болтчета около двете шпилки на амортисьора (под премахнатата пластмасова капачка).

5) С накрайник за гедоре номер 14 развиваме двете гайки на амортисьора и махаме металната капачка.

6) Във външната част на амортисьора има една защитна „кука” , която ако се развият гайките недопуска да пропадне амортисьора затова с клещи я изкривяваме нагоре, а след като финала не трябва да забравяме да я върнем в първоначално положение.

7) Слизаме в канала, като вземаме камък 17 от гедорето + тръба за „рамо” и развиваме болта държащ амортисьора към шенкела. Развива се болта не гайката, защото гайката е заварена, т.е. маха се само болта. За да излезе болта ще ви трябва и щанга, която да пъхнете между шенкела и амортисьора, като леко надигате/поклащате и през това време издърпвате болта.

8) С камък 14 и дълго удължение развивате двата болта, които държат двустранно тампона на носача (изглежда като тръба) към купето (точно до прага на колата).

9) След като е разкачен вече има достатъчен ход шенкела и може да извадите амортисьора от купето.

10) Подлагате 2мм транспортна лента под стоманената подложка и над нея, т.е. между фланеца и чашката на амортисьора и над фланеца. Идеята е да няма контакт метал в метал и да има търкане.

11) По обратния ред сглобявате.

Времето за поставяне на 1 подложка е 2.5 часа от сам човек с гедоре.

Съжалявам, че няма снимки, но нямаше как да снимам с мазни ръце.

R4nTU1edteM.jpg

Edited by sttekata
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моля ако някой има налична чашка на преден амортисьор на црв 3 да го изкопира с химикал на лист и да сложи размери след замерване на чашката, като после я качи тук. Аз ще я начертая в Аутокад и ще я направя в PDF, за да може да се поръча за изработка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

какъв беше резултата при теб? При мен беше 1,5см повдигане с 1,5 см подложки. Имаше и колеги с доста по-добри резултати.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен се повдигна с 2см

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето така изглежда предната подложка за ЦРВ3. Търся скица на размерите, че нямам свалена чашка , за да взема размерите. Ако някой може да ги осигури от свален амортисьор ще е супер!

806befb3229304ae0af601066813aad7_170.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Над нормалното ли повдигаш?

Ако се налага и отпред най вероятно има нещо друг о за смяна?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 При пълен резервоар (до капачка) височината до веждата е 78.5см (отпред и отзад) при гуми 17/225/65. Просто ми се иска да надигна с подложка 1см.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И моята е толкова при пълен резервроар + още около 75кг заради пълна бутилка с газ, но след повдигането с 15мм подложки отзад. Преди това беше с 15мм по ниска.

Мисля, че на колегата bbozhanov задницата се повдигна доста след поставянето на 15мм подложки. Той я беше снимал и си пъхаше цялата длан между гумата и веждата отзад.

По-надолу във форума някъде имаше доста обстоятелствена тема за въпросното повдигане на задницата. Там имаше и качена скица с размери но беше пак за задните подложки.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата bbozhanov в тази тема -

е дал чертеж на подложки с други размери.Като форма са едентични ,но по големи.

 

IMG-6f9a7c250079fc7159b98f3753339d60-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, видях снимката с пъхнатата ръка, но защо се е повдигнала толкова , няма логика освен ако не е с други амортисьори и пружини.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa6ko, моите подложки са рязани по този размер и пасват идеално.

sttekata, мисля че не са други. Единствената разлика при него е че има и регулируеми щанги, които спомагат за наклона на колелата, но по негово мнение, те не спомагат за клиренса. Разликата е, че той е на 18" а ние на 17". Не знам дали това би дало отражение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стават грешки, сигурно във бързината е качил грешна снимка /в първи пост/ . 

Това е актуалния размер за 3-та генерация:

48c30cs-960.thumb.jpg.7165e6747f1a3681d8483fe71d4993ff.jpg

 

А това е размера при 2-ра генерация:

gallery_27578_2293_128653.thumb.jpg.8300878068be85adec5fa583130562b8.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaccomo,

Принципно ако е с по-големи гуми тогава разстоянието между гумата и веждата ще е по-малко отколкото с по-малка гума.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е така, аз казвам само разликата с нашите каква е. А относно гумите незнам общия диаметър дали е по голям или ако е така то съм сигурен че е с малко. Все пак 18" са с по- ниско профилни гуми.

Явно този ефект при него се е получил от нещо друго. Или регулируемите щанги, или ако наистина е подменял пружини и амортисьори, или накой преди него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А някой който е слагал подложки 15+ мм , може ли да каже размерите на болтовете които трябва да се сменят.Братушките продават комплекти болтове и подложки ( подложките са ясни ама болтовете...)

 

https://m.ebay.com/itm/Rear-strut-spacers-30mm-for-Honda-CR-V-CRV-2006-present-Leveling-Lift-Kit/112460759641

Edited by dindin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако подложиш 13мм + 3мм транспортна лента , за да не контактува метал в метал , а и да изолира добре портив попадане на вода през ботуша ще стане без да заменяш болтове. В случай , сумарно подлагаш повече от 15мм-16мм ще трябва да ги смениш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По дифолт контакта не е ли метал в метал? В смисъл без подложки и глезотии. Питам защото моите в сервиз ги сменяха и не знам как е...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Реално над чашката на амортисьора има излято като битум или подобно, но много тънко, т.е. чрез него се разделя метал/метал.

На други автомобили има дори "гарнитура", която ги разделя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А от къде може да се намерят тези регулируеми задни щанги?

В магазините за авто части няма разбрах,че преди време в сервиза на Омбре са сменяни такива щанги колегата ги е купил от Руски форум и там са му ги сменили.

При мен задна дясна гума е с голям наклон,а клиренса е с малка разлика около 3 мм спрямо предния,джанти 18"

Edited by orikboj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тия дни ми сложиха подложки 15мм изрязани от транспортна лента. Бях направил и метални ,но монтьора предпочете гумените ( надявам се не ме е подвел). За съжаление забравих да измеря височината преди и след подложките, но видимо стойката се подобри.

 

IMG_20180316_144353.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Искам такива джанти... :worthy:

Стойката е добра.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз продавам такива подложки 2х10мм на страна, рязани на лазер. Това е най-евтиното решение на проблема. Иначе към 350 лева са само двете задни усилени пружини и се постига същия ефект с повдигането.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, колеги. Някой по-вещ може ли да ме ориентира дали задните пружини за европейските и американските CRV-та (2008-2009г.) са взаимно заменяеми? По спесификации американските ги дават номер 52441-SWA-A11, а европейските 52441-SWW-E11. В ebay има една опция да тестваш дали определена част става за определен модел и пише, че европейските пружини не са съвместими с американските модели, а американските пружини ги няма в наличност, за да проверя съвместимост. Конкретни размери и данни за двата вида пружини не мога да открия и не мога да ги сравня. Някой дали може да помогне?

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 17.03.2018 г. at 10:54, _sa6ko_bs написа:

Тия дни ми сложиха подложки 15мм изрязани от транспортна лента. Бях направил и метални ,но монтьора предпочете гумените ( надявам се не ме е подвел). За съжаление забравих да измеря височината преди и след подложките, но видимо стойката се подобри.

 

IMG_20180316_144353.jpg

Здравей колега,колко е в момента височината,след смяната отпред и отзад и на колко инча са ти джантите?

Edited by orikboj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой поставял ли е подложки 30mm ?

Дали няма опасност за амортисьорите ,пружините изобщо за  цялостното окачване,както и за стабилността над определена скорост и в завоите?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Отпред е 77 , а отзад е 78 см. с почти пълен резервоар и почти празна бутилка.

Джантите по спомен са 17x7 от Сивик.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не те е подвел (sa6ko_bs) монтьора! Гумата уплътнява по-добре към купето и няма триене - метал в метал!

Какъв размер са ти гумите, предполагам са с 65мм височина и 17 цола, т.е. ако сложиш 18ки ще стане 80см до веждата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега съм с 225/65R17 , ако се стопли тая година :D ще сложа летните 225/60R18  и ще премеря пак 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 11 минути, _sa6ko_bs написа:

Сега съм с 225/65R17 , ако се стопли тая година :D ще сложа летните 225/60R18  и ще премеря пак 

 

:D Така е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Споко , от догодина го дават да се оправя :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, sttekata написа:

........Какъв размер са ти гумите, предполагам са с 65мм височина и 17 цола, ............

само лека поправка 65% от ширината което е 146мм.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 19 часа, orikboj написа:

Здравей колега,колко е в момента височината,след смяната отпред и отзад и на колко инча са ти джантите?

Аз съм на 225/60/18 и отпред съм 78 а отзад 77mm при почти празни резервоари,(при пълни ще падне с още 1-2mm предполагам)

Дали ако сложа подложки 30mm няма да се вдигне двойно и отзад да стане над 82-3-4mm ?

Колко е нормалната производствена височина 80mm или повече,към която трябва се стремя?

Подложките съм ги поръчал от Русия и ще дойдат всеки момент,въпроса ми е някой слагал ли е 30mm да сподели за да се ориентирам и ако не е добре да ги сваля с 3-4mm или повече преди да съм монтирал!

Ако ли не монтирам и на опит от проби,свалям намалявам ,качвам и пак свалям!

Но каквото и да е като ги сложа ще пиша!

Share this post


Link to post
Share on other sites

при 30мм ще се повдигне около 8-10см, според мен....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ORIKBOJ,

 

на съвсем прясно сменени пружини и амортисьори ) и двете Кayaba, ще измеря и ще ти кажа какви да резултатите (височина отпред и отзад). Пружините изглеждаха абсолютно еднакви и като дебелина и брой на витките със оригиналните. Ако се предположи, че няма отклонения някъде по тампоните, и закалката на самите пружини, предполагам, че това ще бъдат заводските стойности.  Колата няма газово.

До довечера ще постна данните, че возилото е сега във жената.

Между другото, при 30 мм подложки най-вероятно ще трябва да смениш и болтовете.

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 28.03.2018 г. at 13:31, tanas4o_ написа:

ORIKBOJ,

 

на съвсем прясно сменени пружини и амортисьори ) и двете Кayaba, ще измеря и ще ти кажа какви да резултатите (височина отпред и отзад). Пружините изглеждаха абсолютно еднакви и като дебелина и брой на витките със оригиналните. Ако се предположи, че няма отклонения някъде по тампоните, и закалката на самите пружини, предполагам, че това ще бъдат заводските стойности.  Колата няма газово.

До довечера ще постна данните, че возилото е сега във жената.

Между другото, при 30 мм подложки най-вероятно ще трябва да смениш и болтовете.

Поздрави

Подложките са комплект с болтове,но се колебая дали да не ги намаля с 10мм.

Как е при теб измери ли?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако Ви е интересно, с гуми 235/60/18 (почти износени на 50 000 км.) с пълен резервоар, от пред 80 см. от зад 79,5 см.

Колата е на 104 000 км.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте,

 

не знам дали има нещо гнило в Дания, но .... след сменени пружини и амортисьори отзад (и двете Kayaba съответно пружини с номер RA6027 и амортисьори  341492 .................... отпред 79.5, отзад 76.5.......... Колата стои клекнала назад. Интересното е, че не ми се вижда колата разкрачена. И пак се почва - подложки или подсилените пружини EIBACH .......

Честно казано очаквах друго.....

Възможно е и да има поомекнали тампони отзад....

Колата е на 165к в момента. Гумите са 225/60/18.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен се получи същия нулев резултат,след като сложих нови пружини на MONROE.

С пружини EIBACH ще се повдигне,но ще вози по-твърдо и некомфортно,пък и цената на комплекта е 300 + лв за това реших да сложа подложки.

Между другото ходих до Бултрако и премерих но новите CR-V та височината,беше 80 см отпред и отзад,но всички бяха дизели,нямаше нито една бензинова,предполагам и те са на тази височина!

Edited by orikboj

Share this post


Link to post
Share on other sites

При 30мм подложки има по-голяма опасност за амортисьорите. Най-добре е 20мм. Не съм сигурен дали за 20мм трябва да се сменят болтовете, но за 15 не трябва. Въпреки това руснаците продават "стандартно" 20 и 30мм, така че би трябвало също да е поносимо.

Не се безпокой ако са метални подложките, няма да има такова нещо като "триене". Карах така 1 година и проблеми не съм имал. Винаги можеш да си сложиш уплътняващо (не лепящо!) силиконче под и над подложките.

Усилени пружини с +30мм на Eibach и подмяна на всички тампони е едно отлично и дългосрочно, но за сметка на това скъпо решение. Колата няма проблеми със стабилността.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте Колеги. Имам въпрос относно повдигането на задницата. Мисля да купя подложки 30мм. С колко ще се вдигне колата с такива подложки? Сега височината до веждата на калника е 76см. Благодаря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...