Jump to content
sttekata

Повдигане на купето CRV III

Recommended Posts

Здравейте,

Преди време колегата Emicha беше писал такава тема , но за црв 2, като сега реших да отворя тази тема и за црв 3.

С помощта на Емо се сдобих със снимка на чертежа за изработка на фланеца/подложката, чрез която да се повдигне купето в задната част.

След това го въведох в Аутокад , за да стане в електронен вариант. Дадох го на едни познати да ги изрежат от 10мм стомана на лазер. Вчера имах време и се заех на канала в гаража да сваля задните амортисьори и да подложа въпросните  фланци с дебелина 1см.

Процедурата беше следната:

1) Вдигаме колата на крик и сваляме гумата.

2) Изтеглям задната седалка напред и я сгъвам напред.

3) Маха се декоративната пластмасова капачка над амортисьора - точно зад седалката.

4) С ключ 12 се развиват 6 болтчета около двете шпилки на амортисьора (под премахнатата пластмасова капачка).

5) С накрайник за гедоре номер 14 развиваме двете гайки на амортисьора и махаме металната капачка.

6) Във външната част на амортисьора има една защитна „кука” , която ако се развият гайките недопуска да пропадне амортисьора затова с клещи я изкривяваме нагоре, а след като финала не трябва да забравяме да я върнем в първоначално положение.

7) Слизаме в канала, като вземаме камък 17 от гедорето + тръба за „рамо” и развиваме болта държащ амортисьора към шенкела. Развива се болта не гайката, защото гайката е заварена, т.е. маха се само болта. За да излезе болта ще ви трябва и щанга, която да пъхнете между шенкела и амортисьора, като леко надигате/поклащате и през това време издърпвате болта.

8) С камък 14 и дълго удължение развивате двата болта, които държат двустранно тампона на носача (изглежда като тръба) към купето (точно до прага на колата).

9) След като е разкачен вече има достатъчен ход шенкела и може да извадите амортисьора от купето.

10) Подлагате 2мм транспортна лента под стоманената подложка и над нея, т.е. между фланеца и чашката на амортисьора и над фланеца. Идеята е да няма контакт метал в метал и да има търкане.

11) По обратния ред сглобявате.

Времето за поставяне на 1 подложка е 2.5 часа от сам човек с гедоре.

Съжалявам, че няма снимки, но нямаше как да снимам с мазни ръце.

R4nTU1edteM.jpg

Редактирано от sttekata
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля ако някой има налична чашка на преден амортисьор на црв 3 да го изкопира с химикал на лист и да сложи размери след замерване на чашката, като после я качи тук. Аз ще я начертая в Аутокад и ще я направя в PDF, за да може да се поръча за изработка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какъв беше резултата при теб? При мен беше 1,5см повдигане с 1,5 см подложки. Имаше и колеги с доста по-добри резултати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се повдигна с 2см

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето така изглежда предната подложка за ЦРВ3. Търся скица на размерите, че нямам свалена чашка , за да взема размерите. Ако някой може да ги осигури от свален амортисьор ще е супер!

806befb3229304ae0af601066813aad7_170.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над нормалното ли повдигаш?

Ако се налага и отпред най вероятно има нещо друг о за смяна?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При пълен резервоар (до капачка) височината до веждата е 78.5см (отпред и отзад) при гуми 17/225/65. Просто ми се иска да надигна с подложка 1см.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята е толкова при пълен резервроар + още около 75кг заради пълна бутилка с газ, но след повдигането с 15мм подложки отзад. Преди това беше с 15мм по ниска.

Мисля, че на колегата bbozhanov задницата се повдигна доста след поставянето на 15мм подложки. Той я беше снимал и си пъхаше цялата длан между гумата и веждата отзад.

По-надолу във форума някъде имаше доста обстоятелствена тема за въпросното повдигане на задницата. Там имаше и качена скица с размери но беше пак за задните подложки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата bbozhanov в тази тема -

е дал чертеж на подложки с други размери.Като форма са едентични ,но по големи.

 

IMG-6f9a7c250079fc7159b98f3753339d60-V.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, видях снимката с пъхнатата ръка, но защо се е повдигнала толкова , няма логика освен ако не е с други амортисьори и пружини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

sa6ko, моите подложки са рязани по този размер и пасват идеално.

sttekata, мисля че не са други. Единствената разлика при него е че има и регулируеми щанги, които спомагат за наклона на колелата, но по негово мнение, те не спомагат за клиренса. Разликата е, че той е на 18" а ние на 17". Не знам дали това би дало отражение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стават грешки, сигурно във бързината е качил грешна снимка /в първи пост/ . 

Това е актуалния размер за 3-та генерация:

48c30cs-960.thumb.jpg.7165e6747f1a3681d8483fe71d4993ff.jpg

 

А това е размера при 2-ра генерация:

gallery_27578_2293_128653.thumb.jpg.8300878068be85adec5fa583130562b8.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Jaccomo,

Принципно ако е с по-големи гуми тогава разстоянието между гумата и веждата ще е по-малко отколкото с по-малка гума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така, аз казвам само разликата с нашите каква е. А относно гумите незнам общия диаметър дали е по голям или ако е така то съм сигурен че е с малко. Все пак 18" са с по- ниско профилни гуми.

Явно този ефект при него се е получил от нещо друго. Или регулируемите щанги, или ако наистина е подменял пружини и амортисьори, или накой преди него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой който е слагал подложки 15+ мм , може ли да каже размерите на болтовете които трябва да се сменят.Братушките продават комплекти болтове и подложки ( подложките са ясни ама болтовете...)

 

https://m.ebay.com/itm/Rear-strut-spacers-30mm-for-Honda-CR-V-CRV-2006-present-Leveling-Lift-Kit/112460759641

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако подложиш 13мм + 3мм транспортна лента , за да не контактува метал в метал , а и да изолира добре портив попадане на вода през ботуша ще стане без да заменяш болтове. В случай , сумарно подлагаш повече от 15мм-16мм ще трябва да ги смениш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По дифолт контакта не е ли метал в метал? В смисъл без подложки и глезотии. Питам защото моите в сервиз ги сменяха и не знам как е...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално над чашката на амортисьора има излято като битум или подобно, но много тънко, т.е. чрез него се разделя метал/метал.

На други автомобили има дори "гарнитура", която ги разделя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от къде може да се намерят тези регулируеми задни щанги?

В магазините за авто части няма разбрах,че преди време в сервиза на Омбре са сменяни такива щанги колегата ги е купил от Руски форум и там са му ги сменили.

При мен задна дясна гума е с голям наклон,а клиренса е с малка разлика около 3 мм спрямо предния,джанти 18"

Редактирано от orikboj

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни ми сложиха подложки 15мм изрязани от транспортна лента. Бях направил и метални ,но монтьора предпочете гумените ( надявам се не ме е подвел). За съжаление забравих да измеря височината преди и след подложките, но видимо стойката се подобри.

 

IMG_20180316_144353.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам такива джанти... :worthy:

Стойката е добра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз продавам такива подложки 2х10мм на страна, рязани на лазер. Това е най-евтиното решение на проблема. Иначе към 350 лева са само двете задни усилени пружини и се постига същия ефект с повдигането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Някой по-вещ може ли да ме ориентира дали задните пружини за европейските и американските CRV-та (2008-2009г.) са взаимно заменяеми? По спесификации американските ги дават номер 52441-SWA-A11, а европейските 52441-SWW-E11. В ebay има една опция да тестваш дали определена част става за определен модел и пише, че европейските пружини не са съвместими с американските модели, а американските пружини ги няма в наличност, за да проверя съвместимост. Конкретни размери и данни за двата вида пружини не мога да открия и не мога да ги сравня. Някой дали може да помогне?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 17.03.2018 г. at 10:54, _sa6ko_bs написа:

Тия дни ми сложиха подложки 15мм изрязани от транспортна лента. Бях направил и метални ,но монтьора предпочете гумените ( надявам се не ме е подвел). За съжаление забравих да измеря височината преди и след подложките, но видимо стойката се подобри.

 

IMG_20180316_144353.jpg

Здравей колега,колко е в момента височината,след смяната отпред и отзад и на колко инча са ти джантите?

Редактирано от orikboj

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой поставял ли е подложки 30mm ?

Дали няма опасност за амортисьорите ,пружините изобщо за  цялостното окачване,както и за стабилността над определена скорост и в завоите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпред е 77 , а отзад е 78 см. с почти пълен резервоар и почти празна бутилка.

Джантите по спомен са 17x7 от Сивик.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не те е подвел (sa6ko_bs) монтьора! Гумата уплътнява по-добре към купето и няма триене - метал в метал!

Какъв размер са ти гумите, предполагам са с 65мм височина и 17 цола, т.е. ако сложиш 18ки ще стане 80см до веждата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега съм с 225/65R17 , ако се стопли тая година :D ще сложа летните 225/60R18  и ще премеря пак 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, _sa6ko_bs написа:

Сега съм с 225/65R17 , ако се стопли тая година :D ще сложа летните 225/60R18  и ще премеря пак 

 

:D Така е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко , от догодина го дават да се оправя :D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, sttekata написа:

........Какъв размер са ти гумите, предполагам са с 65мм височина и 17 цола, ............

само лека поправка 65% от ширината което е 146мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, orikboj написа:

Здравей колега,колко е в момента височината,след смяната отпред и отзад и на колко инча са ти джантите?

Аз съм на 225/60/18 и отпред съм 78 а отзад 77mm при почти празни резервоари,(при пълни ще падне с още 1-2mm предполагам)

Дали ако сложа подложки 30mm няма да се вдигне двойно и отзад да стане над 82-3-4mm ?

Колко е нормалната производствена височина 80mm или повече,към която трябва се стремя?

Подложките съм ги поръчал от Русия и ще дойдат всеки момент,въпроса ми е някой слагал ли е 30mm да сподели за да се ориентирам и ако не е добре да ги сваля с 3-4mm или повече преди да съм монтирал!

Ако ли не монтирам и на опит от проби,свалям намалявам ,качвам и пак свалям!

Но каквото и да е като ги сложа ще пиша!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при 30мм ще се повдигне около 8-10см, според мен....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ORIKBOJ,

 

на съвсем прясно сменени пружини и амортисьори ) и двете Кayaba, ще измеря и ще ти кажа какви да резултатите (височина отпред и отзад). Пружините изглеждаха абсолютно еднакви и като дебелина и брой на витките със оригиналните. Ако се предположи, че няма отклонения някъде по тампоните, и закалката на самите пружини, предполагам, че това ще бъдат заводските стойности.  Колата няма газово.

До довечера ще постна данните, че возилото е сега във жената.

Между другото, при 30 мм подложки най-вероятно ще трябва да смениш и болтовете.

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.03.2018 г. at 13:31, tanas4o_ написа:

ORIKBOJ,

 

на съвсем прясно сменени пружини и амортисьори ) и двете Кayaba, ще измеря и ще ти кажа какви да резултатите (височина отпред и отзад). Пружините изглеждаха абсолютно еднакви и като дебелина и брой на витките със оригиналните. Ако се предположи, че няма отклонения някъде по тампоните, и закалката на самите пружини, предполагам, че това ще бъдат заводските стойности.  Колата няма газово.

До довечера ще постна данните, че возилото е сега във жената.

Между другото, при 30 мм подложки най-вероятно ще трябва да смениш и болтовете.

Поздрави

Подложките са комплект с болтове,но се колебая дали да не ги намаля с 10мм.

Как е при теб измери ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако Ви е интересно, с гуми 235/60/18 (почти износени на 50 000 км.) с пълен резервоар, от пред 80 см. от зад 79,5 см.

Колата е на 104 000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

не знам дали има нещо гнило в Дания, но .... след сменени пружини и амортисьори отзад (и двете Kayaba съответно пружини с номер RA6027 и амортисьори  341492 .................... отпред 79.5, отзад 76.5.......... Колата стои клекнала назад. Интересното е, че не ми се вижда колата разкрачена. И пак се почва - подложки или подсилените пружини EIBACH .......

Честно казано очаквах друго.....

Възможно е и да има поомекнали тампони отзад....

Колата е на 165к в момента. Гумите са 225/60/18.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При мен се получи същия нулев резултат,след като сложих нови пружини на MONROE.

С пружини EIBACH ще се повдигне,но ще вози по-твърдо и некомфортно,пък и цената на комплекта е 300 + лв за това реших да сложа подложки.

Между другото ходих до Бултрако и премерих но новите CR-V та височината,беше 80 см отпред и отзад,но всички бяха дизели,нямаше нито една бензинова,предполагам и те са на тази височина!

Редактирано от orikboj

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 30мм подложки има по-голяма опасност за амортисьорите. Най-добре е 20мм. Не съм сигурен дали за 20мм трябва да се сменят болтовете, но за 15 не трябва. Въпреки това руснаците продават "стандартно" 20 и 30мм, така че би трябвало също да е поносимо.

Не се безпокой ако са метални подложките, няма да има такова нещо като "триене". Карах така 1 година и проблеми не съм имал. Винаги можеш да си сложиш уплътняващо (не лепящо!) силиконче под и над подложките.

Усилени пружини с +30мм на Eibach и подмяна на всички тампони е едно отлично и дългосрочно, но за сметка на това скъпо решение. Колата няма проблеми със стабилността.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги. Имам въпрос относно повдигането на задницата. Мисля да купя подложки 30мм. С колко ще се вдигне колата с такива подложки? Сега височината до веждата на калника е 76см. Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...