Jump to content
MLK

Нов собственик с доста въпроси за CR-V 2-ра генерация

Recommended Posts

Здравейте,

 

От вчера съм собственик на CR-V 2-ра генерация 2002 година, 2.0 ivtec 150 к.с.. Купена от Испания и взета директно от автовоза, без да се пипа нищо. На 279 000 километра е. На вид е ужасна и ще се боядисва. След четене на доста теми във форума, прегледахме двигателя и задния диференциал. Няма неприятни шумове от двигателя. Работи равномерно и на затворен капак почти не се чува. Долавят се лекичко клапаните, но предполагам след реглаж ще заспят, поне това съм чел... Направих няколко кръгчета с пълен ляв и десен на място. Нямаше никакви шумове отзад. Нито скърцане, нито пропане. Ходовата част, също ми се видя доста стегната, като изключим едно съвсем леко ситно потропване при много малки и чести неравности, но е възможно да е някоя пластмаса или кора. Климатика също работи. Забелязах обаче, че съединителят е доста твърд. Отделя около средата и потегля без осезаемо тресене. До колкото прочетох, след смяна се оправя на 100%, поправете ме ако греша. Направи ми впечатление, че има едно задържане на оборотите при подаване с последващо отпускане на газта на около 1000 оборота (за секунда, може би и по-малко), след което пада. Нормално ли е това? Освен това, в движение, след изключване на скорост дъжи над 1000 оборота по инерция. Едва след спиране на кръстовище падат до 400-500. Не съм сигурен, че трябва да е така, също. Другото, което искам да попитам е, нормално ли е при палене на развърта двигаделя, а не да пали моментално? Тази сутрин въртя около 2 секунди, преди да запали. Като е топла, понякога пали за секунда въртене, но винаги има развъртане. Машинката за заключване на багажника не работи. Чува се, че се мъчи но не заключва от дистанционното. С ключа се заключва и мога да я отключа, след това от дистанционното, та и това трябва да се види. Има оригинално CD. Мисля, че се види тип В, но иска код, който нямам. Видях някъде из темите линкове към сайтове, но все пак да попитам как процедирам? Май има и доста изгорели крушки по интериора. Предния плафон не свети при отваряне на вратата. Дясната врътка на климатика не свети, не свети аварийният бутон, врътките на решетките на парното също. Може би и други, трябва да ги огледам. Не съм търсил все още, но ще съм благодарен, ако някой ме препрати към описание как става смяната. В общи линии е това засега.

 

Благодаря предварително на всички, които ще се опитат да съдействат на нов и ентусиазиран собственик!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл, и да те радва много, безаварийни милион километри! 

А сега малко на земята, потропването може да са биалетки, но дано да е пластмаса. За паленето и при мен е така, оборотите в движение също. 

Имаш малко интериорна козметика, но това са детски болести, оправдание да не си си в къщи.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито. И пожелавам да се разминеш с малко около стягането. За всичко което питаш има писано в раздела за моделът и се припокрива и в други раздели от части. Просто трябва да потърсиш и прочетеш щото просто много писане трябва на ново и ще се повтаряме всички.

Редактирано от docev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл и много безаварийни.

 

Има ли кардан? :D

 

Това за оборотите сме го коментирали, но не помня къде. Моята е автомат и не мога да ти кажа, ама на съпругата ми Сивик-а го прави същото. По инерция оборотите са по-високи.

 

Моята също прави повече обороти при палене. Не съм сигурен, но май е нормално.

 

Ситното потропване се появи и при мен. След малко отивам на ГТП и ще се опитам да разбера от какво е.

 

Предния плафон не свети при отваряне на врата, а само с бутоните. Това е т.нар. map light. Аварийния бутон и врътките на решетките няма да светнат никога. За крушките на парното май имаше тема, как се сменяват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааааа, при мен ситното потропване се оказа от кормилната рейка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и много безаварийни.

От 6-7 месеца съм и аз с такава.За потропването не мога да кажа,паленето и при мен е така,оборотите също,по инерция малко над 1000 и като спра падат на 700

Плафона се пали само от копчетата,този над задната седалка би трябвало при отварянето и затварянето на вратите да действа(той има три положения ....при мен не работи както трябва)За 5-тата врата сваляш кората и не насочваш към нова машинка или към моторчето в нея.

Редактирано от tany66

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за информацията! Днес ми остана малко време и разглобих машинката на багажника. Оказа се, че испанците са я мъчили и я бяха залепили с моментно лепило. Все пак я отворих. Сложих шайба на продълговатото зъбно колело, защото имаше луфт и превъртале (от там и едно гадно бръмчене). Сглобих я и почна да мърда кобилицата, но явно не му достига нещо сила и не ще... Поне сега не бръмчи гадно, а звучи все едно, че работи :). Ще се сменя... Добре, че не напънах копчетийте... Излиза, че само врътката с положенията е изгоряла. А позициинера на фаровете свети ли при вас?

Krasi-mir, съжалявам да чуя новините. Имаш ли идея дали подлежи на ремонт (съответно на колко стъпва) или се търси друга по-здрава? Как го установиха, с клатене на волан, да видя дали не е и при мен това проблема?

Ако си намеря от някоя англичанка навигация, ще може ли да се сложи, трябва ли да се добавя още нещо или само се закача с куплунга и тръгва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с клатене на волана. Неработещ двг, гумите на пода. Тропането се усеща като хванеш скобата, за която са монтирани вътрешните накрайници. Нямам представа, кое точно се е износило и, колко ще струва. Моето тропане е в допустимите граници, т.е.минах ГТП и не ми е приорите точно сега.

 

Регулирането на фаровете свети.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси , и ти колега  MLK , в тази тема , в пост 183 , доста добре е описан този проблем и как се оправя евтино ( естествено ако и вие сте с такава рейка) :

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=97389&page=5

 

MLK , относно осветлението на копчетата на климатика и бутоните, има поне няколко теми в този раздел , в които е описано кое и как, но ги потърси . 

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих упътване за лампите на климатика. Ще прегледам тая рейка и аз. Надявам се на няма проблеми. Видях още, че няма смисъл да слагам оригинална навигация. Чудя се дали да давам пари за разкодиране на радиото (през сайта ми дава невалиден вин) или да купя някой афтърмаркет... Испанеца е сложил KLEBER CITILANDER KL 205/70R15 96H В края на 2015 са произведени и имат доста сериозен грайфер (предните малко по-малък). Водят се всесезонни. Някакви менния за въпросните? Ще мога ли да изкарам зимата с тях? Масло ще търся 0w20, след четене на форума. Ще се радвам, ако пепоръчате марка. Оригиналното на Хонда ми се видя адски скъпо..., а и в Плевен няма официален представител, за съжаление. Има ли нужда да сменям огладителната течност или замерване и доливане ако има нужда? Мисля да сменя маслото в скоростната кутия. Знам, че трябва да е оригинално, но ако ми кажете как точно се води, ще ме улесните. Маслото на хидравликата да го сменям ли или няма нужда? Ако има някой градски, ще бъда благодарен за съвет, при кой да отида за реглаж на клапаните.

Редактирано от MLK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ти е рано за 0W-20.Първо се правят хлабините,а след това и промивка на мотора.Иначе при стегнат мотор можеш спокойно да караш с 0В-20 и 5В-20.

Трябва да се провери и цетката на втека и VTC за стружки.Испанците са мърлячи ,като италянците и едва ли са проверявали там..

Иначе за странни вискозитети  :) можеш да ми звъннеш директно,но мисля ,че избързваш..

Нека се види какво има под капака ,чисто ли е..,отдушника работи ли...,гори ли масло и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony, благодаря за включването! Съвети от някой с толкова опит са винаги добре дошли. Плановете са да се вкара за боя утре, понеже бояджията има свободен прозорец сега, после не се знае кога ще може. След като я изкараме от там ще се огледа всичко друго. Ще взема задължително добавка за промивка при смяната на маслото. Да разбирам ли, че при първата смяна трябва да кача вискозитета? Ако е така какъв да бъде? Останах с впечатление, че 0w20 е най-добре за двигателя, но явно зависи... Регулиранетона клапаните преди или след смяна на маслото или няма значение?

 

Извинявам се ако някой от въпросите ми не е особено адекватен, но това е първата Хонда, която ще поддържам и всичко ми е ново!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните са много важни за конкретния двигател.Има един-2 случая на износени гърбици на валовете.

За маслото...

В мотора има старо масло и нагари,клей и други *****.

След източването,ще остане 500мл от него с много кисел вкус,Новото алкално масло ще умре за 2000км.Не си заслужава да убиеш скъпо качествено масло.

Реда е следния.Правят се клапаните и в същия момент капака се накисва с меглио и се прави нов.Така увеличаваме ресурса на новото масло.Нагарите намаляват с 1/3.

Налива се евтино масло стандартен вискозитет 5W-30 с големи миещи способности.Кара се 2000 км и се хвърля.Следва смяна с подобно евтино масло,може вече и 0В-30.Вече средата в мотора не е кисела ,а неутрална.Кара се 3000км.

Тогава вече можем да налеем качествено масло.Имаме със сигурност алкала среда в старото масло и горе-долу почистен двигател.

Следват смени на 5000 км ,докато мотора светне.От там вече в зависимост от износването и поведението на мотора на 7-8000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрано! Ще следвам насоките. Някакви съвети по отношение на останалите флуиди?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Останалите,  само оригинални на Хонда,  дори хидравликата..... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Чудя се дали да давам пари за разкодиране на радиото (през сайта ми дава невалиден вин) или да купя някой афтърмаркет.

Колега, ако не си дал пари за разкодиране може да опиташ тук. Предишната ми кола също дойде без код за радиото и в този или подобен форум ми генерираха безплатно.

Редактирано от plambeto

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за радиото има писано...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

plambeto, благодаря за информацията! Ще разгледам форума и ще опитам. Ако не стане, вероятно ще си взема някой двоен дин китаец. dindin, прегледал съм темите. В сайта, който повечето ползват не ми разпознава вин номера. Опитах с американски, но ми заяви, че не съвпада със серийния на радиото.

docev, по-скоро ме интересуваше дали е нужно да ги сменям?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

plambeto, благодаря за информацията! Ще разгледам форума и ще опитам. Ако не стане, вероятно ще си взема някой двоен дин китаец. dindin, прегледал съм темите. В сайта, който повечето ползват не ми разпознава вин номера. Опитах с американски, но ми заяви, че не съвпада със серийния на радиото.

docev, по-скоро ме интересуваше дали е нужно да ги сменям?

Само някой специалист като ги погледне може да ти каже дали има смисъл. Примерно Маркони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Някакви съвети по отношение на останалите флуиди?

Задължително се сменяват (дори да си купил колата от брат си  :) ).

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,моите интериорни светлини също много от тях не работеха,но следвах видеа като това и вече свети всичко https://www.youtube.com/watch?v=kdrX_DPYuC0

А за бутона за аварийните забележете ,като маха конзолата на касетофона самия бутон излиза с нея и от задната му страна се сменя самата крушчица,ако си намерите с нова фасунка добре, а ако не като мен си вземете само стъклената и част, от която излизат две дълги жички и си ги увивате на вашата фасунка.Не е голяма философия само е малко играчка,дано съм бил полезен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще има играчка с това осветлвние... Като го почна, ще се гледат такива клипчета. Колега, ако имаш шибедах, забелязал ли си дали ти свети копчето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще има играчка с това осветлвние... Като го почна, ще се гледат такива клипчета. Колега, ако имаш шибедах, забелязал ли си дали ти свети копчето?

Не нямам шибедах съжелявам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще има играчка с това осветлвние... Като го почна, ще се гледат такива клипчета. Колега, ако имаш шибедах, забелязал ли си дали ти свети копчето?

Да, в бутона на шибедаха има крушка Т3 с бял силиконов маншон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега! И той ще се сваля в такъв случай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

...Някакви съвети по отношение на останалите флуиди?

Задължително се сменяват (дори да си купил колата от брат си  :) ).

 

Това заслужава да стои в подписа ми :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега! И той ще се сваля в такъв случай.

 

Ако имаш празен фабричен отвор с капаче до бутона за шибедаха, махни първо капачето. Оттам може да се бръкне и много по-лесно ще свалиш бутона.

Бял маншон за T3 в България не намерих, но и без него не е фатално, просто бутона свети малко по-ярко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам празен отвор. Имам и фабричен халоген. Всички крушки по таблото ли са Т3? Да взема една шепа направо и да ги глася на едно.

Редактирано от MLK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам празен отвор. Имам и фабричен халоген. Всички крушки по таблото ли са Т3? Да взема една шепа направо и да ги глася на едно.

Странно, моя фабричен халоген се пали от лостчето за фаровете, но мойта е 2004-та.

В бутоните съм срещал само Т3 засега, иначе на врътките за клима/парно са Т4, а на пепелника - Т5.

Ето тази тема може да ти е от полза: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=89759&hl=

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега! Явно след фейса са им сменили мястото. Ще си ги набавя преди да разглобя. Ще видим и дали ще се задържи времето докато я боядисаме и обслужим, че в студа не си е работа. Отказах се от фабричното радио и сега си чакам Joying-а по DHL. Андроид с интел процесор. Ще огледам къде да монтирам камерата за задно виждане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта не е фейслифт, но въпреки това се забелязват някой разлики с по-старите модели от 2002, 2003.

Фабричното радио е ужасно - грозно, чете само cd audio, некачествен звук. Аз съм с модела без касетофон (само CD), та и аз ще го сменям скоро, но едва ли ще спонсорирам китайската икономика.

Редактирано от rabbeat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, освен филтъра за гориво, който е в горивната помпа, има ли друг? Необходима ли е подмяната му?

Редактирано от MLK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита Коледа, колеги!

Да ви кажа какво свърших... След голямо забавяне с боята, най-после е готова. Регулирахме клапаните, сложихме и нова гарнитура. Смених антифриза с Hepu green. Сложихме добавка за смяна на масло, източихме и изчистихме vtec-а и vtc. Двигателят отвътре изглежда много добре. Меден цвят и не видях да има износване по валовете. По капака нямаше кой знае какви налепи, но го изчистихме. Наляхме Eneos 5W30 4 литра (имам още един, но не се наложи). Направихме реглаж на ръчната, но от колелетата, не от жилото в купето. Сега държи. Смених и свещите с NGK, пистов ремък, въздушен филтър и лагер на обтегача. Сменихме маслото в диференциала и кутията. Няма грешки от диагностиката. Остава работа по ходовата част. Имам два скъсани предни тампона на носачите, тампони на стабилизиращите щанги, задни биалетки и демпферния тампон на задния диференциал. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×