Kissman 4 #1 Публикувано 31 Октомври, 2017 Здравейте колеги,предстои ми първа смяна на маслото на автоматична скоростна кутия на Хонда Акорд,2.4 бензин,7-ма генерация,2006 год. и не съм много наясно колко литра събира кутията за да знам колко да купя.Освен маслото друго сменя ли се-филтър вътре има ли? Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2977 #2 Отговорено 31 Октомври, 2017 2 po 3 литра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #3 Отговорено 31 Октомври, 2017 Толкова малко?? това е само за освежаване....а за пълна смяна някои казват че трябват 10 литра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 291 #4 Отговорено 31 Октомври, 2017 Няма филтър вътре, има филтър вънка: 25430-PLR-003 Filter (ATF) Опресняването (стандартната смяна) събира 3л. Honda ATF DW-1 От мое любопитство как смяташ да смениш цялото масло? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #5 Отговорено 31 Октомври, 2017 Няма филтър вътре, има филтър вънка: 25430-PLR-003 Filter (ATF) Опресняването (стандартната смяна) събира 3л. Honda ATF DW-1 От мое любопитство как смяташ да смениш цялото масло? Нямам представа,затова питам :-) Някои казват,че има помпа която източвала цялото,но въпроса е дали е нужно да се прави.Ще се консултирам и с моя майстор :-) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5450 #6 Отговорено 31 Октомври, 2017 С машина се изсмуква цялото, но ако кутията ти си работи нормално е достатъчно и само "опресняване" -тоест колкото изтече от пробката + нов външен филтър -монтиран е върху ск. кутия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2977 #7 Отговорено 31 Октомври, 2017 6 литра е за смяна 2 по 3 или само 3 за опресняване . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
migga 20 #8 Отговорено 31 Октомври, 2017 (Редактирано) Здравейте, имали такъв филтър при акорд 8-ма генерация ? Редактирано 31 Октомври, 2017 от migga Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #9 Отговорено 1 Ноември, 2017 (Редактирано) Утре ще ви напиша с точност колко събира кутията при опресняване и евентуално за моя случка с Бултрако. Само мога да кажа, че когато първият път си източих маслото, количеството беше 3.1л., а по сервизен наръчник е съвсем друга цифрата - реалността и истината се очаква да бъдат потвърдени утре. Редактирано 1 Ноември, 2017 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #10 Отговорено 2 Ноември, 2017 На кратко ще разкажа случката ми с Бултрако. Реших да опресня отново маслото на скоростите, защото нямах представа на колко км. е или на колко години е. Отидох в Бултрако, имах и друга работа там, смениха ми маслото, но на фактурата пишеше сменени 4л. Веднага попитах как са успяли да налеят 4л., при положение че аз повече от 3.1л. не съм източвал, дали евентуално имат друг метод, който позволява 4л. да бъдат източени - казаха да 4л. са сменени, толкова са източили колегите (не ме пуснаха да питам колегите). Тръгнах си, но ме човъркаше. Отворих капака и видях че е разливано масло, и то доста (явно е преляло). Свързах се с централата, обясних на една учтива госпожа или госпожица ситуацията и се разбрахме да пусна оплакване - пуснах. След 2 работни дни се свързаха с мен от сервиза и ми записаха час като още по тел. изразиха желание да сменят маслото отново за тяхна сметка в мое присъствие - това се случи точно така. На място в сервиза и шоурума официално ми се извиниха хората, казаха че грешката е в тях и ще си понесат негативите. Поговорих си както с приемчикът така и с управителя, и мога да кажа че останах доста доволен, познават автомобила изцяло, и не само този, над 1 час бях там. В крайна сметка, скоростите събират на опресняване ~3.2л., +/- 100мл. (цялата смяна е ~7.2л.) (забравили са да ми дадат бутилката с остатъка от около 800мл. и да ми обяснят ситуацията, за което се извиниха над 10 пъти). Колкото и да биват оплювани Бултрако, мога да кажа че колкото и пъти да съм търсил обратна връзка съм я получавал, просто е важен подхода и упоритостта. Това не е реклама, просто споделям опит, ако го намирате за реклама го трийте. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5450 #11 Отговорено 2 Ноември, 2017 Последните години също забелязвам положителна промяна в отношението към клиентите им. Осъзнали са че са малцина вероятно. Не че съм редовен при тях -напротив, но еволюцията се усеща. Случайно да е станало на въпрос за и против машинната смяна на цялото количество масло? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1763 #12 Отговорено 2 Ноември, 2017 Сега може да им звъннеш и за 800-те милилитра☺,като за компенсация може да получиш масло за сл.смяна☺,това в кръга на шегата.Инъче по темата,не мисля че е имало смисъл да им се обаждаш,защото всеки отворен литър си го таксуват,което е нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #13 Отговорено 2 Ноември, 2017 Последните години също забелязвам положителна промяна в отношението към клиентите им. Осъзнали са че са малцина вероятно. Не че съм редовен при тях -напротив, но еволюцията се усеща. Случайно да е станало на въпрос за и против машинната смяна на цялото количество масло? Стана дума да, и обясниха че е доста агресивно за самите уплътнения и по малките елементи, и не го правят не защото не могат да си го позволят, а защото по-бързо се скапва кутията, и ремонта всеки предполага и е наясно струва много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5450 #14 Отговорено 2 Ноември, 2017 Благодарско Ради. И аз така знам и само опреснявам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #15 Отговорено 2 Ноември, 2017 (Редактирано) Сега може да им звъннеш и за 800-те милилитра☺,като за компенсация може да получиш масло за сл.смяна☺,това в кръга на шегата.Инъче по темата,не мисля че е имало смисъл да им се обаждаш,защото всеки отворен литър си го таксуват,което е нормално. Обадих се, защото ми казаха че са източили и сипали 4л., след като ги попитах така ли е и казаха ДА, а не за друго. Впрочем си ми дадоха 800мл., беше ми неудобно да ги взема, но държаха да ми дадат тубата. В крайна сметка направих контакт с хората, за което се радвам, и си поръчах жабка за стотинките, че мойта от човъркане я счупих - всички ми се извиняваха, дори този на касата, стана ми супер неудобно, но грешката си беше тяхна. Акумулатора също си смених при тях с оригинален, доволен съм, и няма общо с тези от афтърмаркета, съвсем друг стартов ток и друг ампераж, за дизелите също е друг. Параметрите на оригиналните акумулатори и за бензин и дизел ги няма другаде с тези габарити. Последния параграф може да бъде преместен другаде, ако преценят модераторите. Редактирано 2 Ноември, 2017 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shorty 157 #16 Отговорено 2 Ноември, 2017 Я ми пиши на лични ,ако не е тайна колко пари ти казаха за жабката за монети,че моята откакто купих колата я няма и никъде не мога да намеря такава от ляв волан,защото на тия с десен е различна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #17 Отговорено 2 Ноември, 2017 Изниква друг въпрос след коментарите на всички колеги тук....след като се практикува масово опресняване на маслото на автоматичната скоростна кутия,а не пълната му смяна въпроса е на колко хиляди километра е желателно да се прави?Дали широко разпространеното мнение ,че се прави на около 50-60000 км не е твърде много? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
e4omir 47 #18 Отговорено 2 Ноември, 2017 (Редактирано) Това пише и за К20 и за К24: Normal Conditions - European Models - At 120,000 km (75,000 miles) or 8 years, then every 80,000 km (50,000 miles) or 4 years Severe Conditions - European Models - At 60,000 km (37,500 miles) or 4 years, then every 40,000 km (25,000 miles) or 2 years Също си пише, че се сменя само 2.8 литра, колкото е писал и колегата Crown. Пълната смяна я пишат при ремонт на кутията: Automatic Transmission Fluid Capacity: 2.8 L (3.0 US qt, 2.5 lmp qt) at change 6.5 L (6.9 US qt, 5.7 lmp qt) at overhaul Редактирано 2 Ноември, 2017 от e4omir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #19 Отговорено 3 Ноември, 2017 Това пише и за К20 и за К24: Normal Conditions - European Models - At 120,000 km (75,000 miles) or 8 years, then every 80,000 km (50,000 miles) or 4 years Severe Conditions - European Models - At 60,000 km (37,500 miles) or 4 years, then every 40,000 km (25,000 miles) or 2 years Също си пише, че се сменя само 2.8 литра, колкото е писал и колегата Crown. Пълната смяна я пишат при ремонт на кутията: Automatic Transmission Fluid Capacity: 2.8 L (3.0 US qt, 2.5 lmp qt) at change 6.5 L (6.9 US qt, 5.7 lmp qt) at overhaul Така си мислех и аз, но се оказа че е грешна тази информация. Вчера ми обясниха, че са пуснали писмо до Хонда Япония отдавна за да се промени това, тъй като е грешно и с 2.8л. си чупиш директно кутията, особено на градско, където загрява доста. Още нещо ми споделиха, за тези които не знаят, от догодина Хонда връща обратно в Япония цялото си производство на автомобили за Европа, до сега част от тях беше в Англия както знаем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #20 Отговорено 3 Ноември, 2017 Изниква друг въпрос след коментарите на всички колеги тук....след като се практикува масово опресняване на маслото на автоматичната скоростна кутия,а не пълната му смяна въпроса е на колко хиляди километра е желателно да се прави?Дали широко разпространеното мнение ,че се прави на около 50-60000 км не е твърде много? Аз мойто го опреснявам на 2г. или 25К км., карам много градско. Вече за 2г. са опреснени 9.6л., след добрата постъпка на Бултрако. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tuntov 35 #21 Отговорено 3 Ноември, 2017 Миналия месец и аз опресних маслото в скоростната кутия. Не съм мерил колко излезе от кутията, но като налях 3 кварти, беше на средата на щеката, колкото беше и преди да го източа. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #22 Отговорено 3 Ноември, 2017 Миналия месец и аз опресних маслото в скоростната кутия. Не съм мерил колко излезе от кутията, но като налях 3 кварти, беше на средата на щеката, колкото беше и преди да го източа. Поздрави! Ако си налял 3 кварти, значи си налял към 2.8л. Говорейки в кварти заключвам че си взел масло от САЩ или от ЕС но внос от САЩ. 2.8л. за тази кутия са малко. В скоростната по-добре да имаш повече, отколкото по-малко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 291 #23 Отговорено 3 Ноември, 2017 И в повече не е добре. Потвърждавам, че 3х Honda ATF DW-1 0.946 са малко. Наложи се да долея малко от източенето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goodybg 40 #24 Отговорено 3 Ноември, 2017 Не знам колеги аз вече два пъти опреснявам и повече от 2.6л не се източва, и толкова си и наливам. Преди да го източа на щеката показва на максимум и като наливам пак го докарвам до макс. Става въпрос за акорд 7 2.4 . Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #25 Отговорено 3 Ноември, 2017 (Редактирано) Не знам колеги аз вече два пъти опреснявам и повече от 2.6л не се източва, и толкова си и наливам. Преди да го източа на щеката показва на максимум и като наливам пак го докарвам до макс. Става въпрос за акорд 7 2.4 . Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk Значи е текло масло от някъде, няма как да имаш 2.6л. само. Бързо вземи мерки и долей. Редактирано 3 Ноември, 2017 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #26 Отговорено 3 Ноември, 2017 И в повече не е добре. Потвърждавам, че 3х Honda ATF DW-1 0.946 са малко. Наложи се да долея малко от източенето. Тук говорим за малко повече, ако е доста повече ще прелее, тогава ще трябва да дърпаш със спринцовка и маркуче. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goodybg 40 #27 Отговорено 3 Ноември, 2017 Преди да го сменя на щеката показва максимум, развивам пробката и изтича само 2.6л оставям поне 10 мин да спре да тече, завивам пробката и наливам 2.6л запалвам колата и изреждам всички позиции на лоста като оставям поне по 30сек на позиция, гася и на щеката показва максимум. Като цялата процедура я правя на напълно загрял мотор. Чести проверявам маслото и винаги е на макс. Даже втория път като го сменях вдигнах на крик от шофьорска страна да изтече още , но не изтече. Ако има друг начин за смяна кажете, може и да бъркам някъде. Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #28 Отговорено 3 Ноември, 2017 (Редактирано) Колега, ти колата от нова ли я имаш? Източил си 2.6л., дори по книжка е 2.8л. (което се оказа грешно, повече е), а знаеш ли дали е текло, какво е правено с тази кутия, преди ти да станеш собственик, ако не си пръв такъв? Колата си е твоя, прави каквото желаеш, никой не кара никого насила да прави каквото и да било. Редактирано 3 Ноември, 2017 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goodybg 40 #29 Отговорено 3 Ноември, 2017 Колега искаш да ме обедиш че в момента маслото ми е намксимум,но аз трябва да му сложа още 400 грама така ли? И какво имаш в предвид какво е правено по кутията? След като е поправяна трябва да събира по малко масло? Може и 2.7 да е хванала, но чак 3.1л няма да го налея. Два пъти си го сменям и няма как да збъркам и двата пъти. Първия път като го сменях взех 3 литра масло и ми остана от едната бутилка около 350мл, след втората смяна също ми останаха толкова, и сега имам около700мл масло, така че ще си взема два литра и ще си го подменя още един път след 20к км. Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #30 Отговорено 4 Ноември, 2017 ...Ако има друг начин за смяна кажете, може и да бъркам някъде... Има: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goodybg 40 #31 Отговорено 4 Ноември, 2017 Това съм го гледал колега, но маслото когато я взех си беше в добра форма, не миришеше на изгоряло феродо и беше леко потъмняло и прецених, че опресняване ще е достатъчно. Имах в предвид друг начин на източване на 3.1 литра както са му източили на колегата в бултрако. Като по принцип дават да събира 2.8 когато се опреснява. Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonywoolf 100 #32 Отговорено 4 Ноември, 2017 И аз така си мислех. Леко е потъмняло и има нормален мирис - няма проблем така ще си я карам. Процедурата я направих, чак след като почна да вие диференциала (предполагам, че е той)... Щом е потъмняло, значи има много фини частици от фрикционен материал в маслото, които филтъра не може да спре. А фрикционен материал и зъбни колела и лагери... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goodybg 40 #33 Отговорено 4 Ноември, 2017 Ами сега след 2 опреснявания и сменен филтър маслото си е розово и бистро. Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
migga 20 #34 Отговорено 4 Ноември, 2017 (Редактирано) Здравейте, някой имали идея дали има някаква разлика между тези две масла: http://www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-atfdw1-automatic-transmission-fluid-1-litre-p-1264.html https://www.ato24.de/de/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Редактирано 4 Ноември, 2017 от migga Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #35 Отговорено 4 Ноември, 2017 Колеги,а това което съм чувал вярно ли е-че нивото на маслото в скоростната кутия се мери когато е загряла колата, а не на студено? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 291 #36 Отговорено 5 Ноември, 2017 Колеги,а това което съм чувал вярно ли е-че нивото на маслото в скоростната кутия се мери когато е загряла колата, а не на студено? Дори се мери на запален двигател на "Р" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 291 #37 Отговорено 5 Ноември, 2017 Здравейте, някой имали идея дали има някаква разлика между тези две масла: http://www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-atfdw1-automatic-transmission-fluid-1-litre-p-1264.html https://www.ato24.de/de/honda-atf-dw-1-0-946-l.html Маслата са еднакви. Едното е в разфасовка за EU, а другото за US. Това за EU е точно литър, а за US по-малко. Сметни си кое ти е по-изгодно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #38 Отговорено 5 Ноември, 2017 Колеги,а това което съм чувал вярно ли е-че нивото на маслото в скоростната кутия се мери когато е загряла колата, а не на студено?Дори се мери на запален двигател на "Р" Нивото трябва да е на средата ли?Няма ли опасност да пръска масло от там като извадя щеката:-) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #39 Отговорено 5 Ноември, 2017 (Редактирано) Колеги,а това което съм чувал вярно ли е-че нивото на маслото в скоростната кутия се мери когато е загряла колата, а не на студено?Дори се мери на запален двигател на "Р" Нивото трябва да е на средата ли?Няма ли опасност да пръска масло от там като извадя щеката:-) Няма шанс да пръска, но ако искаш да си измериш маслото правилно, покарай колата 5-10 мин, за да може торк конвертора да поработи така че да се разхвърля маслото хубаво, след това или изгаси или остави да работи на П или Н (на равна повърхност), изчакай 1 минута (не повече ако е на изгасен ДВГ)) и тогава измери маслото (разбира се първата щека я избърши и мери от втората), трябва да е по средата или по-нагоре, не по-надолу и не по-нагоре от Макс - затова когато се сменя маслто не се наливат всичите на куп, а примерно наливаш малко под 3л. и започваш процедурата с изреждането на скоросите по 5-6-7 пъти (Р-Н-Д-Д3-Д-Н-Р-П = 1 цикъл). Това не е най-точният метод, защото в този момент няма толкова масло в торк конвертора (а той гълта най-много). Ако запалиш и изчакаш колата да загрее, и си мислиш че ще измериш маслото, се лъжеш - маслото ще си остане в легена, защото няма какво да го завърти, понеже торк конвертора не се задвижва, когато колата е на място на П или Н, затова някои си мерят маслото на Макс и на студено и на загряло, просто маслото си стои отцедено в легена. Ако някой се замисли как работят автоматичните скорости, ще стигне до извода че наистина описаният от Хонда начин не дава реална представа за нивото на маслото в скоростите. Много добре знам какво пише в наръчника, но не е точно така, за жалост не е само това което е остаряло като информация от сервизния наръчник на Хонда. Хванал съм разлика, както в хидравличната течност, така и в спирачната, но не си записах тогава и съм забравил колко е разликата. Редактирано 5 Ноември, 2017 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kissman 4 #40 Отговорено 5 Ноември, 2017 Колеги,а това което съм чувал вярно ли е-че нивото на маслото в скоростната кутия се мери когато е загряла колата, а не на студено?Дори се мери на запален двигател на "Р" Нивото трябва да е на средата ли?Няма ли опасност да пръска масло от там като извадя щеката:-) Няма шанс да пръска, но ако искаш да си измериш маслото правилно, покарай колата 5-10 мин, за да може торк конвертора да поработи така че да се разхвърля маслото хубаво, след това или изгаси или остави да работи на П или Н (на равна повърхност), изчакай 1 минута (не повече ако е на изгасен ДВГ)) и тогава измери маслото (разбира се първата щека я избърши и мери от втората), трябва да е по средата или по-нагоре, не по-надолу и не по-нагоре от Макс - затова когато се сменя маслто не се наливат всичите на куп, а примерно наливаш малко под 3л. и започваш процедурата с изреждането на скоросите по 5-6-7 пъти (Р-Н-Д-Д3-Д-Н-Р-П = 1 цикъл). Това не е най-точният метод, защото в този момент няма толкова масло в торк конвертора (а той гълта най-много). Ако запалиш и изчакаш колата да загрее, и си мислиш че ще измериш маслото, се лъжеш - маслото ще си остане в легена, защото няма какво да го завърти, понеже торк конвертора не се задвижва, когато колата е на място на П или Н, затова някои си мерят маслото на Макс и на студено и на загряло, просто маслото си стои отцедено в легена. Ако някой се замисли как работят автоматичните скорости, ще стигне до извода че наистина описаният от Хонда начин не дава реална представа за нивото на маслото в скоростите. Много добре знам какво пише в наръчника, но не е точно така, за жалост не е само това което е остаряло като информация от сервизния наръчник на Хонда. Хванал съм разлика, както в хидравличната течност, така и в спирачната, но не си записах тогава и съм забравил колко е разликата. Да,чувал съм и аз че е трудно да се измери точно нивото на маслото в кутията и това ме хвърля в разни притеснения как точно да постъпя,защото днес покарах 20 мин ,сложих я на P и без да я гася премерих нивото и водях,че е много под долната черта,тоест само върха на щеката беше намаслен с бистро розово масло.Ще го премеря и след няколко часа на студено,предполагам че ще е по-високо налягането по щеката,но и двата начина май не дават точна преценка колко е истинското ниво.С други думи,да ходя ли утре спешно при моя майстор да доливаме малко,или да карам така и направо да направя едно опресняване след някой и друг месец? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове