Jump to content
Markony

FAQ-2:Двигателни масла-обсъждане 2, част Втора

Recommended Posts

Благодаря за линка но въпроса е да не стане проблеми като сваля от 5 40 на 0 20

Спокойно можеш да съдиш Бултрако. Това си е направо престъпление.

Хибридите се карат с 0W-20, 0W-16, 0W-10, 0W-7,5.

След поколението хибриди с Honda Green идва новото масло Honda Next.

За съжаление API не може да смогне на Honda с новите вискозитети и затова даже още не са описани.

Съвета ми е да провериш в книжката или оригинален японски или американски мануал, кой точно модел дават за твоя хибрид.

Освен оригиналните масла,можеш да ползваш Мобил AFE 0W-20 и Ravenol 0W-20 или 0W-16.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата повдигна въпроса и ме подсети:

За подобно изглеждащ двигател на мотокултиватор, с надписи по него: HONDA GX160-163cm3; GCABT-2933450; QMP 1, кое масло от аto24.de, би било най-доброто? Досега (5 години, под 20 часа на година, и още 5 години по 2 часа) е ползвано SAE30, API SJ от Хускварна  http://www.husqvarna.com/bg/chasti-prinadlezhnosti/maslo-4taktovi/wp-4t-sae-30/577419201/, като е сменяно веднъж годишно.

p. s. Мислех си да му налея Petro Canada SS 5W30?!

Редактирано от kalintry

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече купих надявам се не съм сгрешил бардак 0W20 за хибриди

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече купих надявам се е подходящо

post-3289-0-70414400-1507970543_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10W-30 си е типичен вискозитет за мотоциклети.Режима на тая помпа не е ли около 3000 об/мин ,без да се променя?

Това е от хонда:

http://honda-solaray.bg/product/308/maslo-za-chetiritaktovi-dvigateli-10w-30-honda-08221-888-101he-1l.html

Попитах евентуално,за негов заместител от ато 24...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заместител за по-хубаво или по-ниска цена,че синтетиката е скъпа:

 

https://www.ato24.de/en/ravenol-schneefraese-4-takt-5w-30.html

 

Съжалявам ,че съм неподготвен за масла на косачки.Явно има нещо специфично при тях.Защо трябва да е зелено маслото също не знам???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за предложението☺,най-вероятно ще бъде хонда,инъче аз гледах това:

https://www.ato24.de/en/ravenol-4-takt-gardenoil-hd-30.html

което е минерално с индекс W30.Този вискозтетен индекс съпоставим ли е с 10w30, на предлаганото от хонда или означава нещо друго.Не го срещам за първи път..?Да допълня,че помпата не се ползва в някакви натоварени режими.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минерално или синтетично няма значение. Агрегат се обслужва на моточасове или всяка година.Не вярвам да работи цяла година помпата :)

 

Все пак ако познаваш звука и се промени е редно да обслужваш...въдушен филтър и свещ,не знам още какво има,май една цетка на горивото беше проблемна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За двигател на мотокултиватор HONDA GX160-163cm3;..., кое масло от аto24.de, би било най-доброто? Досега (5 години, под 20 часа на година, и още 5 години по 2 часа) е ползвано SAE30, API SJ от Хускварна  http://www.husqvarna.com/bg/chasti-prinadlezhnosti/maslo-4taktovi/wp-4t-sae-30/577419201/, като е сменяно веднъж годишно.

p. s. Мислех си да му налея Petro Canada SS 5W30?!

Ако правилно съм разбрал: 1. Да не слагам PetroCanada SS 5W30 заради спецификата на маслата за косачки /и цвета ;-)

2. Предвид нищожната годишна наработка иии работа при температура над 10оС, мога да сложа всяко едно от трите https://www.ato24.de/en/garden-5w-30_30w.html, т. е. най-еФтиното :punk:

Редактирано от kalintry

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Вчера при смяна на маслото са ми сложили Castrol magnatec start - stop (SAE 5w30) . Спецификациите му са : ACEA A3/B3, API SL /CF, докато за моя двигател (K20A4) по американската API изискванията са API SN. Ще се включа в поръчките от Ato24, за да имам за следващата смяна подходящо масло, както и за Тойотата (D4d), но въпросът ми е - има ли някакъв проблем да карам дотогава с това масло Хондата?

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ,няма ,но е предназначено за хибриди, а те имат друга система на мазане.Там изливането на маслото от картера на главата е ограничено.

За Тойотата имам наблюдения /Авенсис/ Д4Д малкия мотор и не съм много доволен от оригиналното има масло в гаранция.Наложи се да си сменям сам маслото през 7500 км.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, прав си. Благодаря! Няма да се разсърди култиватора, 'щот ще му взема "най-доброто"!

Но (прости невежеството ми), това не го разбрах  ''....Равенол има и естерова серия .20 лв за 1 литър..."

Кое конкретно от двете имаш предвид, или трето??

https://www.ato24.de/en/ravenol-schneefraese-4-takt-0w-30.html

https://www.ato24.de/en/ravenol-schneefraese-4-takt-5w-30.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За Тойотата имам наблюдения /Авенсис/ Д4Д малкия мотор и не съм много доволен от оригиналното..
Дали са ОК маслата на Petro Canada, мисля че са хидрокрек, което всъщност не ме притеснява, мисля да взема някакво за D4D мотора 5W40. Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, прав си. Благодаря! Няма да се разсърди култиватора, 'щот ще му взема "най-доброто"!

Но (прости невежеството ми), това не го разбрах  ''....Равенол има и естерова серия .20 лв за 1 литър..."

Кое конкретно от двете имаш предвид, или трето??

https://www.ato24.de/en/ravenol-schneefraese-4-takt-0w-30.html

https://www.ato24.de/en/ravenol-schneefraese-4-takt-5w-30.html

https://www.ato24.de/en/ravenol-motobike-4-t-ester-5w-30.html

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За Тойотата имам наблюдения /Авенсис/ Д4Д малкия мотор и не съм много доволен от оригиналното..
Дали са ОК маслата на Petro Canada, мисля че са хидрокрек, което всъщност не ме притеснява, мисля да взема някакво за D4D мотора 5W40. Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

Серията Duron на Петро е ок за таб.Дргугия връх на сладоледа е Мобил ESP

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Времето застудя и нека да видим кой с какво ще кара .Прилагам сравнение на характеристики за популярните марки:

 

0W-20 Round Up.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Honda ultimate full synthetic HG 0W20,но не го намирам в таблицата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и моят "зимен избор" :punk: :

post-2577-0-49262600-1508247491_thumb.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Honda ultimate full synthetic HG 0W20,но не го намирам в таблицата.

Редактирах,но информацията е от предния доставчик

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и моят "зимен избор" :punk: :

attachicon.gifRavenol_SSV.png

Уникално спортно масло.Но сулфатната пепел и фосфора малко далеч от нашите катализатори!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ето го и моят "зимен избор" :punk: :

attachicon.gifRavenol_SSV.png

Уникално спортно масло.Но сулфатната пепел и фосфора малко далеч от нашите катализатори!

 

Markony,

Принципно си прав, но за по-старите мотори, като моя D15Z8, няма проблем да се използва API SL, на който отговаря Ravenol SSV.

По указания на производителя подходящото масло за D15Z8 (и др. мотори от 1996-2000 г.) е със спецификация API SG, SH или SJ, които предхождат SL.

Grade Zinc, Phos

SM      MAX 800

SL/SJ   1000-1400

SH       1000-1400

SG       1000-1400

Явно по-старите катализатори не са толкова капризни :D, а и при мен се спука изпускателният колектор, в който е вграден и самия катализтор, и се наложи да го сменя... така че за съжаление нямам катализтор :sad:  .

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си и ти ...това са уточнения само :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи само зелено ли е вътре или кехлибарено. :D 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 500 км ще ти кажа ,че обидно да хвърля ECS  на 4500км :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егати, щом на 5000 ще го хвърлиш ECS-a явно много държиш да го налееш тва. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тези масла Idemitsu могат ли да се намерят в България ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идемицу правят ОЕМ-ски масла за всички японци,така че може да се намери и под Хонда или Тойота.Иначе Япония или Русия.

Гледам ,че си вписал БМВ ...там маслата имат други изисквания и сертификати.Ако те интересува нещо ,пиши ми на лични ,че да не раздвоявам хонда-феновете :) с информация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По нашите ширини това е най-близкото до горното. В някои отношения по-добро.

Маслата за BMW са по друг стандарт.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.
​Знам, че маслата за БМВ са по друг стандарт и не бих сложил 0w20 :).
​Просто от oilclub-a видях анализи на Idemitsu  и се впечатлих, особено от това:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/7254-7254/

​Жалко, че не се намира на българския пазар.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ги ползвал,но филтъра се отваря след като е употребяван,а не нов.Тогава си личи обратния клапан колко е издръжлив дали се е опекъл.На новите всички работят добре.Те в завода си минават проби със сгъстен въздух и се пробват на налягане и вакуум.Хартията е много прилична.За налягането не съм сигурен..Дали е добре да е високо..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането е твърде вероятно да не съм го премерил много правилно, или пък размера на отвора, а оттам и площта на клапана.

Ще премеря нещата пак следващата седмица и ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като спипах моя Хонда дилър, че не използва оригинални Хонда масла, си извоювах правото сам да си набавям маслото за моя N16A1 (1.6 i-DTEC) двигател.

Тъй като това ми е първи дизел и до сега главно съм се интересувал от масла за бензин-газ двигатели, искам да предизвикам дискусия, в която да обсъдим предимства и недостатъци на

1) тип С2 (HTHS ≥ 2,9 mPas) срещу С3 (HTHS ≥ 3.5 mPa*s).

2) тип на базата за маслото: GTL срещу PAO

3) вискозитет: 0W-30 срещу 5W-30

за модерните дизелови Хонди (както 1.6, така и 2.2 i-DTEC) с все още функциониращ DPF.

 

Тъй като съдържанието на сулфатна пепел както за С2, така и за С3 е макс. 0,8 %, аз лично предпочитам С3 поради по-добрия HTHS (≥ 3.5).

Понеже моя автомобил е оборудван с печка и на практика нямам студени стартове, предполагам че без проблеми мога да използвам 5W-30, но предпочитам поне отначало да се придържам към препоръчания от Хонда 0W-30 вискозитет.

При избора на базовото масло обаче срещам огромно затруднение. След много прелистване и четене се спрях на следните четири възможности:

1) Shell Helix Ultra Professional AP-L 0W-30

Препоръчано на първо мсто от каталога на Shell за избор на масла за моя двигател. За съжаление само 5-15% ПАО, съгласно SDS.

2) Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

Предложено като алтернатива на горното от Shell. Базата му е GTL. ECT серията е най-доброто масло на Shell. Показателите са му по-добри от на AP-L 0W-30.

3) Mobil 1™ ESP 0W-30

Съпоставимо с Shell ECT C2/C3 0W-30. Няма точна информация за базата му, но предположенията са, че е GTL.

4) RAVENOL Arctic Low SAPS ALS 0W-30

Масло с база ПАО. Колко точно е ПАО-то в него, не е ясно. Иначе много добро масло.

 

И така сведох своя избор между Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 и RAVENOL Arctic Low SAPS ALS 0W-30. И се получи GTL срещу PAO.

Според някои GTL се намира между група III+ и PAO:

http://www.infineuminsight.com/media/87307/BS-Table-1.png

Според други GTL е еднакво добра база с PAO:

http://www.oil-club.ru/forum/uploads/monthly_11_2012/post-1058-0-10626700-1352567225.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само Шел не съм пробвал,но между другите конкуренти съм за Мобила .Нищо ,че съм голям фен на Равенол :).

В мобила има две важни неща,отличаващи го от другите конкуренти-естери и молибден.Всички останали параметри са аналогични и много близки до Равенол Арктик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи само зелено ли е вътре или кехлибарено. :D

IMAG3130.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ментичка. :D Може и във фризера да се държи. :D

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, интересно ми е, защо маслата на Petro - Canada са по - евтини, тъй като покриват чудесната за мен спецификация от API SN и ILSAC GF-5. Ясно е, че може би са хидрокрек, но предполагам, че са по - добре от Total quartz 9000 (тук има и психология ,защото на нашия пазар има една несигурна нотка какво точно купуваш, след като продав спецификации от 2001 година). Макар да не съм забелязал проблеми с колата, ТЯ може да ги усеща обаче.. Кога ще има следваща поръчка от Ato24, че искам да се поизръся :D

 

Sent from my TSD Octa A0520P using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...