Jump to content

Recommended Posts

Така, ще питам друго за парното, но в обратната насока. Караме Сивик 2.2 дизел от месец и нещо и вчера стигнах до климатика. Зареден, изряден, без течове и т.н. НО не охлажда....достатъчно. Т.е. в най-силна степен за духане, не духа по-ниска температура от 20градуса. На машината за пълнене при подаване на газ до 1500-2000оборота показва 0 градуса, а на място 10градуса. Като купих колата, първото нещо беше да сменя филтъра на климатика, който явно не беше сменян никога или поне дооооста дълго време. Също така при включване на вентилатора на по-високи степени се чува бръмчене. Въпроса ми е как е при вас климатика, има ли шумене от перките? И някой срещал ли е проблем с климатика за изстудяване. Странното е, че като включа на Ауто режим и увеличавам темепературата духането не намалява, а при включване на максимално топло продължава да духа хладно. За сравнение при Акорда ми след подобно нагласяне на максимално топло започва да духа топло, а и степените на духане при качване на температурата намаляват. Майсторите имат подозрението, че моторчето за затваряне на топлия цикъл и студен не затваря напълно. Но дали е от боклук или е повредено?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали отчита вътрешната температура- до волана са дупките. При мен перките не се чуват , явно имаш проблем вътре в управлението. Май ще разглобяваш табло. Трябвало е да пробвате всичко по колата като сте я купували или да я закарате в хонда сервиз да я проверят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика ми спря да охлажда по време на движение, а на системата ми бе направена диагностика и зареждане преди четири месеца. Отидох отново в сервиза където ми правиха диагностиката и след оглед не установиха теч на фреон, а в системата беше останоло 200 гр. Направиха ми ново зареждане и ми казаха ,че пропуска е много малък и не може да се оцвети от фреона за да го локализират но най-вероятно можа да е от радиатора и ако изгуби отново фреона трябва да сменя радиатора преди да ми заредят системата. Някой имал ли е такъв проблем,моля за съвет. Радиатора е около 300лв. и не ми гарантират ,че е с пропуск. Ако някой има схеми за климатика нека да помогне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 475гр. колкото ти е цялата система до 200гр да останат само за 4м. теча не е малък изщобщо. В какъв сервиз ти пълниха климатика, с автоматична машина ли е? Модерните машини биха засекли по-сериозно изпускане на фреон защото надува и вакумира системата. Реално към 20-30гр. на година е нормално да се губят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На диагностиката не хваща изпускане от клапаните защото маркучите са закачени към тях. Аз имах същия проблем. Смениха ми изгличката за 2лв. Като махнат маркучите намокрете 2то клапана и виж дали изпуска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това няма да го хване, но дори не предположих, че не са го проверили. Въпроса опираше че проверява как са връзките по системата, ако има изсъхнали уплътнения и пропускат се хваща. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени сервиза за климатици. На "тука има тука нема" да ти играят и да не видят от къде изпуска, значи са лаици. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика ми спря да охлажда по време на движение, а на системата ми бе направена диагностика и зареждане преди четири месеца. Отидох отново в сервиза където ми правиха диагностиката и след оглед не установиха теч на фреон, а в системата беше останоло 200 гр. ....но най-вероятно можа да е от радиатора и ако изгуби отново фреона трябва да сменя радиатора преди да ми заредят системата. Някой имал ли е такъв проблем,моля за съвет.....

Смених сервиза и ми откриха проблема - радиатор. Сега няма проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм със същия проблем ще видим!!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 7/22/2017 at 16:25, mafyata написа:

На диагностиката не хваща изпускане от клапаните защото маркучите са закачени към тях. Аз имах същия проблем. Смениха ми изгличката за 2лв. Като махнат маркучите намокрете 2то клапана и виж дали изпуска.

Аз съм сменила радиатор климатик, но епизодично се появява проблем с охлаждане. Както се появява, така и се решава - от само себе си. 

Моля, колега mafyata да обясните, като за лаици.

Благодаря Ви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се оправя от самосебе си значи не е проблем с фреона. Ако ти изтича фреон няма да почне после пак да духа студено от самосебе си. При мен от клапана през който се пълни системата с фреон изпускаше по малко и за година почти нищо не оставаше в системата. Този клапан е на принципа като на винтила на гумите . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа и за моя климатик. Като дойде беше празна системата- няма никой. На втората работа това правя и  си го напълних сам. Вакуум и везна , по спомен 460-480гр го даваха, фреона излиза стотинки така.Изкара 7градуса на духалка на празен и 2 на обороти. Не вярвах да изкара и 1 лято, но чудо 2,5 години не мръдна. Само за инфо, фреон не трябва да се губи и 1 грам. Не се сменя ако работи. Профилактики освен филтър също са глупостите на майсторите. Системата е затворена. На хладилника вкъщи сменяте ли му агента на 2 години ?
Обаче за сефте забелязвам следното нещо от климатик в кола. При 30градуса навън и климатик на макс при продължително каране
 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, r5gtr написа:

...... Само за инфо, фреон не трябва да се губи и 1 грам. Не се сменя ако работи. Профилактики освен филтър също са глупостите на майсторите. Системата е затворена. На хладилника вкъщи сменяте ли му агента на 2 години ?......
 

 

Леко бъркаш нещата.

Фреон е Хубаво да не се губи - да но на практика се губи.

Да, затворена система е при автомобила,но домашния хладилник който споменаваш, е още по-затворена система, защото там всичко е на заварки/запоено, а не както при автобила на разглобяеми връзки. И компресора е съвсем различен и е свързан доста по-надеждно от към изпускане на фреон -с две думи много различно и несъпоставимо, но пак се губи фреон.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От осовия семеринг на компресора винаги има загуби -малко или много ,фреона плюс това с годините си променя температурата на изпарение и затова се препоръчва подмяна на известен период,машината е ...просто машина ,трябва си обучен техник по автоклиматични инсталации ,да премери примерно да не вдига прекалено налягане на празен ход -ако е печен това трябва да му говори нещо ,повечето само зареждат с машината и толкова -важно е да имаш добър диагностик за преглед и след зареждането ,климатроника е хубаво нещо ,но повреди ли се ,обикновенно никога не заработва както трябва ,само ядовете и дадените пари на вятъра по сервизите остават ,накрая пак нямаш климатик в колата .Домашните много по-рядко пробиват ,работят на други налягания и няма такива вибрации като в колата ,при тях най-често се поврежда електрониката ,датчиците ,IPM -ите,захранването ,на конвенционалните често съхне кондера на компресора ,музикалните самсунги пък  им се бъгва софтуера .Няма съвършена марка ,всички си имат кусури ,може би японските хиперинвертори са най -добри и спестовни с високия си COP ,обаче повредят ли се става лошо положението .

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми стартира климатика. Релета, предпазители, вентилатор и ел.магнит за компресора са изправни. 

Възможно ли е поради ниско налягане на хладилния агент в системата да има забрана ?

Има ли някакъв датчик за налягане на "фреона" и къде е той ?

Насочете ме към фирма във Варна, но не Хонда :) .

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - вероятно нямаш никакъв фреон в системата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може да се включа и аз в темата. При мен климатика работи, но не охлажда, от време на време духа студено, през останалото духа топло. Някакви идеи за причината? Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всякакви идех биха били като хвърляне на боб. Една проверка на системата би ти казала какъв е проблемът. Има доста неща, който да я прецакат, реле, бушон, съединител, фреон, слаба връзка... 

При мен спря изведнъж. Оказа се, че има фреон. Проблем е изгорял електромагнит на съединителя. Гледам, че има една тема за често срещан такъв проблем при CR-V. При нашите коли, има ли такива наблюдения? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако нямаш фреон, компресорът няма да се включи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверете черното реле в кутията, в двигателниия отсек.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, tuindl написа:

Проверете черното реле в кутията, в двигателниия отсек.

 

+1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега решихме проблема. Нямаше "фреон" - това установиха в ИмПас и тактично ми отказаха да го заредят след като се почудиха малко, нямали съответните консумативи ! Така, че прочетох доста неща и намерих лепенката под капака.

 

IMG_20180514_141728.thumb.jpg.8f1e088b7a4977e0db2432e9e06c076f.jpg

 

После и сервиз Хонда - Варна ми отказа , но намерих друг и ми провериха и заредиха системата. Сега работи , но ще го наблюдавам :).

Само да спомена, че компресора е друг модел с помощ 15% от батерията. 85% от движението му идва от ремъка - някои го наричат "хибриден компресор" . Описано е във текстовия файл. 

 

Hybrid_AC[1].txt

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Ново 20.. зимата си виках че поне лятото хладно ще има като не топли зимата много много, но се получава следното - като го пусна работи нормално, охлажда криво ляво, но по някое време спира. Продължава да си духа със същата сила, но не охлажда. Трябва да го оставя да си почине изключен и тогава ще започне да духа студено отново. Дали ще излезе фреон да няма налягане или някакво реле?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, mbost написа:

За сега решихме проблема. Нямаше "фреон" - това установиха в ИмПас и тактично ми отказаха да го заредят след като се почудиха малко, нямали съответните консумативи ! Така, че прочетох доста неща и намерих лепенката под капака.

 

IMG_20180514_141728.thumb.jpg.8f1e088b7a4977e0db2432e9e06c076f.jpg

 

После и сервиз Хонда - Варна ми отказа , но намерих друг и ми провериха и заредиха системата. Сега работи , но ще го наблюдавам :).

Само да спомена, че компресора е друг модел с помощ 15% от батерията. 85% от движението му идва от ремъка - някои го наричат "хибриден компресор" . Описано е във текстовия файл. 

 

Hybrid_AC[1].txt

До колкото знам климатроника на хибрида има допълнителен електромотор който работи когато се задейства старт- стоп системата .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен дали е отделен мотор, в едно описание пише , че е вградена намотка в компресора, и наистина когато съм на старт/стоп ми черпи от батерията. Когато не му "стигне" батерията се запуска мотора дори и да съм спрял например на светофар. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×