Слави CR-V 488 #1 Публикувано 22 Март, 2017 Абре колеги, аз докато се усетя, те взели, че минали 8 години от как моя ремък не е сменян. клилометри не е навъртял, ама според мануала му дават 7 год или 100к, пък моя вече е на 8 год и към 50-60к.вверно оригинален хонда и на вид си е като нов, ама вече годинките му са бая и ще трябва да избера нещо. На първо четене мисля за Мицобоши. Други предложения за читав ремък? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #2 Отговорено 22 Март, 2017 Gates? Continental? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #3 Отговорено 22 Март, 2017 Honda OEM. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.OFF 539 #4 Отговорено 22 Март, 2017 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #5 Отговорено 22 Март, 2017 Continental -Contitech . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #6 Отговорено 23 Март, 2017 Абре колеги, аз докато се усетя, те взели, че минали 8 години от как моя ремък не е сменян. клилометри не е навъртял, ама според мануала му дават 7 год или 100к, пък моя вече е на 8 год и към 50-60к.вверно оригинален хонда и на вид си е като нов, ама вече годинките му са бая и ще трябва да избера нещо. На първо четене мисля за Мицобоши. Други предложения за читав ремък?Той не е баш оригинален Хонда, защото Хонда ремъци не произвежда . Най-вероятно е производство на азиатското подразделение на Гейтс, Унита . Та, спокойно можеш да заложиш на Гейтс като читав ремък . От друга страна, ако искаш и новия ремък да го знаеш на колко години е после (освен изминатите километри), заложи на Конти . От изброените марки в темата, май само при Контито пише кога е произведен, защо е произведен, до кога най късно трябва да бъде монтиран и те такива неща . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobchoo 139 #7 Отговорено 23 Март, 2017 Като взех колата, на ремъка си пишеше хонда. После бях с Японски ( митсу или там подобно), а сега е с Contitech. Това за сивика, Акорда му предстои смяна, след 15к. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #8 Отговорено 23 Март, 2017 (Редактирано) Поръчах Мицобоши колеги, колебаех се между контито и мицобошито, в ебей дори намерих ОМ на 90 лева, ама ся, чак па толкова... И без тва немога да им навия километри, след 5 г пак ша го сменям, ако колата е моя. Работата с Мицобошито се издъни, уж имаше, па ся нямало....., поръчах Контитех, с дата на годност до 2021, бива горе долу, аз не му знам колко му е максималния срок, Мар_тод е по-наясно, ще каже? Редактирано 23 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #9 Отговорено 23 Март, 2017 Това му е крайната дата за инсталиране . За годността му дават 5 години, ама спокойно можеш да се заплеснеш още година- две . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Георги 68 #10 Отговорено 23 Март, 2017 Здравейте, колеги! Аз също препоръчвам ремъка да е Конти, тъй като само на него пише до кога е годен, т.е. до кога може да се монтира. Пистовите ремъци на Конти пак са по-добри от Гейтц и Дайко, защото те са едни лъскави, едва ли не пластмасови. Ролката задължително трябва да е NTN, NSK или Коуо. Казвам всичко това, понеже работя в Ауто Хит ООД и все ден през ръцете ми минават най-различни части. И все пак, по-добро от ОЕМ няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #11 Отговорено 23 Март, 2017 Аз съм за оригинален. Цената е перфектна! http://www.coxmotorparts.co.uk/genuine-honda-crv-timing-belt19972001-p-1142.html Доставката с https://www.gabco.org/index.php излиза 2.20 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #12 Отговорено 23 Март, 2017 Здравейте, колеги! Аз също препоръчвам ремъка да е Конти, тъй като само на него пише до кога е годен, т.е. до кога може да се монтира. Пистовите ремъци на Конти пак са по-добри от Гейтц и Дайко, защото те са едни лъскави, едва ли не пластмасови. Ролката задължително трябва да е NTN, NSK или Коуо. Казвам всичко това, понеже работя в Ауто Хит ООД и все ден през ръцете ми минават най-различни части. И все пак, по-добро от ОЕМ няма. Позволи ми да не съм съгласен с теб. Работя с доста фирми и мога да кажа , че много марки, независимо от ниските цени, си имат прилично качество. По-редно е да кажеш , че да кажем, Дайкото е прилична марка за едни 60к км. На цената на ОЕМ-ски Ремък и лагер обтегач, със 100к км пробег примерно, ще сложа 2 комплекта GMB за 160к км. За лагерите и водните помпи важи същото. Естествено говоря от опит, а опитът не е маркетинг. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #13 Отговорено 24 Март, 2017 Помпата ми е ГМБ на 8год и 45 000км. Днес, като отворя, ще ви кажа на къв хал. Ако се е разшлякала, имам и оригиналната , която тогава свалих от глупост, но запазих за всеки случаи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #14 Отговорено 24 Март, 2017 И все пак, по-добро от ОЕМ няма. Абе, ако трябва да сме напълно искрени, има по-добро от ОЕМ, но е и доста по-скъпо . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paruchev 15 #15 Отговорено 24 Март, 2017 Слави, чакам впечатленията ти от водната помпа, че и аз съм със същата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #16 Отговорено 24 Март, 2017 Е той, Слави, какви впечатления може да ти даде от 1 бройка водна помпа? Малко преди него, Маркони, е споделил впечатления от повече бройки . Ако се притесняваш, дали не си се прекарал, споко, не си . GMB си е японска марка, изнесла производството си преди доста години в Корея, но качествата са на ниво . Аз също имам наблюдения над много бройки и мога да потвърдя думите на Маркони, отлично качество, на атрактивна цена . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #17 Отговорено 24 Март, 2017 (Редактирано) Готово момци, ремъкът е сменен, ще гледам с носталгия към стария, които свалих; баси, като нов е, по надолу ще видите снимките, може би щото е на малко км, за това е така свеж, но 8 год са си 8 год. Така, новия е конти, произведен в Мексико. Не знам дали има лютив вкус, но на вид не изглежда нещо кои знае какво, не е красив демек. Ролката, която свалих, беше Койо, мислех че нищо няма да й има, но уви, има бая инерция и се чува лек звук от нея, като на сухо малко. Не рискувах и поръчах ИНА, а в кутиката намерих пак Койо. Помпата ГМБ , все още е като нова, никъв дерт с нея, върти се нормално, стегнато, без луфтове, без никакви хрупания вътре или каквито и да е симптоми за някакви съмнения, ще изкара сигурно още 2 ремъка по 50к. От мен толкова, колеги, а ето и двете снимки на ремъка: http://prntscr.com/enx2xp http://prntscr.com/enx36m Редактирано 26 Март, 2017 от vesivanova 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #18 Отговорено 24 Март, 2017 Изглежда добре. Виждат се пукнатини, но съм свалял ремъци в много по-лошо състояние. Относно лагера Koyo, моите предпочитания клонят към NSK и Nachi made in Japan. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #19 Отговорено 24 Март, 2017 (Редактирано) Само за протокола, от пред от ляво и от дясно има едни шантави тампони на двигателя, един такива, никви, изтърбушени, даже не влиза плътно на шпилката - болта, които го държи, центроваш го на око и стягаш, та да е в средата, и сега се замислям, тука има нещо с тоя допуснат умишлено луфт на централния болт на тампона, дали е оставен така, че да може да "регулираш" тампона, при покой на двигателя, щото аз моя го сложих на средата. Ама двигателя го натиска надолу и подозирам, че лесно ще го скъса, дали да не охлабя гайката и той сам ще си заеме правилното място, според заеманото положение на централния му болт? Става дума ето за този: http://namaleniavtochasti.com/20401-tm_thickbox_default/50842st0n10-o10496fl-honda-tampon-dvigatel.jpg Вижте дупката за болта в средата, много е по-широка от самия болт. Ако тя е 20мм примерно, болта е към 12-14мм , дали горното ми разсъждение има няква логика? Освен това имах едно тресене при повече газ, между 2500-3000об, на 2 ра и трета предавка, ако ускоря интензивно, сега почти го няма, явно тампона не позволява двигателя да се усуква, но това с болта още ми е мистерия. Мисля утре да го отпусна, да си заеме мястото от само себе си и да не натиска принудително толкова много тампона. Редактирано 26 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hanchko 29 #20 Отговорено 24 Март, 2017 Аз съм с ангренажен ремък на "Continental", водна помпа на "GRAF" и обтяжна ролка на "Premium Plus". Не съм ги избирал аз, а майсторчето ми ги поръча. Като качество мисля, че са на средни цени. Нямам оплакване поне за сега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #21 Отговорено 25 Март, 2017 Освен това имах едно тресене при повече газ между 2500-3000об на 2 ра и трета предавка ако ускоря интензивно, сега почти го няма, явно тампона не позволява двигателя да се усуква, но това с болта още ми е мистерия и мисля утре да го отпусна да си заеме мястото от самосебе си и да не натиска принудително толкова много тампона. Направи това, което си замислил утре, въпреки че ще нарушиш 2 от правилата си . Сега тресенето, при по рязко ускорение почти го няма, но ако се наложи след такова ускорение рЕзко отпускане на газта и набиване на спирачки, двигателя се усуква много повече в обратна посока, и така освен този тампон товари и другите . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #22 Отговорено 25 Март, 2017 Вече съм на 99.9% съм сигурен, че там се пипа. Щото днес реших да погледна като е на равно колата, на къв хал е тампона и изведнъж се сещам, че кората под двигателя го закрива, поглеждам аз, обаче и с изненада, откривам, че японеца е оставил дупка точно срещу тая гайка на тампона, значи предвидил е да се пипа, грабнах тресчотката с едно удължение и го развих, остта промени веднага позицията си и тогава го стегнах. Мисля си, горния , дето е при капаците на ангренажа, дал не е поомекнал? Да взема го повдигна с една две шайби и тоя долу, ша застане баш на центъра ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #23 Отговорено 25 Март, 2017 Мен ме интересува разликата между водните помпи..(старите). Може ли да ги сравниш за протокола, моля! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #24 Отговорено 26 Март, 2017 Нещо не разбрах? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #25 Отговорено 26 Март, 2017 Имах предвид как е тази спрямо оригиналната, която си свалил предния път (ако им знаеш километрите). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #26 Отговорено 27 Март, 2017 (Редактирано) Ами оригиналната, която свалих, ми е толкова ума, дето я свалих. Явно е била нова, щото тая сега и оригиналната, по нищо не се различават като ги въртя, не мога да кажа, че едната е по-зле от другата. Когато купих колата, 2009г., продавачът каза, че е сменял ремъка. За помпа нищо не ми спомена, през зимата на 2009 видях, че под колата имаше малка локвичка антифриз, светих с фенери, гледах с огледалца и видях, че течът е от към помпата. "Специалисти" ми казаха, че е от дренажния отвор и аз, без да му мисля, купих нова. Седнах да я сменям и когато стигнах до нея, открих че един от болтовете на помпата е хлабав и от гарнитурата, дето не уплътнява добре под болта, прокапва. Така и така бях отворил, викам ша я сменям, не я знам тая на къв хал е, въпреки че видимо беше доста чистичка и така, нищо чудно да съм я свалил на 7 месеца и има няма 4-5к. На нея си пише Хонда. Човекът, от които купих колата, видимо си беше чорбаджия и не беше жалил пари за обслужване, всичко беше правил за добро или лошо в Бултарко, та частите по нея си бяха ОМ до онзи ден. Но не винаги ОМ е най-доброто, както каза по-горе колегата, предните накладки ми бяха ОМ - изхвърлих ги без време, мноо твърди, ша ми изпапкат оригиналните дискове, сега с едно ТРВ, дисковете ми светят като тигани на месечина. Та така за помпите, аз нямам опит с 20 помпи, но тая. една на ГМБ, ми спечели доверието. Редактирано 31 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #27 Отговорено 28 Март, 2017 Благодаря за отговора.. Питах, защото при мен (на f23A7) оригиналната водна помпа, която смених беше поне на 60хил км. (ако се вярва на серв. книжка, а може и на 180хил км да е била) и беше като нова (блести, без луфтове и уплътнеието гъвкаво и еластично) . Сложих пак оригинална. Старата я пазя , а чета от друг форум, че без проблем може да изкара 2 смени на ремъка (2х168хил. или на 7 години км по мойта книжка ). По книжка пише да се провери само при смяната на ремъците и да се сменя при необходимост. Между другото и оригиналния ремък си беше като нов на тези километри (сравнявал съм го пак с оригинален и затова ти препоръчах от него). Ролките и те така. Ама не съм специалист и нямам база за сравнение с много бройки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #28 Отговорено 28 Март, 2017 Ванчо, помпата ще изкара и повече, но има условие на 10 години да се смени антифриза с оригинален. Помпата не е само лагер , но и салник/К-маншет. Отделно, опъването е много важно за живота на ремък/ролка/ в помпа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #29 Отговорено 30 Март, 2017 Като стана дума за опъване , предния път когато сменях помпата, опъването го направих на белези, а точно в този момент ремъка не е особено изпънат и така съм изминал тези 50к, може би за това да е в такъв прекрасен вид. Сегашният обаче, като го слагах, въртях вала както пише в книгата на отпусната ролка, но вместо да я стегна когато е на белези, подминах белезите и като взе да вдига компресия някое бутало, и въртенето да става трудно, тогава затегнах ролката. Така ремъка се обтегна по-добре, за разлика от предния път и мисля, че така е по-правилно. Нито в мануала, нито в ауто дата, се споменава кога да се стегне болта на ролката, само пише да се завърти няколко пъти мотора и да се стегне болта. Бранко, ти кво ша каиш по случая? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #30 Отговорено 30 Март, 2017 И аз го правя така, но без свещи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #31 Отговорено 31 Март, 2017 Те моите беха на 1-2 оборота завити, че инак трудно се върти, ама не помня що ги завих, като преди това бяха развити на цяло, само си седяха в дупките, старост не радост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobchoo 139 #32 Отговорено 5 Юни, 2017 Здравейте и едно бързо запитване от мен Предстои ми смяна на ремъци и тн. в акорда.Въпросът е ремъците Mitsuboshi ок ли са? При Сивичето нямах проблем с тях. Ролки NTN и помпа Aisin? след седмица я вкарвам в бокса та искам да помоля за малко мнения по темата. Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #33 Отговорено 5 Юни, 2017 Здрасти . А ти как мислиш, дали са ОК Мицубоши, след като автора на темата е питал точно за тях и всичко живо надолу му предлага други марки . Иначе ролки и помпа си избрал хубави марки, сега остава и някоя от изброените марки ремъци да си избереш и си готов . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #34 Отговорено 5 Юни, 2017 За пистови ремъци Митсубоши са ок според мен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobchoo 139 #35 Отговорено 6 Юни, 2017 Много Ви благодаря! Значи ремъците ще се вземат Гейтс. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #36 Отговорено 6 Юни, 2017 Пистовите си ги вземи на Конти или БОШ, на Гейтс пистовите са слабички, те за това са и по -евтини. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobchoo 139 #37 Отговорено 12 Юни, 2017 А случайно някой да е чувал за Stone-Japan семеринги? Все пак ще е добре да сменя на валовете семерингите, за да не текне нещо и да заминат новите ремъчета. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове