Jump to content
Sign in to follow this  
Deodriver

Проблем с парно

Recommended Posts

Преди малко се прибирам с колата и забелязвам, че от пасажерската страна не духа топло, а при мен си е направо горещо. Интересното е, че и силата на въздуха е по-слаба. Прочетох, че евентуален проблем може да е задръстване на радиаторчето, но не би ли трябвало да спре да духа топло на всякъде? Пробвах на Dual и пак е същата работа. Когато сложих лявата страна на Lo си духаше студено добре, но върна ли го на Hi и няма никой, пак. Ако знае някой как да реша проблема, ще съм благодарен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно никой не знае нищо по въпроса.Гледам обаче,че има две радиаторчета,едното се води изпарител на климатика и се сваля лесно(без цялото табло),а другото си нямам идея къде точно се намира.

 

Имам и клип как се сваля радиаторчето на климатика

https://www.youtube.com/watch?v=Dg0EaWfTwPE

post-35167-0-37168100-1486896405_thumb.png

Edited by Deodriver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Заблуждаваш се, че се сваля лесно.

Би трябвало двете да са едно зад друго, в кутията.

Ако не е запушено самото радиаторче , най-вероятно проблема ти е в клапите за посока на струята.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За клапите и аз имам съмнения,защото от пасажерската страна духа по-слабо, като сила на въздуха. Отделно и топлината не е толкова силна. Можеш ли да ме насочиш, коя е клапата от схемата?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Клапите най-вероятно са вътре в самия кожух (при четирите отвора от горе), затова не се виждат. Не съм сигурен, но предполагам, че се управляват с моторчета № 12, 13, и 14 -като може да има още едно, евентуално.

Абе тегаво е и без сваляне на табло едва ли ще се мине, ако проблема е в тях.

Иначе това, за климатика (от клипчето) е идейно - малко рязане на пластмаса , малко чанч и псуване, но не се налага сваляне на таблото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз залагам на клапи. Щом духа топло при теб, значи не е запушено, няма две радиаторчета за двете зони. Пробвай, при някаква тишинка около теб, да пробваш да въртиш двете зони от топло към студено ; би трябвало да се чува как се местят клапите. Така, може би, ще го хванеш. Не знам как е закрепването, но може да се е откачило нещо, а не да е изгоряло моторче.

Пробвай и слушай.

Edited by vesivanova

Share this post


Link to post
Share on other sites

На пръв поглед и двете клапи за миксирането на въздуха работеха,но в събота ще го ровя,за да разбера.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес си разглобих колата, за да видя от къде идва проблема с парното. Направих проверка на всички клапи за смяната на потока на въздуха, както и тези за температурата. Всички си работят нормално, ръчно също ги пробвах и се движат с лекота. Моторчетата са ОК и движат от край в край. Отворих и страничния капак на питата на парното, входната и изходната тръбичка на питата са горещи. Оказва се, че проблемът е в самата питата, вероятно е запушена до някаква степен. Обявиха ми 1000лв. за питата, ако искам да дойде за 5 дена (от ЕлитКар). Толкова пари, за това радиаторче си е абсурдно. Сега ще го пробвам с промивка, за да видя до каква степен може да се подобри работата на парното. Ясно е , че в крайна сметка ще се сменя, но поне има достъп от към педалите и с чалъм ще се смени, няма да свалям таблото. Не знам от какво ги правят радиаторчета на японските курници, та така се запушват. С предишната кола нямах проблеми с такива неща, а антифриза беше сменен 1 път за 10г. Парното беше толкова силно, че не можех да го сложа на крайна степен. За пореден път се убеждавам, че джапанеца има още да учи.

Edited by vesivanova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Промий го с меглио. На две аудита и едно рено съм имал този проблем. Не е джапанеца виновен. Има си нещо друго.

Edited by vesivanova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Промивка ще направя, определено. Не знам дали има котлен камък вътре, за да взема и препарат за него. Иначе обезмаслител ще ползвам, но не меглио, а Цунами на Индустриална химия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега Deodriver, как реши проблема? И при мен е същото, само че духа студено от моята страна, а не от страната на пасажера.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проблема не съм го решил още.Смятам да сменям питата на парното сега на есен и да видим какво ще е.Всички клапи ги проверих и си работят,така че ще видим след смяна на пита парно какво ще е.При теб щом духа студено само трябва да провериш клапата за топло-студено от твоята страна(до педала на газта).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колега Deodriver,

 

От известно време и при моето CR-V се получи същия проблем. Клапи всичко е ОК, даже днес си смених отново Антифриза и продухах радиатора на парното от към Двигателя.

 

Лошото е, че при мен след промивката не изтече нищо мръсно и не знам дали е запушен или е нещо друго.   

 

Успя ли да си смениш питата и имали подобрение при теб...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм я сменил още,не ми остава време.Чудя се дали да не взема китайка,която е 140лв. или да дам 750лв. за оригинал.Направо си е смешно такова нещо да струва такава сума,човек ще си каже,че си е купил Бентли.Другото,което ме гложди е дали ще се оправи след смяната,но друг вариант май няма.

Edited by Deodriver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смяна на антифриза на 200000 км или 10 години,След това на всеки 100000км. Ползвайте само Honda type 2.Не се долива вода....цитирам ръководството.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги,

 

Някой замери ли температурната сонда ( не знам само дали е PTC, NTC, Pt****), която управлява дадената зона на климатроника?

Проблема може да е в грешно подавани стойности от температурна сонда и от там климатроника контролира температурата грешно, т.е. примерно подава по студен въздух.

Може да се опитате да пробвате нещо (само ако сондата не е дала изцяло фира) - сложете температурата на зоната на 30градуса и вижте дали ще започне да подава малко по топъл въздух...

Edited by sttekata

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен подава топъл въздух,но не достатъчен.Спрямо другите духалки си е направо марно,а и самата сила на струята не е толкова силна,не знам защо.Филтъра съм го сменял.Шантава работа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако струята не е силна значи нещо я ограничава. Но пак трябва да е топло доста...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако струята не е силна значи нещо я ограничава. Но пак трябва да е топло доста...

 

И аз така мисля,но какво да е то?По-принцип пред радиаторчето на парното седи изсушителя на климатика(тоест пак радиатор).Мислех си той да не е затлачен и да не пропуска въздух.Не знам вече.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е добре де, а когато пуснете парното на вътрешна циркулация, струята леко намалява и вентилатора става малко по-шумен - реално това усещате ли го, или няма промяна?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Имах предвид някоя от клапите отговаряща за деленето на ззоните. То ако още от радиатора проблема ще е генерален а не само в дясната зона. Знам че двете зони не са с различна степен на вентилация а само темпратура но все пак....

Edited by jaccomo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всички клапи ги гледах,работят отлично.Ръчно ги пробвах,моторчето ги движи от край в край,няма грешки в климатроника за блокирала клапа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А защо не идеш до Бултрако да ги питаш? Може да е често срещан проблем както при сивика си има за air mix motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вариант е,да.Не съм се сетил да ги питам за това.Забелязвм,че проблема се появява на повече километри,когато обслужването в Бултрако е мираж.Така,че с проблеми свързани след изтичане на гаранцията е все по-малко вероятно да ги знаят,но пък не пречи да опитам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При теб на повече км , при някой може и докато е в гаранция. В чужбина някои ходят и след гаранцията в Хонда за сервиз, и може да имат служебен бюлетин. При сивика такъв е за съединител с маховик.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вариант е,да.Не съм се сетил да ги питам за това.Забелязвм,че проблема се появява на повече километри,когато обслужването в Бултрако е мираж.Така,че с проблеми свързани след изтичане на гаранцията е все по-малко вероятно да ги знаят,но пък не пречи да опитам.

Защо обслужването на повече км в оторизиран сервиз да е мираж, колега. На жената микрата 2009г е обслужвана винаги в Нисан-Русе (а и ще продължава да е там и за напред) и момчетата там се справят повече от добре. Като гледам и други коли водят там, така че не виждам проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко са хората,като теб.Повечето избират други сервизи главно заради цените на оторизираните.Никой не иска да плаща например за смяна масло 500лв.,като може и за 200лв.Да не говорим,че и при тях кадърни майстори почти няма.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Зависи от сервиза. Аз минах през няколко неоторизирани и си взех петте пари. Предпочитам да дам малко повече пари , но да съм спокоен и колата да е ок.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Вариант е,да.Не съм се сетил да ги питам за това.Забелязвм,че проблема се появява на повече километри,когато обслужването в Бултрако е мираж.Така,че с проблеми свързани след изтичане на гаранцията е все по-малко вероятно да ги знаят,но пък не пречи да опитам.

Защо обслужването на повече км в оторизиран сервиз да е мираж, колега. На жената микрата 2009г е обслужвана винаги в Нисан-Русе (а и ще продължава да е там и за напред) и момчетата там се справят повече от добре. Като гледам и други коли водят там, така че не виждам проблем.

 

Спокойно,трима от майсторите са мои ученици :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хах, Бранко, това обяснява някои неща :)

Edited by Stefan86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес си разглобих колата, за да видя от къде идва проблема с парното. Направих проверка на всички клапи за смяната на потока на въздуха, както и тези за температурата. Всички си работят нормално, ръчно също ги пробвах и се движат с лекота. Моторчетата са ОК и движат от край в край. Отворих и страничния капак на питата на парното, входната и изходната тръбичка на питата са горещи. Оказва се, че проблемът е в самата питата, вероятно е запушена до някаква степен. Обявиха ми 1000лв. за питата, ако искам да дойде за 5 дена (от ЕлитКар). Толкова пари, за това радиаторче си е абсурдно. Сега ще го пробвам с промивка, за да видя до каква степен може да се подобри работата на парното. Ясно е , че в крайна сметка ще се сменя, но поне има достъп от към педалите и с чалъм ще се смени, няма да свалям таблото. Не знам от какво ги правят радиаторчета на японските курници, та така се запушват. С предишната кола нямах проблеми с такива неща, а антифриза беше сменен 1 път за 10г. Парното беше толкова силно, че не можех да го сложа на крайна степен. За пореден път се убеждавам, че джапанеца има още да учи.

Колега, би ли казал с коя буква започва номера на рамата на колата ти? Само първата буква, няма нужда от целия номер.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, само искам да ти споделя, че съм имал Ауди, Мерцедес и Рено, и всичките бяха с проблем в парнпто и съм правил промивки. Специално на аудито след първата промивка ппвторих процедурата 3 пъти докато се оправи напълно защото проблема се връщаше след 2-3,дни. Послед 2 години нямаше ядове и пак..... Та все си мисля че не точно в японеца е проблема.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За да не отварям нова тема ще повдигна тази на колегата.

 

От няколко дни нещо съм се огледал в парното, че се едно не духа толкова силно дори на максимална степен. Няма проблеми с охлаждането и отоплението като при колегата, но като чели преди духаше по силно. Всички степени на вентилатора си работят, т.е. при всяко увеличаване на силата на духане, вентилатора си се увеличава. Винаги ми е правило впечатление, че разликата м/у пред последната и последната степен е много осезаема т.е. на МАХ духа доста по силно (не е равномерна разликата като м/у останалите степени) а сега като чели разликата от пред последната към последната не е нищо особено.

Питането ми е, дали чисто технически някой се сеща за възможен проблем или за някой компонент, който отговаря за това нещо и би могло да е повреден? Също така има ли опция силата на вентилатора да е намаляла поради някакво износване или нещо друго.

 

Не изключвам възможността и да си въобразявам :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 3 часа, jaccomo написа:

От няколко дни нещо съм се огледал в парното, че се едно не духа толкова силно дори на максимална степен. Няма проблеми с охлаждането и отоплението като при колегата, но като чели преди духаше по силно. Всички степени на вентилатора си работят, т.е. при всяко увеличаване на силата на духане, вентилатора си се увеличава... 

Не изключвам възможността и да си въобразявам :) 

Предполагам, че е последната възможност. Щом работят всички степени, значи не би трябвало да има проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 12 часа, jaccomo написа:

За да не отварям нова тема ще повдигна тази на колегата.

 

От няколко дни нещо съм се огледал в парното, че се едно не духа толкова силно дори на максимална степен. Няма проблеми с охлаждането и отоплението като при колегата, но като чели преди духаше по силно. Всички степени на вентилатора си работят, т.е. при всяко увеличаване на силата на духане, вентилатора си се увеличава. Винаги ми е правило впечатление, че разликата м/у пред последната и последната степен е много осезаема т.е. на МАХ духа доста по силно (не е равномерна разликата като м/у останалите степени) а сега като чели разликата от пред последната към последната не е нищо особено.

Питането ми е, дали чисто технически някой се сеща за възможен проблем или за някой компонент, който отговаря за това нещо и би могло да е повреден? Също така има ли опция силата на вентилатора да е намаляла поради някакво износване или нещо друго.

 

Не изключвам възможността и да си въобразявам :) 

Джакомче виж филтъра първо.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сменям го с маслото бре да го... Ама като се замисля, има го в зарчето и тоя момент с филтъра.

Ще го сменя в края на месеца пак с маслото и ще видя как ще е.

Може и аз да съм си мръднал нещо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко ще съживя темата,макар и след 2г.

Проблема с парното си стой.За съжаление се оказа,че два доставчика не могат да доставят оригинална пита парно за Хонда ЦРВ-3.Поръчката беше направена в магазин ЕлитКар,които от своя страна я прехвърлят към Хонда Гърция.След 6 месечно чакане и готовност да се заплатят 600лв. за продукта,от Гърция отговарят,че няма да се направи доставка,защото въобще няма произведени бройки в завода.

Пичовете от ЕлитКар пробваха и друг доставчик на ОЕМ части,който в тридневен срок отговори,че също е невъзможно да се достави такава пита.Съответно дори и в Бултрако да поръчате,а те искат повече пари даже,няма как да ви я доставят.

И така,аз реших да купувам втора ръка или китайка.Може само да благодарим на майките на жълтурковците произвеждащи марката,за "перфектната" организация на производство и доставка на ОЕМ части(къде ги има,къде не).

 

Поздрави на колегите и ще пиша при равитие и евентуално решение на проблема.:bye:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имаш време щом искаш ОЕМ свържи се сколегата и ще ти поръча

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Можеш успешно да отпушиш твоето радиаторче,не се хвърляй на ново.Имаше подобна тема в която съм описал процедурата,елементарно е и не е нужно разглабяне.Вадиш маркучите на парното от към двигателният отсек и наливаш течен преперат за котлен камък колкото хване,след което оставяш за няколко часа,като допълваш междувременно,защото пробива и нивото пада.Аз моето на ЦРВ-то го киснах около 4-5ч,след което промиваш обилно с вода от единият маркуч.Ако не си удовлетворен от резултата,можеш да повториш процедурата,но почти винаги се получава от първия път.Става като ново радиаторчето.Аз съм ползвал течен препарат за котлен камък на "SANO".Потърси ако искаш предишната ми темата във форума ,някъде я има.Успех!

Ето и другата ТЕМА

Edited by policeman
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробата с разпушването е играх отдавна.Обезмаслител,препарат котлен камък и маркуч  под налягане.Дебит има,влиза водата и излиза,но резултат никакъв.Между другото,на една Тойота ЛендКруизер му пробихме питата така.Напълнихме я с обезмаслител за 5-6часа и директно протече в краката.Стана мазало,а и цената беше 1080лв. за нова с незнайно време за доставка.Колегата автомонтьор купува втора ръка за негова сметка:lol:

За доставка за нова няма кой да чака отново.Я дойде,я не.Японската хлупка няма да види нови ОЕМ части повече.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×