Jump to content
Deodriver

Проблем с парно

Recommended Posts

Преди малко се прибирам с колата и забелязвам, че от пасажерската страна не духа топло, а при мен си е направо горещо. Интересното е, че и силата на въздуха е по-слаба. Прочетох, че евентуален проблем може да е задръстване на радиаторчето, но не би ли трябвало да спре да духа топло на всякъде? Пробвах на Dual и пак е същата работа. Когато сложих лявата страна на Lo си духаше студено добре, но върна ли го на Hi и няма никой, пак. Ако знае някой как да реша проблема, ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно никой не знае нищо по въпроса.Гледам обаче,че има две радиаторчета,едното се води изпарител на климатика и се сваля лесно(без цялото табло),а другото си нямам идея къде точно се намира.

 

Имам и клип как се сваля радиаторчето на климатика

https://www.youtube.com/watch?v=Dg0EaWfTwPE

post-35167-0-37168100-1486896405_thumb.png

Редактирано от Deodriver
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заблуждаваш се, че се сваля лесно.

Би трябвало двете да са едно зад друго, в кутията.

Ако не е запушено самото радиаторче , най-вероятно проблема ти е в клапите за посока на струята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За клапите и аз имам съмнения,защото от пасажерската страна духа по-слабо, като сила на въздуха. Отделно и топлината не е толкова силна. Можеш ли да ме насочиш, коя е клапата от схемата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапите най-вероятно са вътре в самия кожух (при четирите отвора от горе), затова не се виждат. Не съм сигурен, но предполагам, че се управляват с моторчета № 12, 13, и 14 -като може да има още едно, евентуално.

Абе тегаво е и без сваляне на табло едва ли ще се мине, ако проблема е в тях.

Иначе това, за климатика (от клипчето) е идейно - малко рязане на пластмаса , малко чанч и псуване, но не се налага сваляне на таблото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз залагам на клапи. Щом духа топло при теб, значи не е запушено, няма две радиаторчета за двете зони. Пробвай, при някаква тишинка около теб, да пробваш да въртиш двете зони от топло към студено ; би трябвало да се чува как се местят клапите. Така, може би, ще го хванеш. Не знам как е закрепването, но може да се е откачило нещо, а не да е изгоряло моторче.

Пробвай и слушай.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пръв поглед и двете клапи за миксирането на въздуха работеха,но в събота ще го ровя,за да разбера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си разглобих колата, за да видя от къде идва проблема с парното. Направих проверка на всички клапи за смяната на потока на въздуха, както и тези за температурата. Всички си работят нормално, ръчно също ги пробвах и се движат с лекота. Моторчетата са ОК и движат от край в край. Отворих и страничния капак на питата на парното, входната и изходната тръбичка на питата са горещи. Оказва се, че проблемът е в самата питата, вероятно е запушена до някаква степен. Обявиха ми 1000лв. за питата, ако искам да дойде за 5 дена (от ЕлитКар). Толкова пари, за това радиаторче си е абсурдно. Сега ще го пробвам с промивка, за да видя до каква степен може да се подобри работата на парното. Ясно е , че в крайна сметка ще се сменя, но поне има достъп от към педалите и с чалъм ще се смени, няма да свалям таблото. Не знам от какво ги правят радиаторчета на японските курници, та така се запушват. С предишната кола нямах проблеми с такива неща, а антифриза беше сменен 1 път за 10г. Парното беше толкова силно, че не можех да го сложа на крайна степен. За пореден път се убеждавам, че джапанеца има още да учи.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промий го с меглио. На две аудита и едно рено съм имал този проблем. Не е джапанеца виновен. Има си нещо друго.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промивка ще направя, определено. Не знам дали има котлен камък вътре, за да взема и препарат за него. Иначе обезмаслител ще ползвам, но не меглио, а Цунами на Индустриална химия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Deodriver, как реши проблема? И при мен е същото, само че духа студено от моята страна, а не от страната на пасажера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не съм го решил още.Смятам да сменям питата на парното сега на есен и да видим какво ще е.Всички клапи ги проверих и си работят,така че ще видим след смяна на пита парно какво ще е.При теб щом духа студено само трябва да провериш клапата за топло-студено от твоята страна(до педала на газта).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колега Deodriver,

 

От известно време и при моето CR-V се получи същия проблем. Клапи всичко е ОК, даже днес си смених отново Антифриза и продухах радиатора на парното от към Двигателя.

 

Лошото е, че при мен след промивката не изтече нищо мръсно и не знам дали е запушен или е нещо друго.   

 

Успя ли да си смениш питата и имали подобрение при теб...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм я сменил още,не ми остава време.Чудя се дали да не взема китайка,която е 140лв. или да дам 750лв. за оригинал.Направо си е смешно такова нещо да струва такава сума,човек ще си каже,че си е купил Бентли.Другото,което ме гложди е дали ще се оправи след смяната,но друг вариант май няма.

Редактирано от Deodriver

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна на антифриза на 200000 км или 10 години,След това на всеки 100000км. Ползвайте само Honda type 2.Не се долива вода....цитирам ръководството.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Някой замери ли температурната сонда ( не знам само дали е PTC, NTC, Pt****), която управлява дадената зона на климатроника?

Проблема може да е в грешно подавани стойности от температурна сонда и от там климатроника контролира температурата грешно, т.е. примерно подава по студен въздух.

Може да се опитате да пробвате нещо (само ако сондата не е дала изцяло фира) - сложете температурата на зоната на 30градуса и вижте дали ще започне да подава малко по топъл въздух...

Редактирано от sttekata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен подава топъл въздух,но не достатъчен.Спрямо другите духалки си е направо марно,а и самата сила на струята не е толкова силна,не знам защо.Филтъра съм го сменял.Шантава работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако струята не е силна значи нещо я ограничава. Но пак трябва да е топло доста...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако струята не е силна значи нещо я ограничава. Но пак трябва да е топло доста...

 

И аз така мисля,но какво да е то?По-принцип пред радиаторчето на парното седи изсушителя на климатика(тоест пак радиатор).Мислех си той да не е затлачен и да не пропуска въздух.Не знам вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де, а когато пуснете парното на вътрешна циркулация, струята леко намалява и вентилатора става малко по-шумен - реално това усещате ли го, или няма промяна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Имах предвид някоя от клапите отговаряща за деленето на ззоните. То ако още от радиатора проблема ще е генерален а не само в дясната зона. Знам че двете зони не са с различна степен на вентилация а само темпратура но все пак....

Редактирано от jaccomo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички клапи ги гледах,работят отлично.Ръчно ги пробвах,моторчето ги движи от край в край,няма грешки в климатроника за блокирала клапа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо не идеш до Бултрако да ги питаш? Може да е често срещан проблем както при сивика си има за air mix motor.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант е,да.Не съм се сетил да ги питам за това.Забелязвм,че проблема се появява на повече километри,когато обслужването в Бултрако е мираж.Така,че с проблеми свързани след изтичане на гаранцията е все по-малко вероятно да ги знаят,но пък не пречи да опитам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб на повече км , при някой може и докато е в гаранция. В чужбина някои ходят и след гаранцията в Хонда за сервиз, и може да имат служебен бюлетин. При сивика такъв е за съединител с маховик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант е,да.Не съм се сетил да ги питам за това.Забелязвм,че проблема се появява на повече километри,когато обслужването в Бултрако е мираж.Така,че с проблеми свързани след изтичане на гаранцията е все по-малко вероятно да ги знаят,но пък не пречи да опитам.

Защо обслужването на повече км в оторизиран сервиз да е мираж, колега. На жената микрата 2009г е обслужвана винаги в Нисан-Русе (а и ще продължава да е там и за напред) и момчетата там се справят повече от добре. Като гледам и други коли водят там, така че не виждам проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко са хората,като теб.Повечето избират други сервизи главно заради цените на оторизираните.Никой не иска да плаща например за смяна масло 500лв.,като може и за 200лв.Да не говорим,че и при тях кадърни майстори почти няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от сервиза. Аз минах през няколко неоторизирани и си взех петте пари. Предпочитам да дам малко повече пари , но да съм спокоен и колата да е ок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Вариант е,да.Не съм се сетил да ги питам за това.Забелязвм,че проблема се появява на повече километри,когато обслужването в Бултрако е мираж.Така,че с проблеми свързани след изтичане на гаранцията е все по-малко вероятно да ги знаят,но пък не пречи да опитам.

Защо обслужването на повече км в оторизиран сервиз да е мираж, колега. На жената микрата 2009г е обслужвана винаги в Нисан-Русе (а и ще продължава да е там и за напред) и момчетата там се справят повече от добре. Като гледам и други коли водят там, така че не виждам проблем.

 

Спокойно,трима от майсторите са мои ученици :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хах, Бранко, това обяснява някои неща :)

Редактирано от Stefan86

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си разглобих колата, за да видя от къде идва проблема с парното. Направих проверка на всички клапи за смяната на потока на въздуха, както и тези за температурата. Всички си работят нормално, ръчно също ги пробвах и се движат с лекота. Моторчетата са ОК и движат от край в край. Отворих и страничния капак на питата на парното, входната и изходната тръбичка на питата са горещи. Оказва се, че проблемът е в самата питата, вероятно е запушена до някаква степен. Обявиха ми 1000лв. за питата, ако искам да дойде за 5 дена (от ЕлитКар). Толкова пари, за това радиаторче си е абсурдно. Сега ще го пробвам с промивка, за да видя до каква степен може да се подобри работата на парното. Ясно е , че в крайна сметка ще се сменя, но поне има достъп от към педалите и с чалъм ще се смени, няма да свалям таблото. Не знам от какво ги правят радиаторчета на японските курници, та така се запушват. С предишната кола нямах проблеми с такива неща, а антифриза беше сменен 1 път за 10г. Парното беше толкова силно, че не можех да го сложа на крайна степен. За пореден път се убеждавам, че джапанеца има още да учи.

Колега, би ли казал с коя буква започва номера на рамата на колата ти? Само първата буква, няма нужда от целия номер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, само искам да ти споделя, че съм имал Ауди, Мерцедес и Рено, и всичките бяха с проблем в парнпто и съм правил промивки. Специално на аудито след първата промивка ппвторих процедурата 3 пъти докато се оправи напълно защото проблема се връщаше след 2-3,дни. Послед 2 години нямаше ядове и пак..... Та все си мисля че не точно в японеца е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема ще повдигна тази на колегата.

 

От няколко дни нещо съм се огледал в парното, че се едно не духа толкова силно дори на максимална степен. Няма проблеми с охлаждането и отоплението като при колегата, но като чели преди духаше по силно. Всички степени на вентилатора си работят, т.е. при всяко увеличаване на силата на духане, вентилатора си се увеличава. Винаги ми е правило впечатление, че разликата м/у пред последната и последната степен е много осезаема т.е. на МАХ духа доста по силно (не е равномерна разликата като м/у останалите степени) а сега като чели разликата от пред последната към последната не е нищо особено.

Питането ми е, дали чисто технически някой се сеща за възможен проблем или за някой компонент, който отговаря за това нещо и би могло да е повреден? Също така има ли опция силата на вентилатора да е намаляла поради някакво износване или нещо друго.

 

Не изключвам възможността и да си въобразявам :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, jaccomo написа:

От няколко дни нещо съм се огледал в парното, че се едно не духа толкова силно дори на максимална степен. Няма проблеми с охлаждането и отоплението като при колегата, но като чели преди духаше по силно. Всички степени на вентилатора си работят, т.е. при всяко увеличаване на силата на духане, вентилатора си се увеличава... 

Не изключвам възможността и да си въобразявам :) 

Предполагам, че е последната възможност. Щом работят всички степени, значи не би трябвало да има проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, jaccomo написа:

За да не отварям нова тема ще повдигна тази на колегата.

 

От няколко дни нещо съм се огледал в парното, че се едно не духа толкова силно дори на максимална степен. Няма проблеми с охлаждането и отоплението като при колегата, но като чели преди духаше по силно. Всички степени на вентилатора си работят, т.е. при всяко увеличаване на силата на духане, вентилатора си се увеличава. Винаги ми е правило впечатление, че разликата м/у пред последната и последната степен е много осезаема т.е. на МАХ духа доста по силно (не е равномерна разликата като м/у останалите степени) а сега като чели разликата от пред последната към последната не е нищо особено.

Питането ми е, дали чисто технически някой се сеща за възможен проблем или за някой компонент, който отговаря за това нещо и би могло да е повреден? Също така има ли опция силата на вентилатора да е намаляла поради някакво износване или нещо друго.

 

Не изключвам възможността и да си въобразявам :) 

Джакомче виж филтъра първо.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменям го с маслото бре да го... Ама като се замисля, има го в зарчето и тоя момент с филтъра.

Ще го сменя в края на месеца пак с маслото и ще видя как ще е.

Може и аз да съм си мръднал нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ще съживя темата,макар и след 2г.

Проблема с парното си стой.За съжаление се оказа,че два доставчика не могат да доставят оригинална пита парно за Хонда ЦРВ-3.Поръчката беше направена в магазин ЕлитКар,които от своя страна я прехвърлят към Хонда Гърция.След 6 месечно чакане и готовност да се заплатят 600лв. за продукта,от Гърция отговарят,че няма да се направи доставка,защото въобще няма произведени бройки в завода.

Пичовете от ЕлитКар пробваха и друг доставчик на ОЕМ части,който в тридневен срок отговори,че също е невъзможно да се достави такава пита.Съответно дори и в Бултрако да поръчате,а те искат повече пари даже,няма как да ви я доставят.

И така,аз реших да купувам втора ръка или китайка.Може само да благодарим на майките на жълтурковците произвеждащи марката,за "перфектната" организация на производство и доставка на ОЕМ части(къде ги има,къде не).

 

Поздрави на колегите и ще пиша при равитие и евентуално решение на проблема.:bye:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш време щом искаш ОЕМ свържи се сколегата и ще ти поръча

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Можеш успешно да отпушиш твоето радиаторче,не се хвърляй на ново.Имаше подобна тема в която съм описал процедурата,елементарно е и не е нужно разглабяне.Вадиш маркучите на парното от към двигателният отсек и наливаш течен преперат за котлен камък колкото хване,след което оставяш за няколко часа,като допълваш междувременно,защото пробива и нивото пада.Аз моето на ЦРВ-то го киснах около 4-5ч,след което промиваш обилно с вода от единият маркуч.Ако не си удовлетворен от резултата,можеш да повториш процедурата,но почти винаги се получава от първия път.Става като ново радиаторчето.Аз съм ползвал течен препарат за котлен камък на "SANO".Потърси ако искаш предишната ми темата във форума ,някъде я има.Успех!

Ето и другата ТЕМА

Редактирано от policeman
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробата с разпушването е играх отдавна.Обезмаслител,препарат котлен камък и маркуч  под налягане.Дебит има,влиза водата и излиза,но резултат никакъв.Между другото,на една Тойота ЛендКруизер му пробихме питата така.Напълнихме я с обезмаслител за 5-6часа и директно протече в краката.Стана мазало,а и цената беше 1080лв. за нова с незнайно време за доставка.Колегата автомонтьор купува втора ръка за негова сметка:lol:

За доставка за нова няма кой да чака отново.Я дойде,я не.Японската хлупка няма да види нови ОЕМ части повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...