relaxxx 0 #1 Публикувано 5 Януари, 2017 Колеги, искам да попитам има ли някакъв начин на Джаза да му се програмира компютъра да пали късите при контакт, ако ключа е на офф позиция? Т.е. късите винаги да светят? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
relaxxx 0 #2 Отговорено 7 Януари, 2017 Колеги, мнения .. ? някой не си ли е играл с програмата на хонда? Програматор ? Неможе да не знае някой... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #3 Отговорено 10 Януари, 2017 Колега, ако искаш да получиш точна информация, давай данни за колата като година, двигател и т.н. Иначе това за което питаш не става! Пробвах да направя такова нещо на Акорд 7, 2006г., защото имах информация, че версиите за скандинавските страни го имат, но за нашите не може! Оказа се, че не е в някакво отделно сервизно меню, а е включено във фърмуера на борд компютъра! Ако се качи тази версия, фаровете ще светят автоматично, но ще се променят и настройките за работа на двигателя и аз се отказах! Предполагам, че и за Джаза е така, поне на моделите след 2008. Първата генерация /преди 2008/ вероятно изобщо няма такава възможност. На Джаза на жена ми монтирах ЛЕД светлини на Филипс и реших проблема! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
relaxxx 0 #4 Отговорено 11 Януари, 2017 Благодаря колега! Ето напредваме! Не може да го няма, европейските коли го имат това като опция след 2000 година, тук говорим за поколения по нови коли. Жаза е 2011 май същия като този от подписа ти. Само тези дневни светлини тормозят жената, че ги забравя. Не ми се ще да монтирам нищо, само искам да цъкна едно он и край. А какво те притесни програмата на скандинавските жазове? Факт е, че не мога да намеря никаква такава информация в англоезичния интернет за такава интервенция, но може би не си задавам правилно въпроса.. или пък колата не е пригодена за такава екстра поради крушката Н4.. не знам. Ако все пак някой е разцъквал системните менюта на тази малка въшка,да сподели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka_dts 21 #5 Отговорено 12 Януари, 2017 Здравей колега, Въпреки, че не искаш да слагаш нищо знам, че има допълнителни устройства, които слагат в колите и при запалване на колата фаровете се активират за дневни светлини, като дневната светлина е 33% от дългите светлини на крушката. Ето малко информация: http://dchelectroniks.atspace.co.uk/drl.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
relaxxx 0 #6 Отговорено 12 Януари, 2017 Доста добре изглежда това, което предлагаш колега, но не ми се ще да се бъркаме в работата на производителя. Това го запазвам като последно решение. Искам да разбера няма ли системна възможност късите да са постоянно включени при запален автомобил и тотално изключени при загасен? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka_dts 21 #7 Отговорено 12 Януари, 2017 Напълно съм съгласен с теб колега, че е най - добрият вариант е да не се бъркаме в работата на производителя . Друго, което мога да ти предложа е да се обадиш за консултация в сервиз на Honda. Те биха ти отговорили на този въпрос. А да ти кажа честно, не вярвам да ти откажат такава консултация или да е платена . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
relaxxx 0 #8 Отговорено 12 Януари, 2017 Обаждах се, според тях няма такава функция.., но аз лично не мога да им се доверя напълно. Техниците по българските сервизи са всеизвестни с ниските си познания по сложните системни менюта (в повечето случаи са самоуки или пък не са внимавали досатъчно по време на квалификационните си курсове).Та за това питам тук, за да видя дали феновете не са стигнали сами до извора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #9 Отговорено 12 Януари, 2017 Прав си колега, в БГ са малко хората, които разбират от по-дълбоките настройки на бордкомпютъра! В интерес на истината, оказа се трудна работа . Тези настройки се виждат на компютър през сервизния софтуер на Хонда. Не са скрити менюта на дисплея на колата. Направихме проби на моя бивш Акорд 7, когато бях на обслужване в Бултрако. От компютъра може ръчно да се светкат фаровете, така ги тестват и това ме окуражи, че ще намерим отметката, която да ги включва автоматично след палене! Обаче менюто е много усложнено и разхвърляно. Няма директна отметка за функцията и за това пробвахме с комбинации на няколкото менюта, които касаеха фаровете. Нищо не стана и върнахме всичко както си беше! Възможно е тази отметка да е само за скандинавската версия на фърмуера, но не ми препоръчаха да я слагаме /те я и нямат, защото не им трябва тук/! За да се оправи това, някой разбиращ трябва да сравни двата фърмуера и да коригира нашенския! Не ми се вярва да намериш такъв специалист, а дали ще си струва е друг въпрос! Аз също не обичам да ровя излишно по инсталациите и за това на Джаза сложих директно дневни ЛЕД-ове, а не модул за късите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
relaxxx 0 #10 Отговорено 12 Януари, 2017 Мдааа, това не звучи обнадеждаващо, нямам време и желание да задълбавам в софтуеъра на хонда.. Ще поразровя още малко уеба и ако там няма се отказвам. Поздрави и успехи! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rummis 0 #11 Отговорено 21 Април, 2017 Здравейте, бихте ли ми казали, ако реша да си монтирам допълнителни дневни светлини, къде могат да ми свършат тази услуга и горе-долу колко струва? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simeonpor 8 #12 Отговорено 26 Януари, 2018 Колега, моята си дойде с дневни светлини от Швейцария,така че явно става. Но за жалост не мога да ти помогна с това как е направено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
odar 3 #13 Отговорено 29 Април, 2018 По темата за дневните светлини: Искам да ми поставят DRL Модул за Автоматични Дневни Светлини. Уговорих се с един "алармаджия" да ми го монтира. Въпросът е фаровете по плюс или по минус се управляват? Модули има и двата варианта. Колата е "Honda Jazz GD1 1.3" (2005г.) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nosferat 0 #14 Отговорено 28 Октомври, 2018 Колега, ако питаш дали като включиш габарити, ледовете намалят, това се управлява от + - са. Поне моят ДРЛ модул е така намаля на 50 процента ледовете като включа габарит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
odar 3 #15 Отговорено 30 Октомври, 2018 (Редактирано) Не, не питах за това! Питах за поставяне на реле за автоматични дневни светлини "Daytime Running Light" (DRL) Не става въпрос за лед светлини, а за фабричните фарове на колата! Вече е монтирано и работи доволно! Когато запаля двигателя ми светват късите светлини (без габарити и осветлението на таблото в купето не се димира). Когато загася, фаровете угасват сами! Ще разясня за всички които решат да слагат ДРЛ. Цялата работа струва около 20лв. и мисля че всеки може сам да си го направи. На Джаза светлините се управляват по минус! Проблемът е че има и едно реле което прекъсва и плюса! И заради това не може да се монтира ДРЛ който да светва дългите на 20% или 30%. Трябва да е ДРЛ който "свети" на 100% след запалване на двигателя и се монтира на късите светлини. Другият вариант,който не ви препоръчвам, е да се монтира реле което да сработва след включване на контакт (тогава фаровете ще светват преди да е запален двигателя). ДРЛ-а представлява това: През уикенда може да щракна една-две снимки на кабелите. И да изпраскам едно упътване за желаещите да си монтират нещо подобно. В OLX е пълно с подобни модули. Само за информация: в гр.Бургас ми искаха от 40 лв. до 100 лв. за монтаж на ДРЛ. Редактирано 30 Октомври, 2018 от odar 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
odar 3 #16 Отговорено 6 Ноември, 2018 (Редактирано) Ето обещаното обяснение. На снимка №1 са посочени кабелите към които се връзва модула. (Това е поглед над волана) Освен тези трите кабела ще ви трябва и захранване след контакт. Под волана, откъм ключа за запалване има едни дебели кабели. На вас ви трябва жълтия кабел с черната черта! Ето и общ изглед на схемата: Реално модула захранва реле, което пали късите светлини. При този начин на свързване, около 5сек. след запалването на двигателя светват късите светлини. Габаритите не светят! След завъртане на ключа на фаровете (включване на габарити) модула се изключва и светлините се управляват от ключа на фаровете. След загасянето на двигателя модула се изключва и фаровете угасват. Същата схема може да се изпълни и с обикновено реле. Но тогава фаровете ще светват веднага след подаване на контакт (преди да е запален двигателя)! Редактирано 6 Ноември, 2018 от odar 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
odar 3 #17 Отговорено 6 Ноември, 2018 Ето и част от упътването което е към модула: "Модула се свързва към ключа за светлините на автомобила, и с работата си, той имитира работата на самия ключ, само че го прави автоматично. Захранва се след "контакт" и започва да следи напрежението на точката от която е захранен. След стартиране на двигателя, напрежението се повишава, модула отчита това повишение и включва фаровете. След като изключите от контакт, модула изключва фаровете. Модула е подходящ както за обикновени крушки, така и за ксенонови светлини. Проектиран е да захранва две крушки с обща мощност 120W (около 8,6 А), за по-големи мощности, ще трябва да се свърже допълнително външно реле. Модула има възможност за настройка на напрежението при което ще включи светлините, защото в зависимост от точката си на свързване, то може да варира. Настройката на модула се извършва чрез тример-потенциометър. Въртейки тримера по посока на часовниковата стрелка, модулът ще се включва при по-високо напрежение; при въртене на обратно, ще се включва при по-ниско напрежение." Модули има на много места, моят го купих от ОЛХ. За жалост исках такъв който се монтира на дългите светлини и те светят на 20%-30% но няма как лесно да се монтира на хондичката. Трябва да се преправи схемата, или да се монтира директно към фаровете. Или поне аз не се сещам друг по-лесен начин Ако имате въпроси ще се радвам да помогна. На лично мога да ви дам линк към обявата от която си поръчах модула. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
achobacho 0 #18 Отговорено 2 Юни, 2019 Здрасти, схемата дали е същата за Джазз 2010? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Traveler 0 #19 Отговорено 8 Юли, 2019 София монтаж на DRL активира късите светлини на 50% след стартиране на двигателя. Цялата история 60 лв. Sent from my iPhone using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KroGh 17 #20 Отговорено 29 Октомври, 2021 Здравекте, монтирах DRL LED на мястото на мигачите. От къде да взема +12 след подаване на контакт от двигателния отсек? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ИцоД 170 #21 Отговорено 29 Октомври, 2021 Моите са на бензиновата помпа - бушон 11 в интериорната кутия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KroGh 17 #22 Отговорено 1 Ноември, 2021 Вързах ги на + на буксата на дросела.. Като дам на контакт и тогава светят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emonai 48 #23 Отговорено 2 Декември, 2021 Здравейте, да споделя и аз какво монтирах на jazz- ката на жена ми. 2009г. Взех двойни лед светлини, който се монтират на мястото на мигачите. Светят прекрасно! За пускане използвах модул, който се свързва направо от акумулатора, но подава напрежение към led-a, когато напрежението се вдигне над 13.2 v. Когато мига мигача, съответният лед е загаснал, също гаснат, когато се пуснат фаровете. Цялата история излезе около 75лв. Само съжалявам, че jazz-ката няма датчик за светлина, тогава пускаш фарове, само когато караш колата на преглед. CR V -то ми е така трета година и никакви проблеми с DRL. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgie 12 #24 Отговорено 28 Февруари, 2022 На 2.12.2021 г. at 3:12, emonai написа: Здравейте, да споделя и аз какво монтирах на jazz- ката на жена ми. 2009г. Взех двойни лед светлини, който се монтират на мястото на мигачите. Светят прекрасно! За пускане използвах модул, който се свързва направо от акумулатора, но подава напрежение към led-a, когато напрежението се вдигне над 13.2 v. Когато мига мигача, съответният лед е загаснал, също гаснат, когато се пуснат фаровете. Цялата история излезе около 75лв. Само съжалявам, че jazz-ката няма датчик за светлина, тогава пускаш фарове, само когато караш колата на преглед. CR V -то ми е така трета година и никакви проблеми с DRL. Много благодаря, идеята е страхотна. Откъде намерихте тези лед светлини? Вече бях луднал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emonai 48 #25 Отговорено 5 Март, 2022 (Редактирано) За CRV то ги поръчах от алиекспрес, но за джаз ката от ОЛХ. Момчето е от Хасково, има два модела, ако поръчаш вземи от по скъпите мисля че бяха около 55лв..Че евтините имат доста недостатъци. https://m.olx.bg/d/ad/universalni-svetodiodni-led-dnevni-svetlini-drl-v-migacha-CID360-ID6K6VD.html Редактирано 5 Март, 2022 от emonai 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgie 12 #26 Отговорено 7 Март, 2022 Много благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dido007 1 #27 Отговорено 7 Ноември, 2022 Здравейте, монтирах си модул за включване на дневните светлини, който следи напрежението на акумулатора над 13V и го включва. Вързах го към габаритите, като сложих силни крушки да пробвам как се случват нещата. Като запаля след 2-3 сек. габаритите се включват и светва осветлението на таблото. На място няма проблем. Какво обаче се случи днес, докато карам и забелязвам че осветлението на таблото изгасва. Спирам и гледам че габаритите и те не светят. След няколко секунди пак светнаха. Възможно ли е когато не е натоварена ел. системата напрежениеъо да пада под 13V и да се изключва модула? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 235 #28 Отговорено 7 Ноември, 2022 (Редактирано) Възможно е, и е нормално. вероятно модулът който си закупил не е правилния. Преди ги правеха да "палят" дневните след достигане на напрежението на 13,2 V и да го изключват когато падне под 12,7V. След това започнаха да ги правят така че напрежението на включване да се регулира и освен това модула изключва дневните чак на 10,5V. Вече на повечето автомобили системата за зареждане на акумулатора работи така, че след достигане на определено ниво на напрежението на акумулатора и падане на бордната консумация под определено ниво заряда почти се изключва или остава поддържане на бордното напрежение в рамките на 12,7V при което се счита че не се черпи ток от акумулатора. Редактирано 7 Ноември, 2022 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dido007 1 #29 Отговорено 8 Ноември, 2022 Точно това ми е въпросът. Четох по форумите че колега си ремонтирал излишно алтернатора а се оказало че той си зарежда нормално. Дали тези автомобили са с променлива работа на алтернатора и той зарежда при необходимост или има проблем с него? За първи път сядам на японски автомобил и не съм наясно още. Благодаря предварително. Автомобилът е Хонда Джаз 1.4 2004 г. ако има значение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dido007 1 #30 Отговорено 8 Ноември, 2022 Здравейте отново. Днес си сложих волтметър в гнездото за запалката и покарах в града, наблюдавайки показанията. Какво ми направи впечатление. Като загрее колата, като няма никакви консуматори включени, само дневните светлини и радио (без вентилатор на парно или нещо друго) както зарежда на 14.3V изведнъж волтажа пада на 12,5-12,6 V. Карам така, след 2-3 мин. отново се качва на 14,3 V и след минута пак пада на 12,6 V. Докато е на 12,6 V като пусна фаровете веднага се вдига на 14,2-14,3 V и като карам на фарове изобщо не мърда, стои си постоянно на 14,2-14,3V. Това нормално ли е или има проблем в алтернатора? Ходих на майстор и той изказа предположение, че генератора трябва постоянно да зарежда наd 14 V и най вероятно трябвало да се смени някакво реле на алтернатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 235 #31 Отговорено 8 Ноември, 2022 (Редактирано) Беж надалече от този майстор, работата на системата ти е правилна и точна. Друг е въпроса при какъв товар започва заряда на 14,2 - 14,4 волта, но това пак си иска определено измерване от човек който се е занимавал с Хонда, пък и не само. Редактирано 8 Ноември, 2022 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zero^gravity 0 #32 Отговорено 20 Юли Здрасти, Освен с модул за автоматични светлини някой мислил ли е и за отделни светодиодни за Honda Jazz 2013 facelift с оригиналнк халогени? Питам защото проблемът е комплексен. А именно искам да заменя оригиналните H4 ,с новите легални за пътищата в Европа и в Бг -Osram Nighbreaker LED H4 (не старите модели, а най-новата генерация, който са със сертификат вече). Старите бяха само за офроуд позволени офицкално. Съответно така с модул за включване на автоматични къси на някакви % няма да стане предполагам... Затова и мисля да монтирам отделни дневни и отдeлни къси/дълги LED. Проблемът е , че няма физическо подходящо място на бронята за целта... Какво можете да ме посъветвате? Как сте ги решили двата проблема и със слабото светене на H4 и с дневните светлини. Иначе на мен не ми се иска цял ден да работят фарове пък било то и лед. Едно,че и в нощен режим не са само фаровете ами всичко светва вътре, таблото се димира, рег номер светимк тем подобни. Поздрави Тодор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове