Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

Подкрепям колегата Crown_bg за разхода на масло на Amsoil Signature 5W30. Мотора ми е на 125к К24А3. Преди да налея Амсоила съм карал с Motul Excess 5W40. За около 5000км съм долял 300мл. В момента с Амсоила за 1500км имам долято около 500мл., а като цяло маслото съм го сменял преди 3-4к км. Това е нереално висок разход на масло и съм на мение, че не е за този мотор. Колата я карам основно извън градско и основно над 4к оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което съм чел стигнах до извода, че силата на Амсоил маслата е в миещите им качества. Най-вероятно двигателят се промива и всички нагари и смоли по сегментите изчезват, съответно сегментите ,ако са износени, вече не уплътняват добре. Колега crown.bg , маслото придоби ли тъмен цвят? Ако е тъмно, значи си върши работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето amsoil 0w20 на 3500има вече такъв тъмен цвят, който при мотула и кастрола го нямаше.

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което съм чел стигнах до извода, че силата на Амсоил маслата е в миещите им качества. Най-вероятно двигателят се промива и всички нагари и смоли по сегментите изчезват, съответно сегментите ,ако са износени, вече не уплътняват добре. Колега crown.bg , маслото придоби ли тъмен цвят? Ако е тъмно, значи си върши работата.

 

Да, за миещите качества знам, и е наистина така, ама прекалено мие. На 1ХХ км. след смяната с АмсОйл маслото от кафяво беше станало катранено.

 

Имам питане относно сегментите (оригнални):

  - Гледам, че има някакви които се водят OS (OverSized) 0.25 и такива STD(Standard), кои са сегментите за този двигател, защото има и OS Piston, явно за тези двигатели има стандартни бутала и такива, които са с уголемени размери?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За двете масла , който ме вълнуват , някой нещо ще сподели ли ?

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз опит с Равенол все още нямам..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За опита разбирам , но според мен има или нещо не ок или аз не съм разбрал правилно . Revenol dxg 5w30 по етикет е лоул сапс , а според данните за пепелта (0,87%) според мен е мид сапс масло . Как да определя какво е ? Revenol LSG 5w30 e mid saps масло (и производитля го е обявил като такова) с пепел 0,8% . Не ми се ще да и налея лоул сапс масло . Д16в1 е мотора .

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да МИД Сапс е. Даже е на границата до висок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо производителя го лансира за лоул сапс тогава ? И достатъчно ли е само по пепелта да се ориентираме към кой сапс е маслото ?

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Двигателя бе проверен, както отвътре, така и отвън (торба пари изсипах) и нищо му няма.

Какво е проверено и как, мотора отварян ли е ?

 

Според мен обяснението е, че имаш износване на мотора и допуските са различни от заводските /не казвам, че си за ремонт/, за това и в работна температура "по тънкото" масло 5-30 го издухваш. 5-40 е по устойчиво на жега и най вероятно уплътнява по добре и за това не го губиш.

 

Ако греша в разсъжденията моля да бъда извинен.

Съвсем възможно, но семерингите и гумичките на клапаните са ОК. Сега се сетих, че забравих да им кажа да видят веригите как са, и ме хваща яд...

Ако някой друг кара К24А3, от 2003-2005 със същото масло да каже мнение.

Аз ще го махам това масло другата седмица.

 

Маслените сегменти ако са тръгнали може от там да го губиш, така че твърдението за проверен мотор отвътре се отнася само за гумичките и теч от семерингите.

 

Колега kebappa , ето ти го равенола http://g.io.ua/img_aa/large/3568/78/35687843.jpg , сулфатната на този тест е 0,93

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега didich, това, което си дал са характеристиките на старата партида!

От Юни 2016 има нова партида DXG 5W30 с променена рецепта! Гледайте техническите характеристики от сайта на производителя. Там винаги са актуални!

http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-dxg-sae-5w-30.html

 

От oil-club.ru

 

Отправлено 10 Август 2016 - 16:02

Запросил более подробную информацию у оф.преда. Вот что ответили:
"RAVENOL DXG 5W-30 полностью синтетическое масло на полиальфаолефинах (ПАО). При этом ПАО в рецептуре усилены высокополярными базовыми компонентами пятой группы. За счёт уникального, запатентованного соотношения высоковязких и низковязких базовых компонентов RAVENOL производит это масло с рекордно низким содержанием полимерного загустителя. При этом применяется полимерный загуститель звездообразной формы. Это приводит к практическому отсутствию эффект "проседания" вязкости из-за деструкции (разрушения) полимерного загустителя и приводит к минимизации депозитов (высокотемпературные отложения) которые вызывает в двигателе полимерный загуститель.
Высокополярные базовые компоненты пятой группы обеспечивают, так же, совместимость ПАО с уплотнителями (РТИ) и вызывают эффект «прилепания» масла к смазываемой поверхности, препятствуют стеканию масла при не работающем двигателе. Полиальфаолефин обеспечивает лучшие в классе низкотемпературные свойства, лучший отвод тепла от смазываемых поверхностей, отсутствие расхода масла на угар, высокую термостабильность и антиокислительные свойства. В составе пакета присадок трёхядерный молибден и органические модификаторы трения. Рецептура масла оптимизирована с учётом уменьшения вероятности преждевременного воспламенения LSPI. Новая рецептура с номера партии 16300915 от 17/06/2016."

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги как влизате в руския саит elit oil . Заключили са галерията . Немога да се оправя с регистрацията там . Руския ми е като китаиски . Моля някой да ми съдейтва . Като не е лоул сапс това масло защо навсякъде по тубите пише че е(revenol dxg 5w30). Намерих стар пдф с данни и там сярната пепел е доста над лоул сапс левел но на тубата гордо е изписано лоул сапс ... Или ние бъркаме или те лъжат .

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За elit oil не знам. За преводач ползвай гугъл транслейтъра.

Според мен се заблуждавате като гледате сулфатната пепел!

Трябва да се гледа съдържанието на сяра, което е съвсем различен параметър! Измерва се в ppm и много рядко се дава в официалните технически характеристики. Може да се види в някои лабораторни анализи.

Например за старата рецепта на Ravenol DXG 5W-30, открих в един лабораторен анализ на свежо масло: 2434 ppm съдържание на сяра.

За новата - не знам.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам да си поръчам от общите поръчки Reveno lsg 5w30 . Mid saps е според производителя . Ако имате по-добро предложение за масло на д16в1 на газ и 80% градски цикъл на каране давайте смело .Държа са е мид сапс маслото .. .За налично масло в ато24.де говорим само . За всичко ли трябва са четем....Щеше да е супер да имаме кфалифицирани "маслари" ....

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за съжаление трябва да се самоквалифицираме... :D

Сега ми светна, че определящо какъв SAPS е маслото (освен съдържанието на сяра) е също и съдържанието на фосфор.

Abbreviation:
SAPS: Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur.

 

Иначе и аз се огледах за Mid SAPS. Освен LSG видях още и: RAVENOL VMP SAE 5W-30
http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-vmp-sae-5w-30.html

Интересни масла още са: RAVENOL SSO SAE 0W-30 и RAVENOL Super Synthetik Öl SSL SAE 0W-40, но не знам дали са Mid SAPS...

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Психически и физически не издържам със самокфалифицирането . Имам 100 занаята вече :) . Моята кошница и изтичаше и гореще репсол елит компетишън 5в40 (около 2,5 литра за 10 000) и сега с мотул 10в40 . Хубавото е че намерих и отстраних теча (естествено пак сам. ..) . Реших да я върна на 5в30 но не съм сигурен калво ще се случи с разхпда на масло сега след като няма теч . На по рядко масло от 5в30 ме е страх да я сваля ....ако го изгори за 3000км ще ми излезе златно ... Та незнам . Ще ми се за парите който съм предвидил да и взема максимално добро масло ...

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гледай само дали е 0W30, 5W30 и т.н., а гледай вискозитетите.

Например: Ravenol DXG и LSG са 5W30, но са с различен вискозитет!

Заложи на LSG. Хем е Mid SAPS, както искаше, хем е по-гъстичко от DXG, хем и Ravenol го дават за хонди (нищо, че няма ILSAC).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

Двигателя бе проверен, както отвътре, така и отвън (торба пари изсипах) и нищо му няма.

Какво е проверено и как, мотора отварян ли е ?

 

Според мен обяснението е, че имаш износване на мотора и допуските са различни от заводските /не казвам, че си за ремонт/, за това и в работна температура "по тънкото" масло 5-30 го издухваш. 5-40 е по устойчиво на жега и най вероятно уплътнява по добре и за това не го губиш.

 

Ако греша в разсъжденията моля да бъда извинен.

Съвсем възможно, но семерингите и гумичките на клапаните са ОК. Сега се сетих, че забравих да им кажа да видят веригите как са, и ме хваща яд...

Ако някой друг кара К24А3, от 2003-2005 със същото масло да каже мнение.

Аз ще го махам това масло другата седмица.

Маслените сегменти ако са тръгнали може от там да го губиш, така че твърдението за проверен мотор отвътре се отнася само за гумичките и теч от семерингите.

 

Колега kebappa , ето ти го равенола http://g.io.ua/img_aa/large/3568/78/35687843.jpg , сулфатната на този тест е 0,93

Може ли парт номера на сегментите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dandilov, ясно е, че в сайта на производителя би трябвало да се съдържа последното инфо за модела на маслото, но обикновенно никой производител не дава химичния състав на маслото, за това пуснах линк към по стар тест на маслото да се види кое и колко.

 

crown_bg, тука си говорим за масла, нямам идея кой е парт номера на твойте сегменти, нямам достъп до такава информация, любител съм, не автомонтьор.

 

kebappa, мисля че прекалено много се притесняваш от това кое масло е Mid SAPS и Low SAPS, аз пък съм на мнение, че твърдението, че карайки на газ и с масло Full SAPS се трупало нагари е грешно, защо - обърни внимание производителя какво е написал например за масло Motul 8100 X-cess 5W-40  https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_%28GB%29.pdf?1458898826  - "Suitable for all type of fuels: leaded or unleaded Gasoline, Ethanol, LPG and Diesel"., а сега ми кажи дали господата от мотул са в грешка, че препоръчват Full SAPS масло да се кара на мотори с LPG???, същия въпрос го зададох и на автомонтьора в сервиза на субару, които в техния форум навсякъде казват, че такова масло трупало нагари и така и не получих отговор показвайки тубата на мотул с надписа, че е подходящо и за коли с газ.

Аз лично карам на газ от 2009 г., карал съм с въпросния мотул 2-3 смени и след сваляне на капака на клапаните мотора светеше като нов, сега карам 2 смени с Ravenol VSI, което мисля също се води Full SAPS и не виждам никакви проблеми с мотора.

Масла, които пазят катализатори, филтри и правят голяма икономия на гориво бягам далече, предпочитам масло което ми пази мотора, а не катализатора, който тъй или иначе съм премахнал :punk: 

Редактирано от didich

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста четох и аз по форума на субару и моето мнение съвпада донякъде с твоето . Карасш на фулл сапс масло и пазиш мотора . Мид и лоул сапс са измислени за коли с двойна катализарорна система и за тия с дпф ...там производителя го боли колко се пази мотора . Зора е да покрие евро нормите и да си изкара гаранцията . До тук свършва интереса на производителят. Колкото до нагара при капака на клапаните не си прав защото там ако има мизерия значи маслото не мие добре . Нагара от фулл дапс маслата се образува в горивната камера и по леглата на клапаните . Там няма как да видиш без да отвориш мотора . Та Алекс обяснява че газта има по чисто изгаряне с по висока температура . Маслото има агенти който са предвидени да работят при изгаряне на бензин . Изгаряики газ обаче част от тези компуненти остават неотработени и се трупат по мотора. Та за това и Алекс коментира че е по добре да се кара на мид сапс ако ще караш на газ . Лоул сапс е опасно да св кара на мотори който не са предвидени за този топ масло . Даже и по описанието на категорийте на маслата го срешнах някъде . Та за това ме блазни да карам на мид сапс масло. Катализатор си има още кошницата и даже и работи :)

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

Двигателя бе проверен, както отвътре, така и отвън (торба пари изсипах) и нищо му няма.

Какво е проверено и как, мотора отварян ли е ?

 

Според мен обяснението е, че имаш износване на мотора и допуските са различни от заводските /не казвам, че си за ремонт/, за това и в работна температура "по тънкото" масло 5-30 го издухваш. 5-40 е по устойчиво на жега и най вероятно уплътнява по добре и за това не го губиш.

 

Ако греша в разсъжденията моля да бъда извинен.

Съвсем възможно, но семерингите и гумичките на клапаните са ОК. Сега се сетих, че забравих да им кажа да видят веригите как са, и ме хваща яд...

Ако някой друг кара К24А3, от 2003-2005 със същото масло да каже мнение.

Аз ще го махам това масло другата седмица.

Маслените сегменти ако са тръгнали може от там да го губиш, така че твърдението за проверен мотор отвътре се отнася само за гумичките и теч от семерингите.

 

Колега kebappa , ето ти го равенола http://g.io.ua/img_aa/large/3568/78/35687843.jpg , сулфатната на този тест е 0,93

Може ли парт номера на сегментите?

 

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=483,484,485,486,487,488,489,490&nplgrp=1&cmodnamepc=ACCORD%20TOURER&xcardr=5&dmodyr=2003&carea=KG&ctrsmtyp=5AT&xgrade=2.4%20EXECUTIVE&nplblk=E__1600

 

Според мен по-големите бутала и сегменти са за след шлайф на цилиндрите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих звъннал в Бултрако да ги питам, но оттам кадърна информация не съм получил, освен "ТОВА СТАВА С ПОРЪЧКА, И СЕ ПЛАЩА КАПАРО ПРЕДВАРИТЕЛНО"...но ще звънна в на друго място да попитам.

Имам дилема, дали евентуално е имало много отлагания по цилиндрите и след като АмсОйла ги е олющил, и сегменти да се сменят все тая...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бултрако се мръщят, като им искаш парт номер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парт номера си го намирам от тук:

http://honda-europe.epc-data.com/

Въвеждаш VIN номера (рамата) и "е воала"! ... кък викат турците... :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парт номера си го намирам от тук:

http://honda-europe.epc-data.com/

Въвеждаш VIN номера (рамата) и "е воала"! ... кък викат турците... :tooth:

Колега, аз ВИН-а го въвеждам, и ми дава 2-те възможности за Овърсайзд и Стандарт. Колегата горе има право може би, а и звучи логично Овърсайзд да се закупуват и слагат след шлайфане на цилиндри в някакъв момент, но аз не съм за тази процедура все още.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Парт номера си го намирам от тук:

http://honda-europe.epc-data.com/

Въвеждаш VIN номера (рамата) и "е воала"! ... кък викат турците... :tooth:

Колега, аз ВИН-а го въвеждам, и ми дава 2-те възможности за Овърсайзд и Стандарт. Колегата горе има право може би, а и звучи логично Овърсайзд да се закупуват и слагат след шлайфане на цилиндри в някакъв момент, но аз не съм за тази процедура все още.

 

Според мен прибързваш с изводите. След почистването сегментите полека се освобождават от нагарите и може би им е нужно време да заемат правилната форма/позиция.  А и предполагам си срещал и други мнения за к24, харчещи масло още от нови. Потърси каква компресия трябва да има двигателя и намери някой да я измери. Предполагам, че в Бултрако няма да е толкова скъпо да се извърши процедурата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, ще ги помоля...това исках да проверя и бях забравил да го сложа в списъка..компресията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това пише в omanual.ru Да не се бърка със степен на сгъстяване, която е 10.5:1

 

Компрессия 

  Проверка давления при 250 (мин-1) об/мин при полностью открытой дроссельной заслонке. (Отношение указано в Технических характеристиках)  Минимальное  930 кПа (9,5 кгс/см2, 135 psi)  ———  Максимальный разброс  200 кПа (2,0 кгс/см2, 28 psi) 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е по технически данни. Ще видим реално колко показва идните дни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето amsoil 0w20 на 3500има вече такъв тъмен цвят, който при мотула и кастрола го нямаше.

Моето 5/30 сигничър е черно за 4000-5000 км, а съм долял към кварта и половина до сега. не съм очаквал да стане чудо и да не ми гори, но просто не виждма смисъл да купувам повече амсоил. Беше за проба само. Ако е измило нещо супер :)

 

След това минавам на  http://www.ato24.de/de/aveno-fs-wiv-combi-5w-30.html Препоръчано от Маркони :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с мерене на компресията и разхода на масло може да не е определящо въобще.

 

На моя мотор компресионните сегменти си бяха ок, имаше проблем само с маслените, компресия си вадеше заводска, ама харчеше по 1л на 1000км, ако и при теб се окаже същото какъв извод ще си направиш след като ти замерят компресията ??

 

п.п. разводняваме темата и ще ни се карат модовете :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави ми впечетление че го поръчвате това масло Aveno fs win combi 5w30 . Цената също му е доста добра . Гледам го че е клас C3 което е мид сапс . Толкова ли е хубаво или това авено или да си поръчам revenol Lsg 5w30 на двойна цена ?

 

 

 

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с мерене на компресията и разхода на масло може да не е определящо въобще.

 

На моя мотор компресионните сегменти си бяха ок, имаше проблем само с маслените, компресия си вадеше заводска, ама харчеше по 1л на 1000км, ако и при теб се окаже същото какъв извод ще си направиш след като ти замерят компресията ??

 

п.п. разводняваме темата и ще ни се карат модовете :whistle:

Сегментите са на комплект, не може да си поръчаш няколко от всичките, които са комплект за 1 бутало. Нищо не пречи да ми измерят компресията. Ако сте прочели хубаво, на градско не ми харчи маслото (за 500-600км. не пипа нищо, толкова карам градско, след което малко извънградско, после пак градско и т.н.), харчи го само на дълго когато двигателя има по-продължителна работа и съответно повече време се държи по-висока температура + на моменти по-високи обороти за по-дълго време.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търсиш негов анализ в американските и руските форуми.

VOA-анализ на девствено масло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да внеса малко яснота с факти от Сервизните Наръчници подготвени и приготвени от Хонда през годините, където ясно се вижда през коя година какво масло Хонда е препоръчвала за съответния двигател.

Имам достъп само до двигателите на Акорд 7 за Европейския Съюз и за моя изненада има Дизел от 2008, който има и вариант за извън ЕС.

Ето данните по-долу, нямаше как да принтирам и да кача снимки, всеки да си прецени дали да вярва или не:

 

Petrol 2003-2005: API Service Grade SJ or SL fuel-efficient oil SAE Viscosity
Petrol 2006: API Service Grade SL or higher fuel-efficient oil SAE/ACEA Viscosity
Petrol 2007: Always use genuine Honda Oil, ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, or ACEA A5/B5 ACEA Viscosity
Petrol 2008 :Always use genuine Honda Oil, ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, or ACEA A5/B5 ACEA/SAE Viscosity


Diesel 2004-2005: ACEA Service Grade B1 or B3 fuel-efficient oil SAE Viscosity
Diesel 2006: ACEA Service Grade A1/B1 or A3/B3 fuel-efficient oil SAE/ACEA Viscosity
Diesel 2007: Highly recommended genuine Honda Motor Oil, or 0W-30 synthetic motor oil meeting the minimum specification: ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, or ACEA A5/B5 ACEA Viscosity
Diesel EU 2008: Always use genuine Honda Motor Oil, ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, or ACEA A5/B5 ACEA/SEA Viscosity
Diesel Non-EU 2008: Always use API Service Grade SL or higher SAE Viscosity

 

Там където не е посочен точният вискозитет по САЕ (пример: 0W-30), е даден прословутият чарт с температурата на околната среда, където пише:

Recommended Engine Oil Viscosity for ambient temperature ranges

 

Като има пояснение отбелязано като важна информация, която е следната:

Using Oils other than the preferred viscosity may adversely affect consumption

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Това с мерене на компресията и разхода на масло може да не е определящо въобще.

 

На моя мотор компресионните сегменти си бяха ок, имаше проблем само с маслените, компресия си вадеше заводска, ама харчеше по 1л на 1000км, ако и при теб се окаже същото какъв извод ще си направиш след като ти замерят компресията ??

 

п.п. разводняваме темата и ще ни се карат модовете :whistle:

Сегментите са на комплект, не може да си поръчаш няколко от всичките, които са комплект за 1 бутало. Нищо не пречи да ми измерят компресията. Ако сте прочели хубаво, на градско не ми харчи маслото (за 500-600км. не пипа нищо, толкова карам градско, след което малко извънградско, после пак градско и т.н.), харчи го само на дълго когато двигателя има по-продължителна работа и съответно повече време се държи по-висока температура + на моменти по-високи обороти за по-дълго време.

 

Ясно ми е, че сегментите се продават комплект.

 

Пробвай с масло 5-40 и виж дали ще го пипа като караш извънградско в обороти, ако всичко е ок купувай хубаво масло 5-40 и си ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с мерене на компресията и разхода на масло може да не е определящо въобще.

 

На моя мотор компресионните сегменти си бяха ок, имаше проблем само с маслените, компресия си вадеше заводска, ама харчеше по 1л на 1000км, ако и при теб се окаже същото какъв извод ще си направиш след като ти замерят компресията ??

 

п.п. разводняваме темата и ще ни се карат модовете :whistle:

Компресия не съм мерил. Но при разход от около 2.5 литра на 10000км не виждам смисъл да давам пари за ребилд. 

 

А иначе сестра ми на джаза си сипа 0/30 амсоил. Каза, че колата е по-тиха. За разхода не мога да кажа. Преди това е карана с 5/40 кастрол. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече от -18 не видях на термометъра.Водя точна статистика. ЦРВ-то пали прилично с 0В-20.Харвито е с 0В-30 и пали подобно.Забелязвам обаче ,че мотора за празен ход на ХАрвито по-не замръзва/изпарено масло ,отколкото електрическия дросел,който явно е с гъста грес.По въпроса за стартерите пак имам идея.И двата са редукторни,но мисля да разредя греста с масло при следващото обслужване.Батериите обаче едвам държат под -15.Има ток най-много за 3-4 завъртания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаждам се :) Миналата зима пак имаше няколко студени дни и точно тогава бяхме на гости в едно високопланинско село. Сутрините колата палеше със замисляне, но си палеше, въпреки компрометирания вехт Бош с който я бях купил. Беше така умряла от студ, че се налагаше да връщам сам волана по завоите, явно маслото в хидравликата повече го беше "стегнала шапката". Не отричам -разликата между 5-20 с което съм сега и предишното 10-40 е осезаема, понеже вибрациите от мотора при мин. обороти намаляха значително, но относно паленето  нещата не са драматични. Акумулаторчето е стандартен азиатски стандарт. Това на усет, иначе ясно че по-гъстото масло стига по-късно, но това и се случи само няколко сутрини, понеже спи в гараж под блока, а там температурата дори сега е +8 градуса :)

Та зиме 5 е по-добре, но ще видим лятото това 20 как ще го понесе.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално.

Някой от колегите, които карат с 10W да се обади, че да ми обясни за пореден път как климата в България бил подходящ за това масло... :tooth:

Аз карам с 10в Енеос и мога да ти кажа,че нямам никакви оплаквания..мотора ми е писта,имам качен клип в раздел "Общи дискусии,подраздел-"Иде сибирски студ",колата не беше палена 10 дена,чуи ми мотора след 10 дена и -10 градуса как работи.Не знам какво толкова се вталявате с тези масла.. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...