Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

Таблица за препоръчаните двигателни масла по модели и години

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit#gid=1668529716

 

Таблицата е в процес на попълване,благодарение на Dindin,Pendoc,Veseliq

 

 

 

FAQ ЗА ДВИГАТЕЛНИТЕ МАСЛА .

 

 

Тук се обсъждат всякакви масла
Моля за градивни постове!

Всяка една комерсиална реклама на определенa марка ще бъде наказвана!

 

Recommendation.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих ти предложил да сложиш прекрасната таблица в темата. Може би статията трябва да се разбие на няколко секции, за да е по-четима и с това да бъде направена на важна тема по разделите за моделите. За да можем да спираме темите с въпроси "ама наистина ли трябва да слагам 0W-30/0W-20, моя майстор ми каза...".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще мога най-рано да направя подобна таблица. Предлагам да е в Google Drive, за да може да се редактира по необходимост.

Ако някой е нетърпелив може да се заеме.

И чак пък гуру.. :D

А в горната таблица не са писани двигателите. Ма ше я оформим заедно.

Моделите ще са на шийтове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новото масло за Honda Type-R,произведено от Total,Белгия

 

По моя информация 0W20 за Honda се произвеждаше от Total до септември 2015, мисля. От сътрудничеството Хонда-Кастрол се "ражда" серията "EDGE Professional H" и двигателните масла 0W30 C2 и 0W20 за Honda се произвеждат от Castrol с изричното указание на етикета, че е съвместна разработка.

Castrol Honda.pdf

post-19880-0-18043000-1470544183_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, приветствам ви за прекрасната така изстрадана тема за маслата.Ето и другият флагман за бензинови двигатели:

Your engine oil recommendation

Please see our recommendation below, based on the manufacturer’s specification for:

 

HONDA Accord 2.0, 2.4 DOHC i-VTEC (ACCORD)

Accord 2.0, 2.4 DOHC i-VTEC (ACCORD) (P) (2003-2008)

 

Start a new search

 

Highly Recommended

Mobil 1™ 0W-20

Mobil 1 0W-20 is an advanced full synthetic engine oil designed to help deliver outstanding engine protection and enhanced fuel economy. Mobil 1 0W-20 meets or exceeds the requirements of various vehicle manufacturers and industry standards and outperforms conventional oils. Mobil 1 0W-20 is recommended for SAE 0W-20 and 5W-20 applications.Ето и данни за него:http://www.oil-club.ru/forum/topic/22730-22730/

post-32686-0-51513500-1470554396_thumb.png

post-32686-0-46409600-1470554965_thumb.png

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега това което е впечатлително за тези две масла!

"Our factory-trained technicians will only fit genuine Honda parts specifi cally designed for
your Honda. Guaranteed for 12 Months, with unlimited mileage on all service and repairs".

post-19880-0-02831900-1470557208_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Кастрол Н още не мога да намеря анализ на отработки,но за Мобил има доста.Общо взето марката се слави с добри базови масла,качествен пакет присадки и точност в заявените параметри.За съжаление максимума,който може да изкара е около 300 моточаса.Нищо ,че е набухан с всичко най-,по- и т.н.

В специализираните форуми битува мнението,че не е важно колко естер или ПАО или супер-пупер чудеса има вътре,а колко е балансирана цялата формула и как кореспондира с цената.Естествено скъпите масла има много плюсове,но като цяла не вдигат пробега двойно.Това се дължи на малкия обем масло в двигателя,за сметка на големите кубици/коне.

Понеже почнах темата с идея - яснота от гледната точка на обикновения -неразбиращ потребител,ще допълня:

В общия случай е по-изгодно финансово да се ползва евтино масло за 5000км,от колкото 2 пъти по-скъпо за 8000км.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18IV4V8vpBlpLht78IJwiptLA0RPjpcSvzF97TGIp8cU/edit?usp=sharing

 

Вижте харесва ли ви така структурата? Можете да редактирате на воля :)

Варианти има.

Ако искате ще ви направя 1:1 като таблицата на pendoc, не помня откъде я беше взимал, но съм я засичал из нета.

Само че там са от 2002 нагоре :)

Не съм я пълнил с много информация преди да я одобрите, че иначе ... :D

 

Вариант е вместо SAE вискозитет да сложа няколко вискозитета за модела примерно и пак така със зелено/жълто/червено да маркираме препоръчителните.

Почнах да попълвам.Виж за ЦРВ как изглежда

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dindin не знам дали има смисъл от генерации и отделни модели двигатели. Обикновено за дадена серия двигатели (например B, K, J) има едни най-подходящи масла. В стара версия на двигателя (например K24A2 / K24A3) може да е било препоръчано масло с друг вискозитет спрямо по-нова версия, но обикновено това е защото маслата са се подобрили, не защото стария двигател не може да работи с по-хубаво масло.

 

Би било хубаво да се подчертае, че макар в България "стандарта" за смяна на масла е 10 000км, този цикъл на смяна обикновено не е най-добър за двигателя. Освен в случаите, в които се кара с висок клас синтетика с устойчиви естери и при благоприятни пътни условия.

 

Първо, маслото след като се сипе в двигателя трябва да се смени до 12 месеца, независимо колко е карано. В същото време по-евтините масла не само спират да отговарят на всичко написано на етикета след 3000 до 5000км, но и промоционалните масла от съмнителни източници (малки сайтче, магазинчета и промоции в квартални сервизчета) са обикновено ментета (приста от варел по 4лв литъра) и по начало нямат нищо общо с етикета.

 

Но минералните / полусинтетични масла по начало ги дават up to 3000 miles на запад. Или до 5000км.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги,

 

В таблицата по-горе, на последния ред "легенда" след зеленото правоъгълниче е написано HONDA HFS 5W40 !!!

 

Маслото се предлага и България ...... та Въпроса ми е не е ли това най-подходящото ?? въпреки очевидната разлика във вискозитета, която ми е трудно да си обясня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, тогава за градско каране има ли значение какво масло слагаш, като изкарва малко км? И за градско какво масло би препоръчал ти, каква марка?

Аз карам предимно градско, и то по 6-7км. в посока.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента карам с Castrol Edge Professional H 0W20 колата от подписа ми. Може да е интересно за колегите една подрбност за маслото - има фосфорисираща добавка, която прави течове видими с просто око при осветяване с UV фенерче.

Честно казано, при следващата смяна ще се върна отново на Amsoil, при моя стил на каране ми се налагаше по-малко доливане.

Редактирано от mstavrev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един от любимите ми форуми:

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/1664795/%22What_oil_should_I_use?__#Post1664795

 

Ей това с големите черни букви ако можем да го вкараме като мантра :D

 

@Veseliq

Доста генерации ще отпаднат, можем да добавим и други неща. Разбирам какво имаш предвид, но ние тая таблица я правим за всички, така че дори ако се налага да дублираме препоръки за 1 двигател 2 и повече пъти пак ще е по-добре според мен :) Иначе нека и колегите да кажат, аз тая таблица я сглобих на прима виста, гледам има вече включвания. Няма проблеми да търпи промени :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Добре де, тогава за градско каране има ли значение какво масло слагаш, като изкарва малко км? И за градско какво масло би препоръчал ти, каква марка?

Аз карам предимно градско, и то по 6-7км. в посока.

Мога да ти отговоря,но ще трябва да направиш някои сметки.Не е много сложно.Сметни мото-часове и средна скорост.Логиката е следната:нормално масло има 200 мото-часа живот.Средната скорост е ориентир дали си спокоен или нервен шофьор.

 

 

В момента карам с Castrol Edge Professional H 0W20 колата от подписа ми. Може да е интересно за колегите една подрбност за маслото - има фосфорисираща добавка, която прави течове видими с просто око при осветяване с UV фенерче.

Честно казано, при следващата смяна ще се върна отново на Amsoil, при моя стил на каране ми се налагаше по-малко доливане.

Погледни двете таблици ,които пуснах с ТТ данните на маслата.На 10-ред има "изпаряемост метода Ноака" на ингл.Noack Volatility % loss.Това е величината пряко отговаряща за разхода на масло в редовен двигател.Служи за сравнение между 2 масла ориентировъчно и се определя от термостабилност на базата.Кастрол никога не са имали малък разход....докато Амсоил,Реванол и Мобил са топъфдъбест в това отношение..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления към модераторите за темата!

 

Бих искал да насоча вниманието към един руски "Самообразователен блог", в който има доста интересни теми.

Авторът на блога е професионалист.

За мен лично изключително полезни и образователни бяха:

 

Масло - когда менять масло? Часть I (Масло - кога да го сменим? Част I)

Масло - когда менять масло? Часть II. Пятна (Масло - кога да го сменим? Петна (Капков анализ). Част II)

Масло - когда менять масло. Часть III. Точка. (Масло - кога да го сменим? Точка. Част III)

Масло VIII. Затмение. Результаты тестирования моторных масел. (Масло VIII Затъмнение. Резултати от тестове на моторни масла)

 

Химически анализи I

Химически анализи II

Химически анализи III

 

А тук може да използвате филтри в комбинация  с хим. анализ Клик (Натискате "Все понятно, поехали")

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В отговор на Маркони.

 

Така, лятото и зимата влизам в задръстването по околовръстното със загрял двигател (така се стремя, гледам докато стигна крйната точка, колата да е загряла и да е била в работна температура по-дълго време). Лятото поради топлинта, не е нужно повече от няколко минути за да покаже стрелката достигната работна температура. Зимата, изчаквам 2-3мин. оборотите да паднат под хиляда, и тогава потеглям. В задръстването карам между 20-30-35мин. зависи от ситуацията по околовръстното, със скорост от около 10-15-20км/ч. Разбира се карам и в моменти, когато няма задръстване, там скоростта е около 50-60км/ч. От време на време, само при загрял двигател, отпускам десния крак, за да чуя "онзи" звук и рязкия приток на повече кислород в двигателя. Евентулно 2-3 пъти да се излезне извън града, скорости около 80-130-140км/ч., не повече от 1500км. на година. Общо взето е това. В момента съм с Мотул Х-Клийн 8100 5/40 на малко над 5000км., по километраж почти 102К. Откакто съм я взел, сменям маслото по укзанията за екстремни условия на Хонда, на около 6К км. +/- няколко стотин.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужас градско имаш.Засечи един ден или седмица за по голяма точност,че да посмятаме.Примерно от запалване до гасене 40мин,минати 6,5 км....средна скорост 10км/час.200 моточаса ще излязат 2000 км :)

Масло с голям TBN може да бъде 300 до 400 моточаса на това бабешко возене.На практика ще ти трябва хубаво масло 5W-20...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв TBN се води голям? От-до или над някаква стойност?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се изразих много правилно...Маслото е свършило когато TBN=TAN или щелочное число=кислотное число.Сравни Амсойл с твойто масло в таблицата....

Виж няколко отработки на 10000км в оил-клуб и виж там какво е станало с тия величини.

Това е един от реперите ,който е мног важен.

Ако киселинната среда в маслото е била висока при източването,това ,което е останало в картера...400-700мл ебава майката на новото масло за 1000км :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв TBN се води голям? От-до или над някаква стойност?

За бензинови над 10.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чочо,аз го обясних в главната тема FAQ.За автомобил над 100км пробег...извънгаранционен автомобил наливат 5W-40 за презастраховане.Хонда ,често се карала в червените обороти и на високи скорости,което има някакъв резон,  ...........................................................................че тези 10000км са мит...

 

Маркони всичко това ми е ясно!

Имах в предвит, когато ползвател на Хонда и читател на Форума НЕ може да се ориентира в морето от инфо за маслата , камоли от изследванията за тях / нужна  квалификация по химия /   , а има желение да ползва продукт в който да е сигурен  да прочете следното:

Масло: HONDA HFS 5W40  / за бензинови/

Натоварен режим / градски преходи 8-10км, извън градско с над 150км/ч   - смяна 7000км. 

Нормален режим / извънградско с до 140км/ч  -  смяна 10000км

 

За всички останали случаи и масла ЧЕТЕТЕ !!!

 

п.п: Не вярвам,  препоръката да се ползва HONDA масло във форума да се разглежда като реклама!!!

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да да ,това ми е идеята ,но ще отнеме време....

 

Основния проблем ми е да дам обективен отговор на въпроса:Защо да не карам с 10W-40 и защо да не сменям маслото на 10000 км.

Тая комбинация..нонейм минерално масло на всеки 10000км е някакво възпитание у българина....

 

Как по - ясно да обясня,че 10W отговаря 65-70 cst.при запалване и това е смърт за мотор,които иска 7-8-10 пъти по-малък вискозитет?

Дори примера ,че с нисковискозитетно масло се отлага основния ремонт с 100-300к км не е показателен.Значи българина иска да кара с евтино масло и да прави ремонт на всеки 100-150к е правилно за повечето хора?

 

Нека хората минали 200,300к км без ремонт с 10W-40 сменяно на 10000km да вдигнат ръка....???

 

 

Малко ми е трудно,но се надявам с подкрепата на 5-6 души от форума -мислещи и четящи да разбуля този мит.

 

А и още не съм пуснал темата за филтрите ..да видиш там какво ще стане.80% от маслените филтри на пазара са боклуци...все още подготвям темата :)

 

 

 

 

Бих искал да насоча вниманието към един руски "Самообразователен блог", в който има доста интересни теми.

Авторът на блога е професионалист.

За мен лично изключително полезни и образователни бяха:

 

И аз искам да те поздравя,че си чел и си направи труда.За съжаление,доста от мненията са прави,но и доста неверни има.Иначе автора е шут голям.Особенно коментарите му под анализите на маслата нямат равни.Дори аз не бих посмял така да оплуя Мотул,макар ,че си беше вярно.

 

Препоръките му за маслата със съдържание на Молибден са малко остарели.Сега се ползва триядрен молибден в рамките на 50-100 ppm,за сметка на остарелия молибден -800-1500 ppm. Не че някой се старае да слага даже стария де..

Малцина са фирмите интересуващи се от тихи двигатели :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гледах таблиците но уви....честно казано срам не срам нищо не разбирам а ми се иска да знам какво масло да слагам....знам само че е от голямо значение....още по вече ако се направи ремонт с какво да се разработи....как да разбера..незанам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се изразих много правилно...Маслото е свършило когато TBN=TAN или щелочное число=кислотное число.Сравни Амсойл с твойто масло в таблицата....

Виж няколко отработки на 10000км в оил-клуб и виж там какво е станало с тия величини.

Това е един от реперите ,който е мног важен.

Ако киселинната среда в маслото е била висока при източването,това ,което е останало в картера...400-700мл ебава майката на новото масло за 1000км :)

 

Би ли дал избор от няколко такива малса с висок коефициент на TBN. Изчетох доста снощи и днес сутринта, и моето масло е 5-20 или 5-30. Гледах руските химични анализи от линковете по-горе, също и от други руски форуми.

Направи ми впечатление, че Американските марки, които са за американския пазар са по-добри по качества от същите за европейския пазар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Amsoil Signature Series

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf

TBN = 12,6

 

Забележи графа SERVICE LIFE  - това за американските марки и качествата им явно си прав :)

 

Mobil 1 Advanced Fuel Economy

https://mobiloil.com/en/motor-oils/mobil-1/mobil-1-advanced-fuel-economy

TBN = 8.8/9.1

 

Markony го каза - търси се оптималното съотношение цена/качество :)

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е, че у нас и по мото форумите масло се сменя веднъж на сезон или 10 000км, като масово маслата на мотоциклетите са 10W40/15W50. Когато си купих нов мотоциклет и започнах да чета с огромен ентусиазъм за него, се оказа, че масово по щатските форуми се препоръчва смяна на 3000 мили (5000км) с пълна синтетика, но не повече от 6 месеца. Като масово хората си го сменят сами когато мотора излезе от гаранция, по финансови и логистични причини. Там научих и за Amsoil, които заедно с Bel Ray са станали емблематични марки за масла по мотофорумите в Щатите.

 

@Markony ти си добре запознат с Amsoil, но виждам, че и си писал за Castrol 0W-20, това което е съвместно разработено с Хонда. Предвид еднаквата цена на маслата (при поръчка от Германия), както че и двете покриват японския стандарт, кое смяташ, че е по-добро? Сравнявам го конкретно със Signature Series 0W-20.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

гледах таблиците но уви....честно казано срам не срам нищо не разбирам а ми се иска да знам какво масло да слагам....знам само че е от голямо значение....още по вече ако се направи ремонт с какво да се разработи....как да разбера..незанам

Снощи до 5 сутринта подготвях материалите.Таблиците не са готови напълно.Няма и как да ти отговоря ,защото нито под аватара ти ,нито в подписа си указал автомобил>двигател>година...

 

 

@Markony ти си добре запознат с Amsoil, но виждам, че и си писал за Castrol 0W-20, това което е съвместно разработено с Хонда. Предвид еднаквата цена на маслата (при поръчка от Германия), както че и двете покриват японския стандарт, кое смяташ, че е по-добро (на база на дадените им показатели)? Сравнявам го конкретно със Signature Series 0W-20.

ООО с Кастрол съм запознат повече :)..С 2 ръце гласувам за Амсойл,с уговорката за катализатора.На тубите им пише ,че покриват DEXOS -като изисквания,но без sulphated ASH,Същото важи и за ILSAC...

Във форума има много хора с премахнати катализатори....изобщо да не се замислят,ако могат да си позволят Амсойл и Редлайн.

 

Всъщност за КастролH не мога да кажа нищо лошо,защото не съм ползвал лично още,но историята им досега е малко разочароваща...Много силна реклама,много суперлативи,много нови съмнителни технологии.Гледаме отработките....вискозитетите не отговарят,писали синтетика ,вътре крек,икономисали сапуна-нагар,голяма изпаряемост-доливаш постоянно.Базите им едни от най-термонестабилните...на високи обороти разхода 3-пъти по-голям ....

 

Магнатек си взеха маса хора и ревнаха,рекох и аз да го пробвам,до 4000км никакви грижи и после тръгна да гори като за световно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долните данни за взети от oil-club.ru (изразявам уважение към труда на създателя на статията - torcon, и спазвам правилата като цитирам източника й), свързани с него източници (японското проучване в линка на oil-club.ru), и The Effect of 0W-20 Low Viscosity Engine Oil on Fuel Economy (Honda R&D)

Предполагам (вярвам), че същите са добре известни на някой хора от форума. Целта е „обикновеният потребител“ на форума да получи базисно разбиране по въпроса защо маслата в диапазона 0w20 – 5w30 пазят двигателя му по сходен начин при определени условия на работа и евентуално данните да служат като някаква основа за отговорa на въпроса “Защо да карам или да не карам с 10W-40”

HTHS на маслата на двете главни асоциации.

ACEA A1 HTHS ≥ 2.9 и ≤ 3.5 xW-20 ≥ 2.6
ACEA A5 HTHS ≥ 2.9 и ≤ 3.5
ACEA A3 HTHS ≥ 3.5

ILSAC GF-4 препращаща към J300
5W20 HTHS не по-малко от 2.6.
5W30 HTHS  не по-малко от 2.9
0W-40, 5W-40, 10W-40  HTHS ~ не по-малко от 3.5

Износване на буталните пръстени (сегментите) при температура 90С и при екстремална температура 130С в зависимост от оборотите на двигателя:

037283419-big.jpg?r=0

037283420-big.jpg?r=0

 

Износване на профила на гърбиците на разпределителния вал, респ. износването на повдигачите на клапаните, при температура 90С и при екстремална температура 130С в зависимост от оборотите на двигателя:

037283418-big.jpg?r=0

Износване на биелните лагери при температура 90С и при екстремална температура 130С в зависимост от оборотите на двигателя:

037283417-big.jpg?r=0

Горните резултати са получени със следните тестови масла, без модификатори на триене (FM)(източник - японското проучване в руската статия):

037283424-big.jpg?r=0

Ето и каква е разликата в създаваното триене от плъзгаща се кобилица (slipper follower), и такава с ролка (roller follower), в зависимост от това дали в маслото има Молибден (With Mo) или няма (Without Mo)(източник - The Effect of 0W-20 Low Viscosity Engine Oil on Fuel Economy (Honda R&D)):

037283422-big.jpg?r=0

 

От горните данни може да бъде изведен следният „грубоват“ извод: ако караме спокойно колата си в диапазона от 2000 до 4000 об./мин. износването на двигателя при температура на маслото от 90С ще бъде минимално и почти едно и също независимо от това дали караме с масло с HTHS 2.6 или 3.2. При 130С износването може да нарасне, но може и да намалее за съответната част на двигателя (вж. графиките по-горе). Като цяло, износването при по-висока температура е по-голямо. Вървейки по веригата и търсейки  релевантни към ден днешен масла с HTHS между 2.6 и 3.2 установяваме, че на практика това са масла в диапазона 0W20 – 5w20 – 0w30 - 5W30. Следователно, изборът ни на качествено масло в диапазона 0W20 – 5W30 не следва да има някакви видими/значими негативни последствия за износването на елементите на двигателя на една евридейка, карана „човешки“ и с грижа за мотора, стига моторът да е в добро състояние. Отварям скоба за доброто състояние – наличен хонинг в цилиндрите; сегменти в добро състояние; хлабини на лагери (основни и биелни) в допуск; гумички на клапани в добро състояние; маслена помпа в добро състояние. Доброто състояние на мотора ще доведе преди всичко до възможността да се поддържа нормално работно налягане на маслото (за повечето Хонди min 0.7 bar на празен ход, респ. min 3.5 bar при 3000 об./мин). Нормалното работно налягане от своя страна ще гарантира необходимия поток на масло през компонентите на двигателя. Стабилният поток охлажда двигателя и формира масления филм (за справка вж. Боб ис дъ Ойл гай). Масленият филм пази триещите се части на двигателя.

Още нещо важно: двигателите, проектирани да работят с масла с нисък HTHS, имат следните особености: разстоянието между триещите се повърхности е силно намалено - по-висока точност на сглобките и пасването на детайлите един към друг; маслени помпи с по-висока производителност, за да може да бъде създавано необходимото налягане; използване на лагери с по-широки повърхности, в които маслото с по-висок вискозитет постъпва по-бавно; специално микропрофилно покритие на детайлите, наподобяващо хонинга на цилиндъра, за да може да бъде удържано по течливото масло; кобилици с roller follower; др. които пропускам.

Това което ни липсва за момента са подобни изследвания, които да покажат износването при HTHS > 3.2, за да можем да го сравним обективно с това в диапазона между 2.6 и 3.2. Ако имаме подобни данни можем да отговорим на въпроса „Защо да карам или да не карам с 10W-40 моята евридейка“.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втори път сменям с Castrol Edge Professional H 0W30, вярно колата е на малко километри още, но за 10 000 км не е мръднало и милиметър на щеката. Предполагам и при бензиновите хонди с 0W20 ще е същото.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EMOD,чудесно подбран материал!Тук трябва да се опишат ,кои Хонди са с ролки.Примерно джазката с 8 клапана има огромни ролки :)

Едно отклонение ще направя...маслата без Молибден,но с натриев пакет....Valvoline/Nestle 0W-20 дават чудесни резултати при отработки и не са много скъпи.АКо се поразровиш ще откриеш и още интересни неща за пакетите.Молибдена даваше по-тиха работа на двигателя,но по-мръсни чела на бутала.От там и мненнието ,че ако от едно нещо има повече ...не е за по-добро.

 

PENDOC,потърси отработки на КастролH.Разхода на масло сам по себе си не е критерий за качеството на маслото.Повече говори,че двигателя ти е читав...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PENDOC,потърси отработки на КастролH.Разхода на масло сам по себе си не е критерий за качеството на маслото.Повече говори,че двигателя ти е читав...

 

Съгласен съм. Надявам се обаче, че Honda не би допуснала некачествено масло да се продава под бранда и. Още по-вече сама е участвала в разработката му. Отработки обаче не откривам.

 

 

Eто една отработка на Castrol Edge FST 0W40, 330 моточаса, изминати градско 7660 км, средна скорост 23 км/ч. Резултатите са много добри даже!

Castrol EDGE FST 0W-40 VW Tiguan 7660km bsv_UAO LIGHT_.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вдигам ръка за 200ккм каране с 10w40 без да е умрял мотора. Не гори масло, не тропа, не трака, не е отварян и се държи съвсем адекватно за почти 400ккм откакто е излезнал от завода(на 370ккм го качих на дино и си изкара заводските коне). Някак си няма как да сложа масло, което е около 5-10% от цената на колата(5w30,0w20), още повече да го сменям и през 7000 км(сменям маслото 4 пъти в годината, на по 10-11000 км). Все си мисля, че темата за живота на маслата е прекалено преекспонирана и живота им е повече от 4-5000км, както се тръби навсякъде в последно време, но това си е мое мнение. До закупуването на нещо по-ново(K, R серия) ще си карам с неправилното масло и колби с утайки и капки масло на листове няма как да ме накарат да си променя мнението. Пък мотора колкото изкара, изкара.

Редактирано от jijane
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,ще ги броим.Макар че тук с теб не е точно така както го описваш.Споменаваш 4 пъти на година смяна на масло-това аз го смятам простичко 40-44 К км на година,което е почти само извънградско,с висока средна скорост и малко спиране /тръгване.Отделно на газ маслото се окислява 1,5 пъти по-малко.Реално си сменяш маслото точно когато трябва.При твоите условия Аз бих карал по 15000 км с 5W-30.От икономията на горивото ...маслото и филтъра щяха да ми излизат без пари.Двигателят щеше да има по-голяма динамика и по-тих шум.Ресурса ..като спомена не ни интересува :)

 

Благодаря ,че прочете темата и взе отношение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колко динамика да има в англичанката с най-спрялата кутия от японски хеч(д14а4) :). Вярно е че карането ми е повече извънградско(75/25 със средна скорост около 70-75 км/ч), но пък и повечето резултати от изследване на масла са при градско каране и от сравнително нови мотори, а не на 20 годишни двигатели с концепция от преди 30 години. При руснаците преобладават синтетиките, такива карани с газ са доста редки. 

В името на науката, при следващата смяна на масло ще налея 5в30 от марката, която ползвам и ще споделя наблюдения относно работата на мотора.  Някъде към средата или края на септември ще го сменям, та октомври ще има резултат.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони, ако се занимаваш с проби от отработени масла, мога да ти дам от Мотула като го сменя, края на този месец, да се види реално при моето каране, на тези километри на които ще бъде какви са му свойствата.

Ако ли не, може да ме насочиш, ако не е много сложно, къде могат да ми направят такъв тест.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таблицата за двигателните масла на Хонда Акорд може вече да се ползва. Не съм поставял изискванията по API, ACEA и ILSAC за модели преди 1998г, защото в раздела за Accord няма и една тема за модели до 5-та генерация включително, а и за тях всички съвременни масла отговарят по тези спецификации и е нужно да се спазва основно вискозитета.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, искам да благодаря на хората, положили толкова труд! Форумът изглежда все по-добре с всеки изминал ден.  :)

 

За F22B5;F23A1;F23Z5 двигателите в раздел Accord на таблицата няма още попълнени данни за масла. По-нататък, може би?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да бъде побрана цялата налична информация в една таблица, защото последната ще стане ужасно непрактична. Само F серията е: F18B, F20A, F20A2, F20A3, F20A4, F20A5, F20A6, F20A7, F20B, F20B3, F20C, F20Z1, F20Z2, F22A, F22A1, F22A3, F22A4, F22A6, F22A7, F22A9, F22B1, F22B, F20C, F20C1, F23A, F23A1, F23A4, F23A5,F23Z5, F23A7.

Някои модели са за американския и азиатския пазар и не се предлагат на европейския, а и изисканията за маслата за двигатели от една серия са подобни.

В конкретния случай - 5W30.

Редактирано от pendoc
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колко динамика да има в англичанката с най-спрялата кутия от японски хеч(д14а4) :). Вярно е че карането ми е повече извънградско(75/25 със средна скорост около 70-75 км/ч), но пък и повечето резултати от изследване на масла са при градско каране и от сравнително нови мотори, а не на 20 годишни двигатели с концепция от преди 30 години. При руснаците преобладават синтетиките, такива карани с газ са доста редки. 

В името на науката, при следващата смяна на масло ще налея 5в30 от марката, която ползвам и ще споделя наблюдения относно работата на мотора.  Някъде към средата или края на септември ще го сменям, та октомври ще има резултат.

Бих ти препоръчал М1 ESP formula 5W-30,но и която марка да избереш няма да сбъркаш.

 

Маркони, ако се занимаваш с проби от отработени масла, мога да ти дам от Мотула като го сменя, края на този месец, да се види реално при моето каране, на тези километри на които ще бъде какви са му свойствата.

Ако ли не, може да ме насочиш, ако не е много сложно, къде могат да ми направят такъв тест.

Не се  занимавам ,макар че много ми се иска...може би съвсем като се пенсионирам.Един спектр.анализатор и съпътстващо оборудване е около 100000 евра. Ползвам лабораторията на ПО за дребни услуги...примерно ОЕМските ни масла,но по принцип не работят с крайни клиенти.Не съм се замислял ако предложа като клуб редовни поръчки..дали могат да ми направят цена.Виж това е добра идея....

 

Таблицата за двигателните масла на Хонда Акорд може вече да се ползва. Не съм поставял изискванията по API, ACEA и ILSAC за модели преди 1998г, защото в раздела за Accord няма и една тема за модели до 5-та генерация включително, а и за тях всички съвременни масла отговарят по тези спецификации и е нужно да се спазва основно вискозитета.

Евала за труда.

 

Попрелиствах старите теми за масла в форума и видях ,че си пропуснал една марка с евтино ПАО....последния мохикан Реванол все още си прави ПАО.

Мисля ,че имат и C2-C3.Като понавъртиш километри можеш да го пробваш. Отработките им не са никак зле.

 

И още един въпрос към теб.N22 без DPF не е ли за сертификат C.Идеята ми е че SM,SN са бензинови пакети,докато дизелите са без Молибден и с повече сапун...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...