Jump to content
libengazi

Светна ми engine check след инсталация на Г.И.

Recommended Posts

Здравейте,

 

Преди два дни ми инсталираха Г.И. на Хонда Стрийм 2001 1.7 литровия двигател.

Колата я купих преди две седмици и съм минал само 500км на бензин, но ми се струва, че двигателя работеше много добре. Преди да я купя я гледа механик, закача я на компютър и не откри никакви грешки и кусури.

 

След инсталацията на Г.И. се появиха следните проблеми(минал съм 200км за два дни):

1. От вчера при подаване на газ най-вече на 3 и 4-та скорост се чува някакъв жужащ звук откъм двигателния отсек по-скоро вдясно. На нулева скорост / на място при подаване на газ го няма. Според мен не е от самия двигател ами все едно нещо вибрира и опирайки се в друго се създава звука. Звука го има и на газ и на бензин, но преди инсталацията го нямаше.

2. От днес не се включва коректно да работи на газ - би трябвало да превключва, когато колата е загряла до определена температура, но на няколко пъти след като я изгася и я запаля(колата е работила и загряла на 90градуса) не иска да превключи... Налага се да я паля и гася няколко пъти и да натискам бутона ръчно газ-бензин-газ, за да я излъжа да мине на газ...

3. За капак преди около половин час ми светна и лампата за двигателя...?

 

Утре ще се обаждам на газаджията и на един друг механик, защото след няколко дни трябва да заминавам на море и колата ми трябва, но ако от написаното някой има идеи какви може да са причините за тези проблеми нека сподели.

Поздрав,

Любо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЛЮбо едно мога ти кажа със сигурност ,газаджийте са се уакали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва тоя същия дето ти искаше кусур пари за тръбите и маркучите ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия дето ми искаше кусур пари..., отидох при него, защото 3 години и половина карах Корола Версо с Г.И. сложен от него и не съм имал никакъв проблем.

Но сега пък проблемите май идват в повече :(

То малко като диагностика на базата на преразказ с елементи на разсъждение, но все пак някакви идеи какво може да е объркано, че да се стигне до engine check?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуск в монтажа или настройките,и за двете трябва да си идеш при майстора да ги оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф................сори за спама ма се сещате за пълната версия..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф................сори за спама ма се сещате за пълната версия..

Какво имаш предвид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам предвид,имаше тема по-назад,за монтажа за 3-4 часа.Не познавам колегата ,нито колата ти,но се прави тестдрайв,колата изстива ,после пак се загрява,пуска се климатик,качва се баир...5-6 по спецефични режима има дето трябва да се минат подробно,за да се изчистят всички дребни настройки.Вярно отнема време,досадно е,но на автокалибрация не става..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите! Ще звъня на газаджията да видим дали ще настрои нещата както трябва. Ако не успее ще търся друг майстор в София.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Бях при него и се установи следното:

1. Жужащия звук се оказа от допир на ауспух с ламарина, най-вероятно вследствие от монтажа, защото преди го нямаше. Намества нещо, не ми показа къде е... Хаха

Засега жуженето изчезна или е съвсем незначително, така че считам този проблем за приключен поне за момента.

2. Проблема свързан с превключването бензин-газ се оказа от разкачен датчик. Бил стар и уплътнението или пластмасата, където се свързва се е разкрачила. Свърза го отново и го осигури със свинска опашка, за да не се повтори.

3. Проблема с engine check-a се оказа бедна смес, която някоя от ламбда сондите регистрира. Относно този проблем ми каза, че най-добре да си я карам така и да не се притеснявам(в момента грешката е изтрита, но ще се появи почти със сигурност пак). Иначе вариантите за отстраняване, които предложи са два:

*да се сложи някакъв модул, който трие тази грешка, когато се появи, но ако има друга, която е свързана с бензина няма да я изтрие и ще знам, че има някакъв друг проблем. Каза, че струва около 150лв.

*втория вариант е да се сложи ОБД модул, който да коригира сместа, но за тази цел трябва да се смени компютъра и датчиците, защото настоящия не поддържа такава система. Цена около 500лв за този вариант.

 

Като цяло не ми се иска да свети engine check-a, но я момента нямам възможност да инвестирам в допълнителни системи. Ако покаже някакъв нормален разход на газ и нямам други проблеми най-вероятно ще си я карам така.

 

Ако имате някакво мнение относно проблема с лампата за двигателя и вариантите, които ми е предложил(доколко са адекватни) или други варианти за разрешаване на проблема, моля споделете :)

 

Поздрав,

Любо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По точна 3 да добавя подточка-смени газаджията и намери такъв, който да направи коректни настройки!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можеш да си я караш така и да си гасиш чека, тъй като бедната смес води до по-бързо прегаряне на клапаните. 

 

Цитат от друг форум:

 

 

 

Прогарянето на клапаните се дължи на явления, които са общи за всички двигатели с вътрешно горене. Поради особености на газовите горива обаче и поради невисоката компетентност на обслужването, двигателите на газ страдат по-често от подобни проблеми. На темата са изписани много страници, но малко е достоверната информация и повече митовете. Тъй като в момента правя преоборудване на двигателя на моята кола да работи изцяло на газ, проучих въпроса доста подробно. Ето какво научих (накратко): 

Температурата на горене на газта е по-ниска (само с 50 градуса - бензин: 2100 срещу газ: 2050 градуса) от температурата на горене на бензина. На това между другото се дължат по-малкото азотни окиси от газовите двигатели - азота както е известно се окислява много трудно при много високи температури. 
Защо тогава горят клапаните? 
Въпросът е по-скоро защо клапаните не изгарят веднага? - все пак почти няма материал, който да издържа 2000 градуса. Материалите използвани в ДВГ не са изключение. Обяснението е просто - клапаните никога не се нагряват до тези температури, тъй като постоянно се охлаждат от охладителната система на колата, като топлината се предава през седлото на клапана, когато той е затворен. По тази причина по време на горенето на сместта, клапаните се нагряват до под 1000 градуса, което е напълно нормално за съвременните стомани. 
Тъй като при разширяване на изгорелите газове те извършват механична работа (движейки колата) то температурата им се понижава и при отваряне на изпускателният клапан, когато контакта му с охлаждащото го седло се прекъсва, температурата на газовете вече е достатъчно ниска, за да не предизвиква прегряване на клапаните. 

И така на въпроса: Защо все пак прегарят клапаните? smile.gif 
И при бензиновите и при газовите двигатели причината е една: При известни условия, горивната смес не успява да изгори до момента на отваряне на клапана, при което клапана се оказва неохлаждан под въздействието на 2000 градуса горещи газове, които с голяма скорост течат около него. 

Кога се случва това? Когато сместта е твърде бедна - бедните смеси горят значително по-бавно от нормалното, но температурата им е приблизително същата.
Тук вече има нещо, което е свързано с газовите двигатели - те допускат по-голямо обедняване на смесите, без отрицателни последствия за мощността на двигателя. При бензиновите двигатели, настройката на бедна смес просто води до много лоша работа на двигателя, което никой не го търпи дълго. Настройката на бедна смес при газовите двигатели, обаче почти не се отразява на мощностните показатели на двигателя, а икономичността се повишава значително, затова е нормално газовите двигатели да работят с бедни смеси. Това подобрява значително и чистотата на изгорелите газове. 

Как при това да предотвратим изгарянето на клапаните? Много просто - щом сместта гори бавно, то тя трябва да бъде запалена по-рано, за да има време да изгори до момента на отваряне на клапана. 
Затова и момента на запалването на автомобилите работещи с газ трябва да бъде преместен назад приблизително със 6 градуса. Неспазването на това условие действително ще доведе до бързо прегаряне на клапаните, особенно ако сместта е обеднена много за постигане на икономия на гориво. 
Разбира се пипането на момента на запалване ще влоши работата на бензин. 
Има и устройства, които автоматично коригират ъгъла на запалване, при преминаване от газ на бензин. 

Та така, прогарянето на клапаните действително се среща по-често при газовите двигатели, но без изключение се дължи на неправилна настройка на запалването. 

 

http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=agu&Number=1943998752&page=&view=&sb=&part=all&vc=1

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква марка е газовата ? Питам, защото вдруги ден ще ходя до моя газаджия / правихме си експерименти и не ме кефи ефекта и ще ходя да я връща на базови настройки / и мога да го питам дали може да настройва съответната марка. Ама е в Перник. 
Проблема ти е само и единствено в смесите. Или съответно нещо по концепцията. Автокалибрацията си е ок / тука Маркони ще ме изяде /, само има една особенност, поне при Фобос-а. И тя е, че над 4500об/мин трябва да се свали времето на инжекторите с 5%, иначе колата забива. Ходи да ти направи настройките като хората. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Благодаря на всички за отговорите. Ако пак светне лампата за двигателя ще гледам да предприема нещо, тоест да я закарам на друг майстор - настоящия не иска да променя настройки, а ми предложи посочените варианти и това е...

Barsi, моят Г.И. е сбор от много марки, сигурен съм, че компютъра е Симгаз, бутилката е турска, а за другите компоненти, изпарител, рейка не съм сигурен, но имам спомен, че имаше и италиански компоненти.

Преди 4 години си взех Тойота Корола Версо е121 и един механик, на който имам доверие ме насочи към този газаджия с думите - "Не е важно каква е марката ами всичко да е монтирано и настроено добре". Платих 1300 лв за ГИ и монтажа, като за тези пари можеше да взема и нещо доста по-"марково". В крайна сметка бях доволен и за 3 години и половина и 54000 км не съм имам проблеми, а Версото загина в катастрофа.

Затова и сега се насочих пак към същия човек, но определено нещата не започнаха добре с тези проблеми и бих отишъл при друг майстор, но не знам на кой ще му се занимава с инсталация тип "манджа с грозде" и ще вземе присърце моите проблеми. Впечатленията ми от отговорите по темите във форума и отзивите на други колеги ме насочват определено към Маркони и Иво Ленков. По удобно ще ми е в София, където живея и ако Иво Ленков измени на Романо, а моят ГИ "мелез" пак се издъни ще

се обърна към него.

Поздрави,

Любо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само под секрет- над 50к повечето бюджетни марки искат ремонтен комплект на рейките. Рейл им е толкова живота, надали е някаква друга и при това положение дънят ситуацията. Тогава вече настройката не помага. Познават се, че цъкат доста силно. 

Пиши като си решш проблема. Аз ще питам и моя човек, че неговото работно време е от 20ч натам или събота и неделя. 

 

п.п. А двете коли как са като мощност ? Принципно до и над 150к.с. са различни компоненти, както и над 120 по спомен. Имаше някакъв изпарител бюджетен до 100кс.

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Версото беше 110, а Стрийма е 125 к.с. Честно казано не разбирам от газови инжекциони, а малкото което знам е от прочетеното във форума...

Все пак завчера, когато се бях вторачил в двигателя и търсих причината за "жуженето" ми направи впечатление, че рейката шуми доста, но не знам дали е отскоро или по принцип така си работи!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво няма да измени на Романото,по простата причина ,че Симгаз няма настройване,подобно на Тамоната и на други имаитации на имитации,които нямат карта за настройка.Това ,че работят на Рено/Дачия и италиански коли,не значи ,че ще се разбират с Хонда ,още повече със Стрийм.Убеден съм ,че и на Королота ти е работила близко до от пребогато до преобеднено.

Отделно цената на това изчадие беше 300-350 лв без монтажа.

Та в момента имаш бутилка и тръба до двигателния отсек...

Нека и Иво да се изкаже ,ама няма да е по-различно от моето мнение.

Иначе бих ти пратил готови карти с префектни настройки за Стрийм..ама няма на какво да ги сипеш :)

 

Та правилния въпрос към газаджията ти е: Като ми го натика това дърво,що сега не можеш да го настроиш?Баси и жена ми знае ,че триенето на грешки не решава проблема...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони,

Благодаря ти за отговорите в тази и в другата ми тема. Честно казано с настоящия газаджия повече няма да се занимавам, защото няма смисъл да се опитвам да му обяснявам каквото и да е...

В момента просто нямам финансова възможност иначе бих сменил цялата система с нещо качествено, монтирано и настроено с мерак. Изглежда за 1200-1300лв това може да се случи и ако сега не бях дал 435лв за повторния монтаж на "изчадието" без възможност за настройки...

Това един господ го знае, но колко време бих могъл да карам така без фатални последствия? Предполагам за 5000-10000 км няма да се случи нищо фатално?

Поздрав,

Любо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗА фатално изобщо не мога да преценя.Все пак имаш витек ,а там нещата са доста капризни.Съвета ми е да си прочетеш личните съобщения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Маркони, много крайно се изказа за TAMONA ми се струва. На старото CR-V минах над 70000км с Тамона без никакви проблеми. Първите настройки и донастройки бяха по-графика. Доколкото знам и съм преглеждал клипове в нета е доста отворена система, дори някой газаджии я предпочитат за настройване пред BRC. Относно инжекторите на RAIL също 70000км никакви проблеми, нито бяха станали по шумни, а бяха най-простите и бавни. Газаджията ми беше споменал че има бургаски таксита с такива на над 100000км без проблеми.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много внимателно си подбирам думите :).Казах ,че Симгаз е копие на Тамона.Софтуера няма нищо общо и е мъка голяма.Отделно твоето ЦРВ и Стрийма нямат нищо общо,нито като двигател,нито като управление на горивото.

Това че ти не си забелязал проблеми нищо не значи.Тамона нямат свой комплект и инсталатора решава как да окомплектова...естествено софтуера го разрешава.Така че е редно да споменш окомплектовка.Раил имат/имаха 3-4 вида рейки,уцелил си читава.Иначе живота им беше 30-40к.Естествено това зависи от подръжката и качеството на газта.Но тук се отклоняваме много от темата и спора е излишен.

Твърдението ми остава в сила-няма уредба,която се настройва посредством права/крива ,с която да може да се настрои един двигател с широколентова сонда перфектно,особенно с втек.Включително и тези,които разполагат с плъгин за снемане на точки от работата на бензин и автокалибрация.

 

И една корекция да направя ,че да съм обективен:

Симгас кит 4 цил. = 430лв с ДДС

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво няма да измени на Романото,по простата причина ,че Симгаз няма настройване,подобно на Тамоната и на други имаитации на имитации,които нямат карта за настройка.Това ,че работят на Рено/Дачия и италиански коли,не значи ,че ще се разбират с Хонда ,още повече със Стрийм.

Ха-ха може да не съм разбрал, но горното звучи доста недвусмислено. Както и да е мисълта ми беше, че заклеймяването на определени нискобюджетни марки а малко крайно. В същото време изпарителят ми беше всепризнатият и сериозно ползван и брандиран от Фобос- Stefaneli,който вкара газ в антифриза на 60000км. Та Марконски като заговори за настройки в особения режим на Ви-тек да разбирам ли че с включването му системата директно минава в open loop и дори ОБД инжекционите не могат да насмогнат да оправят смесите и по добре да се пръцка чист бензинец?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста таксита съм направил със Симгаз,Дачиите се радваха на това уважение.Един ламбда-емулатор и чека никога не е светвал.За всеки влак си има пътник...

Когато е важен само разхода и бюджета Симгаз си вършеше работа...

Има доста нискобюджетни ГИ,който са копирали АЕБската карта и там няма никакви грижи с финната настройка.

Режим втек ми е All rights reserved...Като минавам за морето мога да ти направя една настройка...безплатно.. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Markony, предполагам ходиш на море в Гърция? Не ми става съвсем ясно как може да ми направиш настройка? В един от постовете споменаваш, че имам само бутилка и тръба до двигателя, тоест Симгаз не подлежи на настройка?

Или пък предложението ти е към HondaExplorer?

Във всички случаи съм благодарен за отзивчивостта ти и в бъдеще сериозно се замислям дали да не диагностицирам/поддържам автомобила си при теб, въпреки дистанцията от 300км :)

Като цяло никога не съм търсил нискобюджетни решения за нищо - евтиното винаги излиза скъпо. За АГУ-то съм платил 1300 лв, което не е малко, просто съм платил много за това, което съм получил, защото съм се предоверил.

Редактирано от libengazi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любо,ставаше въпрос за настройката във втек режим.Това е нещо ,което никой не прави/с изключение на 2-3 човека/.Първо като процедура е неприятно,защото настройката се прави в движение на 3,4 и някой път 5 скорост...на 5000 -6000 оборота и е опасно като цяло.Изисква хубав път и шофьорски умения.

За теб лично...познавам възможностите на Симгаз,извадих ти цена от дилърската прайс листа от вчера,все още не са ме изтрили..:)

Мога да помогна в определени граници,доколкото ми позволява софтуера.Едва ли е най-разумното да биеш 600 км път.Много по-лесно ще стане с клубна помощ.Примерно вечер след работа да помолиш Dindin,да закачите хонделата и да видите адаптациите.След това ми се обаждате и аз ви казвам какво да направите,като един кабел за Симгаз ще ти излезе 20-на лв....и там каквото пие колегата Dindin :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Режим втек ми е All rights reserved...Като минавам за морето мога да ти направя една настройка...безплатно.. :)

 

Благодарско за предложението, но още нямам газ. Стискам зъби в града, а извън града колата се представя блестящо на бензин с разход под 6/100 при скорост около 80 км. / ч. Освен ако предложението ти не е да ми мапнеш бензиновото ЕКУ във Ви-тек. :D Та сериозно, не искам да изчепкам информация какво правиш във витек режим, а какво не прави един газов комп по ОБД 2 което трябва да прави. Явно че ако се остави само по комуникация без допълнителна настройка при натоварване, когато бензиновия комп си гледа заводските обогатени таблици, ще остави колата гладна, но дали ще рипне чек енджина за бедна смес? Интересно ми е как реагира например Романото в този случай, само четейки данните по ОБД. 

Редактирано от HondaExplorer
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По стечение на обстоятелствата, когато правихме чип-а на колата, вече имаше газ и първият рън го направихме на газ :) Според диното, разликата между газ и бензин през целият диапазон ми беше от 1 до 2 коня :) Малко обедняваше във високите (след 7500) и момчето каза, че е пуснал още бензин във високите. Сега обеднява пак малко, но е след 8000... което така или иначе не е хубаво да се кара в тези високи обороти постоянно на газ... та мисля, че за момента става... Иначе има ли опция да се кара само на газ през целият диапазон, тъй като при мен сме го направили да вкарва 20% (ако не се лъжа) бензин след определени обороти (при мен става въпрос за Б серия двигател).

Редактирано от Gugoj

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Преди два дни ми инсталираха Г.И. на Хонда Стрийм 2001 1.7 литровия двигател.

Колата я купих преди две седмици и съм минал само 500км на бензин, но ми се струва, че двигателя работеше много добре. Преди да я купя я гледа механик, закача я на компютър и не откри никакви грешки и кусури.

 

След инсталацията на Г.И. се появиха следните проблеми(минал съм 200км за два дни):

1. От вчера при подаване на газ най-вече на 3 и 4-та скорост се чува някакъв жужащ звук откъм двигателния отсек по-скоро вдясно. На нулева скорост / на място при подаване на газ го няма. Според мен не е от самия двигател ами все едно нещо вибрира и опирайки се в друго се създава звука. Звука го има и на газ и на бензин, но преди инсталацията го нямаше.

2. От днес не се включва коректно да работи на газ - би трябвало да превключва, когато колата е загряла до определена температура, но на няколко пъти след като я изгася и я запаля(колата е работила и загряла на 90градуса) не иска да превключи... Налага се да я паля и гася няколко пъти и да натискам бутона ръчно газ-бензин-газ, за да я излъжа да мине на газ...

3. За капак преди около половин час ми светна и лампата за двигателя...?

 

Утре ще се обаждам на газаджията и на един друг механик, защото след няколко дни трябва да заминавам на море и колата ми трябва, но ако от написаното някой има идеи какви може да са причините за тези проблеми нека сподели.

Поздрав,

Любо

Днес питах моя човек, перничанина. 

Каза, че ако компа е на Симгаз е най- гадния и ужасен вариант на уредба и, че в момента в който се закачи на комуникация, губи всичко. 

Все пак ако искаш пиши ми едно лично ти дам телефон да си говорите- има варианти. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахах Hondaexplorer,много четеш за Хонда.Нямаме още петолъчки като в детската градина във форума ,но си я заслужи!.Няма обратна връзка във втек освен ако не спреш да ускоряваш а само да поддържаш скорост.Слагам и втек условно,защото VTC работи в друг режим.Пък всички му викат "големия",а той дефакто е малкия...Та по принцип да уцелиш момента  с обратна връзка,която да може да се чете /да се променя бавно/ е много трудно.В нормалния си вариант OBD-то не сработва при ускорение,а дефакто 99% от клиентите влизат там само в изпреварване.Независимо от това имам клиенти ,които карат във 5000-6000 оборота дълго време и сме изследвали доста подробно работата на Романото...разбирай 100 километра за един ден тестове.За съжаление не мога да си позволя диностенд,а там става лесно.Довпръскването с бензин е задължително и % варира между 10 и 30%,а времената на газта падат рязко.След тестовете установихме ,че бензина трябва да започне да се подава преди режима ,а не заедно с него.Там е голяма тънкост,защото това ,че виждам клапана на втек-а отворен ,не значи че маслото е успяло да си свърши работата.Та и маслото има голямо значение в случая.АКо го правя по книга удавям колата точно в преходния режим,а след малко  режима става беден до 20-25%.

Тестовете правих с Попай от Разград,на B16 с 180-200 км /ч

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам око може:

 

Защо   Довпръскването с бензин е задължително?

Газта, като гориво не отговаря на изискванията за този режим 5-6 хил. оборота?

или мотора не може да бъде захранен с достатъчно гориво-газ в този режим?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По скоро Маркони има предвид че преходния режим при който големия лоб започва да пердаши и ламята спаска надава вой се явява тотална изненада за газовата система. Изведнъж диференциалното налягане рязко пада, докато изпарителя го стабилизира, а пък газовите времена скачат да гонят бензиновите. Предполагам има някакъв лаг който се избягва с бензиновото довпръскване и който в последствие се компенсира и системата си заработва само на газ при поддържане на постоянни високи обороти ако искаме в тоя диапазон само чиста газ което си е кофти за двигателя. Разсъждавам си само....

Редактирано от HondaExplorer
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е!Когато ревне въдушния филтър се получава абсолютно неадекватна реакция на редуктора спрямо вакуума.Следва рязко обедняване,последвано от рязко обогатяване.Редуктора реагира след 2сек,При ускорение режима open loop.

 

Чочо,не е задължителноно, но няма друг инструмент за избягване на обедняванетоо........свен всичките компютри и щуротии...от край време бензиновата рампа се управлява от вакуума,аналогично е и при редуктора,но там мембраните са големи,тежки и обемисти и реагират бавно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вагарец в гащите си е изпарителя!!!

 

След 5хил. оборота е 95% в режим open loop , и като не се вижда, какво прави стоковия комп се почва едно ходене по мъките........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав.Но пак има решение.Ламбда сондата продължава да си мери в open loop режим и е достатъчно да буташ винаги на богато.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

VTEC режима що годе го разчепкахме, благодарско на учителя.  :punk:  Ха сега да питам аз като един буден, поостарял студент, понаучил, че по-новите японци и корейци имат 3 адаптации( тримове)- на празен ход, в средни режими и високо натоварване, аджеба модерните газови компютри комуникиращи по ЕОБД четат ли и трите тримове или имат проблемче с ОБД 2 интерфейса в тях, който май е подобен на EЛМ327?

Редактирано от Markony
Уточнение
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш предвид стнадарта ЕОБД.Не съм компетентен по бензиновите таблици след 2006 г.Предполагам че има хора във форума ,които са чели/ровили в таблиците на Сивик8/R18/.Само за него има инфо засега.Това,което аз забелязвам е ,че има различен трим в зависимост на коя скорост си.Чепках въпроса дали на една и съща скорост 120 примерно 5 или 6та разхода се променя и къде е оптимално превключването на скорост.

Успях да намеря средна стойност ,която да кореспондира и с двете стойности и засега CRV-то се справя ,но знам ,че не е оптимално.

Ще смятам темата за приключена,когато фиксирам коефициентите в газовата таблица/с изключени корекции по ЕОБД/ и бензиновите корекции се държат в рамките на +/-5%.

 

Едит:Не е изключен и варианта при забелязан проблем от тоя сорт да се поиска ъпдейт от "Великите" брендове,но засега те са се насочили към директното впръскване и другите ъпдейти са рядкост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, 
Аз искам да попитам, защото се разрових из нета, ОБД комуникацията във всички режими ли работи или само на постоянна газ ? 

Също така, когато няма ОБД защо се получава сериозна разлика в мощността при пуснат климатик, при положение, че работата на газовия комп е да копира времената на бензиновия или това само докато се обучава, после е на таблица ? В смисъл- не съм срещнал кола на газ без ОБД, която да няма осезаема разлика между газ и бензин с климатик. С ОБД почти не се чувства. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

gallery_1082_2304_391996.jpg ОБД стана нарицателно,пък има големи разлики.Връзката на ГИ е по ЕОБД,Свързва се към букса ОБД2 или ОБД1.Протокола е различен при Хондите по години.Така че въпроса ти е подвеждащ.Няма проблем с ГИ и климатик без връзка с бензиновия комп.Прави се малка корекция в режим включен компресор на празен ход с вентилатор.Клетка 4,5 мс./750 об

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...