Jump to content
JHM

Скърцане на педала на съединителя?

Recommended Posts

Колеги от както съм взел колата имам този проблем със скърцането на педала на съединителя. В Бултрако ги помолих да го смажат, но ми казаха, че почти няма ефект от това.На какво се дължи това скърцане и каква интервенция би трябвало да се направи за да спре?Проблема в някоя от помпите ли е? Между другото сега като се постопли времето, като че ли по не се чува...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

До колкото си спомням беше някаква пружина в някакъв цилиндър който е затворен, която се търка в цилиндъра отвътре.

При мен скърцаше на всяко натискане. Пробвах с WD40 - ефекта беше 1 седмица тишина.

После пробвах с няква грес от Практикер - пак една седмица ефект.

Накрая отидох в ЮбиКо за смяна на масла, казаха ми че не се оправя, а трябва да се смени целият механизъм на педала. Цилиндъра не се продавал отделно и целият механизъм бил 300 лева.

Тогава те го смазаха с няква тяхна грес и казаха че след седмица пак ще почне да скърца. Обаче, вече минаха 3 години и не е скръцнало 1 път.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако се разминем с това, направо е добре. Така и така си разглобил, ще чакам резултати от теб. Благодаря за снимковия материал, явно и това си е хронично.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На дизеловия Акорд за година два пъти пръсках WD40 вътре където влиза пръта в цилиндъра и спираше скърцането. Из чуждите форуми казват, че не е добре да е с WD40, по-добре със силиконова грес.
На бензиновия Акорд взе да скърца и вчера го смазах по същия начин, но със силиконова грес за "О" пръстени(която е течна), която поставих в спринцовка и дълго тънко маркуче (2мм). Края му вързах за дълга пръчка, за да мога да го мушна в маншона покрай стеблото, че е далече и неудобно...

Чавдаре, при теб гумен маншон не се вижда там където си писал "грес", така ли си е? При мен има гумен маншон в който вкарвам смазката покрай стеблото и него.

Това пластмасово пръстенче в оста на педала/стеблото ли влиза? Ако то е причината, защо след смазване на стеблото към буталото спира скърцането? Иначе всеки стругар би го направил за минути от полиамиид или тефлон, ако не се намира лесно...

Edited by JapCar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами написал съм, че почна да скърца осезаемо и не спираше за повече от седмица / преди изкарваше година/

Тази втулка очевдно е втора причина за скърцане и би спестила на някой колеги -    "целият механизъм бил 300 лева" :punch: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами написал съм, че почна да скърца осезаемо и не спираше за повече от седмица / преди изкарваше година/

Тази втулка очевдно е втора причина за скърцане и би спестила на някой колеги -    "целият механизъм бил 300 лева" :punch: 

Сори, писал съм Чавдар вместо Чочо...

Като си ида в БГ след 2м, ще си направя такава втулка по твоите размери да я имам когато дойде време да разглобя да видя как е. (там имам малко стругче...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте.

Да попитам и аз нещо.

От това скърцане може ли да стане нещо по сериозно,ако не му обръщаш внимание.Примерно да се счупи въпросната пружинка и да останеш без педал на съединителя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма каква пружинка да се счупи или да останеш без съединител. 

Просто отвора в педала, където влиза втулката, ще стане елипса :yes: , а скърцането нетърпимо и .......... :puke:   :punch:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам дали говорите за същият "проблем", който имам аз или не... Моят педал също "скърца", но и прещтраква като се натиска. Също така ставаше по-твърд от време на време и се оправяше от самосебе си. Оставих я в сервиз и проблема с втвърдяването уж го оправиха, ама това прещтракване което се чува така си остана. Също така този проблем, понякога изчезва и не се чува никакво 

щтракане, друг път се чува по-леко... не знам от какво зависи. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно за същия проблем.

Помисли малко. Като се износи втулката, при постъпателното движение на педала има и въртеливо. Щифта е метален, педала също!!!

 

По моя щифт има видими следи от търкане метал в метал. 

 

Edited by ЧОЧО

Share this post


Link to post
Share on other sites

Втулката е 8,50лв :yes: 

Няма я ня слад  :punch: , е поръчах я.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Явно това си е проблем за всички. При мен също има от време на време леко втвърдяване на педала. От тази малка гад ли е или нещо друго? Чочо, този номер (46911-SD4-930) ли продуктува на бултрако при поръчката?

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен се втвърдяваше педала! След като смазах втулката и я завъртях / да работи на здравата част/ педала олекна.

Точно този номер и ми потвърдиха, че за тази втулка на педала става въпрос.

Поръчах ДВЕ :yes:  и ще видим, кото пристигнат дали ще ме накарат да си купя е ДВЕТЕ!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пичове, "процедурата" по оправяне на проблема дълга ли е много, за колко часа се прави всичко това (разглабяне - оправяне - сглабяне). Защото от сервиза ми казаха, че не можел да се оправи (само го оправиха да не се втърдява, ама пак си щтрака), това дали означава, че не знаят как, мързи ги щото е пипкаво или.... и аз не знам. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

За да стигнеш до тази втулка ти трябва права отверка или ..... за да свалиш шплента и щифта и минута и много :yes:

Edited by ЧОЧО

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен след като я извадих тази втулка,се оказа напълно здрава.При натискане на педала, разкачен от тази ос скърцането продължава. Имало още две втулки по-нагоре.Така че отиваме към по-трудната част, предвид неудобното място за работа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, краищата на пружината на педала лягат във втулки 19 и 20 и е малко вероятно те да са износени. /  http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=3545&nplgrp=4&cmodnamepc=ACCORD&xcardr=4&dmodyr=2008&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=2.0%20SPORT%20SE&nplblk=B__2300

Това което не се вижда и не се предлага за смяна са "втулките" на основната ос на педала!!!

Пръскай със силиконова и всякаква друга грес там където оста влиза в педала отвътре на стойката двустранно и движи педала.

 

Пиши какво е станало.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За смазване поне, какво се разглабя около педала горе? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги по целия модул на педала се държи на два болта. Мисля,че след като е ракачен от помпата по добрия вариант е да се свали и да се види от къде идва този звук, и въобще подлежи ли само на смазване или трябва да се сменя някоя втулка.Инъче и аз ходих на в Бултрако и там ми казаха цена за сваляне на педала от тези болтове:28лв.И някъде към 60лв.за неговото разглобяване и отремонтиране. Това е само за труд. Цената на въпросните други две втулки е 11.50лв. на брой. Не ми стана много ясно дали са тези на пружината, или на другите оси, които май изглеждат неразглобяеми....?Искам да питам дали ако сваля целия модул на педала, дали няма да се разцентрова нещо.Гледам ,че има белязки по болтовете.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги по целия модул на педала се държи на два болта. Мисля,че след като е ракачен от помпата по добрия вариант е да се свали и да се види от къде идва този звук,

--------------------

Искам да питам дали ако сваля целия модул на педала, дали няма да се разцентрова нещо.Гледам ,че има белязки по болтовете.

Как разбра, че е само на два болта, от чертежа или го видя?

То ако е така, е много лесно да се оправи всичко при свален модул, но не съм чувал някой да го прави...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стойката се държи на болт 29 и гайка 34.

При свалянето , ако се наложи развиване на 8 го върни в същата позиция. Важно е при навиването на 8 , плунжера 24 / виж / да НЕ е натиснат / да има лек луфт /!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стойката се държи на болт 29 и гайка 34.

Тогава  би трябвало да стане лесно с гедоре/тресчотка  с удължител и евентуално с карданна връзка...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Как разбра, че е само на два болта, от чертежа или го видя?"

 

Ами светнах с една лампа почти легнал и всичко става ясно. Не е от най-сложните материи! Само, че го има страха да не огелпиш нещо от липсата на опит.Може би варианта Бултрако за мен ще се окаже по-добър.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен освен скърцането и педала е твърдичък...отначално си мислех че съединителя е тръгнал...та това с твърдостта ще се оправи заедно със скърцането ако се отремонтират тези втулки?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Стойката се държи на болт 29 и гайка 34.

 

Точно така болт и гайка

Edited by JHM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нова втулка с вазелинче :yes:   кеф голям - тишина!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз нямах този късмет да е от тази втулка. Ще се премине към сваляне на целия модул,не ми се рискува да поръчвам другите три втулки на пружината, без да съм се убедил, че е от тях. По точно мисля, че скърцането идва от фабрично капсулованана неразглабяща се ос на педала. Между другото гайките, които държат педала са две плюс болта.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодарско на колегата Чочо за помоща. При мен след смяната на същата тази втулка и добро смазване с възелин, нещата са доста по-добре. Няма никакво скърцане и педала стана по-лек и по-мазен. Интересно как една такава малка пластмасова шайбичка може да оказва такова влияние.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От какво са маправени тези втулки да си направя и аз една?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги, искам да попитам къде точно смазвате педала... аз пробвах със спрей за смазване, пръсках където видя, но ефект няма...

Share this post


Link to post
Share on other sites

След смазване с какво ли не и мало трайния ефект, и четене по чужбински форуми, смазката която трябва да се ползва е силиконова грес за О-пръстени както е писал и колега "JapCar" в началото на темата. Тестовете и борбата продължават. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

10лв е в Бултрако11f299b8fcca6addf4c7971706e1c047.jpgb5e0a2cb92feaef03088bbad152ac768.jpg806f36fe5c63e15af468fe58f791c072.jpg3e15b582171683d6e3cf899bcba21b82.jpg8e3fb8217c483acaeb8122176c19329f.jpg

Изпратено от моят SM-G390F с помощта на Tapatalk

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моя припукваше в началото, сега много рядко и леко се чува, но ми направиха  втулки на работа от тефлон и като остане време ще я сменя да видя как ще е. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е обща болест с тоя съединител.Моята като я взех скърцаше постоянно при всяко натискане.Много ме дразнеше и пробвах да го смажа няколко пъти без резултат.След това се пробвах просто да не го оставам да скърца и да пускам бързо съединителя 1-2 дена.Не знам какво стана и как се намести , но от тогава не съм чул скърцане вече 5 месеца.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен го има този проблем само, че по-скоро е потракване при натискане, а не скърцане и педала е доста твърд. Слагах литиева грес в дупката, където влиза оста от купето към помпата; оправя се за няколко дена и пак се връща. Втулката (номер 18) е здрава, но и нея я смазах с нулев ефект. Сега с моя майстор мисля да предприема следната процедура от един чужд форум и дано да се оправи, че е бая дразнещо.

Fix squeaky clutch - Honda-Tech - Honda Forum Discussion.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taкаа. Да споделя едно възможно лечение на проблема, което при мен сработи и вече 3 седмици не се е чуло скърцане (всичко изпробвано досега даваше резултат за не повече от 3 дена). Проблемът при мен очевидно е в износването на ябълката на буталото (или прилежащата й контактна повърхност) на горната помпа на съединителя (вж. снимките на ЧОЧО) . Решението е да се завърти оста на 180 градуса и щифта да се закрепи от срещуположната страна (от ляво на вилката и педала). По този начин ябълката вече контактува със здравата си страна. Майсторът ми каза, че гресирането се правило при наполовина натиснат педал. Ясно е ,че е временно решение, но пък е безплатно.

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте колеги. Да се включа и аз с коментар по моя случай. Днес на работа си направих същата втулка от ПОМ пластмаса по размери дадени от колегата ЧОЧО по-горе (за което му благодаря). Захванах се преди час със смяната и като цяло резултата ме задоволява тъй като значително намаля скърцането. Като цяло повечето време се суетях, обмислях и се намествах отколкото траеше самото действие. Иначе старата втулка ми се вижда сравнително запазена в сравнение на колегата ЧОЧО, но пък имаше лека пукнатина и отвътре като зажулена седеше. Прилагам и снимки :) Забравих и да добавя, тъй като имах единствено графитена грес и то доста ползвах такава за смазване :)

 

D5D0E526-192B-4AD7-986D-9CB01FF6A610.jpeg

19AAD06E-4234-4928-8EEB-CA49A5232EBD.jpeg

Edited by Grudinio
допълнение

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен,тази втулка не е била за смяна!Проблема основно идва, от оста на буталото,на горната помпа.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз това помислих когато я свалих и огледах. Но така или иначе имах вече нова, защо да не я сменя си казах. А за оста на буталото незнам дали може да се сменя. Не я огледах обстойно. Според ме, за да е гадно ще трябва да се вземе нова помпа, която ще е на "супер" цена

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...