Jump to content
Sign in to follow this  
dvd77

Ремонт на хидравлична помпа на акорд 2006 г., 2,0 бензин

Recommended Posts

Иии преместена :) Благодаря на Тони.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега ще пишем на точното място. Колега Jap car, доста са уплътенията и "О"-пръстените по помпата. Ето снимка от платената фактура в Бултрако :

post-32686-0-33099900-1472059277_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами защото е в раздела за Акорд 6.

Не съм обърнал внимание, сега гледам е в раздела за 7...Автора на темата също е със 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега ще пишем на точното място. Колега Jap car, доста са уплътенията и "О"-пръстените по помпата. Ето снимка от платената фактура в Бултрако :

Дебелички цени...лагер 45лв, труд 1.3ч...?

Лагера взех от eBay под £2, смяната направих за 45мин, макар, че е за първи път. След грешното сглобяване вторият път сваляне, разглобяване, сглобяване беше по-бързо. Смяната на уплътненията не отнема никакво време, стига да ги имаш.

И така, не се ли продава в пликче целия комплект уплътнения някъде, не от Бултрако?

Нещо като това:

http://www.aliexpress.com/item/auto-parts-Gasket-Kit-91349-PNC-J01-O-ring-for-honda-2006-2007-2008-2009-2010/32606115967.html

Edited by JapCar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някъде писах, че правих проби с допълнително казанче дали проблема/шумът е от задръстен филтър...Смених и течността с оригинална, нямаше подобрения.

Днес смених и лагера, става лесно, но при сглобяването нещо не съм направил както трябва, сега помпата не работи. Няма и шум, но не е сигурно, защото тя не е натоварена, не върти маслото. Разглобявах още един път, напълних я преди сглобяване с масло и нищо грешно не видях. Нещо генерално съм объркал/обърнал вътре.

Без хидравлика волана се върти трудно, но е управляема, така ще ходя на работа докато намеря решение... Ако се скапе- употребявана от eBay ще реши въпроса.

Някой знае ли някаква тънкост при сглобяването?

Не съм на "ти" по хидравликите, но мисля, че не е добра идея да караш колата без помпата да върти масло. Няма ли да задерат тези лопатки в нея?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Не съм на "ти" по хидравликите, но мисля, че не е добра идея да караш колата без помпата да върти масло. Няма ли да задерат тези лопатки в нея?

 

Естествено, че не е добре, за това преди да я сглобя сипах масло вътре, та не върти на сухо. След пробег от около 15км нямаше проблем, нямаше и шум, защото не е натоварена...

Както и да е аз я бях прежалил, защото опциите май се изчерпиха. Беше ясно, че не е лагер, т.е. механичен шум, защото на пр. ход не се чува, а малко над него. Ако е лагер, то би шумял при всички обороти, но по различен начин, т.,е. шумът е хидравличен, или вътрешни пропуски от уплътнения или износване и пропуск м/у износени части...

Share this post


Link to post
Share on other sites

За без пари няма да се случат нещата.

Не твърдя такова нещо, коментирам неадекватните цени/надценки, посредници по веригата (не само в БГ)

Малък обикновен съчмен лагер 45лв... и да е позлатен няма да е толкова...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Той е толкова, защото ако няма надценка тия представителства ще умрат. Понякога цената не е от знчение, ако в крайна сметка след дълго лутане, мотаене, лъжи, изами - всичко това от "майстори" - проблемът е локализиран и решен, а ти си щастлив от това.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Той е толкова, защото ако няма надценка тия представителства ще умрат. Понякога цената не е от знчение, ако в крайна сметка след дълго лутане, мотаене, лъжи, изами - всичко това от "майстори" - проблемът е локализиран и решен, а ти си щастлив от това.

В моя случай ,точно това исках да избегна!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

В моя случай ,точно това исках да избегна!

 

Какъв беше проблема при теб, че смени лагера и излекува ли се напълно?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега проблема при мен първо е, че си падам малко педант на тема моята хонда и долавям,усещам и се взирам дори и в най-малката нередност по нея. Слава богу, че същите не са големи и не се появяват често.Та за проблема с лагера. Тази зима започна да се чува едно виене от страната на пистовия ремък при подаване на газ, което взе да става все по силно с течение на времето.Отидох до близкия сервиз за диагностициране на проблема.Наистина доста се въртяха,слухтяха и оглеждаха майсторите.Един казва едно друг друго.Запалих колата за няколко секунди без ремък, за да изключим вариант за оптяжна ролка или водна помпа, които в последстие смених здрави в Бултрако,защото смених антифриза и исках да направя обслужване както пише в книгите.В тази част на двигателния отсек има доста движещи елементи един до друг и наистина е нрудно разпознаването. Та от сервиза заключението на майсторите след метода твърда връзка, тоест допрян гаечен ключ от помпата до ухото на майстора е че проблема е в помпата. Отивам в Бултрако, а там казват водна помпа. Е на кой да вярвам. Викам си ще се прави обслужване.Ще сменя антифриза,а с него и водната помпа ремъка и ролката. Смених ги тези всичките,но виенето си остана и отидохме на план"Б"хидравлична помпа и нови 160лв.липсващи в джоба ми. Сега проблем с виене нямам и не съжалявам, защото всичките тези сменени части са си консумативи. Между другото не очаквай колата да отихне тотално, все пак това са движещи се елементи. Това от мен! Поздрави!

Edited by JHM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не съм педант, но всичко нередно не оставям неоправено. От друга страна не искам да правя големи инвестиции, защото не за дълго съм собственик на една и съща кола. Не ходя по сервизи по причините които си описал, за това обичам да чета, уча и оправям сам нещата. Също споделям каквото знам за улеснение на такива като мен.

Всеки може да бъде механик и на Ферари, ако използва принципа- Сменяй всичко заподозряно с ново, докато се оправи (винаги за сметка на клиента)...Твоят случай е пример за това което казах.

Аз веднага разбрах, че шумът е от помпата чрез м-да на твърдата връзка и после сваляне на ремъка. Смених течността, после лагера...е, останаха упътненията. Чел съм, че и след всичко смемено шумът остава, значи си е износена и се сменя помпата. Шумът не е нетърпим, може да се живее с него, даже някои може да не го считат за ненормален, чува се само от 700 до 1400 об, после шумът на двг го заглушава и при движение не се чува...ако беше лагер, ще вие при всички обороти...

Ти си сменил едновременно лагер и уплътнения и не е ясно кое е било, не съм сигурвн и дали за същият като моят шум става въпрос...някъде бях пуснал малко запис на шума и някои казаха, че смуче въздух от О пръстена на всмукателния щуцер- сменях го няколко пъти с различни, не може да е от там

Share this post


Link to post
Share on other sites

A мъркуча сменен ли е? След смяната се получават шумове. А някои казват също, че шум се появява при използването на не оригинално масло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако има разместен "О"-пръстен(говоря за тези от вън на двата маркуча)и взима въздух и от там то помпата не "вие", а направо "крещи"с металически звук и изхвърля хидр. течност. От личен опит го знам. Разместих го при опит евентуално да натегна щуцера на маркуча, който свързва помпата с казанчето, от където мислих, че идва виенето(не добра идея,ако нямаш под ръка резервен "О"-пръстен).Относно лагера при мен беше свършил. Имаше голям аксиарен луфт,а при въртене на ръка шумолеше доста.За помпата след разглабянето и зглобяването и в Бултрако ми казаха,че имала леко износване на тези лопатки. За това казвам, че шума от нея няма да заглъхне на цяло. Между другото си пазя всички отремонтирани "О"-пръстени+лагера.Водната помпа и ролката да здрави и ги държа и тях .Тук искам да питам дали трябва с нещо да ги намажа(гресирам)?

Edited by JHM

Share this post


Link to post
Share on other sites

A мъркуча сменен ли е? След смяната се получават шумове. А някои казват също, че шум се появява при използването на не оригинално масло.

Ако говориш за маркуча високо налягане, не е сменян, но не виждам как от него ще вие помпата. Ако демпфера по средата на маркуча не е в ред, то шум ще има от там...

Казвал съм , че маслото смених с оригинално PSF-S, въпреки, че ми е тъпо, че обсолютно всичко в хондата трябва да е оригинално (на което всички робуват, подкукуросвани от майсторите), Поне да казваха защо във всеки конкретен случай, а не да се приема за закон...Тази свръх чувствителност към неоригинални части дразни.

Не ме съдете, че съм критичен, не е само за тази кола, всяка недомислица (неволна или нарочна та да те вкарат в оторизиран сервиз) ме дразни във всяка марка...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако има разместен "О"-пръстен(говоря за тези от вън на двата маркуча)и взима въздух и от там то помпата не "вие", а направо "крещи"с металически звук и изхвърля хидр. течност.

Този шум го знам, той е нетърпим, казанчето бълбука, защото връща въздуха в него. В случая казанчето е абсолютно спокойно, може да има микро пропуски нейде, които да не са видими, но да правят това леко виене...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, колеги!

 

Да се включа и аз в тази наболяла напоследък за мен тема. Надявам се, че всички компетентни все още я следят. :)

 

При мен ситуацията е следната:

Преди около 10 000 км се получи леко спукване на маркуча, който естествено поради баснословната цена за подмяна с нов /500 лева/, беше рециклиран срещу десетки пъти по-ниска цена, за което е писано и тук във форума. Докато беше спукан имаше едно специфично виене, което е характерно, че при увеличаване на оборотите се увеличава и изтънява докато шумът от двигателя при висока скорост го заглуши.

 

След рециклирането на маркуча шумът изчезна изцяло, като бях загубил съвсем малко количество масло - долято при поставянето на рециклирания маркуч.

 

Сега - от около 2000 км насам се появи отново според мен същият шум, но при проверка се оказва че маркучът е напълно здрав, нямам теч отникъде и дори при проверка на нивото на маслото, то е с 1 мм над максимума, ако се ориентирам правилно.

 

Сегашният шум представлява виене, което се увеличава с увеличаване на оборотите, което при движение по магистрала не го чувам предполагам заради различните други шумове от вятър, по-голям шум от движението и т.н. Също се увеличава шумът при навиване на волана на място, като чувствам нещо като потреперване при въртенето, съпровождащо по-големите нива на шум.

 

Считам, че най-интересното е, че като я запаля студена, шум няма, а се появява като загрее. Последният път понеже караше жена ми, ми каза, че воланът й се сторил по-твърд, и й казах да изгаси и да запали след минута отново. След тази манипулация шумът намаля и така около 500 км. Все пак още го има, но е малко по-слаб отпреди.

 

Другото, което ми направи впечатление, когато се появи, беше, че след каране от Пловдив до Бургас при липса на шум, при спиране в задръстването на Ахелой, шумът изведнъж се появи при каране с 5 км/ч. След 20 минути пъплене поизчезна, а после пак се появи и след това започнаха описаните най-горе симптоми.

 

Та, въпросите ми са дали някой е имал подобен случай и според вас до кой проблем от описаните в темата най-много се доближава моят проблем? Аз мисля, че проблемът категорично е в помпата, но приемам съображения и в подкрепа на ремък, генератор, водна помпа и други. Ако ,както си мисля е хидравличната помпа, според вас коя е по-вероятната причина - лагер, уплътнения, въздух и други?

 

Да разбирам ли, че ако изсипя тези 160 или 180 лева по данни на колегите в Бултрако, е вероятно проблемът да изчезне, ако разбира се не е най-обикновено износване на помпата? Имам предвид пълна подмяна на лагер и уплътнение.

 

И тук идва въпросът дали е възможно помпата да е износена само за 130 000 км, тъй като колата е наистина и доказано на токова? И ако е износена какви са цените на нова и съответно втора употреба помпа?

 

П.П. Важно е да отбележа, че хич ме няма в саморемонтирането, така че ще се разчита на сервиз. :)

 

Благодаря Ви предварително и се извинявам за дългия пост.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко допълнителна информация:

 

Преди известно време като я вадих от гаража веднага след запалването, воланът беше супер твърд - толкова, че едвам я извадих поради налагащите се маневри. След като я загасих и запалих, всичко си беше без проблеми. Тогава ми споменаха, че имало някакво клапанче, което регулирало твърдината на волана в зависимост от скоростта - по-висока скорост - по-твърд волан и обратно. Именно това клапанче можело да било клеясало и то да не се отваряло и затваряло, както трябва. От неговото отваряне и затваряне зависело налягането и оттам твърдината на волана.

 

Чували ли сте за такъв клапан, може ли да се смени отделно от всички други части на помпата и какво ви е мнението по-принцип?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко допълнителна информация:

 

Преди известно време като я вадих от гаража веднага след запалването, воланът беше супер твърд - толкова, че едвам я извадих поради налагащите се маневри. След като я загасих и запалих, всичко си беше без проблеми. Тогава ми споменаха, че имало някакво клапанче, което регулирало твърдината на волана в зависимост от скоростта - по-висока скорост - по-твърд волан и обратно. Именно това клапанче можело да било клеясало и то да не се отваряло и затваряло, както трябва. От неговото отваряне и затваряне зависело налягането и оттам твърдината на волана.

 

Чували ли сте за такъв клапан, може ли да се смени отделно от всички други части на помпата и какво ви е мнението по-принцип?

За да е твърд волана значи хидравликата въобще не е работела, странно, че след рестартиране на двг. се е оправило.

Иначе, логично е при промяна на скоростта твърдостта на волана да се променя, но за целта трябва да има електрически управляем клапан който да се командва от ЕКУ в зависимост от скоростта. На помпата определено няма такъв клапан, може да е нейде по магистралите или рейката.

В помпата има някакъв клапан с пружинка (там където колегата предупреди, че се пука корпуса при развиване на капачката), който мисля е за регулиране на налягането на помпата, но няма как да е свързано със скоростта. Ако той прави понякога въртел, може да няма налягане в системата, въпреки, че помпата върти...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, колега!

 

Това ми е от полза да се ориентирам. Започвам да клоня все повече към този вариант. Ще се предприемат мерки и като се види какво излезе, ще пиша.

 

До тогава, ако някой има свое мнение по въпроса, нека го сподели. Потвърждавам за загряването. Тези дни като позахладня, загрява малко по-бавничко, респ. виенето започва по-късно след запалването.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен хидравликата има подобие на  радиатор / извита тръба ниско долу - вижда се през долния отвор на бронята под ДК номера към десния допълнителен фар /

 

такъв клапан, може да е нейде по магистралите или рейката.

 

Няма "клапан" за втвърдяване и олекване на волана.

При Легенда има и хидр. масло минава през  "редуктор ???"  задвижван от скоростната кутия. /п.п Голям кеф е все едно нямаш волан при паркиране/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, колеги!

 

Проблемът се разреши по най-лекия начин. Просто се смени маслото с оригиналното PSF и работата заспа. Явно, когато е бил спукан маркучът са долели някакво си масло. Като се отвори резервоара, се видя, че цялото масло е на балони, а въздух не взима от никъде. Сменено бе изцяло и сега всичко е наред.

 

Много капризни тези японки!!!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре де,при мен се чува виене на място както и от тръгване,но това е само зимата или когато сутрин е студено.Така е и след като загрее мотора,дори и на място да съм няма проблеми при топъл мотор.Според мен ако взима въздух ще вие без значение дали е студен или топъл.По-скоро мисля че може да е лагер...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лагера колега при мен беше същото, търсиш ако нямаш къде Радко Хидравликата, без да му правя реклама в Пловдив е най добрия. Моя ремонт беше заедно с работата и лагера 30 лв, старият беше в покъртително състояние.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера ми протече казанчето за хидравличната течност, оказа се, че е взело въздух от О-пръстените, смених ги, вече е добре. 
Долях оригинално масло Honda PSF-S, вече се движи добре волана, няма шум, само остана шум от ремъка от изцапването с масло.
Говорих си с майстора, според него всички гумички са прекалено твърди и чупливи, както на моята, така и на други Хонди, според него е от оригиналното масло. Идва логичния въпрос- след като трябва да се кара само с оригинално масло, за да няма проблеми, а такива проблеми се вижда, че не са малко (протекли помпи, рейки и маркучи) си мисля, че е прав, че маслото не е от най-добрите. 
По неговите думи - тази помпа се слага и на Rover и на някои модели Volvo, при които няма проблеми с втвърдяване на гумените части.
Някой слагал ли е хидравлична течност, която не е оригинална?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, до кога мога да продължа така и може ли да се отремонтира? 

49650779_10215088315295329_6000364892161310720_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извинявам се за поста, намерих темата. 

Весела Нова Година :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Отваряй и ремонтирай, свалянето е елементарно, ремонта също ако попаднеш на кадърен майстор :thumbs1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера говорих по телефона с Бултрако. Обявиха ми цена 120 лв за ремонтния кит за хидравлична помпа и 130 лв за труд. Общо 250 лв. Вижда ми се доста това. Някой дали може да ме насочи към други алтернативи - добър майстор по хидравиките в София, който да не иска да му нося помпата, а сам да си я свали и качи. Също ако знаете алтернативи на О-пръстените и лагера или пък линк към сайтове в Англия или Германия откъдето да си ги купя на нормални цени.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Вчера говорих по телефона с Бултрако. Обявиха ми цена 120 лв за ремонтния кит за хидравлична помпа и 130 лв за труд. Общо 250 лв

 Кажи сега как да не влезеш с един калашник и да стреляш че да не спреш.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Давам ти само варианти с линкове,без да знам дали са читави:

£75.57 | Power Steering Pump for Honda Accord VII CL7 2.0 CL9 2.4 CL8 2.0 2.2 i K20A656110PND003 56110RAAA01 56110RAAA02 56110PNDJ01
https://s.click.aliexpress.com/e/ABmngiG

£14.73  6%OFF | Power Steering Pump Repair Kit 91349-RAA-A01 for Honda Accord 2003-2007 (not available for Euro model) Crv 2002-2004
https://s.click.aliexpress.com/e/bdgsY2va

Моята я правих в Бултрако,но сега бих търсил по евтини варианти.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 25.08.2016 г. at 0:05, JapCar написа:

 

Лагера взех от eBay под £2, смяната направих за 45мин, макар, че е за първи път. 

Колега, би ли ме насочил къде от  ebay и какъв точно лагер да купя. А, ако знаеш нещо и по въпроса с О-пръстените ще съм ти много благодарен. Алиекспрес не ме устройва, понеже бавно идват от там нещата, а понякога изобщо не са ми пристигали.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е ти искаш както си пред компа, някой да ти даде размери на всички О-пръстени, които са доста плюс лагера, да ги поръчаш и майстора да ти дойде на крак, да свали и качи помпата и да ти струва примерно 100 лева. Пък и с калашник да ги контролирате. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, kokobrise написа:

Колега, би ли ме насочил къде от  ebay и какъв точно лагер да купя. А, ако знаеш нещо и по въпроса с О-пръстените ще съм ти много благодарен. Алиекспрес не ме устройва, понеже бавно идват от там нещата, а понякога изобщо не са ми пристигали.

Ами забравил съм, беше преди 2 години. О пръстени купих от БГ, от специализиран магазин за такива неща, бях си взел размерите при разглобяването.

Някой вчера беше дал всички парт номера на всичко вътре, не знам в коя тема, потърси...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 20 часа, JapCar написа:

Някой вчера беше дал всички парт номера на всичко вътре, не знам в коя тема, потърси...

Да, в пост 16 на линка който е дал Митко...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Отворих и смених всички уплътнения по хидравличната помпа. Понеже докато течеше  съм доливал доста неоргинална АТФ течност. Сега искам да я сменя с оригинална на Хонда и се чудя как да стане без да откачам всички маркучи по системата. Предполагам, че няма да е достатъчно ако само изпразня казанчето и го напълня с нова течност?Има ли някакъв лесен вариант? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещо такова следва да направиш.:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Откачаш двата маркуча на казанчето. 

Показания начин ще отиде много течност на вятъра. Вместо маркуч срежи едно шише и го сложи на маркуча идващ от помпата.При цялостна смяна може да протече рейката ако тя не е рециклирана.Задължително свали и измити казанчето с обезмаслител вътре има цедка финна и много затлачено.  

Мога да обясня процеса по подмяна стъпка по стъпка.

Ето тук също е писано

 

Edited by CARPERA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...