nikarpachev 11 #1 Публикувано 31 Май, 2016 Привет! Разгорещи се и се почна с климатизациятааааа..... Духа уж, но не съм правил профилактика и не съм наясно ... Чудя се за проверка и доливане, но май мернах някъде из форума, че проблеми ставали или се бъркам нещо, че не мога да го открия сега ... Поглеждам в "окото" на системата, намиращо се зад фара и вътре е прозрачно - все едно е празно... Трябва ли да се вижда нещо !?!?!?!? В сервизната книжка много големи сервизни интервали ми се виждат - демек сигурна ще да е системата ..... По сервизите, които виждам все с едни машинки пълни с база данни - закачат - тя си мери, сменя масла, долива фреон и добавя оцветител... Да им се вярва ли или - Бултрако ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1057 #2 Отговорено 31 Май, 2016 Да не си мислиш,че в Бултрако ги прави Хари Потър с вълшебната пръчица?Там ползват същата апаратура за проверка,както във всеки сервиз за климатици.Ако нямаш проблем с охлаждането не се занимавай с глупости. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CBET 0 #3 Отговорено 31 Май, 2016 (Редактирано) Къде е това око, че ми стана интересно да видя на мойта. Миналата година я закачах теглиха, надуваха и допълниха Редактирано 31 Май, 2016 от CBET Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 50 #4 Отговорено 31 Май, 2016 Ако работи не го пипай. Ако има нужда от допълване, първо трябва да се намери от къде изтича, всичко друго е наливане на пари. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #5 Отговорено 31 Май, 2016 Окото е да се види колко въздух има в системата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izverg 458 #6 Отговорено 1 Юни, 2016 Как въздух? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikarpachev 11 #7 Отговорено 1 Юни, 2016 Да не си мислиш,че в Бултрако ги прави Хари Потър с вълшебната пръчица? Няма за цел да обидя някойЧесно казано на Бултрако по не им вярвам даже .... Окото се намира зад левия фар! Духа, но ми се вижда, че е малко слабичко..., а съм 100% сигурен, че предния собственик никога не е правил профилактика... Та, имат ли проблем с допълването,смяната на маслото + оцветител или !?!?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #8 Отговорено 1 Юни, 2016 Как въздух? Е балончетата какво са ? Така реално виждаш колко фреон има в системата. Не знам кой ти е казал, че има проблем след допълването. Аз моята я допълник преди 2 години и за сега нямам никакви ядове, на втора степен на задната седалка се завиват по някое време. В началото го буча на 4 и след това го оставям на 1, ако обаче пече слънцето срещу мен, е тогава е гадно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izverg 458 #9 Отговорено 1 Юни, 2016 Моето око е без цвят. Прозрачно е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #10 Отговорено 1 Юни, 2016 На всеки е без цвят, пусни климатика и отиди да гледаш какво става като включи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izverg 458 #11 Отговорено 1 Юни, 2016 (Редактирано) Дааа вижда се зелена течност с мехурчета. Та значи пак няма как да разбера трябва ли да допълня Редактирано 1 Юни, 2016 от Izverg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #12 Отговорено 1 Юни, 2016 Окото е да се види колко въздух има в системата.В системата няма въздух.Има само газ,който преминава от газообразно състояние в течно. Маркони да обясни подробно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1057 #13 Отговорено 1 Юни, 2016 Е,няма как да разбереш сам.Премери си температурата на въздуха от въздуховодите при работещ климатик.Трябва да е при добре работеща система около 4` Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #14 Отговорено 1 Юни, 2016 Подробно като имам време...още съм на работа.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1253 #15 Отговорено 2 Юни, 2016 Що го карате ся човека пак да изнася лекции. Ей тука си пише сичко, четете: http://www.crvclub.ru/manuals/CR-V-2_manual_eng/manual_uk_shop/group_3v.htm#155067 И тестове има за който има апаратура и му се занимава И пише, че е възможно да има въздух в системата. И симптоми за малко фреон пише. По очето. И те така 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #16 Отговорено 2 Юни, 2016 Е какво му е лошото, да прочетеме хубава лекция,от която да научиме нещо полезно и то от първа ръка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ValMihov 20 #17 Отговорено 25 Юни, 2016 А аз имам питане: Падат ли ви оборотите като пуснете климатика? Че при мен го прави и то само на газ! И не успявам да ги настроя, а така и се радвах как я бях нагласил да мърка. Но сега в жегите с климатик отиват до 300-400 и се налага преди всяко потегляне на светофар леко да я изфорсирам, което е неудобство. п.п. Много коли съм сменил (лични и служебни), но такава фрапираща разлика при вървене със и без клима, никога не бях виждал! Егати спънатия кон стана! Вие имате ли подобно усещане или да търся проблем? Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #18 Отговорено 25 Юни, 2016 (Редактирано) Не трябва да ти падат оборотите,даже се дигат като включи компресора.Имаш проблем с настройката на дросела. По въпроса за очето,...малко не върши работа..аз не съм завършил климатична и хладилна техника,но не съм кьорав.Като няма оцветител вътре и е мътно мръсно окото нищо не се вижда. Харвито си има стандартните проблеми като на всеки стар Сивик...малък радиатор/кондензатор и малък компресор.Това не значи че всичко не е напаснато перфектно.Най-често срещаните ремонти са изгнил радиатор...долу вдясно,спукан маркуч,разбит лагер,износено осово уплътнение.При редовна профилактика издържа 10-на години.Обслужването е смяна на масло и фреон ..или само масло на всеки 5 години,филтър за фреон на всеки 10...това обикновенно съвпада със смяната на осовото уплътнение и О-пръстените по арматурата. Най -честата грешка при обслужването е зареждане на системата с компютър-машина за пълнене и смяна на масла.Грешката се изразява с зареждането на фреона на килограм/тегловно/.Тънкоста е ,че Харвито/Сивика иска +/- 50-до 100 грама фреон в зависимост от състоянието на радиатора.Там баланса е много тънък и някой път 25 грама фреон променят нещата.В практиката по-малко фреон работи по-добре.Желателно е проверката /зареждането с фреон да се прави в горещо време 30-40 градуса.Тогава много точно се настройва ниското налягане на баз на максималното високо. Втора основна грешка е че не пускаме климатика зимата/климатрониците го правят автоматично.Защо е нужно...Осовото уплътнение представлява К-маншет и една мембрана която колкото е по-голямо налягането толкова повече запъва в оста на компресора.Износва се защото отвън влиза абразивен прах,а не от въртенето на оста.Смазва се постоянно от маслото на климатика,когато той работи,Ако не работи остава на сухо и се разсъхва,а при изцяло гумените се изпича.Старите осови уплътнения се правеха от гьон.....Почистването на радиатора от насекоми е жизнено важно! Друг момент е цветът на колата ...там се сещате . ЕДит:Их забравих да кажа за очото.Маслото е фреоноразтворимо.Напрактика в течната фаза течен фреон се движи с балони от масло...изглежда като мехурчета,но не съвсем.Щом има течен фреон значи първо има фреон и второ е течен,което пък е добре..значи има много,няма балончета,няма течност-няма достатъчно фреон,но може да има друг газ и компресора да си включва...Мътните балони не са ок..имаме влага в маслото е то тръгнало..за смяна.Тук оцветителя пречи малко на преценката.Ако балончетата са червени,значи имаме добавка за уплътняване..временно отлагане на пълен ремонт на компресора. Редактирано 25 Юни, 2016 от Markony 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #19 Отговорено 26 Юни, 2016 (Редактирано) Браво бе Бранко, най-накрая се сети. Съгласен съм с горното, но забрави да обясниш за евентуалното наличие на въздух в затворената система? Иначе за мехурчета в очето,е повече от ясно, че не е въздух - поне за мен. п.п. Забравих да питам: - при мен системата си работи нормално, и никога не е правено нищо по нея. Охлажда нормално, в купето е комфортно и се чудя дали да не отида да и сменя фреона и маслото, или да не я закачам? Също да питам - миналата седмица държах един термометър на въздушната струя, но температурата не падна под 10 градуса на него, обаче пръстите ми замръзнаха. Дали измерването със стаен термометър не е точно (въпреки че този който използвах е точен), с какво е правилно да се измери, или имам леко намалял фреон? Редактирано 26 Юни, 2016 от Emicha Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonit242.tt 0 #20 Отговорено 28 Юни, 2016 няма как да е 4 градуса има термо регулатор на 7градуса и ако всичко работи коректно температурата на средната конзола варира от 6.5 до 8 градуса при 1500-1800 оборота това е за климатик не се отнася за климатроник. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #21 Отговорено 28 Юни, 2016 Emich,фреон 134 се изпарява на 3 градуса,останалото зависи от входящия въздух-сила и температура,настройки на климатроника.Ако искаш да е по-студено,намали въздуха или пусни рециркулация.В сервизнот ръководство има процедура за това.Не съм я чел защото за всяка кола е различно,но не ти пречи да прочетеш за подробности. За всички маниаци и мърморковци да кажа ,че от климатик се настива най-сериозно,вкл. се оглушава... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #22 Отговорено 28 Юни, 2016 Значи,тези 10 градуса по термометър, ги отчетох при работа на място,пусната само циркулация на въздух в купето,на средна скорост на струята на вентилатора и около 35+градуса на температурата от вън. Изглежда всичко е на ред? Но въпроса е : да пипам ли системата - нов фреон и масло, или не? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
firefighter 10 #23 Отговорено 29 Юни, 2016 При мен се появи друг проблем!След презареждане с фреон,установих при работа на място и много горещо време,че нещо трака.Погледнах компресора,а той включва и изключва на всяка секунда със тракане.Може и преди да го е правил,но по време на движение,не може да се чуе.Майстора на климатици каза,че по време на движение,колата се охлажда по-добре и няма проблем,но аз не съм сигурен,че няма проблем!Вчера я гледа колата друг майстор-автомонтьор и каза,че до сега не е срещал подобен проблем.Ако някой знае нещо по въпроса,нека помогне,защото мен ме е страх да включвам климатика.Колата е Honda HRV,4x4.105 к.с.,1999 г. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #24 Отговорено 29 Юни, 2016 При моята на място в жегата трака. няколко пъти съм гледал от какво е и мисля, че е от перката на радиатора на климатика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #25 Отговорено 29 Юни, 2016 Какво да и трака на перката? Firefighter.5реда по-нагоре съм отговорил на въпроса ти...ходил си при майстори на хладилници или перални.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #26 Отговорено 29 Юни, 2016 Доколкото знам компресора включва и изключва като се повиши налягането. Една от причините е , ако са ти изпопадали ламелите на климатичния радиатор и той не се охлажда нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ValMihov 20 #27 Отговорено 29 Юни, 2016 А моя климатик работи само два дни след зареждането за 60 лв. При рекламацията ми казаха че трабвало още първия път да сменят 3 бр. О-пръстени и да се зареди отново. За което да платя още 70 лв. Отказах! А вие ако сте от София (особено западната част) и през ум да не ви минава да идете на бул. Европа 80 (Известно като Люлин триъгълника) В последствие разбрах, че на много народ са събрали пари така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonit242.tt 0 #28 Отговорено 29 Юни, 2016 При мен се появи друг проблем!След презареждане с фреон,установих при работа на място и много горещо време,че нещо трака.Погледнах компресора,а той включва и изключва на всяка секунда със тракане.Може и преди да го е правил,но по време на движение,не може да се чуе.Майстора на климатици каза,че по време на движение,колата се охлажда по-добре и няма проблем,но аз не съм сигурен,че няма проблем!Вчера я гледа колата друг майстор-автомонтьор и каза,че до сега не е срещал подобен проблем.Ако някой знае нещо по въпроса,нека помогне,защото мен ме е страх да включвам климатика.Колата е Honda HRV,4x4.105 к.с.,1999 г.. наи вероятно са сложили повече фр ако преди това е работил добре . Значи,тези 10 градуса по термометър, ги отчетох при работа на място,пусната само циркулация на въздух в купето,на средна скорост на струята на вентилатора и около 35+градуса на температурата от вън. Изглежда всичко е на ред? Но въпроса е : да пипам ли системата - нов фреон и масло, или не? на всеки 2години се прави профилактика на климатика Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #29 Отговорено 11 Юли, 2016 Какво да и трака на перката? Firefighter.5реда по-нагоре съм отговорил на въпроса ти...ходил си при майстори на хладилници или перални.... Оказа се, че е от палеца това тракане. Стъпковото моторче е за чистене и не може да дигне оборотите достатъчно бързо, и започва да се тресе двигателя, като се включи климатика. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове