Jump to content
nikarpachev

Техничски въпрос за климатик

Recommended Posts

Привет!

Разгорещи се и се почна с климатизациятааааа.....

Духа уж, но не съм правил профилактика и не съм наясно ...

Чудя се за проверка и доливане, но май мернах някъде из форума, че проблеми ставали или се бъркам нещо, че не мога да го открия сега ...

Поглеждам в "окото" на системата, намиращо се зад фара и вътре е прозрачно - все едно е празно...

Трябва ли да се вижда нещо  !?!?!?!?

В сервизната книжка много големи сервизни интервали ми се виждат - демек сигурна ще да е системата .....

По сервизите, които виждам все с едни машинки пълни с база данни - закачат - тя си мери, сменя масла, долива фреон и добавя оцветител...

Да им се вярва ли или - Бултрако ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не си мислиш,че в Бултрако ги прави Хари Потър с вълшебната пръчица?Там ползват същата апаратура за проверка,както във всеки сервиз за климатици.Ако нямаш проблем с охлаждането не се занимавай с глупости.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Къде е това око, че ми стана интересно да видя на мойта.

Миналата година я закачах теглиха, надуваха и допълниха

Редактирано от CBET

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако работи не го пипай.

Ако има нужда от допълване, първо трябва да се намери от къде изтича, всичко друго е наливане на пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окото е да се види колко въздух има в системата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как въздух?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не си мислиш,че в Бултрако ги прави Хари Потър с вълшебната пръчица?

Няма за цел да обидя някой!!!Чесно казано на Бултрако по не им вярвам даже ....

 

Окото се намира зад левия фар!

 

Духа, но ми се вижда, че е малко слабичко..., а съм 100% сигурен, че предния собственик никога не е правил профилактика...

 

Та, имат ли проблем с допълването,смяната на маслото + оцветител или !?!?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как въздух?

Е балончетата какво са ? Така реално виждаш колко фреон има в системата.

 

Не знам кой ти е казал, че има проблем след допълването. Аз моята я допълник преди 2 години и за сега нямам никакви ядове, на втора степен на задната седалка се завиват по някое време. В началото го буча на 4 и след това го оставям на 1, ако обаче пече слънцето срещу мен, е тогава е гадно :D  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето око е без цвят. Прозрачно е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всеки е без цвят, пусни климатика и отиди да гледаш какво става като включи ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дааа вижда се зелена течност с мехурчета. Та значи пак няма как да разбера трябва ли да допълня  :D

Редактирано от Izverg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окото е да се види колко въздух има в системата.

В системата няма въздух.

Има само газ,който преминава от газообразно състояние в течно.

Маркони да обясни подробно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,няма как да разбереш сам.Премери си температурата на въздуха от въздуховодите при работещ климатик.Трябва да е при добре работеща система около 4`

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подробно като имам време...още съм на работа..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що го карате ся човека пак да изнася лекции.

Ей тука си пише сичко, четете:

http://www.crvclub.ru/manuals/CR-V-2_manual_eng/manual_uk_shop/group_3v.htm#155067

И тестове има за който има апаратура и му се занимава :D

И пише, че е възможно да има въздух в системата.

И симптоми за малко фреон пише. По очето.

И те така :)

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е какво му е лошото, да прочетеме хубава лекция,от която да научиме нещо полезно и то от първа ръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз имам питане: Падат ли ви оборотите като пуснете климатика?

Че при мен го прави и то само на газ!

И не успявам да ги настроя, а така и се радвах как я бях нагласил да мърка.

Но сега в жегите с климатик отиват до 300-400 и се налага преди всяко потегляне на светофар леко да я изфорсирам, което е неудобство.

п.п. Много коли съм сменил (лични и служебни), но такава фрапираща разлика при вървене със и без клима, никога не бях виждал! Егати спънатия кон стана!

Вие имате ли подобно усещане или да търся проблем?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не трябва да ти падат оборотите,даже се дигат като включи компресора.Имаш проблем с настройката на дросела.

По въпроса за очето,...малко не върши работа..аз не съм завършил климатична и хладилна техника,но не съм кьорав.Като няма оцветител вътре и е мътно мръсно окото нищо не се вижда.

Харвито си има стандартните проблеми като на всеки стар Сивик...малък радиатор/кондензатор и малък компресор.Това не значи че всичко не е напаснато перфектно.Най-често срещаните ремонти са изгнил радиатор...долу вдясно,спукан маркуч,разбит лагер,износено осово уплътнение.При редовна профилактика издържа 10-на години.Обслужването е смяна на масло и фреон ..или само масло на всеки 5 години,филтър за фреон на всеки 10...това обикновенно съвпада със смяната на осовото уплътнение и О-пръстените по арматурата.

Най -честата грешка при обслужването е зареждане на системата с компютър-машина за пълнене и смяна на масла.Грешката се изразява с зареждането на фреона на килограм/тегловно/.Тънкоста е ,че Харвито/Сивика иска +/- 50-до 100 грама фреон в зависимост от състоянието на радиатора.Там баланса е много тънък и някой път 25 грама фреон променят нещата.В практиката по-малко фреон работи по-добре.Желателно е проверката /зареждането с фреон да се прави в горещо време 30-40 градуса.Тогава много точно се настройва ниското налягане на баз на максималното високо.

Втора основна грешка е че не пускаме климатика зимата/климатрониците го правят автоматично.Защо е нужно...Осовото уплътнение представлява К-маншет и една мембрана която колкото е по-голямо налягането толкова повече запъва в оста на компресора.Износва се защото отвън влиза абразивен прах,а не от въртенето на оста.Смазва се постоянно от маслото на климатика,когато той работи,Ако не работи остава на сухо и се разсъхва,а при изцяло гумените се изпича.Старите осови уплътнения се правеха от гьон..:)...Почистването на радиатора от насекоми е жизнено важно!

Друг момент е цветът на колата ...там се сещате :).

 

ЕДит:Их забравих да кажа за очото.Маслото е фреоноразтворимо.Напрактика в течната фаза течен фреон се движи с балони от масло...изглежда като мехурчета,но не съвсем.Щом има течен фреон значи първо има фреон и второ е течен,което пък е добре..значи има много,няма балончета,няма течност-няма достатъчно фреон,но може да има друг газ и компресора да си включва...Мътните балони не са ок..имаме влага в маслото е то тръгнало..за смяна.Тук оцветителя пречи малко на преценката.Ако балончетата са червени,значи имаме добавка за уплътняване..временно отлагане на пълен ремонт на компресора.

Редактирано от Markony
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Браво бе Бранко, най-накрая се сети.

Съгласен съм с горното, но забрави да обясниш за евентуалното наличие на въздух в затворената система?

Иначе за мехурчета в очето,е повече от ясно, че не е въздух - поне за мен.

 

п.п. Забравих да питам:

- при мен системата си работи нормално, и никога не е правено нищо по нея. Охлажда нормално, в купето е комфортно и се чудя дали да не отида да и сменя фреона и маслото, или да не я закачам?

Също да питам - миналата седмица държах един термометър на въздушната струя, но температурата не падна под 10 градуса на него, обаче пръстите ми замръзнаха. Дали измерването със стаен термометър не е точно (въпреки че този който използвах е точен), с какво е правилно да се измери, или имам леко намалял фреон?

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма как да е 4 градуса има термо регулатор на 7градуса и ако всичко работи коректно температурата на средната конзола варира от 6.5 до 8 градуса при 1500-1800 оборота това е за климатик не се отнася за климатроник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emich,фреон 134 се изпарява на 3 градуса,останалото зависи от входящия въздух-сила и температура,настройки на климатроника.Ако искаш да е по-студено,намали въздуха или пусни рециркулация.В сервизнот ръководство има процедура за това.Не съм я чел защото за всяка кола е различно,но не ти пречи да прочетеш за подробности.

 

За всички маниаци и мърморковци да кажа ,че от климатик се настива най-сериозно,вкл. се оглушава...

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи,тези 10 градуса по термометър, ги отчетох при работа на място,пусната само циркулация на въздух в купето,на средна скорост на струята на вентилатора и около 35+градуса на температурата от вън.

Изглежда всичко е на ред?

Но въпроса е : да пипам ли системата - нов фреон и масло, или не?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се появи друг проблем!След презареждане с фреон,установих при работа на място и много горещо време,че нещо трака.Погледнах компресора,а той включва и изключва на всяка секунда със тракане.Може и преди да го е правил,но по време на движение,не може да се чуе.Майстора на климатици каза,че по време на движение,колата се охлажда по-добре и няма проблем,но аз не съм сигурен,че няма проблем!Вчера я гледа колата друг майстор-автомонтьор и каза,че до сега не е срещал подобен проблем.Ако някой знае нещо по въпроса,нека помогне,защото мен ме е страх да включвам климатика.Колата е Honda HRV,4x4.105 к.с.,1999 г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моята на място в жегата трака. няколко пъти съм гледал от какво е и мисля, че е от перката на радиатора на климатика. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да и трака на перката?

 

Firefighter.5реда по-нагоре съм отговорил на въпроса ти...ходил си при майстори на хладилници или перални....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам компресора включва и изключва като се повиши налягането. Една от причините е , ако са ти изпопадали ламелите на климатичния радиатор и той не се охлажда нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А моя климатик работи само два дни след зареждането за 60 лв.

При рекламацията ми казаха че трабвало още първия път да сменят 3 бр. О-пръстени и да се зареди отново.

За което да платя още 70 лв. Отказах!

А вие ако сте от София (особено западната част) и през ум да не ви минава да идете на бул. Европа 80 (Известно като Люлин триъгълника)

В последствие разбрах, че на много народ са събрали пари така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се появи друг проблем!След презареждане с фреон,установих при работа на място и много горещо време,че нещо трака.Погледнах компресора,а той включва и изключва на всяка секунда със тракане.Може и преди да го е правил,но по време на движение,не може да се чуе.Майстора на климатици каза,че по време на движение,колата се охлажда по-добре и няма проблем,но аз не съм сигурен,че няма проблем!Вчера я гледа колата друг майстор-автомонтьор и каза,че до сега не е срещал подобен проблем.Ако някой знае нещо по въпроса,нека помогне,защото мен ме е страх да включвам климатика.Колата е Honda HRV,4x4.105 к.с.,1999 г.

. наи вероятно са сложили повече фр ако преди това е работил добре .

Значи,тези 10 градуса по термометър, ги отчетох при работа на място,пусната само циркулация на въздух в купето,на средна скорост на струята на вентилатора и около 35+градуса на температурата от вън.

Изглежда всичко е на ред?

Но въпроса е : да пипам ли системата - нов фреон и масло, или не?

на всеки 2години се прави профилактика на климатика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да и трака на перката?

 

Firefighter.5реда по-нагоре съм отговорил на въпроса ти...ходил си при майстори на хладилници или перални....

Оказа се, че е от палеца това тракане. Стъпковото моторче е за чистене и не може да дигне оборотите достатъчно бързо, и започва да се тресе двигателя, като се включи климатика. 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×