Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 1.01.2023 in all areas

  1. 3 точки
    Здравейте ЧНГ и за много години, живи и здрави Дойде време за годишния отчет Сравнително подробен от Карспендинга. Точно за 1 г. съм изминал 8735 км. За тази година съм изхарчил за колата общо 4607,50 лв. Гориво - 1497,53 лв. Поддръжка и грижи - 1970,93 лв. Застраховки - Каско и ГО, данък, винетка, преглед - 1139,04 лв. От това излиза общо 0,53 лв. на км., 0,17 лв. за гориво на км. или 384 лв. на месец. Сега по - подробно за разходите за поддръжка и грижи: Пълен комплект ветробрани Heko - 90 лв. 4 бр. лети джанти, 16" - 200 лв. Рамо за задна чистачка + чистачка - 27 лв. 4 бр. летни гуми Sunull, 16" - 367 лв., като тук влизат и 40 лв. за монтаж. Секретни болтове - 40 лв. Камера за заден ход - 50 лв. + монтаж 20 лв. Фолиране на фарове - 20 лв. - услуга от приятел. Лед крушки - китайски - интериор, заден ход, рег. ном. - 58 лв. Затъмняване на стъкла - задни врати + задна част - комби - 160 лв. Масло Motul 8100 X-CLEAN 5w30 - 4л. - 105,74 лв. Маслен филтър FILTRON OP 540/1T - 7,87 лв. Въздушен филтър FILTRON AP 102/3 - 26,40 лв. Филтър купе FILTRON K 1187 - 18,90 лв. Реглаж на клапани. Труд 80 лв. Общо - 250 лв. Заварка на пробита тръба на ауспуха - 20 лв. Смяна на филтри на ГУ - 47 лв. Сам си го сменях. Акумулатор Yuasa 50 ah - 172 лв. Ремонт на врата на багажник - комби - сменени части, втора употреба - пълен комплект брава - 100 лв., пълен комплект мотор за повдигане и спускане на вратата - 100 лв., модул за управление на вратата - 100 лв. Труд - 150 лв. Повреден се оказа модула. Ами това е за тази година. Минах без някакви сериозни ремонти за щастие Дано и за напред е все така при всички ни
  2. 2 точки
    Относно компресора, мисля да го оставя в сервиз след празниците и да чуя мнение дали въобще има смисъл да се рециклира или да се търси друго решение. Не искам да се направи и да спре след 1 месец а в същото време не искам и да купувам боклуци които също не се знае колко ще изкарат. Ще пиша по въпроса когато имам повече информация относно проблема. Общо взето съм разочарован от този сегмент в тази кола, адски калпава работа. Старият Сивик Аеродек има климатик който след 21 години работи перфектно. Качеството тук е доста занижено, специално при климатичната инсталация.
  3. 1 точка
    https://www.classaction.org/news/class-action-alleges-honda-hid-engine-oil-dilution-defect-in-newer-cr-v-civic-accord-models
  4. 1 точка
    Занесох компресора в сервиз за климатици. Хората там като го видяха и казаха, че 2 еднакви коли да дойдат, ще са с различни компресори като части. Тук идва момента от по-горе за лагера та попитах ги изрично защо на лагера пише, че е един размер а излиза друг и ми отговориха с вдигане на раменете. Така били... Друг приятел скоро смени съединител на неговият Сивик 2.2 дизел. Той също смени съединител на компресора ( около 200лв е комплекта ), само месец след това, компресора отново не работеше. В момента са и празници и както се досещате, колата си стоеше на подпори, компоресора не работи, не знам и кога ще заработи и дали ще е той, има ли смисъл да се прави, нов китаец ли да търся и все такива въпроси ми изникват в главата. Започнах да обмислям вариант как да си подкарам колата, защото така тръгнал този ремонт може да се проточи доста във времето. Сетих се, че има и такива коли без климатик. Прочетох, че може да се направи bypass и да се сложи ремък от кола без климатик което е и най-логичното. Събрах цялата кола, сглобих всичко и купих ремък като се дават 3 вида като размери с малки разлики - от 1285мм до 1295мм. Аз взех 7PK 1290. Зацепих новият по-къс ремък ( около 40см по-къс ) и всичко си тръгна както трябва: https://www.youtube.com/shorts/R8bhgRxm-ro Най-накрая тишина в колата. P.S не знам как да оправя клиповете да излизат на цял прозорец в коментара, ако може малко съпорт
  5. 1 точка
    Колата на трупчета и компресора долу...Започнах да чета какъв му е проблема или по-точно какъв не му е. При мен трябваше да се смени лагера на ролката. Прочетох, че той е с размер 35/50/20, така пишеше навсякъде и купих такъв. Естествено, трябва да се избие и старият такъв от самата ролка. Приятел, сменял при него целият съединител ми прати и той неговата стара ролка. Както се досещате, то на 1.8 и 2.0 са различни, защо? Това може да каже английският мозък който е сглобявал колата: Тръгнах да набивам новият лагер и.....отново греда! Лагера вътре е с размер 35/48/20 - разлика от 2 десети Ще пропусна хранилката която отнесе компресора, ролката и всичките му части. Дори не бях проверил при избиването какъв е размера, защото бях сигурен в това което бях прочел по разните сервизни каталози. Оставих този лагер ( поръчван онлайн и чакан 2 дни ) и отидох да купя друг, този пък правилният размер за мен - 35/48/20 в магазин в София. Казвам за мен, защото има няколко размера лагери в тези компресори но за това по-късно. Нямаше Nachi в магазина а американски някакъв, уж добър но..3 пъти по-скъп от японският. Както и да е, купих го, нямах друг избор. Последва набиване в ролката: При набиването трябва да се внимава за да не тръгне на криво лагера както стана при мен заради менгемето което не стяга в 1 равнина ( защото е старо и се клати леко ). Най-лесно е да се подложи нещо отгоре ( да кажем 1 дъска или дебело желязо ) и да се набие с чук а пък най-правилното е да е на преса. Запомнете думите ПРЕСА. Пренабих лагера, сложих го на компресора доволен и.....ролката криволичи. При избиването на лагера предният ден с големия чук, не бях подложил под ролката правилно основа която да поеме удара и съм я разцентровал. Та трябва ПРЕСА. Вероятно всеки сервиз има такава и за 5 мин ще свършат работа но...човек се учи. Все пак моят съединител беше за смяна така или иначе, целият. Сервизното ръководство казва, че разстоянието между планката която се намагнетизира и ролката трябва да е от 0.35 до 0.65мм. При мен вече беше 0.67мм измерена с луфтомера. Просто щях да закърпя положението за известно време.
  6. 1 точка
    Честита 2023-та година. Нека всички са здрави Та от известно време се появи едно неприятно виене около ремъка на Type R-a. Там бях сменял ролките, рециклирал и алтернатора, не бях пипал само водната помпа и компресора за климатика. Поради невъзможност от моя страна, оставих колата в Мотобокс и за реглаж на клапани и да я прегледа климатика. Взех я, сменили бяха 1-та ролка ( тази на обтегача ), защото им се е сторило, че не е ок. Всичко беше наред точно 1 седмица след което колата изви отново. Ролката която бяха сменили беше на обтегача. Бяха пренабили лагерчето, което е ок но пък то се прецака бързо. Поради това, че имаха доста работа си взех почивен ден за да си я сменя като съответно купих нова направо нова ролка: Колата стана тиха така, както трябва да бъде.....за около 1 седмица. Започна отново да вие но по друг начин и по-силно, което адски ме вбеси. Не съм очаквал да започнат да се разпадат бая неща едновременно. Махнах ремъка да разбера този път от къде е проблема и се оказа...компресора на климатика. Проблема с този компресор е пословичен в UK форума.Доста се оплакват и там от климатичната система в тези коли. Производител "Sanden", за мен лично доста некачествен. При мен грижата бе в самият лагер на ролката която се върти постоянно. Всичко е чудесно само, че за да се извади компресора, трябва да се разглоби цялата предница на колата - маска, греда, ролки, обтегач, ремък , алтернатор, PCV, тръби климатик и тогава се стига до компресора. Заех се и го свалих и ето проблема : https://youtube.com/shorts/mJwVSwYTfa4?feature=share
  7. 1 точка
    Живейте! Ежедневно, ако може - ежечасно! Знам, животът е "сурав и курав", но все още безценните неща в него са безплатни.
  8. 1 точка
    Оо, тя скоро няма да е за скраб, но да ти служи докато ти искаш, а не дорде тя реши.
  9. 1 точка
    Миналата година 2022, лятото, тази услуга във Варна беше 80 - 100 лв. Качествена работа. Със сигурност е имало и по - скъпи опции. Но дори и 150 лв. да е - не е някаква много висока цена. Вече всичко е скъпо. Това с новите фарове - чел съм доста постове и мнения, че автърмаркета не са хубави и няма да ти вършат по - добра работа от сегашните. А оригинални нови едва ли ще са 500 лв. Ако си намериш оригинални здрави, втора употреба е по - удачно. Но не е гаранция, че пак няма да яде стигне до нуждата от рециклиране. До колкото съм чел - рециклирането е доста пипкава и прецизна работа и не е за всеки. Ако си сръчен можеш да се справиш ако не си - събери мнения, къде ще ти маправят наистина качествено рециклиране. При всички случаи ще даваш пари освен ако не си го направиш сам. За съжаление услугите вече доста поскъпнаха. Преди година рециклирането беше 250 лв. Каквото и да решиш - успех. И сподели какво си направил после
  10. 1 точка
    -Значи ти си от България? Казват, че пътищата у вас са целите в дупки! - Лъжат, не е вярно, ние нямаме пътища!
  11. 1 точка
    Емии, ще закриваме тая тема - отстъпката важи до 20:00 днес. Като за последно, сложих по половин резервоар на 2-те Хонди, че бяха пред "светване" (и без това старее) и "газ до дупка" във всяка. Да посрещнем новата година и дано е по-добра за всеки! Тогава всички ще сме добре (и добри), и няма да тъним бюджета с разни УЖ подаръци. На здраве да ви е!
  12. 1 точка
  13. 1 точка
    Емии, доволен съм. Не ме е стряскал. Кара плавно, държи пътя уверено (до осевата линия), връща газта когато го изпреварват и е предвидим участник в движението. Само дупките са му проблем че няма добра представа къде вървят десните гуми. Викам му - За всяка уцелена щи вземам по 50 стинки - смеем си се. Накарах го да изпревари 1 тир, и после му викам - Е сега си в капан! Ако не караш с над 90, тоя ще търси как да те изпревари. Избяга му. Сама на 1 Т- образно кръстовище понечи да тръгне преди идващата отляво кола, но го възпрях, защото още не е усвоил бързото стартиране. По тая причина в Плевен и Търново карах аз, а също и по нощната магистрала, щото дясната лента е кофти от тировете, а за лявата още няма кураж. Но като за водач на 1 ден и 400 км стаж - бива.
  14. 0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...