Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 9.09.2025 in all areas

  1. 1 точка
  2. 1 точка
    Новото попълнение
  3. 1 точка
    Здравейте, бих искал да направя следната поръчка: Линк: https://ato24.de/de/toyota-motoroel-sae-5w-30-premium-fuel-economy.html Вид и количество: Toyota Motor Oil SAE 5W-30 Premium Fuell Economy - 1x5L Линк: https://ato24.de/de/castrol-edge-5w-30-titanium-c3.html Вид и количество: Castrol Edge 5W-30 Titanium C3 - 1x5L Стойност на поръчката: (1*45.95 + 1*49.45 ) *2.15 = 205.11 лв. Начин на плащане: Чрез наложен платеж (получаване с куриер) Начин на получаване: Доставка чрез куриерска фирма Телефон/Viber за връзка: O888960517 - Димитър
  4. 1 точка
    Превенцията по пътищата в България е мит. Репресията – реалност. Вместо държавата да инвестира в добре направени пътни платна с асфалт, който отговаря на изискванията, ясни маркировки, обучения, кампании, модерни технологии и ясни пътни правила, тя се е превърнала в ловец със скрита камера... Буквално. Пътните полицаи се крият в храстите, не за да предотвратят инциденти, а за да „уцелят“ някой водач, който не е намалил навреме. Лов, не контрол. Санкция, не сигурност. Във всяка цивилизована държава превенцията започва със знак, с ясна маркировка, с добро осветление. У нас – с глоба в пощенската кутия и акт по подразбиране. Да събираш пари и с тях да купуваш нови автомобили и камери не е превенция. Да изненадаш някого със скрита камера и да му вземеш 600 лева не променя поведението му. Но да го предупредиш с табела, да го образоваш, да го накараш да мисли – това е превенция. Само че тя не носи пари. Глобите носят. А когато държавата обърка приоритетите, резултатите се виждат по статистиката – жертвите на пътя не намаляват, а недоверието расте. А върха на всичко в забърканата каша са новите промени в Закона за движение по пътищата. Когато държавата е неадекватна, законът започва да наказва невинните. Представете си това: Вие сте трезвен. Не сте дрогиран. Карате в рамките на разрешената скорост. И все пак... група пешеходци изскачат внезапно от място, където не би трябвало да има хора – между мантинелите на голям столичен булевард. Блъскате някого. Загива. Резултат: вие отивате в затвора. Минимум за 5 години. Няма условна присъда. Няма прошка. Няма значение, че не сте нарушили закона. Защото новите текстове в Наказателния кодекс предвиждат лишаване от свобода дори и за изрядни водачи – стига да има фатален изход. И не само. – Ако причините смърт без превишена скорост – 5 години. – Ако има тежка телесна повреда – до 4 години. – Ако има няколко пострадали – събират се. Получавате присъда на база най-тежкото от обвиненията. Какво казва законът? Че не е нужно да си престъпник, за да бъдеш осъден. Достатъчно е да участваш в трагедия, в която си бил зад волана,дори без да имаш вина . Проблемът е по-дълбок. Новите закони не са просто строги. Те са юридически непропорционални, социално недалновидни и морално несправедливи. Няма реформа в обучението на шофьори. Няма подобрение на пътната инфраструктура. Няма електронен контрол в реално време. Няма ефективна превенция срещу наркотици, алкохол, дрифтъри и денонощни гонки. Но има: – повече камери за средна скорост (без ясно регламентирана методика) – още повече знаци (много от тях абсурдни,не на място ,дублирани или излишни) – още повече прехвърляне на отговорност към водача – дори когато той е жертва, а не извършител. Наказанията вече не различават злополука от престъпление. – Ако дете изскочи внезапно на пътя, виновен е шофьорът. – Ако шофьор с предимство бъде блъснат от друг, минаващ на червено, пак може да се окаже съпричинител. – Ако пътния участък е лошо поддържан, маркировката липсва и светофарът не работи, пак ще има виновен – и това ще е човекът зад волана. Вместо държавата да си свърши работата, тя си измива ръцете със затвори. Знаем какво означава „несъобразена скорост“. Това е вълшебното заклинание, с което можеш да бъдеш осъден дори когато нямаш никаква вина. Дупка? Лед? Аквапланинг? Изскочило животно? Внезапна повреда? Не си спрял – значи не си съобразил. И така – оттам нататък – прокуратура, дело, обвинение, присъда. Нека го кажем ясно: Закон, който не прави разлика между престъпление и трагедия, не е закон. Това е наказателна бухалка. А какво казват юристите? Че този текст в закона е популистки. Че не издържа на елементарна правна логика. Че ще доведе до реални осъдителни присъди за хора, които не заслужават и ден в съдебна зала. А най-страшното? Че ако не признаеш вина, дори когато не си виновен, губиш и последния си шанс да избегнеш затвора. И докато депутати се събират за снимки, а институции си прехвърлят отговорността, обикновеният човек зад волана остава най-лесната мишена. Защото е на пътя. Защото е видим. Защото няма кой да го защити. Закон без справедливост е просто официална несправедливост. И ако днес не се вгледаме в абсурдите на новите текстове, утре ще е късно... Видяно от Нета …
  5. 1 точка
    A не бива да е така и НЕ МОЖЕ ДА ОСТАНЕ ТАКА! След 2-те получени вчера честитки (едната от 21.08, а предната от 9.08, реших да съм примерен водач! Реших го още онзиден де, когато си деинсталирах Уейза и си викам - колко па да е важен и верен. Та онзи ден към Русе, а днес обратно. Тогава си шофирах нормално за моят стил, кола и опит - в зоната си на комфорт и с нормалната скорост за трафика в държавата - около 110 км/ч. Потокът коли при нея е относително ламинарен и мен тя ме устройва, понеже е без наапрежение, а и Леджо на нея е най-икономичен. При тази скорост ме изпреварваха само румънците и джигитите, за които не ми пука. Днес карах по знаците (+ / - 5 км/ч) и Оо, чудо - прецаках целият трафик в тези 270 км. Нарочно - НА ИНАТ! На местата на които нямаше как да ме изпреварят, зад мен се образуваха километрични колони, а когато вече можеха (физически, а не законово) всички зад мен се юрваха безогледно. Някои святкаха, други бибиткаха, но някак се спрявяха. Пусках всички, без обаче да отбивам на колоната - в крайна сметка това е локалната моментна законоустановена скорост! Имаше доста критични ситуации в които гледах повече в огледалата, но пък пред мен никой не се задържаше - простор на взора. Задминаваха ме всички, барабар с ТИР-овете. После ми хрумна че чуждите мога да ги превъзпитавам, та ги задържах зад мен, докато имаше безопасно място и те "да ме резнат". За целият преход изпреварих само 1 ръждив бус в 1 баир - просто димеше яко. По-примерен никога не съм бил, но тоз експеримент ми скина нервите. На моменти умирах от скука (таз кола се усеща спряла при 80-90), а жената изпадна в потрес. Тя има книжка, знае правилника, но я е страх да шофира. - Видиш ли дарлинг таз колона зад мен? Всички ме псуват, майката ми също, а мнозина и за теб се сещат. - Ние днес ли ще се приберем? Ама тук защо е 30? - Имало е някога ремонт сигурно. Навито показва 90, но аз му не вервам - може да има "картечар" в драките - бюджет требе да се пълни. Свикнала е да не внимава как карам, особено в Леджо скорост и маневри не се усещат, но днес разбра че ограничението на скоростта, ако никой не го спазва е голям проблем. А проблемът на ограничението е не че съществува като принцип, а че на много места е неадекватно за техниката и трасето! На други пък е твърде оптимистично, та и прекъсната осева има - аз не бих рискувал. От Обнова, та до Долни Дъбник с някои прекъсвания е 120 според навигацията. Знаци за тази скорост няма, както и инфраструктура. Неравности / липса на маркировка / як трафик, но никой не кара със 120 - ще изпадне от кабината. Знаковото стопанство (като позиции и стойности) е на поне 50 години. Поне от 35 си спомням непроменени участъци, които за тогавашната фемили Шкодичка може и да са били ОК, но сме 21-ви век, караме що годе адекватни за епохата коли. Тогава си знаех - извънградският преход е километър за минута средна скорост за маршрута - та днес постигнах същото! Умрех от скука. Свикнал съм да правя нещо там - да внимавам - да се усещам жив и безопасен. Днес наопъки - всявах смут у околните и само зяпах през джама + в огледалата (кат пътник), а те бяха в потрес сигурно: Тоз има проблем с колата, или с главата?) Мии, то с БДЖ-то е по-бръже. Та не знам как да я карам за напред и може ли нещо да се стори, и обърне в ползу роду? Скоростта като ограничение не е фактор за превенция на ПТП, а несъобразяването и с конкретните фактори и обстоятелства. Да се вразуми законът и разпоредбите? Да се напъне АПИ (съдебно, или морално) - "да се вкара в час", или поне в 21-ви век? Да се преразгледат наказанията, така щото само при възникнало ПТП и виновност в ситуацията, да има тежест че си минал със 110, а не с 90 и това да се взема под "утежняващо вината обстоятелство"! Знаците да си стоят - кой ще ги плаща и сменя - милиони са! КАТ да следят ако ще с дронове и спътници, но да не всяват паника, щот трафикът види ли патрулка - това става! А изнервеният водач в колона, или цялата "на тръни", са бомба със закъснител. Да си оправят нормативната база и разпоредби. Да обърнат внимание на проблемните участъци, а не на крайпътните удобни заведения зад мантинелата! Да си прегледат регистрите с нарушения и да "вкарат в пътя" рецидивистите - махайки ги от него! Иначе ще ни изловят и ще ни откажат от шофиране с тва дебнене и малоумните рестрикции! Не съм против прилагането на закона, а против нередностите в него! Защо требе всички да сме врагове на държавата с нормалното си поведение? Прост пример от живота - пътеките между блоковете в квартала са полезни, когато са удобни и направени от хората, а не от градоустройственият план и ландшафт архитекта. Не бива държавата да става полицейско репресивна за всички, но е задължително да обуздае някак психопат-вредителите и безхаберно убиващите! Как ще седнеш пил / дрогиран и ще пледираш за "непредпазливост"? Как с 200 из града, и "Ама тя колата"? Как за транзит чужденците е газ и безхаберие, а ние им сърбаме попарата и духаме наща супа? Как толко се крадне от пътно строителство и път нема, ама вили и курортни комплекси бол? КОЙ бе ваща мама, такова наща? Дълго стана, ама дано нещо стане, иначе не останахме - живи и нормални! Бесен съм! Дали съм обсебен, или обесен от закона - we'll see ... Хай със здраве и полечка, щот да не поскъпне ваканцията с "непредвидено перо". А то виси като Дамоклиев меч над всеки водач! Те така полечка и културно се става "престъпник". Ситуацията го позволява, но законът - мамата еб@ва.
  6. -1 точки
    Какъв комплект взе вериги както е писъл колегата са 15 части . Това пишат по ръководство за маслото .
  7. -1 точки
    Каква е идеята за по гъстото масло. Ако е без DPF може този Мабил ACEA A5/B5 ако има DPF това.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00


×
×
  • Създай нов...