Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 18.12.2022 in all areas
-
4 точкиКъм колегата пуснал темата: Отделя се ченджъра от радиото и от долната му страна има една триъгълна платка с няколко чипа (6 - 7 броя някъде) и много други елементи разбира се, та в единия ъгъл на платката където излиза зъбчатия гребен на механиката има (мисля бяха 3 броя) микро ключета явяващи се крайни изключватели от които механиката "разбира" в каква позиция се намира, тези изключватели понякога дават фира но е достатъчно да се напръскат със сух контактен спрей и всичко се оправя. Искам обаче да споделя че в корпуса има още няколко такива ключета и повредата може да е някъде там но, ако тръгнеш да отваряш си е много голяма игра и ако не знаеш как и какво пипаш си обречен на пълен провал. Споделих ти най-лесното за профилактика и евентуална намеса ако все пак си се занимавал някога с такива неща, ако не си пипал не се захващай. Според мен цялата игра по разглобяване не си заслужава труда, моя ченджър след 3 дневна борба го оправих и след няколко седмична работа отново спря да работи като този път се счупи един микроскопичен чарк който мести избирача на дисковете, тук вече (отново след 2 дни борба) се отказах да го ремонтирам, отказах се да търся друг втора употреба защото със сигурност щеше да го сполети нещо такова. Според мен проблемите се коренят в следното - заводски механиката е нежно смазана в точките на движение и плъзгане но през годините поради запрашеност някой от местата на смазване просто клеясват и запичат (в моята механика намерих 2 такива места) и нежните лостчета, механизми и зъбчатки просто не издържат и се чупят. ПП - дисковете се изваждат без проблем и никакви наранявания и повреди ако смяташ да отпишеш ченджъра! Ако решиш да си без ченджър просто откачаш лентовите и захранващия кабел и го отделяш от радиото, вадиш и в коша, или като мен (без да знам защо) някъде в шкафа. Мога да ти снимам някой детайли но трябва да се рова сега в натурийте.
-
3 точкиМаслен филтър Hengst H97W05. Made in Poland. Предоставен безвъзмездно, за нуждите на темата и форума, от fenabg. Дават го заместител на Bosch 0 986 452 041, FRAM PH5949, Mahle/Knecht OC196, MANN W610/3. Според някои мнения това е Filtron под друго име. Сега ще проверим това твърдение. На пръв поглед филтърът изглежда доста прецизно изработен. Няма защитен целофан. Външният му вид е еднакъв с доста от наличните стандартни филтри и по изглед и размери е еднакъв с FILTRON OP575. Made in Poland. Самата кутия е чиста. Няма наличие на ръжда. През отвора се вижда лепилото в долната част, доста тъмно на цвят и положено плътно и много точно. Противодренажният клапан е от черна гума, както при повечето бюджетни филтри. Гумата е мека и еластична. Възвръща не много бързо, но и не бавно, първоначалната си форма след прегъване. Филтърната хартия е положена равномерно и на гъсто. Още от тук прави впечатление дебелината й! Снадката на двата края е направена с лепило и допълнително защипана с метална пластина. Лепилото е положено равномерно и плътно. Не се рони и не изпуска залепените елементи, което прави много добро впечатление. В сравнение с тази от FILTRON OP575, не се забелязват никакви разлики. Нито по дебелина, нито по пропускливаост. На просвет се забелязват тук - там точици светлина като при тази на Filtron. След разрязване на филтърната хартия, конструкцията на макарата с цедката остава здрава! Дори при прилагане на значително усилие за разглобяване - не помръдва! Здрава конструкция, същата като при FILTRON OP575! Полезната филтрираща площ на филтърния елемент е 665 см2 – в порядъка на FILTRON OP575. Байпас клапанът е гумен с пружина. Отваря се при натиск от 2,2 kg. При диаметър на отвора 1,09 cm се получава налягане от 2,36kg/cm2 = 2,31 bar. Мого подобен резултат като при FILTRON OP575! Налягане около 2 пъти над стандартната стойност. Явно матрицата и поточната линия са едни и същи. Заключение: За мен това е FILTRON OP575.
-
2 точкиЕто и от мен. От както сложих поставките за номерата какичките направо сами скачат в колата...направо в чудо се виждам...немога да им смогвам. Ако искате на 100% успеоваемост с мацките слагайте поставките с логото и гассс.
-
2 точки@dandilov след 22к километра избих romano, поставено от Markony... а в последните месеци, при отношение 3:1 след отстъпка направо избивам цената на колата. Иначе и с и без газ сменях ангренажна верига и чистех ЕГР, защото като ти притриса на всеки 4-5 секунди, за да компенсира тайминга, няма значение вида гориво! Отделно - на фирменото коледно парти, колеги ми се оплакват как много им харчело с техните 3.0TDI-та, особено градско.. еми сори, ама за в града, нормално дори 3.0 TDI да е ламя на студено, а аз се обяснявам, че месечната карта за градския не ми е рентабилна.. Единствения недостатък на джазката, като цяло е, че на магистрала няма чак толкова сила и е по-шумна. Моята конкретно само над 4к оборота или над 130+км/ч похапва малко масло, но като си купя туба 4л за смяна и ми останат 400мл, си ги доливам без притеснение и купуване на допълнителни туби от смяна до смяна (сменям през 8000 километра). Отваряне на двигател за основен ремонт не е имало, катализаторът си бачка, абе като цяло - доволен съм, но си зависи от това на каква бройка си попаднал и как я ползваш.
-
1 точкаИскам да споделя едно мое умозаключение относно различните цени на филтрите изобщо и (не)относимостта на цената им към качеството. Прави впечатление, че за един и същ модел филтър се предлагат драматично различни цени (в пъти) от различните производители - нещо, което не може да се обясни просто с по-качествени материали и изработка, още повече, че не се и наблюдава подобно нещо. Например маслен филтър за моя двигател (тип вложка) на Blue Print e около 10-12 лв., а на Mahle 20-30 лв. 2-3 пъти ли е по-хубав филтъра на Mahle? Същевременно същият тип филтър, дори с по-сложна форма за Фолксваген се предлага от Mahle за 10-15 лв. Откъде идва тази разлика? Моето обяснение е следното: Някои от марките са ориентирани към конкретни пазари - едни към европейски автомобили, други към азиатски и т.н. Същевременно за да присъства в търговските каталози, дадена марка трябва да покрива повечето от автопроизводителите и техните модели, което е огромен брой артикули. И какво се получава - например Mahle (произволно посочен) се фокусира към европейските автомобили, поддържайки разумни цени за филтрите (обясними и с големия търговски оборот) и същевременно по задължение предлага и филтри за Хонда (често препакетирани от друг производител), но със значително по-високи цени, без да се надява на чутовни успехи в продажбите. Предполагам, че и търговците допълнително надуват тази разлика по подобни причини. Това разбира се, не се отнася само за филтрите, но и за други авточасти. Извод - да се съди от цената на дадена част за нейното качество, не винаги е адекватно. Вие как мислите?
-
1 точкаТоест с колко милиметра е спаднало нивото? Колега, изразявай се по-ясно и точно, ако искаш да получиш адекватен отговор. С тези пръсти нищо не се разбира.
-
1 точкаИ сега едно интересно филтърче, с малки размери, с японско име, но произведено в Италия. Маслен филтър NISHIBORU OL215J. Produced in Italy. Предоставен безвъзмездно, за нуждите на темата и форума, от fenabg. Дават го заместител на: Wix 51365, Knecht OC195, IAP 12307090, Nipparts J1314014. На външен вид филтърчето изглежда изключително прецизно изработено. Няма защитен целофан. Както споменах, външните му размери са по-малки от на стандартните филтри за Honda. Но пък съответства по размери на резбата и на външното гумено уплътнение. Самото външно гумено уплътнение (О-пръстен) е с доволна дебелина, кръгло сечение и стои здраво захванато за корпуса - не помръдва. Филтърът има 8 входящи отвора, което ще осигурява добър поток и дебит на маслото. Противодренажният клапан е от стандартната черна гума, но е доста широк. Обхваща целия вътрешен диаметър на филтъра. Самата кутия е чиста. Използвана е различен тип пластина (в ролята на пружина) в дъното на филтъра. Малко наличие на ръжда се наблюдава по външната част на макарата. През отвора се вижда лепилото в долната част, доста тъмно на цвят и положено плътно и много точно. Филтърната хартия е положена сравнително равномерно, с изключение около снадката с металната пластина. Залепена е в двата края на макарата с тъмно лепило, като това на Filtron и Hengst, което държи здраво и не се рони. След разрязване на филтърната хартия, конструкцията на макарата с цедката остава здрава! Дори при прилагане на значително усилие за разглобяване - не помръдва! Прави впечатление изработката на вътрешната част на макарата. Отворите са плоски, доста на брой, но тази спираловидна снадка по средата намалява значително броят им, а тук обемът и площта са малки поради малките размери на макарата. Ето защо, в случая е важно да не се пропуска тази полезна площ с отвори. Странно изпълнение... Самата фитърна хартия е същата тази хартия, която съм наблюдавал при MANN W610/6. И по цвят, и по дебелина, и по пропускливост. Дори е маркирана със същите черни линии от едната страна като при Ман-а. Полезната филтрираща площ на филтърния елемент е 458 см2. Малка за стандартен размер филтър, но пък доста добра за такова минитюризирано филтърче като това. Байпас клапанът е гумен, с пружина. Отваря се при натиск от 2,3 kg. При диаметър на отвора 1,30 cm се получава налягане от 1,73kg/cm2 = 1,7 bar. Заключение: Интересно филтърче. С оглед на малките му размери, ще има и по-малък ресурс. Ще върши работа, ако се използва за кратки интервали на смяна. Бих го определил категорично като среден клас филтър. При проверка в сайта на Nishiboru, за нашите хонди преоръчват OL198J, който е вече със стандартните размери.
-
1 точкаВинаги можеш да научиш нещо ново.Повечето хора се водят от пронципа ,че се учат докато са живи. Пропуснал си факта ,че вакуума конкретно се иползва за мащабиране на бензиновата ,както и газовата карта на двигателя. Измерва се от МАП сензора вурхи дросела.Като помпаш или използваш спирачката сервото "консумира вакуум" и с това променяш вакуума като абсолютна стойност ,съответно празния ход.Това е нормално и трябва да бъде така!
-
1 точкаИ въздухът който дишаме и ние и децата ни, та мисля че е време всеки да се замисли и да допринесе с малко, колкото и да е то.
-
1 точкаАз не познавам такъв човек, но ако ти го откриеш пиши тук и ние да се възползваме.
-
1 точкаСега да представя филтърът, който аз ползвам от доста години. До сега сърце не ми даваше да разрежа някой, но накрая любопитството надделя! Маслен филтър NITTO 4HM-113. Произведен от Shanghai Nitto Filter Co Ltd. (предполагам в китайското подразделение на Nitto Kogyo Co Ltd.). Поръчан от amayama.com. Доставен от Осака, Япония чрез услугата - International E-Packet (with tracking). Преди 2020г. изглеждаше така: През 2020г. изглеждаше така (кутията е същата): А тази година пристигна Made in Japan! Преди да пристигне последната пратка, реших да разрежа сивия. Противодренажният клапан е оранжев, силиконов, много еластичен и гъвкав. Възвръща моментално първоначалната си форма след прегъване. Металната кутия е изработена точно и прецизно. От вътре е абсолютно чиста. Няма и следа от оксидация. Филтриращият елемент също е изработен точно и прецизно. Снадката на филтърната хартия е без метална пластина, но е залепена и пресована здраво. Филтърната хартия е положена специфично за Nitto - може да се види ясно след разрязването на макарата. Не знам какво е предимството на това конструктивно решение, но явно има някакво предимство. Nitto си знаят най-добре... Хартията, а и макарата са залепени здраво. Няма мърдане на конструкцията. Хартията е сравнително дебела и доста влакнеста, но е една идея по-тънка от тази на Mahle OC617. На просвет почти не прозира. Виждат се по една-две микро точици на около 25 см2 площ. Като цяло отстъпва по този показател от тази на Mahle OC617, но все така е една от най-добрите хартии, които съм "изследвал". Височината на филтриращата част е 5,9 cm, a дължината на филтърната хартия е 126 cm, което прави полезна филтрираща площ от 743.4 cm2 – много добра! Байпас клапанът е метален с пружина. Отваря се при натиск от 0.72 kg. При диаметър на отвора 8.07 cm се получава налягане от 1.408kg/cm2 = 1.38 bar - добър резултат! Байпас клапанът ще отваря, когато е необходимо. Заключение: Здрава конструкция. Правилно работещ байпас клапан. Относително много добра филтрираща способност. Иска ми се, филтърната хартия да е малко по-дебела, като на Mahle, но и така ще предоставя добра филтрация на маслото. Много добър филтър, нищо, че е правен е Шанхай. Явно японците контролират добре качеството там.
-
1 точкаТъй като през последните 4 години през които пиша в този форум, съм отговарял безброй много пъти, в безброй много теми, на въпроси от типа: - Дизел или бензин? - Какви са често срещаните проблеми? - Какъв е разхода на гориво на колата с еди си кой двигател? - Какво да гледам при покупка? Ще се опитам да отговоря на всичко, което сме разисквали и да обновявам този пост, така че при повторно задаване на същия въпрос, хората да бъдат насочвани тук. Важно за модела: Първата версия е 2003-2005та година. Втората версия е 2006-2008, която включва няколко визуални и интериорни промени, както и куп технически подобрения (най-вече по дизеловия модел). Най-лесно може да ги различите по предницата и по волана и таблото. Ключовите подобрения в интериора на фейслифтовия модел са, че има борд компютър (засичащ разход и оставащо гориво в километри) и ако има навигация, тя работи за България. Разлика в предницата, обърнете внимание на решетката и лайсната на предния капак: Предница на 2003-2005 Предница на 2006-2008 Разлика в интериора: Интериор на 2003-2005 Интериор на 2006-2008 - Колата е изключително здрава, типично за Хонда. Проблеми с електроника и различните екстри са крайно нетипични, стига да не е имало удари или намеса на некомпетентни майстори. Окачването е сравнително твърдо и изключително издръжливо - първите 200 000км се сменя най-много някой друг тампон на стабилизираща щанга или биалетка, зависимост от броя ями през които е минала колата. - 2003-2005 само бензиновият 2.4 i-VTEC и дизеловият 2.2 i-CTDi имат ESP (наричано VSA). За 2006-2008 вече и 2.0 i-VTEC има VSA (благодаря на Imst & chavduk за това допълнение). - Навигацията за колите преди фейслифта (2003-2005) НЕ РАБОТИ за България (макар че уж се появяват дискове, с модифицирани карти, ще обновя темата ако такъв бъде подкаран). За тези след фейслифта, може да си свалите карта от тук: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=65105 - Преди фейслифта няма бордови компютър (разход, оставащ пробег) Двигатели и транзмисия: - 2.0 Бензинов i-Vtec 155кс с 5 скоростна ръчна или автоматична кутия - 2.4 Бензинов i-Vtec 190кс с 6 скоростна ръчна или 5 скоростна сенквенционална автоматична кутия - 2.2 Дизелов i-CTDi 140кс с 5 скоростна ръчна кутия (от 2006та е с 6 скоростна ръчна) Нива на оборудване: Тук може да видите брошура, която описва нивата: http://store3.data.bg/vultur/Accord%207th%20gen/Honda%20Accord%20Saloon%207th%20gen.pdf - Най-базово с 2.0 i-Vtec, характеризира се с липса на автопилот (круз контрол) и табло светещо в БЯЛО - има копчета само в едната половина на волана - Sport с 2.0 i-Vtec и 2.2 i-CTDi - имат автопилот, таблото свети в ЧЕРВЕНО - TypeS за 2.4 i-VTEC - Executive с 2.2 i-CTDi и 2.4 i-VTEC - при тях се подразбира шибедах, кожен салон с подгрев на седалките, сензор на чистачките, автоматично нивелиращи се фарове, а 2.4 i-VTEC е единственият модел с навигация по подразбиране. Навигацията е опционална за моделите от Sport нагоре. Ако искате "Всички Екстри" гледайте да има шибедах. Много рядко, но все пак има изключения. Аз лично имам "Всички екстри" без кожен салон и подгрев на седалките. Виждали сме и кола Sport с шибедах, макар да е невероятно изключение. Ако някоя кола има парктроник, то той е слаган допълнително, тази екстра отсъства дори в супер-луксозния Legend. Срещани проблеми за модела: - За около 8-10 години експлоатация, започват да изгарят актуаторите (машинките) на вратите на централното. Цената на един брой оригинална от тук е над 150лв, от интернет за около 50лв се взимат оригинални. - При Executive, малкият дисплей започва да прекъсва. Оправя се с 1) запояване на разпоилия се конектор от кадърен електротехник (30лв) или 2) Смяна на малкия дисплей (незнайно колко скъпо от морга) - Докладвано от няколко потребителя - пука се маркуча на кормилната рейка на коли след 200 хиляди км пробег - Само при tourer (комби) - обичайно се поврежда механизма за затваряне на петата врата - Моля за идеи да допълним тази графа Срещани проблеми при бензиновите двигатели: Такива се срещат по-рядко и като цяло са значително по-евтини за отстраняване спрямо дизелите, за това и по-високата цена и малко бензинови бройки на пазара. - По някое време (срещаните във форума случаи са между 100 и 200 хиляди) се износва ламбда сондата и започва да свети чека на двигателя, чиято смяна е около 600лв. - Важно е двигателя да се обслужва често и с тънко масло, макар препоръките на селските майстори, че "на разработен двигател се сипва 10W-40". Хонда препоръчват 0W-20 до 5W-30 и точно такова масло е добре да се налива и да се сменя на 8-10к км иначе се запушва цедката на маслената магистрала на главата, което води до бързо износване на разпределителните валове. Когато се наложи - сменете разпределителни валове и спазвайте горната препоръка за масло и интервал. Това най-вече засяга K20 (2.0 i-VTEC) двигателя (благодарност на ADH-Honda за пояснението) - ако колата започне да губи обороти изключена от скорост, нека първо се почисти дросел клапата с WD-40 или подобно, преди да се търси по-сериозен проблем (благодарност на ntpetkov) Срещани проблеми при дизеловите двигатели: Дизеловият двигател е сред най-читавите, тихи и еластични в класа си, което не значи, че е евтин за поддръжка! - Съединителя е куплиран с двумахов (демпферен) маховик. Когато съединителя започне да приплъзва, ако не се смени веднага, разбива и маховика. Сам по себе си съединител струва около 500лв, в комплект с маховик е около 1400лв. Смяната е още 200лв независимо дали сменяте едното или двете, тъй като трябва да се разглоби скоростната кутия. Най-лесно дали съединителя приплъзва, се тества като колата се подкара с 80км/ч на 4та скорост и се настъпи до земята - ако оборотите на двигателя скочат непропорционално на скоростта - значи приплъзва. Ако купувате кола, много е вероятно това да значи, че ви чака ремонт за 1400лв. - За модела от 2003 до 2005, веригата се разхлабва за около 200 000км и започва да трака. Смяната с всички ролки и ремъци струва 1100лв (800лв части, 300лв труд в читав сервиз). Ако маслото не се сменя на препоръчаните от Хонда 20 000км, а по-често, да кажем 10-12 000 км и се сипва 0W30 покриващо ACEA C2 или B5 или в най-лошия случай B1, веригата може да изкара и двойно повече километри. Практиката показва, че почти никой не го прави и всички "кошове" по автокъщите на по 200-250 хиляди км са с разтракана верига, която моментално трябва да се смени. Това се хваща и на ухо от майсторите в хубавите сервизи. След фейслифта (2006-2008) проблемът с веригата е отстранен и тя е на практика вечна (500 000км +). - Дефектира ролката на алтернатора при пробег 160-200 х.км ако се използва дългия ремък. В последствие (при фейслифта) Хонда променя дължината на пистовия ремък и премахва едната паразитна ролка - това може да се направи и на стария двигател ако ви се наложи (благодарности на NikiG за допълнението). - За модела от 2003 до 2005 изпускателния колектор се пука след около 150-200 000км. При заваряване цената е около 200-250лв с труда и изкарва още 20-50 000км според качеството на заварката или се сменя с чугунен от кола след фейслифта, който е на практика вечен (обикновено 400-600лв в зависимост от къде си го намерите + труда). Проблема както се подразбира го няма след 2006та година, а се диагностицира с неприятна миризма на изгорели газове в купето - Както всеки дизел, ако колата е настъпвана още студена, има шанс да е съсипана турбината и/или дюзите. Обикновено дори при жестоко каране изкарват 200 000км без проблем, а при правилна експлоатация много повече, но това е риск който трябва да поемете. Изправното турбо на тази кола си "свири" повече от колкото на другите автомобили - това не е признак, че е повредено, освен ако не вие като линейка. Нова турбина Гарет е 2000лв, рециклиране на турбо е 800лв (но е много под въпрос как ще го направят и балансират), рециклиране на дюзи е около 200лв/дюза в Бош Център. - ЕГР клапана се запушва, дебитомера се зацапва - това са неща, които вдигат разхода на гориво и които трябва сами да накарате сервизите да ви профилактират. - Двигателя загрява много бавно спрямо другите дизели, особено досадно през зимата. Заради горният списък със скъпи консумативи, доста по-желани са бензиновите модели. Най-големият проблем с новият внос дизели е, че най-често когато започнат да излизат тези проблеми, хората на запад си продават колите, тъй като там ремонтите са безбожно скъпи. Тук автокъщите превъртат километражите и ги продават "в перфектно състояние". Аз лично смених верига, съединител + маховик и колектор, но пък на теория след като се оправят тези проблеми и при правилната поддръжка, колата става вечна. Ако обаче вземете дизел на РЕАЛНИ малко километри, особено фейслифтов, ви чака огромно удоволствие от нисък разход и страхотна динамика. Също така има опция да се ремапне безопасно до 180кс и със софтуерно затворен ЕГР клапан. Разход на гориво: Данните са на база статистически данни от сайта за пазене на разходите по МПС-то, който правя като хоби, а много потребители от България и чужбина ползват. Разгледайте конкретни профили, за да видите как е постигнат разхода, понеже всичко зависи от условията и стила ви на каране. Разход на Honda Accord 2.2 i-CTDi - грубо, смесен около 6.5л/100, зависимост от карането. Разход на Honda Accord 2.0 i-VTEC - грубо, смесен около 8.5-9л/100км, зависимост от карането. Разход на Honda Accord 2.4 i-VTEC - грубо, смесен около 9-10л/100км, зависимост от карането. Темата ще бъде разширявана от мен, а надявам се и от други. Моля да отговарята, за да я допълваме, като аз ще трия след това мненията добавени в този пост, за да не се разводнява!
-
1 точкаСпециални благодарности на @atoma От днес ще се подарява стикер по избор с всеки комплект поставки. Ако някой вече си е взел поставки, или има поставки от старите, или е обвързан с поставките на дилъра с гаранционна кола, може да се свърже с мен, да му подаря отделно.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+03:00