Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 7.07.2018 in all areas
-
4 точкиЗа времето на ТО на моята Honda Civic 1.6 i-DTEC 9.ген (Euro 5) получих заместващ автомобил Honda Civic 1.6 i-DTEC Elegance (Euro 6d-temp) с обявена продажна цена от 21.490 EUR. В следващия текст ще намерите само лични впечатления и сравнения с моя актуален автомобил. Нарочно сега си избрах Civic 10 с 1.6 i-DTEC, защото предишния път получи х Civic с 1.0 3-cylinder VTEC Turbo, a следващия път се надявам да е наличен Civic 1.6 i-DTEC с 9-степенен ZF автомат. Веднъж карал, макар и само за 4-5 часа и около 100км Civic 10, и вече прочел доста информация за автомобила реших да го пробвам в реални мои еждневни пътувания. Сядайки в автомобила е лесно да се установи, че мястото за водача е увеличено спрямо Civic 9. Може да е с малко, но усещането за простор е налице. Особено ми хареса възможността да по-свободно движение на краката около педалите по време на круизване при включен темпомат. Ясно си личи новата платформа на автомобила. С появата на тъч скрийн и друго управление на климатроника в средната конзола автоматично са изчезнали известно количество бутони, което също добавя удобство при управление на информацията и боравене с настройките. От друга страна по-тясната седалка в седалищната част и увеличението на бутоните по волана предизвикаха дискомфорт у мен. Особено преместването/добавянето на бутоните за управление на силата на звука на аудиото. За краткото време, за което седнах на дясната и задните седалки се усещаше същото чувство на простор. По време на шофиране усетих и по-меко поведение на окачването, по-добри спирачки и по-добро управление в завои. Определено Civic 10 е по-добър от Civic 9 и Golf 7 1.6TDI в тези категории. Още с потеглянето при включен климатик и ЕКО-режим обаче се усети малка разлика в настройките на 1.6 i-DTEC (Euro 6d-temp) и 1.6 i-DTEC (Euro 5). Новия двигател е с една идея по-динамично настроен. Доускорението от 80 до 100 км/ч при включен темпомат и без механично подаване на газ е много по-бързо в сравнение със "стария" двигател. Софтуера за управление е много по-различен от този на моя автомобил. Препоръките за превключване на скорост нагоре/надолу са с 5-10км/ч повишени. При намаляване на скоростта от 100км/ч до 70км/ч с включен темпомат (задържане на бутона "Set -") се активират спирачките. Точно това не ми харесваше до сега при VAG, а се оказа че и Хонда са го внедрили (при новия Авенсис все още го няма). Друга "неприятна изненада" за мен бе наличието на ACC, което не можах да изключа - т.е. включвайки темпомата, автоматично получавам ACC и LKAS. Това води до ненужно намаляване на скоростта при предприемане на изпреварване на трактори и други бавно движещи се МПС, което означаваше, че трябва да изключа темпомата докато не приключа с маневрата и после отново да го активирам. Още нещо, което адски много ме дразни в служебните и автомобилите под наем. Още едно нововъведение ме накара да се подразня - подканянето за поставяне на ръцете на 10:10 на волана. Едно вибриране във волана и поява на иконка на информационния дисплей. По принцип обичам да си държа ръцете в долната част на волана (8:20 или дори непосредствено от двете страни на основата на "Т"-то), като по този начин двата ми лакътя са удобно подпрени и не "висят" във въздуха. Разбирам автопроизводителите, че искат да продават автомобили на хора, които не могат да шофират, но всички тези екстри, които "подпомагат" (според мен - пречат) на водача ми идват малко в повече. По-големия автомобил с по-добра динамика се отразяват и на разхода на гориво. Това са трите постигнати от мен разхода за трите маршрута: Най-долу - от дилъра до вкъщи, за сравнение на следващия ден моя автомобил показа 3.9л/100км; В средата - от вкъщи до работа, предишния ден моя автомобил показа 4.0л/100км Най-горе - от работа до дилъра, предишния ден моя автомобил показа 4.0л/100км; vs Въпреки, че в един каталог не намерих разлика в предавателните числа на скоростните кутии, то на Civic 10 му "трябват" само 1700об./мин, за да се движи със 100км/ч, а на Civic 9 - около 1820об./мин. Също така разликата между реална (ГПС) и показана скорост е по-малка в полза на Civic 10: до 70км/ч отклонението е 2-3км/ч, а на 100км/ч - 4км/ч. Също така управлението на ЕГР е сякаш променено. При моя Сивик той почти никога не отваря при 100км/ч, а при тестовия - подскача от време на време. Имам две прави отсечки, които при почти никаквото движение в нарочно избрания ранен час (какво ли не прави човек в името на един тест), по които мога да наблюдавам редица данни през Torque Pro. С интерес ще изчакам появата на 1.6 i-DTEC с 9-степенен ZF автомат и ако управляващите в Германия и ЕС не измислят някоя глупост с дизеловите автомобили, то може би след 2-3г ще премина на 10ген. В заключение малко снимки на тестовия автомобил:
-
2 точки
-
2 точкиЗдравейте колеги, Надявам се няма да е излишно и в повече да напиша някои термини, които открих на английски и техния български превод съответно покрай ремонта на моя двигател и свързаното с това четене на документации и сервизни описания. Не претендирам за пълнота, но мисля и други думи могат да се добавят и така да е в полза на всички. Някои от вас може да си ги знаят тези неща, но не всички със сигурност. Ако някой има забележки по преводите, моля да даде мнение. clearance хлабина на лагер, луфт journal шийка на вал camshaft разпределителен вал piston бутало piston rings сегменти valve клапан seal семеринг valve seals гумички на клапаните camshasft pulley шайба на разпределителния вал nut гайка rocker, rocker arm кобилица на клапаните timing plate ? washer шайба crankshaft колянов вал engine mount тампон на двигателя intake manifold смукателен колектор gasket гарнитура, уплътнение rocker shaft кобиличен вал rocker shaft collars втулка, лагер на кобиличен вал spring пружина groove жлеб, бразда timing belt ангренажен ремък belt ремък tension опън, обтягане adjusting bolt болт за настройка, регулиране adjusting screws винтчета за регулиране (на клапани) exhoust valve изпускателен клапан precision straight edge проверовъчна косъм линия, калибрована прецизна стоманена права линия за проверка равнинността на челото на цилиндровата глава и блока plastic mallet чук с пластмасов накрайник feeler gauge луфтомерни пластини plastigage, plastigauge търговски названия на калибрована пластмасова нишка (влакно) за измерване хлабини на черупкови лагери. отчитането става по скала. drain bolt болт за източване (на масло от картера) drain plug запушалка за източване (на антифриза) spark plug свещ
-
2 точки
-
2 точки
-
1 точкаТруден въпрос. Прегледах каквото намерих в и-нета по въпроса с магнитните пробки и какво са уловили. Според мен не е много. Особено, ако я слагаш за първи път при Петрото. Дали е малко/нормално обаче ми е трудно/невъзможно да кажа.
-
1 точкаА как би си купил 5,5л (или 6,5л ако източиш всичкото) без да ти остане поне 0,5л (за доливане, например). И когато/ако ти се наложи да долееш 0,5л, то според мен, е време да се замислиш да смениш маслото. И не само маслото в двигателя, а също така и производителя му.
-
1 точкаВ мен сега ще направи 4 год внос от Швийцария преди е гледана като кукличка,от предния собственик,темпомат,кожен салон с два подлакътника карбонови орнаменти на таблото и вратите,свещите NGK иридиеви колата е 147к автоматик CR-V орнаменти на праговете,лед система дневни светлини и за мъгла на OSRAM нови гуми хубави джанти.Много се е грижел за нея.Първите две години лутане по майстори и там техните простотий тук не там не няма да сменяш. Та до като им показах среден пръст и започнах да чета тук ,руски форуми, където мога английски, няма течност коя да не е сменена от мен и да сега вече ще я проверявам поне веднъж на година като сменям гумите сп течност,5год мисля че е много при мен ,на опаковката пише 2-3г и все пак зависи колко км минаваш на година
-
1 точка
-
1 точкаЦялата ни идея колега на това което обяснихме е че една от причините двигателя да прегрее е тази неправилно вързване на газовото на мързелив и нетрамотен майсотр който е спестил 10 20лв от троиници и мъркучи ,а ти е прегрял колата Гаранция че ти е и удошил газовата за да не харчи което води до бедна смес и висока температура в двигателя. По принцип ако и не си сменял антифриз стария няма такива топлообмени своства говоря за смяна на всеки 2-3 години с хубав които не е синия,термостат има стареене на пластината която реагира с топлината и отваря термостата и с годините има забавяне,и познай какво е станало когато ти е било махнато това съединение КОЕТО точно това прави дава на термостата инфорвация кога да отвори и да охлади двигателя. МОЛЯ ВСИЧКИ КОИТО ИМАТ ГАЗОВИ ПРОВЕРЕТЕ КАКВО Е НАПРАВИЛ МАЙСТОРА ПОД КАПАКА ВИ Премахването на това U съединение е смърт за вашия двигател Ине на последно майсора ви няма нищо да си признае ще каже абЕ ти знаеш ли колко коли съм свързал АЗ.
-
1 точка
-
1 точкаАз съм с такова купено от алиекспрес за 30 лв. и си работи супер. Събира се зад самото CD, а кабелите съм ги извел в джабката. Има една малка особеност в записа на музиката - папките трябва да се именуват CD01, CD02... AUX и USB се превключват с бутоните в ляво от дисплея - "скан" и "А сел"
-
1 точкаТемпература на главата под 38 градуса. И не е само заради потенциалното изгаряне.
-
1 точкаЗа съжаление не мога отново да коригирам горния пост и сега забелязвам, че при мен не се виждат имената на снимките. Най-горе - снимка с таблет, като листа е поставен на прозорец. Средна - сравнение на старо и ново масло, като двата листа са поставени един до друг върху почти бели плочки. Най-долу - сканирана актуална капка.
-
1 точкаЗдравей, Борко 30, смених капачката(Facet), старата няма никакви пукнатини, само доста е клеясала, почистихме палеца. Ако пак се случи да не пали сутрин, след дъжд, ще сменя дистрибутора. Благодаря много и поздрави!
-
1 точкаПърва капка след смяна на масло: 1) Автомобил – Honda Civic 1.6 i-DTEC, 2013г.; 2) Масло – Mobil 1 ESP 5W-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM; 4) Общ пробег на автомобила - 78 474км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 34км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 70/30; 7) Средна скорост - 51 км/ч; 8) Ден на експлоатация – 05.07.2018; 9) Моточасове – 00:39 (39мин). 10) Изразходвано гориво - 1,3л Esso Synergy Diesel (3,9л/100км за пътуването според борд комп.); 11) Kтм = (1.3 л./ 4.9 л.) = 0.14; Този път са наляли повече масло, защото остатъка от 5л туба е около/под 100мл. 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,9 л.; 14) Доливане на масло – не е правено. 15) Други – предходнo маслo: Mobil 1 ESP 0W-30; всички системи работят (ДПФ, ЕГР..); нормално каране 100км/ч извънградско (95км/ч съгласно ГПС); малко градско; нормален междуселски път от Хонда дилър до вкъщи 16) Капката е скенирана с Canon MG3550 на 600 dpi.
-
1 точкаТова масло ако беше оптимално за дизела на хонда хората щяха да го напишат на етикета! И с информация от рода на "аз карам с това и това масло" ще накарате stany681да направи грешен избор. Всеки може да кара с каквото си масло иска, но това не значи, че е правилното! Ето ви малко данни, а отговорите оставам на вас. Castrol EDGE Professional C3 0W-30 Viscosity, Kinematic 40C ASTM D445 mm²/s 72 Viscosity, Kinematic 100C ASTM D445 mm²/s 12.3 Viscosity, CCS -35C (0W) ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800 Castrol EDGE Professional H C2 0W-30 Viscosity, Kinematic 40C ASTM D445 mm²/s 51.1 Viscosity, Kinematic 100C ASTM D445 mm²/s 9.52 Viscosity, CCS -35C ASTM D5293 mPa.s (cP) 4600
-
1 точкаЗдравейте отново! Много се извинявам, че не писах онази вечер... времето беше дъждовно и не можах да я разчовъркам... Та сега да кажа, че всичко мина както ми казахте и стана много бързо и лесно. Благодаря на всички!
-
1 точкаДа, вметна че цедката се вади от казанчето И още една вметка, верно че има или имаше правила на обезвъздушаване, едните гласяха от наи далечно към най близко колело, другите обратно, ето че ти си измислил и трето кръстосано правило, а аз да ти кажа че на тая кола съвсем няма значение в ква поредност караш колелетата когато става дума за смяна на течност
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00