Jump to content
Mr. Accord

Акорд 2.2 i-DTEC слабо парно

Recommended Posts

Къде се намира това кранче. Може ли малко по-вече инфо.

И аз съм сменил термостата. Разлика никаква. Загрява бавно, но като загрее си духа горещо и стопля бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,не е около а под средата-всички Хонди са така.Има пробка за обезвъздушаване на системата-гледай пред главата в дясно,вижда се добре,но махни пластмасовият капак.Аз лично промих радиаторчето на парното на място,без да разглабям само с откачване на маркучите-виж предпоследният ми пост в темата.Разликата е осезаема след химиотерапията. :tooth:

Би ли показал на снимката (сложи една стрелка) къде е пробката за обезвъздушаване, на пръв поглед не я виждам.

едва ли това ми е проблема, по-скоро запушено радиаторче.

На пръв поглед не ми се вижда лесно достъпно откачването на маркучите, особено този след кранчето... (тази снимка не е от моята кола, вероятно е от бензинова, но при мен е подобно) Как /откъде ги разкачи?

post-30849-0-59027100-1453503182_thumb.jpg

post-30849-0-34246500-1453503258_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

В такъв случай стрелката ти е на място. И да, стрелката при 70гр. се е качила на крайното си място, където стои и при малко над 90гр. Но пак ще го кажа, че тя не е сложена за да ни показва температурата в градуси.

 

Не, че не е на място, на всички е там. Исках да кажа, че това място конструкторите е трябвало да го сложат в средата на скалата...,но това не е важно.

Как разбра, че при 70 и 90 гр стрелката е все там? Не става въпрос да показва точни градуси, но не е нормално аналогов прибор за няколко входящи стойности да показва едно и също, т.е. да няма промяна. Би трябвало при нарастване на входния параметър (температурата), показанието да нараства и да спре да се променя, когато температурата стане постоянна, т.е. когато термостата влезе в действие и я установи на  90гр примерно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимка директно от моята кола.Вижда се добре пробката.

IMG_20160123_112029.JPG

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимка директно от моята кола.Вижда се добре пробката.

ОК. Трябва да видя каква е процедурата по обезвъздушаването...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

В такъв случай стрелката ти е на място. И да, стрелката при 70гр. се е качила на крайното си място, където стои и при малко над 90гр. Но пак ще го кажа, че тя не е сложена за да ни показва температурата в градуси.

 

Не, че не е на място, на всички е там. Исках да кажа, че това място конструкторите е трябвало да го сложат в средата на скалата...,но това не е важно.

Как разбра, че при 70 и 90 гр стрелката е все там? Не става въпрос да показва точни градуси, но не е нормално аналогов прибор за няколко входящи стойности да показва едно и също, т.е. да няма промяна. Би трябвало при нарастване на входния параметър (температурата), показанието да нараства и да спре да се променя, когато температурата стане постоянна, т.е. когато термостата влезе в действие и я установи на  90гр примерно.

 

С елм327 и апликациите за андроида гледах че на 73гр. стрелката беше вече вдигната, след кратък престой стрелката си стоеше на същото място, а градусите бяха вече 79. Ако не забравя ще направя снимки, но пак казвам че стрелката няма за цел да ни показва температурата с точност. Електронно да направили така че стелката да не се мърда при леките разлики в температурата, а примерно през 6,7или10 градуса

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

С елм327 и апликациите за андроида гледах че на 73гр. стрелката беше вече вдигната, след кратък престой стрелката си стоеше на същото място, а градусите бяха вече 79. Ако не забравя ще направя снимки, но пак казвам че стрелката няма за цел да ни показва температурата с точност. Електронно да направили така че стелката да не се мърда при леките разлики в температурата, а примерно през 6,7или10 градуса

 

Няма нужда от снимки, вярвам ти, но моето мнение е, че не е добре да е така направено, не е необходимо да има и градуси. От гледна точка на потребителя можеше да има в средата зелен сектор с начало 85гр и край 95гр, за нормална работна температура, Другите части могат да бъдат отдолу жълт, отгоре червен.

Вероятно е направено да не мърда стрелката за да не се паникьосват потребителите и да не досаждат на сервизите...

От моя гледна точка предпочитам верни показания на кой да е измерителен прибор, а аз да решавам дали е нормално... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уредът на таблото на акорда не е диагностичен, нито измервателен. Уредът е информационен. Много добре е измислен. Досега и на двата акорда не съм бил подвеждан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След дълъг път проверих кранчето- Зададох Lo за желана температура и кранчето се затвори, тогава няма нужда от отопление), като зададох висока температуре, то се отвори, следователно работи.

Направих и вградената самодиагностика на всички сензори:

 

 

Резултатите: (сензор 10 е налягането в климатика)

1 - 23

2 - 13

3 - 08

4 - 78

5 - 03

6 - 59

7 - 58

8 - 00

9 - 36

10-07

Някои са ми странни, но ще видим нататък...

 

post-30849-0-65275900-1453767427_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петък вечер, както си карах из града и изведнъж взе да духа студено в колата (а бях карал вече близо час и половина извън града) и стрелката на антифриза да мести към "жегата". :)

Отидох сутринта до сервиза, да огледат за течове и да ми видят и термостата. Оказа се, че няма нито течове, нито термостата има проблеми, но някак си нивото на антифриза беше спаднало. Както и да е доляхме антифриз, цял ден тестове за течове и за термостата и нямаше проблеми. Днес при 3 градуса (според датчика на колата) парното започна да духа доста топъл въздух едва 4-5 минути след като тръгнах. Направо бях втрещен как бързо ми загря парното. Стрелката на антифриза дори не беше стигнала близо до средата, където си стои обикновенно. На 10-тата минута вече щях да се сваря в колата, та се наложи да се събличам. И всичко това на режим AUTO и нагласени 26оС. 

 

Разказвам това, защото явно до сега съм карал с ниско ниво на антифриза без да разбера и парното ми работеше слабо - загряваше след 15-тата минута. Вече съм много доволен от парното на колата. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такъв проблем имаше Тино и блокира двигател! Двигателят започнал да смесва масло и антифриз - тоест антифриза бе "изчезнал", като бе отишъл в маслото, а двигателя започва да го гори. До колкото помня, разказваше, че известно време е доливал антифриз докато не е блокирал двигателя и тогава са разбрали всъщност къде е "изчезвал". Съветвам те да провериш нивото на маслото и да не караш колата много преди да установиш от къде е изчезнал антифриза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Днес при 3 градуса (според датчика на колата) парното започна да духа доста топъл въздух едва 4-5 минути след като тръгнах. Направо бях втрещен как бързо ми
загря парното. Стрелката на антифриза дори не беше стигнала близо до средата, където си стои обикновенно.=============== И всичко това на режим AUTO и нагласени 26оС. 
 
Малко невероятно ми звучи това след 4-5 мин...освен ако не ти се е включила онази функция за която досега няма единно мнение (под 5гр околна темп и под 70гр на антифриза се вкл. някаква система при дизелите ...)
При мен на Ауто и нагласени 21гр, а в купето 14гр (термометъра до ск.лост) духа едвам едвам хладко. Като наглася 25-26 гр започва да духа по-силно и топло, което показва, че датчика за температурата в купето е на по-топло място (или не е верен) и счита, че 21гр са достигнати. Ако наглася на Hi духа още повече и по-топло, което е нормално.
Опитай на 21гр как духа при теб.
За нивото на антифриза- разширителното казанче е от почти непрозрачна пожълтяла пластмаса, антифриза ми е жълтеникав и не мога да видя нивото. Вътре има някакви прегради и дори на тъмно, светейки с фенерче през гърлото, не се вижда добре отвън нивото...Меря го с клечка от гърлото, после сравнявам отвън и мисля,че е в средата, но не съм сигурен. Преградите вътре стърчат повече от пръст над нивото.
При теб вижда ли се нивото добре?
За загубата на антифриз- той не се губи без теч, така, че колегата е прав- трябва да намериш теча.
Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно такъв проблем имаше Тино и блокира двигател! Двигателят започнал да смесва масло и антифриз - тоест антифриза бе "изчезнал", като бе отишъл в маслото, а двигателя започва да го гори. До колкото помня, разказваше, че известно време е доливал антифриз докато не е блокирал двигателя и тогава са разбрали всъщност къде е "изчезвал". Съветвам те да провериш нивото на маслото и да не караш колата много преди да установиш от къде е изчезнал антифриза.

Правилно го съветваш, че трябва да следи и види, дали и къде му изчезва антифриза / за да не стане после мяу/. 

То по-принцип, също е правилно преди всяко палене на колата сутрин ,масло и антифриз да се проверяват, ама...... Естествено може и да няма нищо, но да си има едно на ум.

 

А относно това:

 

 

За нивото на антифриза- разширителното казанче е от почти непрозрачна пожълтяла пластмаса......... Вътре има някакви прегради и дори на тъмно, светейки с фенерче през гърлото, не се вижда добре отвън нивото...... Преградите вътре стърчат повече от пръст над нивото.....

 

Така е всичко, но съм сигурен ,че нивото на течността, трябва да бъде точно до тези прегради. Доливаш по малко и гледаш през отвора на капачката, докато течността стигне до тези прегради.От вън няма да видиш нищо-колкото и да светиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Така е всичко, но съм сигурен ,че нивото на течността, трябва да бъде точно до тези прегради. Доливаш по малко и гледаш през отвора на капачката, докато течността стигне до тези прегради.От вън няма да видиш нищо-колкото и да светиш.

 

Ще долея до височината на преградите вътре, но някой друг ще потвърди ли, че това е вярното ниво?

Иначе не виждам защо са избрали този материал за казанче...и на най-евтините коли казанчето е чисто бяло, полупрозрачно и нивото се вижда без взиране, от далече...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как е при дизелите, но на бензина каанчето има мин и макс обозначение, и е бяло на цвят, с фенерче се вижда отчетливо нивото на антифриза. При пълна смяна е нормално да се долее 1-2 пъти по малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как е при дизелите, но на бензина каанчето има мин и макс обозначение, и е бяло на цвят, с фенерче се вижда отчетливо нивото на антифриза. При пълна смяна е нормално да се долее 1-2 пъти по малко.

На дизела е черна горната част с капачката, а отдолу е жълтеникаво и има две черти, които би трябвало да са мин/макс, но не е написано. И защо въобще трябва да се свети с фенерче...

На този линк има няколко казанчета за Акорд:

http://www.parts.loc8apart.co.uk/nav/auto-part/Honda/2/Header-and-Overflow-Tanks.php

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свети се, защото мястото не е осветено добре, и когато се наведеш да погледнеш нивото виждаш силуета на течността и не може с точност да прецениш нивото. Все пак казанчето не е от стъкло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене точно на тези две черти си пише минимум и максимум. С малко фенерче, като запалка но доста по мощно, светвам дирекно в казанчето /пъхам част от фенерчето вътре/ и след това от вънка гледам до къде е нивото. Единствено така виждам до къде е нивото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се вгледах, видях, че срещу чертите има Min/Max, но не мога да се съглася, че е нормално да се ползва фенерче за тая елементарна проверка. Може би това би обяснило гафове вследствие ниско ниво/течове, след като не е удобно за рутинна проверка.

При мен и с фенерче на тъмно трудно става, защото преградите вътре са черни.

На всяка кола е нормално дори само при вдигане капака с един поглед да видиш нивата на всички важни течности (в съвременните коли изключение прави казанчето за чистачките, което обикновено е ниско в калника)

Разгледах по-подробно през гърловината и се оказа, че преградите са до горе, ръбът който се вижда върху тях е на нивото на външния ръб на казанчето, където се съединяват горната черна част и долната жълта... Отметката Max е около 1 пръст по-ниско от този ръб.

Все пак долях още антифриз малко под ръба на преградата вътре , но ми се струва, че е малко над Max, но да видим как ще е отоплението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали сте наясно, и как е при дизела, но казанчето е разширителен съд, и едновременно при нужда радиатора си смуче антифриз. Не доливайте всеки път когато нивото е между мин и макс (някъде по средата), защото когато радиатора върне течност в казанчето, да не се хванете за главата после...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...