Jump to content
Dimteam

Подмяна осветлението на таблото на Акорд 6-та

Recommended Posts

Колеги , някой да се е заигравал да подменя оригиналните крушки на таблото с ЛЕД крушки? Аз преди време се бях зайграл и само за проба смених осветлението на километража с едни ЛЕД крушки който обаче ми се виждат слабички и светлината е мръсно бяла. Тогава с доста мъка успях да намеря крушки който да могат да влезнат в самата фасунга даже май не бяха за табло , а за габарити. Сега пак съм се замислил да се разтърся за нови варианти. Има ли и други който са правили подобни опити и какви са били резултатите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за двата последователни поста! Просто исках да споделя едно клипче което намерих преди малко , което показва горе долу какъв ефект искам да постигна и също така е интересна идеята за промяна цвета на оборотомера при включване на В-тека. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво постигнах след подмяна на оригиналните крушки с ЛЕД такива. За мен резултата е задоволителен въпреки , че тук там има малко по-тъмни петна. За сега не можах да намеря по-силни с повече от един светодиод. 

post-10905-0-46564400-1450602744_thumb.jpg

Редактирано от Dimteam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Някой, ако може да напише как да се докопам до крушките на таблото, а също така и на контрола на климатика. (акорд 6-та)

Благодаря!

Редактирано от bobchoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега  Dimteamби ли обяснил (ако може със снимки)как точно става тая интервенция със таблоточе това жълтото не ме кефи, нито на сивика ,нито на акорда .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко със закъснение, ама все пак да отговоря. Цялата интервенция е съвсем проста. Има, до колкото помня във важни технически теми, описание как се сваля таблото с уредите. След като бъде свалено и извадено, от задната му страна се виждат черни , сини и жълти фасунги, който се изваждат със завъртане в една от двете посоки( няма значение коя). Вадят се фасунгите и от тях директно могат да бъдат извадени старите крушки и сложени диодни такива. Проблем при поставянето е , че малко с научкване се цели + и - на диодите. Ако не светват след поставяне, просто се завъртат в обратната посока. Друг проблем се оказва и това , че повечето диоди са китайски боклуци и след няколко месеца явно диода пробива и почват да светят когато им е кеф. При мен сега половината табло не свети или свети, когато е в настроение. И сега търся други по-качествени и силни диоди, с който да заменя сегашните. Като стигна до момента на подмяната мога да направя снимки как се сваля таблото и се сменят. Ама вероятно ще е поне след месец.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с В-тека и на мен много ми харесва, но от къде се хваща сигнал за смяна на цвета? Моето табло не индикира по никакъв начин, че включва В-тека, от къде се хваща този сигнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това беше едно от първите неща, които направих по колата... жълтите крушки ми бъркаха в здравето. :D

 

 

 

Останаха ми копчетата за стъклатa, но и на тях ще им дойде реда. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш сигнал(+12v) от захранващия кабел на клапана v-tec. За проба вземи един диод от запалка, на плюса му запой съпротивление около 200ома и го свържи към захран.кабел на клапана, а другия извод - на диода към маса (-).  При включване на v-tec, ще светва диода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги .

 

Поръчал съм си крушки за часовниците : http://www.ebay.com/itm/132006541531?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

и за уредите : http://www.ebay.com/itm/162386556234?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT.

 

До края на месеца трябва да пристигнат.

 

Ще направя снимки как е станало при мен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези, който си поръчал за уредите, са малко слабички. Аз в момента съм с такива сини , но са с по 3 диода и пак идват слаби. Чакам скоро да пристигнат ето тези: http://www.ebay.com/itm/401160286196?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

И ще кажа с тях как е. Надявам се по-добре да разпръскват светлината и да светят по-силно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, може би, ще задам въпрос от серията тъпи, но защо искате да ви светят таблата толкова силно, няма ли да ви вади очите, вечер?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Лично аз не мисля, че има разлика между тези, който аз съм поръчал и тези, твойте. Единствено мисля , че твойте не светят толкова силно, защото са сини (лично мое виждане). Ако мойте пристигнат по-рано, ще кача снимки. А към колегата Neophyte, целта на силните крушки е да осветят равномерно целите километражи, а не да вадят очите. А ако случайно свети много силно таблото - има потенциометър. Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, много добре се получава, но искам да попитам, някой може ли да направи снимка отзад на километража и да напише коя светлинка за какво е? Тъй като и аз се опитах, но интересното при мен е, че липсват 2 фасунги, които даже не успях да вкл. Та , мисълта ми е , някой ако може да направи снимка и да ги надпише, ще съм благодарен .^^

 

f16b6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си успял да ги включиш, защото вероятно са автопилот и още нещо, което не се монтира на 1.6.

Обаче понеже съм сигурен, че тук има хора, които си държат упътванията за себе си (егоисти) ще ви направя подарък на всички. :)

Ето какво изрових от полския форум :

post-22361-0-73440900-1492795011_thumb.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, само че на мен, точно brake system i high beam липсват + още една, фасунгите обаче, не успях да ги намеря в няколко магазина, което ми е интересно...

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сътворих понеделник  с на приятелче Акорда.Резултата според мен е перфектен.

 

post-30556-0-33034500-1494045534_thumb.jpg

post-30556-0-94253300-1494045549_thumb.jpg

post-30556-0-55250600-1494045580_thumb.jpg

post-30556-0-13221900-1494045590_thumb.jpg

 

Цветовите вариации са много,както и степента на сила на светене.

Дразнещите отблясъци по пластмасата около скоростомера на живо не се забелязват или поне не правят такова силно впечатление като на снимката.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , сподели колко и какви крушки си ползвал , че отдавна се опитвам да постигна този ефект и все ми идва слабо като светене , а при теб много добре се е получило! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rgb led лента и контролер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш снимки от процеса, биха били интересни :), а къде намърда контролера?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То на мен ми е по-интересно къде намърда лентата? Това, с лентата, ми беше първата идея, ама така и не успях да уредите. Платката отзад няма махане....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лед лентата се слага под "циферблата" или по точно се лепи за самата кутия на километража. Контролерът е отзад на същата кутия. Уредите се свалят елементарно, отзад има по две закривени пластинки на всеки уред, изправят се внимателно и уреда се отделя от платката с издърпване.

Снимки, ако не забравя, ще кача да няколко дни, като правя следващото табло.

Малко по-различно ще е, че е от 6-та Сивик, но като цяло, идеята е същата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да гледам клипа от моята територия, :D хахаха. Колега, пусни снимки на процеса, да почваме масово да се ъпгрейдваме. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще повдигна стара тема, но мисля, че въпросът ми е точно по нея.
Имам една изгоряла крушка на управлението на климатроника и покрай нея мисля да сменя цялото осветление с LED. Няма да си разглобявам таблото посред зима и си поръчах крушки (уж с хубави отзиви) от Али-то. Би трябвало да се стопли времето докато дойдат. Поръчах по 10 броя T3, T5 и Т10. В задачата се пита ще ми стигне ли бройката?


Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,  а какви точно са крушките по таблото,  по-специално,  тези които само осветяват?  (не тези от контролните лампички) По схемите за резервни части ги дават само като 14v, 1,4w. Няма данни за цокъл,  марка,  нищо. Това като информация достатъчно ли е?  Тези крушки от амазон,  дали ще станат: 

крушки Силвания 14v 1,4w

По-долу има и диодни варианти,  както и едни Philips,  които са доста по-евтини

Редактирано от V4st*r

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези по таблото би трябвало да са Т5, а на климатика Т3.

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, и аз поръчах крушки за климатроника обаче, от алито, прекъсваха доста често там освен т3 има и 3 ако не се лъжа малко по големи. Та накрая ги запоих за платката и нямам проблеми. Китайската пластмаса е голям боклук и е много мека и не притиска плътно лрачетата на ледките и те горят... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 2/22/2017 at 9:17 AM, Dimteam said:

как се сваля таблото

 

Здравей,  би ли споделил как точно се сваля пластмасата около таблото? Тя включва и духалките за парното и бутона за аварийните и още няколко неща. При мен,  след като развих трите винта над уредите и пробвах да издърпам пластмасата,  всичко се извади сравнително лесно, докато не стигнах до частта която се намира точно под радиото,  там не пожела да излезе,  вероятно има скрит винт?

 

И още един въпрос,  предварително трябва ли да се извади бутона за аварийните и как точно става това?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам частта под радиото се маха по същия начин като на акорд 5.
Първо трябва да махнеш пластмасата, която е между скоростния лост и кухината под радиото и след това отвиваш двата болта отдясно.
На видеото по-долу това е в минута 08:40

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за полезното видео! Мен ме интересуваше пластмасовия трим,  която той свали преди 8:40 мин. Свали го доста лесно,  моят искаше доста дърпане,  а и доколкото видях няма други винтове освен трите над уредите по таблото, всичко останало е  на щипки.  Явно ще трябва да се въоръжа със смелост и да дърпам по-здраво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Бутона на аварийните светлини се сваля като бръкнеш с тънка отверка между него и пластмасата и ще се откачи от нея.Сваляш му буксата и го вадиш.Има още едно болтче под бутоните за регул.на фаровете и бутона за фаровете за мъгла.Те също се вадят с тънка отверка.Този на клипа малко го шунтира този болт.След това цялата пластмаса се вади лесно ,тя е на щипки-дърпаш смело.Ако сменяш крушките с led такива гледай да са за 14v. Преди 2 год. смених мойте с диодни крушки от AliExpress и за 2 месеца половината изгоряха,а другите мигаха.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото.  Мисля да слагам оригинални именно защото за LED-тата съм чувал оплаквания че лесно горят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за последователния пост,  но след няколко месеца, през които карах с наполовина светещо табло мисля отново да се занимая с него за тъмните зимни месеци. 

 

Въпросът ми е какви са тези крушки по 14V които Хонда използва и защи са дадени за 14V след като цялата инсталация е за 12V? Недоумявам.  Дали не е просто трик, хората да купуват скъпите крушки на Хонда? Какво би се случило ако сложа масово разпространените 12 волта крушки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включвам се малко късничко, но да питам какъв цокъл са крушките на таблото, колега по горе беше писал че май са Т5 на таблото и Т3 на климатика, някой може ли да потвърди? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Legend91 написа:

Извинявам се за последователния пост,  но след няколко месеца, през които карах с наполовина светещо табло мисля отново да се занимая с него за тъмните зимни месеци. 

 

Въпросът ми е какви са тези крушки по 14V които Хонда използва и защи са дадени за 14V след като цялата инсталация е за 12V? Недоумявам.  Дали не е просто трик, хората да купуват скъпите крушки на Хонда? Какво би се случило ако сложа масово разпространените 12 волта крушки?

В автомобила освен акумулатор имаш и алтернатор.Когато не си запалил двигателя,ползваш акумулатора и съответно неговото напрежение-12v., когато запалиш двигателя ползваш напрежението подадено от алтернатора-14v.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де,  не искам да бъда разбран погрешно,  нe е въпросът до спора,  но ми се иска да разнищим този въпрос? Ако напрежението е 14 V , защо крушките на фаровете са за 12V? Крушките на стоповете,  и запалката и те? Ако напрежението е 14V няма ли Осрам и Филипс да правят крушките си за табло за 14 вместо за 12V? Не ми е логично това нещо,  извинявам се ако изказването ми е неподготвено,  но ме човърка :D и затова продължавам с въпросите,  а не че имам намерение да споря.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз до сега не съм виждал 14V крушка. Не претендирам, че съм прав, но колата като е запалена не черпи ли ток пак от акомулатора, а алтернатора да го зарежда. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм забелязал че когато паднат оборотите, крушките на фаровете присветват по-слабо и след това се връщат към нормално с повишаването на оборотите.  Акумулатора, както си го представям аз,  би трябвало да подава постоянно напрежение щом е зареден.  Т. Е.  Вероятно на запален мотор напрежението се подава не от акумулатора,  а от алтернатора. Иначе в Щатите продават 14V крушки,  но в Европа не съм срещал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Legend91 Аз съм забелязал ще когато се включи перката премъгват за части от секундата фаровете, почти не се забелязва. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...