Jump to content
ruil4o

***** "Лек" волан *****

Recommended Posts

Здравейте!

 

От скоро съм с тази Хонда 5 гер 1.8 115к.с. Имаше неща да стягам по нея, но с повечето се справих сам с четене тук. Сега обаче ме дразни волана и не мога да намря инфо по въпроса. Много от вас се оплаквате, че волана е тежък /трудно се върти/, но при мен е точно обратното! Струва ми се много "лек". При маневри за паркиране е супер, но при в завой с висока скорост е също толкова лек. Почни никаква обратна връзка от пътя не усещам. Над 70-80-90км/ч. мога да го въртя с един пръст. Ако го пусна в завой, има тенденция да се изправя, но не е това, което трябва да е. Мислих че е от гумите, но сложих зимни и пак е си така. Това нормално ли е, при вас така ли е? Някой ако знае да пише. Рейката на моята Хонда има ли екстрата за стягане при повишаване на скорста. Някакви клапани в рейката? или нещо друго?

 

Важно! Рейката ми губи масло от семеринга при секторната кутия /там където влиза оста от волана/ Няма /или поне аз не усещам/ никакви шумове или хлопания от нея. Може ли от това да е проблема?

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои нещо да сподели?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм убеден,но на хидравличната помпа има един клапан за налягане.Един вид като се движиш с по висока скорост,волана да има по голямо съпротивление на въртене.Не мисля кое друго може да ти направи волана лек ,при висока скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, на предишната 6-та ген. волана на място беше стегнат, а на скорост някак отслабваше подаваното налягане и ставаше по-директен (все едно е без хидравлика. Караше се много приятно и сензитивно. На новата 7-ма ген. на място е много лек, а в движение почти не се променя стегнатостта му и не знам принципно ли е така или нещо не е наред, но е стряскащо лек при голяма скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да е стегнат на място,защото гумите са в покой и указват голямо съпротивление.Когато колата се движи,особено с по голяма скорост съпротивлението намялва драстично и именно този клапан трябва да компенсира това.На моята 6-ца волана беше доста стегнат и в покой и в движение.Към автора на темат-сменял ли си хидравличната течност?(силно препоръчително да е Honda PSF-S)

Редактирано от SpliFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този въпрос беше обсъждан, до колкото си спомням. Има такъв клапан, който при повишаване на скоростта, намаля подаването на налягане към рейката от съображения за сигурност -  т.е. волана става труден за въртене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течността ми е бистра, червена, но не е оригиналната.

Неприятно се кара така! В завой при висока скорост постоянно внимавам да не завъртя волана до крайно положение. :( Къде се намира този клапан, от къде "взема " инфо за скоростта, че да знае, какво да прави?

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност възелът се казва "variable assist power steering". Само не съм сигурен дали изобщо го има при по-старите модели.

 

Виж това: http://www.preludepower.com/forums/archive/index.php/t-364658.html

Редактирано от tonywoolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казва се flow control valve .В 6 генерация е от долната страна на помпата.

post-31240-0-39250100-1446664618_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цъ, не е това flow control valve. Сега погледнах менюела на мойта и джаджата се казва Power Steering Speed Sensor. Така като го гледам се намира на скоростната кутия някъде. Ще го потърся и сваля, за да го огледам. Какво ли да го гледам... ами ще го разглобя и почистя малко. Ако се оправи добре! :)

 

s1.jpgs2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаквам развитие, тъй като и моя при висока скорост е некомфортно лек, а и с това променливо предавателно отношение в зъбната рейка е някак стряскащо. То и на шестицата беше така, но там помощта на хидравликата при скорост определено отслабваше и хандлингът беше доста по-натурален. Дали щом има букса и ел. сигнал системата има диагностика? Някой от колегите със 7-ма ген. би ли споделил как е усещането при шофиране?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато я купих, се случи да отидем на нашето черноморие, и тогава за пръв и последен път и направих 170км/ч, беше твърд волана. Тази година смених хидравличната течност и волана стана по-лек. На околовръстното ми се случва чат пат да вдигна 140км/ч но почти веднага се налага да бия спирачки, така че не мога да определя, дали е както преди или не. На Джаза 2005 ЦВТ при 120км/ч волана ставаше почти на кокал, все едно въртиш волан на Волга Газ-24, на място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен втвърдяването :D трябва да е постепенно, а не рязко след определена скорост.

 

Сега погледнах къде се намира този сензор. Наврян е ниско долу зад двигателя. Сложно е! Отдолу не може да се стигне, заради гредата, а отгоре трябва да се разкачат няколко маркуча и други джаджи. Свалянето му ще остане за по-добри дни. Може би на пролет :(

 

П.П. Другото, което си мисля е за този клапан на помпата Flow control valve, ако играе регулатор на налягането. Той ако не работи и помпата ми вдига по-високо налягане?! От там и Power Steering Speed Sensor не може да компенсира достатъчно, и от там да ми е избил семеринга на секторната кутия!  :rolleyes:

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно в по-новата генерация акорд(6) няма никакви такива power steering speed sensor .Със сигурност семеринга не ти е избил заради  flow valve.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаквам развитие, тъй като и моя при висока скорост е некомфортно лек, а и с това променливо предавателно отношение в зъбната рейка е някак стряскащо. То и на шестицата беше така, но там помощта на хидравликата при скорост определено отслабваше и хандлингът беше доста по-натурален. Дали щом има букса и ел. сигнал системата има диагностика? Някой от колегите със 7-ма ген. би ли споделил как е усещането при шофиране?

Аз съм с Accord 7 2004 i-CDTi и мога да потвърдя, че при мен със извънградски скорости от 100-120 и нагоре воланът се "втвърдява"...винаги е било така..

Дали е възможно ако при теб да не работи да имаш проблем..или това е част от "екстрите" които може да има даден екземпляр?

Редактирано от demonized

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега(автора на темата),мисля че колата ти е феислифтова и вероятно реиката ти е ТРВ която няма хидравличен регулатор на усилието,това на схемата е сензора които дава информация на реиката-но това е реика за моделите преди феислифта които са ШОЛА и са с такъв регулатор.Имам такава реика свалена мога да ти снимам регулатора за да сравниш дали го имаш на твоита.

Редактирано от росенKN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, колата ми е феислифтова, 97г. Ще ми е от полза да погледна на твоята свалена рейка, този регулатор. Иначе този сензор го зърнах на колата. Забит е на скоростната кутия. От него се взема инфо за скоростомера, но дали точно той отговаря за втвърдяването на волана при висока скорост, не съм сигурен.

Благодаря за помощта!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тои отговаря,но при моита отговаря и за реиката.Отивам да ти направя снимка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем и на хонда ХРВ дали проблема и при мен е това. Имам ли такъв клапан? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Flow control valve е монтиран на самата помпа и доколкото знам няма управление по обратна връзка (например от PS Speed Sensor ако е наличен такъв). Хода на клапана се определя само от оборотите на помпата. При обороти 3000+, което предполага шофиране с висока скорост, клапана отваря байпасен кръг, през който част от нагнетеното масло се връща на входа на помпата. По този начин дебита към рейката намалява и волана се "одървя". Това съм го чел в ръководството за Сивик 6, който няма такъв сензор. Каква е ролята му можеш да разбереш ако имаш точното сервизно ръководство за модела. Описано е и как се разглабя/ремонтира помпата/клапана. Сензора действа самостоятелно и по-скоро само засилва ефекта на flow control valve. Ако проблема ти е заседнал в затворено положение клапан, т.е. перманентно имаш максимално налягане към рейката, нормално волана да се чувства лек при всички режими, но тук влияние може да оказва и повреда в сензора. Едно от двете е, или и двете. 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре разгледах си и сивика и хрв-то нямам на кутията маркучи от хидравликата. Значи съм само на въпросния клапан. Сега въпроса е сложно ли се ревизира това нещо, На сивика ми тежък волана но не като да съм без никаква хидравлика пък на хрв-то е толкова мек че чак е лигав. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам "лек" волан на 7 генерация. Ще очаквам информация от някой, който е решил проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...