Jump to content
dandy

Хонда ЦР-В и настройка на ГИ "Фобос"1

Recommended Posts

Ами бавният винаги е 0, колкото и пъти да съм го погледнал и на каквото и гориво да работи и в каквито и режими да се шофира все си е 0. Бързият се мени доста по-динамично на газ и в посока "-" (винаги при работа на гориво газ), на място влиза в диапазона -5/0. На бензин по-стабилно стои в стойност 0, но при рязко ускорение винаги отива към "+" и по показанията на въпросният "инфо-борд" има и моментни стойности над +25(при работа на бензин). В тази връзка ми стана интересно какви са максималните заложени в софтуера на бензиновият контролер. И още един лаишки въпрос, на свободен ход при "тихи" обороти ли да му търся тримовете +/- 5% или при всички работни режими? А за лампата на чека при промяна след гранични 15 процента за дългият трим ли трябва да светне или и за късият?

Благодаря за търпението :) Колкото по-неясни са ми нещата, толкова по-ми е интересно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ХАм на късия трим чек няма,При кореспонденцията между двата трима късия си избутва дългия.Ама това важи само при теб..при ЦРВ2 не е така,при ЦРВ3 е съвсем друго.

Ако късия е максимален,дългия се променя с 1 и късия се нулира.Ако продължи да бъде бедна сместа късия пак отива на +,докато премести дългия пак с 1-ца ...и тка има ресурс да компенсира докато излезе от картата.Това обаче зависи от софтуера или по-точно фирмуера..пък те са различни по години и по пазари.

 

Сега за инфоборда.При рязко подаване на газ няма обратна връзка от сонда-сответно тримовете не работят...седят си на 0-0.Това е режим open loop.Не знам от къде го четеш това 25 %,но не е вярно.

Тримовете се гласят за всички обороти и за всички режими/мс/без полетата в open loop режим...те са 25% от цялата карта.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Мътната вода" се поизбистри, ще покарам уикенда повечко и ще снимам екрана на инфо-борда при работа на бензин и на газ, при работа на място и в движение с изравнена скорост примерно на 2000 и на 3000 оборота без ускорение да видим стойностите. Ще направя и една проба в "open loop" да видим какво показва. Сега ще се опитам да кача снимки от "фобос"-а с настройка за 3,0мм газови инжектори.New Picture (1).bmpNew Picture (2).bmpNew Picture (3).bmpNew Picture (4).bmp

New Picture (5).bmp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре се ориентираш в системата, но защо ти а не инсталатора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за глупавият въпрос, но няколко пъти се сблъсквам и в други теми с думата "инсталатор" ? Това е лицето, което монтира системата може би?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инсталатора е по нашенски Газаджията, или КОРИФЕЯ на уредбата.

Редактирано от Иво Ленков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

A не го казвам. Само там се води, че може и подобрение в конете да има с 2-3%, та поне като я настройват в час по трудово поне няма да си личи. 

Иначе разлика винаги има. Дино теста винаги може да го докаже. Въпроса е дали се усеща разликата. 

 

Когато поискаш и минаваш насам ти двигам капаците и на двете коли да видиш кое и как ти се струва за по 5-10мин, ако можеш да подобриш нещо ще е страхотно и, освен признанието, благодарността ми, биричката или рикията според сезона ще си заплатя и услугата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво се е върнал от море ...или е черен или има селскостопански тен :)

 

Данди,сори братче,ма картата няма нищо общо с истината....ако тоя инфоборд върши работа ,си направи цялата карта,пък хвани някой приятел да кара..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да прозвучи като реклама ще защитя фобос-а. 

Имаме 2 коли с фобос. Едната е на над 100к, другата вече 12к . Никакви оплаквания. Донастройки почти не са правени. 

Фърляй боб да не се трошат,че тогава става сложно!

МАП-а ако се скапе се оказва,че стария МАП е 12-волтов а те вече не се произвеждат.Новите МАП-ове са 5-волтови.(може и обратно да беше?!)

Следва преправяне на кабелажа и нови настройки.

Като се опитам да се свържа с някой стар Фобос се оказва че моята програма не го поддържа.Почва едно ровене в нета търсене на стари програми от колеги!На старите Фобоси като изгори бушон,колата работи на бензин като Жигула на 30 години на 2-3 цилиндъра.(сега не зная как е)Дори си мисля,че Жигула на 2 цилиндъра ще е по-добре!

Горе долу от такова естество са проблемите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко сложно да става? Фобос-а са с едни от най-евтините електроники, още повече ако е в гаранция какво ти пука. Тръгнаха с директно копиране на електроника от Италия и после поевтиня с времето, пазар какво да го правиш. Старите фобос-и са на изчзване и сравнително рядко се срещат. Ако не бяха направили евтинджоси, едва ли щяха да преборят знайни и незнайни латвийски, китайски и турски пръчки на много ниска цена.

 

Имайки предвид колко кара българина годишно(10-12ккм средно), 5 години и 50-60ккм го устройват. Обикновено периферията се е предала преди електрониката, че повечето периферия си е евтинджос с ограничен живот. Да има и комплекти с по-висок клас компоненти, но в масовия случай не е така. 

 

Не, че съм им фен, даже напротив, но да погледнем реално на нещата. Имат доста голям пазарен дял у нас, в чужбина също напират, колко успешно не знам. 

 

Важното в случая, е че колегата си е решил проблема.

Редактирано от jijane
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре се ориентираш в системата, но защо ти а не инсталатора?

Т.е. да се считам за...монтажник на ГИ, другите определения са за професионалисти. По това стечение на обстоятелствата попадам в тази тема, с която помощ "изправям" проблема в МПС-то :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иване, като бивш служител на фобос не очаквам да си обективен, но и не е редно да пишеш глупости че се излагаш.
Последната версия винаги подържа всички предходни.
Голямо ровене пада явно, но не ти ли е хрумвало, че на официалният сайт има и последната версия и предходните?
Старите версии спират да палят ако изчезне едновременно плюс при контакт и захранване от акумулатор. На практика това не е възможно да се случи без интервенциа. В новите R версии транзисторите са дублирани с релета и това неудобство е избегнато. Ако имаш нужда от обучение с радост ще ти помогна за да не черпиш опит само от форумите.
Хайде хубав и успешен ден от мен, че съм на море :)

 

Малко инфо за новите версии;
** съдържанието е изтрито **
Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Време за реклама ... интересуват ли ни подобренията в НОВИЯ хардуер и софтуер на Фобос, г-н Вендов?

Приятно море!

Долната част на мнението Ви ще бъде премахната. Предполагам който се интересува от тази информация ще може да я намери лесно.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се чудя ,кой ходи на море пък се рови по форумите... :)

 

Данди що не отидеш да изкараш един курс.Господин Вендов е един от малкото хора можещи да настроят Фобос.

 

Господин ВЕНДОВ....още не съм си видял КОМИСИОННАТА,затова ,че помагам на ваши клиенти безвъзмездно и настройвам ФОБОС през ИНТЕРНЕТ !!!!!

 

Вместо да нападате Иван,вземете координатите на инсталатора от доволния клиент и го пратете  на курс.С тоя монтаж и тая карта аз бих го съдил до дупка,че ми е убил двигателя!!!!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам нужда от обучение.Ако може да стане в Плевен ще е добре,че нямам време да се разхождам из страната!

Като имам въпроси се допитвам до Влади от Плевен и Боян Трайков от В.Търново.

А това дето се свързва с 32-ра и 44-та версия,последната версия на софта не го поддържа!

Редактирано от ivan_pop

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ето и прикачени файлове със снимки от показания на данни при работа на газ и бензин в различни режими. Отчетени са с "Инфоборд" и доколко са достоверни за LTFT и STFT могат да кажат хора познаващи софтуерно "старото" CR-V...Markony примерно :)  Основно забелязах, че при работа на газ най-ниска отчетена стойност е -26 за STFT. При лек наклон надолу и поддържане на постоянна скорост на газ STFT падат до -4 и 0. На бензин са или леко нагоре в положителната област или стабилно стоят 0%. LTFT от стойност 0 не е мръднал. Колата работи много добре на бензин и газ, без липса на мощност, загуба на обороти с и без климатик и т.н. всички режими са о.к. при управление. Това е с публикуваната карта и с дюзи 3,0мм, 3ома "Gascontrol" калибрирани на 0,57мм ход.

post-33353-0-08594500-1471940200_thumb.jpg

post-33353-0-49460300-1471940205_thumb.jpg

post-33353-0-05123700-1471940210_thumb.jpg

post-33353-0-33591000-1471940213_thumb.jpg

post-33353-0-72402600-1471940216_thumb.jpg

post-33353-0-93207700-1471940221_thumb.jpg

post-33353-0-81899800-1471940224_thumb.jpg

post-33353-0-33162400-1471940228_thumb.jpg

post-33353-0-40130500-1471940232_thumb.jpg

post-33353-0-74570500-1471940236_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората част от 10 файла...

post-33353-0-04370600-1471940352_thumb.jpg

post-33353-0-33005200-1471940357_thumb.jpg

post-33353-0-48179900-1471940361_thumb.jpg

post-33353-0-61374500-1471940365_thumb.jpg

post-33353-0-81340000-1471940370_thumb.jpg

post-33353-0-50519100-1471940376_thumb.jpg

post-33353-0-94733900-1471940380_thumb.jpg

post-33353-0-32392700-1471940385_thumb.jpg

post-33353-0-75273900-1471940389_thumb.jpg

post-33353-0-83624200-1471940393_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, след повече от три години експлоатация да споделя първият сериозен проблем. Уикенда колата започна да превключва аварийно на бензин, след връзка със софтуера светна грешка: "ниско налягане на газта". При мен съм задал да следи delta P и при стойност под 650 mBar-a да превключва на бензин. Първото нещо беше да сваля филтъра на входа на изпарителя, после филтъра за изпарена газ преди рейката...при монтирането сложих чисто нови, сега са на близо 50 000км и имаха нищожно замърсяване! На по-предни лични газифицирани коли монтажа беше с медни тръби между бутилката и изпарителя, там за 10 000км такъв "графитен" окис се събираше във филтрите, че колата спираше да ускорява. От тогава си монтирам само "пластмасови" захранващи тръби и разликата е осезаема. Изключих запушване, като причина за ниско налягане на газта.  Проследих показанията на двата датчика измерващи налягане към газовата инсталация и показанията на MAP сензора на колата. Понеже системата ми е купувана втора ръка преди четири години и е от първият модел Fobos 1 с датчици в отделни корпуси, показанията на температурния и този за налягане в рейката бяха актуални остана MAP-a на газовата. Именно той се оказа повреден отчиташе 180-210 mBar-a постоянно без да се влияе от работата на двигателя съпоставяйки го с правилните показанията на MAP-a на колата. Основно си сменяше показанието при почукване по корпуса в посочените по-горе стойности. Това съответно рефлектира върху delta P и невъзможността да коригира правилното количество газ в различни работни режими. Проверих маркучите за вакуум и почистих профилактично буксите с контактен спрей. Игнорирах софтуерно повредения датчик за да използвам заредената газ. Сега предстои смяна на старите датчици за налягане, температура и MAP работещи с напрежение 5V с по-нов тип комбиниран датчик работещ на 12V. Отчетеният до момента среден разход за този дълъг период през изминатите близо 50 000 км е 11/100 л/км.  Преди мен инсталацията нямам представа колко е работила и въпреки, че смених филтрите, ремонтен комплект на изпарителя и газовите инжектори тя си е "втора ръка"  :)  

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там горе пиши на човека...Ти си последния мохикан.Трябва да ти го подарят чарколяците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От вчера официално старата система е оборудвана с нов комбиниран сензор "Фобос компакт" работещ с напрежение 12V. Двата важни момента при замяната са обновяване на софтуера на ГИ за да се "появи" комбинирания датчик в системните настройки и замяната на волтажа в управляващото напрежение от 5V за старата версия с 12V за комбинирания датчик.

На 14.02.2019 г. at 21:09, Markony написа:

Там горе пиши на човека...Ти си последния мохикан.Трябва да ти го подарят чарколяците.

С помощ от приятел процедурата се превърна в своеобразен подарък :)

Понеже човека е професионалист в сферата на ГИ и автомобилната електроника ми направи забележки за накичените тройници към вакума на колата и богатата горивна смес при работа на газ. В резултат беше пробит самостоятелен отвор в смукателния колектор осигуряващ "персонален" вакум последователно през новия датчик към изпарителя. Маркуча за вакум на клапана се възстанови в заводския си вариант, а сместа остана по "моята" таблица богата. С осигуреният среден разход до момента, динамиката на колата, липсата на ускорено улягане на клапаните в леглата и нормално работещия катализатор предпочитам да не пипам работещия вариант. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...