Jump to content

ivendov

Фен
  • Мнения

    4
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно ivendov

  • Ранг
    fobosgas.com

Profile Information

  • Кара
    ACURA MDX
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Последни посетители

463 профилни разглеждания
  1. Иване, като бивш служител на фобос не очаквам да си обективен, но и не е редно да пишеш глупости че се излагаш. Последната версия винаги подържа всички предходни. Голямо ровене пада явно, но не ти ли е хрумвало, че на официалният сайт има и последната версия и предходните? Старите версии спират да палят ако изчезне едновременно плюс при контакт и захранване от акумулатор. На практика това не е възможно да се случи без интервенциа. В новите R версии транзисторите са дублирани с релета и това неудобство е избегнато. Ако имаш нужда от обучение с радост ще ти помогна за да не черпиш опит само от форумите. Хайде хубав и успешен ден от мен, че съм на море Малко инфо за новите версии; ** съдържанието е изтрито **
  2. Относно противоречивите мнения за системите за предпазване на клапаните. Някак си не съм настроен да се заяждам или да отговарям на заядливи постове. Ако искате да научите как работи системата ползвайте търсачката на форума или на следният линк http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=55087 Аз по скоро искам да споделя моя опит като първо ще разкажа една история. През 2004 година с Христо Василев ( Собственик на БСМ ) пътуваме за Швейцария с автомобилът ми по това време - Honda Shuttle модел 2000 год. Автомобила беше на 160 000 км. и около 40 000 км. от поставянето на газов инжекцион BRC като до този момент не бяхме и чували за вкопаване на клапани при работа на газ. Някъде в Италия колата започна да работи неравномерно и загуби мощност. Прибрахме се някак си и я закарахме при Юри в Горубляне.. Оказа се прегорял клапан на първи цилиндър. Няма да влизам в подробности за стойността на ремонта смятам, че имате представа. Тогава започнахме да, четем по чуждите форуми защото в България никой не беше и чувал за системи за предпазване на клапаните. Навсякъде съветваха следното за автомобили на Хонда - Ако не се ползва система за предпазване на клапаните трябва да се прави регулировка на клапаните на 15000 - 20 000 км. Ако се монтира качествена система за предпазване на клапаните просто трябва да се прави регулировка на клапаните според сервизните интервали препоръчани от производителя на 40000 км според сервизната книжка на Бултрако или на 30 000 мили според HONDA. ( Ние за наше спокойствие правим проверка на всеки 20000 км. на новите ни и относително новите ни автомобили ) Трябва да се знае, че регулирането на клапаните не решава проблема, а го забавя. Тоест клапаните продължават да се вкопават и регулирането не може да се прави до безкрайност в един момент се стига до ремонт на главата. След монтиране на система за предпазване на клапаните автомобилът се кара и до днес без да са правени повече ремонти по главата. Мога да споделя и реален четири годишен тест правен лично от мен на личният ми автомобил за периода 2008-2013 година. - HONDA CRV модел 2008г ( R20) с газов инжекцион Фобос. Газовият инжекцион е монтиран на 600 км. след закупуване на автомобила от Бултрако. Първите 10 000 км. е каран без система за предпазване на клапаните. Състоянието на клапаните бе проверено на 10,900 км. През времето, в което двигателя не е бил предпазван хлабините на изпускателните клапани се бяха променили на (0.17) което е извън допустимите стойности. Но все още не се забелязваше загуба на мощност. След направена регулировка на клапаните на (0.28) беше монтирана електронна система за предпазване на клапаните на Австралийският производител Flashlube. Следващата проверка беше направена на 30 300 км ( 20 000 км. след монтажа на системата за предпазване на клапаните ) като хлабините на клапаните се бяха променили от (0.28) на (0.24) което е близо до референтните стойности на бензин. Като от тук нататък проверките бяха правени на всеки 20 000 км. и не бяха забелязани съществени отклонения. Края на 2011г. системата за предпазване на клапани Flashlube е подменена с V-LUBE като луфтът в клапаните отново бе проверяван на всеки 20 000 км. и отново не бяха забелязани отклонения. Винаги луфтовете на изпускателните клапани след 20 000 км. пробег бяха в границите между 0.27-0.23, което е съизмеримо с износването при работа на бензин. Вземайки предвид извършения тест за 240 000 км. може да се заключи, че качествените системи за предпазване на клапаните използващи оригинални консумативи силно забавят вкопаването на изпускателните клапани. Единственият проблем който имахме с автомобила е два пъти смяна на ламбда сонда преди катализатора, което го отдадохме на по-високата температура на горена на газта. Относно самите системи и доверието в тях! Преди често се питах защо хората нямат доверие в системите след като лично съм се уверил и то по трудният начин, че са жизнено необходими за двигателя. И стигнах до извода, че както и с останалите компоненти и тук се наблюдава следният феномен. Клиентите не са склонни да плащат и сервизите са принудени да търсят начин да поевтиняват продуктите. Грешният начин е да купуват турски системи за предпазване на клапаните. Иглите на турските системи (за да са евтини) са изработени от обикновен месинг и при различна температура или не дозират изобщо или пускат много течност. Да не говорим, че турците съвсем съзнателно продават като течност за предпазване на клапани - двутактова смес знаейки, че няма да свърши работа, но го правят защото са намерили кой да я купува просто защото е евтина..... Иглите на механични системи за предпазване на клапаните на марки като Flashlube, JLM, V-LUBE са изработени от метал с ниско температурно разширение, при тях дозирането е относително добро, но имат следният конструктивен недостатък - Когато автомобила е над 4000 оборота вакуумът е много малко или въобще липсва. Следователно в този диапазон механичната система не работи ефективно.. Решението е да се ползва електронна система, която е на по-висока цена, но пък доказано върши работа. Като плюсове освен по-доброто дозиране съобразено с оборотите на автомобила, електронната система работи само когато автомобилът е на газ. Но дори и при електронните системи също има проблеми. Не всички електронни китове на пазара работят добре. Например електронният кит на Flashlube не е с помпа и не нагнетява течността, а също като механичният разчита само на вакуума което не е ефективно.( В момента Flashlube подготвят нов електронен кит, но аз не съм го виждал и тествал). Електронните китове на JLM и V-LUBE се произвеждат от немската фирма SI-Elektronik. Въпреки, че стандартният електронен кит на SI-Elektronik също не е с помпа, при него се наблюдава ефекта на бутане на течността към дюзата благодарение на дизайна на буталото на клапана които използват и по този начин успешно се преодолява проблема с липсата на вакуум. SI-Elektronik предлагат и кит с помпа където течност се впръсква през инжекторите, но в случая помпата не е за преодоляване на липсата на вакуум, а за преодоляване на налягането на газта. Този кит беше разработен с идеята в течността да се слага добавка за почистване на инжекторите, но в последствие се оказа, че добавката поврежда част от марките газови инжектори и беше спряна от производство. Така, че чисто икономически няма много смисъл от кита с помпа и двойната му цена. Ние имаме монтирани на четири HONDA CRV модели от 2008 год. до 2012 год. - 2 броя китове с помпа и 2 броя китове без помпа и при проверка на хлабините на клапаните на всеки 20 000 км. резултата винаги бе един и същ. Относно механичните китове. В началото на по-евтините служебни автомобили монтирахме механична система за предпазване на клапаните, но след около 2 години наблюдения ги заменихме с електронни. Замяната се наложи от това, че потребителите (в случая служителите ни) нямат навик и не желаят да следят правилно ли е настроена системата и за малко да счупим главата на HR-V то на родителите ми. Един ден ми се обадиха, че автомобила няма мощност и не могат да изкачат някакъв наклон. При направената проверка се оказа, че механичната система не дозира правилно или по скоро беше спряла да дозира, а колата е на метан Веднага регулирахме клапаните и автомобила се оправи. Тогава отчетохме факта, че на механичната система за прадпазване на клапаните се налага настройка или проверка на дозирането на почти всеки 1000км и като цяло винаги броя на капките е различен за една минута. Като обобщение мога да кажа, че от опита който имаме електронният кит за предпазване на клапаните е ефективен около 70-90%, а механичният около 50-60% като стойностите зависят от правилният монтаж, и настройка на системата. Аз лично смятам, че референтните стойности за разхода на течност са занижени от производителите за да изглежда на клиентите, че разхода на консуматива не е висок и цената поносима и съответно на нашите автомобили правим настройки +15%, но трябва да се внимава да не се прекалява за да се щади катализатора. В заключение мога да кажа, че в дългосрочен план е по-изгодно да се постави електронна система за предпазване на клапаните, отколкото да се пуска бензин във високите обороти или да се регулират клапаните на всеки 15 хиляди км. Нека не забравяме, че повечето от клиентите ни не желаят да ремонтират глави, да се занимават с каквито и да е ремонти и регулировки на клапани и дори неискат за отварят капака на двигателя. За тези клиенти системата за предпазване на клапаните е приемливо решение. Относно сертификатите за системата която продаваме може да ги свалите от сайта ни ето и линк. http://fobosgas.com/userfiles/editor/file/V-lube-certificates.rar Течността която използваме е TUV сертифицирана, ако някой знае как се взима TUV сертификат в Германия ще знае и какво означава това. FRV’то снимано може да видите тук! https://www.facebook.com/FobosAutogas/ Към - KRING Техническа помощ от търговците за съжаление е загубена кауза въпреки, че работим много по подобряване на обслужването но те не са инженери. Съпорт може да ви даде или колегата Николай Станков от сервиза на Богров, Мартин Стоянов от Люлин или Аз. имейла за техническата поддръжка е support@fobosgas.com телефонът е 070045200, моя мобилен е 0898 999 333 Аз ако съм в България винаги вдигам или връщам обаждане на момента. в сайта имаме форма на запитване на които се отговоря с приоритет. в "зона сервизи" наскоро добавихме дилърски форум. С Уважение Ивайло Вендов. P.S. Съжалявам, че изстинаха пуканките
  3. Здравейте Hunter, Благодаря Ви за препоръката, винаги пиша на кирилица, но напоследък забелязвам в себи си проблем. Пиша без да гледам клавиатурата и често имам разменени букви. Понякога виждам разменени символи по-често числа. Съжалявам, че наранявам чувстават Ви и на колегите от форума с това, но не е нарочно. Когато газифицирахме FRV' то публикувахме снимки и описание в facebook страницата ни. Ще го изровя, и ще го споделя. Харесвам хора който спазват добрият тон особено когато говорят с непознати. И не на последно място меко казано си имам много на идея на какво е способен автомобилът и думичката задължително присъства в много аспекти. Защото ако не се спазват препоръките просто става много скъпо. "защото ония от Хонда форума твърдят че карат на газ 10 години преди Фобос да съществува" Цитата, както и примера за 30 годишната Хонда ще оставя без коментар. Мисля, че специалистите знаят разликата в изработката на клапаните през годините. Г-н Markony, с удоволствие ще отговоря на въпросите утре и ще дам примери и тестове. Мисля обаче, че ме бъркате с някой не се казвам Виденов. Нямам никаква идея кои е muksi, хубаво е да се представи за да не остават потребителите с впечатлението, че си правим реклама от типа на въпроси и отговори. На риторичното предположение на Г-н Ленков - Компютрите на Фобос също както високият клас компютри на A.E.B. могат да впръскват газ и бензин едновременно. При добавяне на бензин във високите обороти е възможно да не се се монтира система за предпазване на клапаните, но е по-скъпо решение и ние не го препоръчваме на клиентите си. Но той е един от уважаваните специалисти и това естествено го знае. Когато казваме, че трябва задължително да се монтира система за предпазване на клапаните на определени автомобили имаме на предвид, че запознаваме клиентите с проблема и ако те не желаят да се възползват от предложението изискваме да подпишат декларация, че са информирани за евентуален проблем с газоразпределителният механизъм. Решението в крайна сметка си е на клиента и ние не задължаваме никой с нищо - не че можем= Това го въведохме като практика след проблема който имаха Юнигаз с Рено-Дачия при монтаж на газови системи на нови автомобили и последвал проблем на 50-60 хиляди км. След инцидента бяха принудени да заплащат гаранционни ремонти.
  4. Здравейте на Всички в форума. Името ме е Ивайло Вендов и съм управител на Фобос. Принципно нямам време да пиша по форуми, но колегите от време на време ми препращат постове на който се налага лично да отговоря. Опитът ми с марката е достатъчно голям. От 2004 год всичките коли - лични, фирмени и семейни са Хонда. В Плевен имаме сервиз на Хонда и сме дистрибутор на Бултрако. Времето ми е планирано по часове, но при първи удобен случай ще публикувам отговор. Успех на всички добронамерени членове, винаги се радвам на креативна критика и когато мога да помогна. А останалите ще посъветвам повече да работят по своето усъвършенстване отколкото да полагат усилия в хеитене. С уважение. И. Вендов
×
×
  • Създай нов...