xaxo 88 #1 Публикувано 12 Юли, 2015 Здравейте, от проченето в интренет разбрах, че Сивик 8, специално 2006г. производтсво, имат някакви сериозни (разбирайте често срещани) проблеми с HFT (Hands Free Telephone) системите си и по специално модула намиращ се закрепен на кората под волана, който контролира bluetooth системата и тази за гласов контрол. Проблема се състои в това, че доста често този модул дефектира и започва да консумира електричество дори и при изгасен двигател. Тока който изтегля е в диапазона 0,20-0,52 A, което смъква и без това малките акумулатори на сивика (45 Ah) за около 5 дни в покой, до 7-8 V, което е крайно недостатъчно дори и за опит за палене. С това се сбъсках и аз, такива ми бяха показанията за консумация още преди да разбера къде всъщност е проблема: Виновникът, както и темата посочва се оказа въпросният HFT модул, който при мен е със следния сериен номер: Ако нямате други проблеми с модула, не си играйте да го разглобявате (по разбираеми причини) Проблемът на този модул е, че явно нещо по чиповете се бъгва и самото устройство не успява да "заспи" както трябва. Тъй като познанията ми не са на такова ниво и допълнително не успях да открия никаква информация в интрнет как би могло да се реши проблема, бърникайки по самата платка (а инямам необходимото оборудване), решението беше да се сложи реле, прекъсващо подаването на захранване към модула при угасен двигател. Един от всичките кабели в буксата, която се включва към модула е с постоянно 12 волтово напрежение, без значение от позицията на ключа и това дали изобщо е поставен. Идеята беше да прекъсна именно него.В чуждата литература го наричат BackUp Power и го обясняват като минималното напрежение, което трябва да поддържа паметта на модула. Не знам какъв му е точния случай, но определено не е това. Автомобила ми изкара седмици на ред с разкачен модул, при което не изгуби информация нито за свързания телефон, нито за въведените контакти. Така че загуба на памет и проблеми с постоянно pair-ване не бива да ви притесняват. Определено друго му е приложението. Въпросният Back Up Power е с оригинален цвят БЯЛ със сиво, който обаче се вижда назад в кожуха, на снимката е Жълт със сиво. Тук трябва да посоча, че при мен цветовете на самия конектор и тези вътре в кожуха се различаваха, явно времето си казва думата. А сега и към самият MOD. Необходимите инструменти и консумативи са: реле (като показаното на снимката), женската букса към релето (не е задължителна, но определено е по-добре, от колкото да връзвате кабелите директно към крачетата на релето), 10 см термошлаух (отново не е задължителен), изолирбанд, макетен нож, малка отверка (помага при разкачането на корите) Първо разбира се разкачате кората под волана, като за целта първо махате малката кора в ляво и развивате един винт, след което внимателно издърпвате напред голямата кора. Внимавайте като махате голямата кора, имате минимум 2 конектора, които трябва да откачите преди да я захвърлите на страни - този на HFT модула, и този към малката интериорна лампичка, осветяваща пространството в шофьорските крака. Разкачената букса на HFT модула изглежда по този ночин. Виновника за цялото това занимание върви по Pin 11 Back Up Power-а, на сминката - кабела долу в ляво: Преди да сте разкачили акумулатора, което е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, понеже ще режите и оголвате кабели, по някой от които върви постоянен ток и не искате да укасите инсталацията, направете следните измервания за да сте сигурни че сте се насочили към правилните кабели: На угасен двигател, дори и без поставен ключ, измерете напрежението идващо по жълтия на снимката (иначе бял) кабел (долу в ляво) - трябва да е постоянен 12V. Ако искате можете да си замерите и другите, при угасен двигател, не би трябвало да имате друг постоянен +. Замерете кафевия кабел на снимката (иначе на вътре в кожуха си е лилав) - на угасен двигател/без ключ трябва да е 0, при контакт или запален двигател трябва де 12V. Чения кабел няма какво да го мерите, там си знаете С тези три кабела ще си имате работа. За да ви е по лесна работата е необходимо малко да махнете кожуха на кабелите. На следващата снимка се вижда и странното преливане на цветовете на кабелите: Схемата, по която ще се работи е следната. Трябва да оголите черния кабел (масата) и да го свържете към краче 85 на релето. Трябва да оголите лилавия кабел (този с напрежение само при контакт) и да го свържете към краче 86 на релето. Трябва да прекъсните белия кабел (Back Up Power-а, този с постоянното напрежение). Кабела, който идва от двигателния отсег връзвате към краче 87 на релето, а този които стърчи от буксата, към краче 30 на релето. Това е цялата философия, направете един тест, преди да затворите всичко по обратния ред. Положението с консумацията след интервенцията трябва да изглежда по следния начин (минуса не го гледайте, боднал съм кабелите на обратно ): Всичкото това нещо струваше около 5 лв. ако не бъркам и отне около 30-40 минути, понеже мерих токовете на всяка стъпка от опасения да не сгафя някъде. Надявам се ако има колеги с подобни "детски болести", темата да им бъде от полза. 2 12 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 485 #2 Отговорено 12 Юли, 2015 (Редактирано) Браво за темата, но нямаше ли да е по-просто да отрежеш белия кабел, да го изолираш и просто да направиш едно мостче между 1-ви и 11-ти пин на буксата. Така няма да имаш нужда от релето. Редактирано 12 Юли, 2015 от jijane Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 88 #3 Отговорено 12 Юли, 2015 Аз така и щях да направя, но ме посъветваха да го прекарам през реле. Не знам какъв му е плюса, ако има такъв изобщо. Мислех си и какво би станало ако изобщо прекъсна белия кабел и го изолирам, но реших да не пробвам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 485 #4 Отговорено 12 Юли, 2015 Разликата, е че белия е на 15А предпазител(номер 16 в таблото при двигателя, като храни още и навигацията и дисплея за нея), а лилавия е на 7,5А предпазител(номер 35 в таблото в купето, който също храни и навигацията и дисплея). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 88 #5 Отговорено 13 Юли, 2015 Т.е. добре че съм го вързал с реле, че да си ползва всеки неговите бушони и да не натоварвам допълнително малкия 7,5А, така ли ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
istarus 2 #6 Отговорено 13 Юли, 2015 Браво колега! Ето такива теми е хубаво да има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Damasko 5 #7 Отговорено 20 Януари, 2019 Браво за темата.Искам да попитам откъде мога да намеря такова реле? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 88 #8 Отговорено 21 Януари, 2019 Води се автореле 4120. Би трябвало да го има във всеки по-зареден магазин за ел компоненти, на цена от 2,50 лв. до 5 лв. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
thelastbonbona 72 #9 Отговорено 22 Януари, 2019 На 20.01.2019 г. at 23:59, Damasko написа: Браво за темата.Искам да попитам откъде мога да намеря такова реле? Колега насочи се към Елимекс (не искам да правя реклама, просто знам че там има почти всичко ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1259 #10 Отговорено 22 Януари, 2019 Елимекс супер. Радимекс също. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trqlala 0 #11 Отговорено 27 Октомври, 2020 (Редактирано) Здравейте, имам същия проблем колата като стой 4 дена без да я карам и акумулатора пада. Самото хенд фрее спря да работи и от тогавя се получава проблема, отначало мислех че е от акумулатора но на 3тият път се убедих че вече не е от него. Въпросът ми е дали мога направо да откача буксата и да си карам колата така, дали ще отчете липсата му? Благодаря предварително. Редактирано 27 Октомври, 2020 от trqlala Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 88 #12 Отговорено 27 Октомври, 2020 Откачай го, нищо няма да стане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 272 #13 Отговорено 18 Ноември, 2020 Браво на колегата хахо! Много добре е показал как се решава проблема! Аз вчера оправих по тази схема модула на Джаз 2009г. Единствено имаше разлики в цветовете на кабелите, но не можах да снимам, защото кабелния сноп на джаза е доста по-къс /модула е на няма 10 см от предпазителите/, а и по-трудно се работи. Препоръчвам на всеки, който ползва схемата, да проверява с мултицет къде излизат двете напрежения 12В преди да реже кабелите! Блутут модула е еднакъв на вид, макар и с различни парт номера на доста модели на Хонда: ЦРВ 3, Джаз 2, Акорд 8, Сивик 8 Темата ще е полезна на много колеги и не е зле администраторите да я сложат на по-видно място! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Led 9 #14 Отговорено 18 Ноември, 2020 Back Up Power-а позволява разговорът да продължи, след изключване от контакт. Едва ли повечето хора подозират за това, или би създало някакъв дискомфорт ако не работи по този начин. Поне на мен не. Понеже не ми се режеха кабели (и при мен са много къси - Accord8) и слагаха релета, отворих модула, срязах крачето на Pin 1 (Backup Power) между буксата и платката, капка тинол между Pin 1 и Pin 11 (съседни са на платката) и готово. Захранване само през ACC power. Работи си и не ми е прегарял предпазител. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tip_sz 0 #15 Отговорено 23 Август, 2022 Здравейте! Имам същят проблем с Акорд 8-ма генерация /2011 г./, но въпреки че изгледах доста клипове и снимки от форумите не успях да намеря къде точно физически се намира HFT модула на въпросната Акорд 8-ма генерация. Няма го под волана както е посочено за американския вариант Акура ТСХ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokoo.jordan1@gmail.com 0 #16 Отговорено 30 Август, 2022 Здравейте, бих искал да попитам някой дали е намерил алтернативен модул на оригиналния понеже в моята кола модула липсва, аз на скоро си купих сивик 8ма генерация 2007г. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
thelastbonbona 72 #17 Отговорено 2 Септември, 2022 Не знам за алтернативен модул, който да включиш на същото място.. сещам се за системи тип Parrot или нова навигация.. а най-безболезнения начин е да си закупиш модула от някоя кола за части/олх/ибей ако щеш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kosio91 0 #18 Отговорено 3 Февруари, 2023 Здравейте. За колегите които не могат да открият модула. На Акорд 7, модулът се намира под малката кора, която е над мултимедията. Ако на Сивика я има същата, твърде вероятно е да е там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3050 #19 Отговорено 3 Февруари, 2024 Здравейте, Купих колата с разкаченa букса на Bluetooth модула. Явно е разреждал акумулатора на предишния собственик. Смених кондензаторите с нови, по инструкциите тук: https://forums.hondabg.com/topic/112828-honda-cr-v-3rd-gen-bluetooth/?do=findComment&comment=1057615363 Bluetooth модула работи. Сдвоих телефона, приема и изпълнява команди. Значи чиповете не са за запояване, иначе нямаше да приема команди. Но въпреки това, остава консумация от 0,245А след заключване на колата и изчакване да мине в stand by режим. След като го разкачих отново, консумацията падна на 0,02А. Въпросът ми е, защо при повечето колеги се оправя след смяната на тези кондензатори, а при мен - не? Някой знае ли още някаква "тайна" по въпроса? Иначе съм приготвил и реле, което ще монтирам по инструкциите на колегата хахо, от началото на тази тема. Но ме гложди, защо не заспива гадинката...? За Андроид мултимедия ще мисля по-нататък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jenti 48 #20 Отговорено 21 Октомври, 2024 On 11/18/2020 at 3:59 PM, Led said: Back Up Power-а позволява разговорът да продължи, след изключване от контакт. Едва ли повечето хора подозират за това, или би създало някакъв дискомфорт ако не работи по този начин. Поне на мен не. Понеже не ми се режеха кабели (и при мен са много къси - Accord8) и слагаха релета, отворих модула, срязах крачето на Pin 1 (Backup Power) между буксата и платката, капка тинол между Pin 1 и Pin 11 (съседни са на платката) и готово. Захранване само през ACC power. Работи си и не ми е прегарял предпазител. Направих същото на Акорд 8. Само, че АCC power не се пада над него, а до него на долния ред. Задължително трябва да се премери да се види къде е при различните модели! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове