Jump to content
bezupre4niq

Акумулатор

Recommended Posts

Далеч съм от мисълта за 100 ач акумулатор на бензинка ,но ако може да се побере 60 ач ще е по-добре и зимата и въобще .Старата хондела като я взех беше без акумулатор и в магазина jis имаха само монбат и го купих ,от първия ден правеше проблеми ,ако хонделата не палеше само като види ключа ,за втори опит няма ток вече-няколко пъти им го носих и всеки път ми взимаха по 6 лв за зареждане щот съм го бил разредил ,пък той 2 дена не държеше ток като нов ,последния път отидох при шефа им Кожухаров да се разберем ,оня обаче пълен непукис и не ебава никой и се репчи ,викам му искаш ли да ти начупя кокалите ей тука сега хапльо,ама се отказах щот после пак в ареста и само ядове -на излизане тръшнах монбата пред входната врата и си купих истински акумулатор ексайд и нямах проблеми повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега хващам къде е проблема.ЕЛД е токов шунт с диференциален предусилвател и мосфет ключ,управляващ възбуждането с PWM,ама не точно,че го заглаждат допълнително.Японеца е сметнал ,че консуматор Х тегли едиколко си ампера,което процентно се прибавя към зарядния ток,като зарядния ток е сметнат за 45 Ач.Нормално говорим за 10+20..около 30А,след запалване.Физически динамото,може да даде 100А,Но ЕЛД не му разрешава.защото тия 5 коня овър ги плащаме от джоба си.В случая важна роля играе и минималистичния стартер,който върти с малко ток,но пък иска напрежение все пак.

 

Още нещо важно Борка!!

Казваш,че всичко е оразмерено с голям запас.Абсолючтно неправилно твърдение.В Хонда всичко е сметнато до стотинка,за разлика от останалия автомобилен свят.Всяко нещо тежи,е здраво,е сложно,е просто...точно колкото трябва за философията на Хонда.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Иска напрежение за да върти бързо щото има редуктор .По въпроса със запаса ,примерно наште двигатели съм чувал че са over injinering,демек на моя ако му сложа примерно турбо нищо няма да се счупи ,те може би затова и експлоатационния им ресурс е много по дълъг от голфа примерно.Виж Мarkony,интересна дискусия се заформи,аз примерно не знаех че има такв модул в хонделата.Аз съм ходил на състезания по електроника в 90-95 г и имам първи места с домашни усилватели с 200 и 500вата ,огромни мощности за тогава за домашно изпълнение и намиране на части за тях.Ти за тези състезания ли говориш?

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От един размер на акумулатора чак  до къде стигнахме с електротехниката :) Пък аз си сменям крушките сам :P, че  мога и кабелни обувки да вързвам  :tooth:

Редактирано от bezupre4niq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дискусията е безмислена,можем да си говорим с Борко дълго,но не това е целта на форума.Приемаме ,че  сме съгласни по темата и акомулатора трябва да е с еднакъв или близък капацитет +/- 5 Ач от сваления.

 

П.П.Бях в тима на DLS за caraudio ,вече съм пенсионер и не усилвам повече от нормалното ,за да си чуя телефона.DLS-ките в момента ми ръждясват в сивика и чакат

 

синковеца да вземе книжка и да вози момите.....Относно тунунга,Тук има много по-големи светила от мене,които рядко влизат в форума,но само за сведение за 1 година съм потрошил 4 двигателя В16 и знам колко държат биелите на Хонда даже без турбо.

 

Темата да се заключва ли?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Казваш,че всичко е оразмерено с голям запас.Абсолючтно неправилно твърдение.В Хонда всичко е сметнато до стотинка,за разлика от останалия автомобилен свят...

Това е истината за съжаление и според мен голяма грешка при Хонда.

Тук всяка крушчица и диодче е някаква супер екстра :) .

Иначе, не виждам защо да се заключва темата, а така и така е кръстена "Акумулатор" та да питам нещо знаещите, може и да науча нещо ново, както примерно за ЕЛД-то.

 

Та въпроса ми е следния:

Примерно допускаме, че намираме место и на местото на предвидения акумулатор /12V-45Ah-380A /  слагаме  /12V-72Ah-500A/.

При палене, стартера не изразходва ли еднакво количество ток /А/ и от двата вида акумулатори?

Не падат ли те, с еднаква стойност, която трябва да се навакса после?

Ако горното е вярно - не виждам проблем да се слага по-силен акумулатор, ако не е вярно, моля да обясните къде се получава разминаването в повечето изразходван ток /А/ от по-големия акумулатор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо благодаря за изчерпателния отговор, въпреки че това написаното ми е ясно.

 

Второ, това което си написал:

Стартера изразходва еднакво количество енергия(ток),тя не зависи от капацитета на акумулатора.....

 

Отговаря на първия ми въпрос:

 

При палене, стартера не изразходва ли еднакво количество ток /А/ и от двата вида акумулатори?

Не падат ли те, с еднаква стойност, която трябва да се навакса после?

 

Което пък, ако е вярно, не следва ли до това:

 

 

....Ако горното е вярно - не виждам проблем да се слага по-силен акумулатор....

Естествено тук не говорим за двоен, или още по-голям капацитет, на акумулатора.

 

Както си казал, примера с легените с вода който си дал, е неточен, даже доста неточен, защото тук говорим за ток и моментна консумация от няколко секунди, а не за вода която я чакаме във времето да се изпарява.

Този пример с легените е подходящ примерно, ако приемем, че една кола не се кара дълго време и по естествен път акумулатора и падне. След запалването и,  на алтернатора  /помпичката/ ще и трябва доста повече време да навакса капацитета, откъдето ще дойдат и последствията за които си писал.

Така си мисля аз, но може ида не съм прав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те автомобилните акумулатори именно затова са наречени стартерни. Отдаване на голям ток за много кратко време и не са много подходящи за източник на постоянно захранване. Не, че едно време не са ги ползвали за телевизорите като е имало режим на тока :D

Nightfighter имаше предвид, че проблемът идва именно от по-голямото натоварване (повече работа) на алтернатора - което може да доведе до преждевременното му прецакване :-)

Колкото и да е капацитетът на акумулатора не бива да се държи дълго време разреден, а според мен този с по-големия капацитет е вероятно да остава ненапълно зареден в сравнение с този с по-малкия.

 

Продължавам да твърдя, че японецът е казал 45Ah, следователно 45Ah е оптималното за тази машина с оглед останалите компоненти.

 

Ако човек държи да си захранва лампи, музики, скари, бири (хладилници) и прочее когато е по пикници, за риба и др. е друга схемата.

Оф-роудаджиите така си слагат паралелно акумулатори да увеличат капацитета, ама там лебедки имат да захранват и те така...

 

Разбира се ние обичаме да побългаряваме и насосваме и понякога това е оправдано :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то е ясно, и никой не го оспорва, че това което е предписано от производителя е най-правилното.

Разбирам какво е имал в предвид  Nightfighter и ти в случая и не казвам друго.

Макар че тези 45 Ah-ви акумулатори за тези коли, според мен са голяма недомислица, заради "изпилването" на всяка стотинка, както го спомена Маркони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  •  

 

 

 

Та въпроса ми е следния:

Примерно допускаме, че намираме место и на местото на предвидения акумулатор /12V-45Ah-380A /  слагаме  /12V-72Ah-500A/.

При палене, стартера не изразходва ли еднакво количество ток /А/ и от двата вида акумулатори?

Не падат ли те, с еднаква стойност, която трябва да се навакса после?

Ако горното е вярно - не виждам проблем да се слага по-силен акумулатор, ако не е вярно, моля да обясните къде се получава разминаването в повечето изразходван ток /А/ от по-големия акумулатор?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега,опитах се да обясня теоритически (понеже така разбрах въпроса ти), какво би се случило при поставянето на акумулатор с много по голям капацитет от предписания.

 

Чисто практически,както изразих мнение в един от предните ми постове по темата,ако ползваш акумулатор с около 10Ah повече от заводски предписаното, според мен не би имало никакви съществени негативни последствия.Въпросът опира до това дали ще можеш да го събереш на мястото предвидено за него.Евентуално е възможно е да възникне проблем ако имаш ELD.При мен,  Прелюда ми е с ELD (JDM мотор и ЕКУ) ,сложил съм акумулатор на Berga Power Block 54Аh и вече трета година нямам проблеми с него.Когато купих ЦРВ-то преди няколко месеца и аз се учудих че акумулатора му е 45Аh,и  че мястото предвидено за него е толкова малко че няма възможност да сложиш по голям,но това е положението :) Нямам намерение да си режа стойката или да правя други подобни дейности за да набутам по-голям акумулатор.

Редактирано от nightfighter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,какво излезе досега ,къв е проблема вместо 45 да се сложи 65  ач акумулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,какво излезе досега ,къв е проблема вместо 45 да се сложи 65  ач акумулатор.

 

Еми там е въпроса, че и на мен за жалост не ми се изясни напълно проблема, въпреки че колегата  kokfdaf  ми цитира и "закона на Пюкерт" ,който май той го тълкува погрешно, или най-вероятно аз го разбирам неправилно.Иначе за другите неща, съм напълно съгласен с него.

Nightfighter , разбирам какво се опита да обясниш /разбрах те и ти благодаря/ , не казвам и не споря за нищо и с никой. Просто с въпросите си, се опитвам да си изясня някои подробности, които не са ми напълно ясни.

 

Сега, сигурно и неправилно задавам въпроса, та затова ще опитам пак по друг начин и дано някой който знае да ми отговори.

Имаме един и същ стартер ,но първия път запалваме с акумулатор / 45 Ah и пусков ток 380 A / и за тези секунди докато запали колата,колко ампера ще бъдат дръпнати от него, които алтернатора  трябва да възстанови?

И съответно, втория път запалваме с акумулатор / 72 Ah и пусков ток 500 А/ от него колко ще бъде дръпнато и ще трябва да се възстановява? Говорим за нормално заредени акумулатори.

 

п.п. Моля не ме разбирайте погрешно и не си мислете че се заяждам с някой, просто не съм се замислял досега за това и ми е интересно .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,какво излезе досега ,къв е проблема вместо 45 да се сложи 65  ач акумулатор.

Проблема е да разрежеш стойката на акумулатора, това е всичко.:) Другото отива към теорията на вероятностите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,какво излезе досега ,къв е проблема вместо 45 да се сложи 65  ач акумулатор.

Проблема не е никакъв, даже ще и стане драго на колата . :D

От толкова много електротехници в темата, :o  никой не се сети, че 45 ампера акумулатор по японския стандарт JIS отговаря на европейски акумулатор по DIN на 56- 60 амперчаса . ;)

Вместо да се вадят закони на Пюкерт и на Ом, по добре е да се обърне внимание на  разликите в метода за измерване при японския и при европейския стандарт  и после е лесно,  прибавяш едни 25%  към амперчасовете които предписват японците и стигаш до верния отговор, какъв акумулатор ти трябва по DIN . :)

Лесно е като цифровизацията . :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накрая пак стигаме до въпроса "Ама, къде да го мушна ве момче?!" ;)

 

И все пак, приемайки тезата на Мар_тод, в мен се поражда следния въпрос - тази разлика в ампеража между DIN u JIS взета ли е под внимание от европейските производители на батерии?! Значи, купувайки си 45 амперчасов европейски акумулатор, какво всъщност получавам, 45 Аh по DIN, или 45Ah по JIS?!

 

Нещо друго, Борко КАЗА никога да не даваме ток при работещ двигател на "донора". Като нищо неразбиращ от "ток", бих искал да си изясня подробностите около това твърдение.

 

п.п. Предишното ми CR-V дойде при мен с акумулатор 35Аh (не помня марка и модел). Първите няколко дни всяка сутрин палех с кабели от другата ми Хонда (със 45Ah акумулатор). Накрая отстраних причината за "падането" на акумулатора - неработеща, и явно дала дефект, допълнителна аларма. След отстраняване на причината карах няколко седмици със същия 35 амперчасов акумулатор, и въпреки, че уредите твърдяха да е в перфектно здраве го смених със чисто нов Exide 45Ah. За протокола - колата беше JDM-ka.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От толкова много електротехници в темата, :o  .....

 ...и във форума :)  , никой не може да даде смислено обяснение.

 

Според мен, при запалване на колата /примерно въртим 30 сек./, независимо от големината и капацитета на акумулатора, то стартера ще дръпне еднакво количество ток и от двата вида акумулатори и генератора ще трябва да наваксва едно и също количество.

Ако някой си сложи по-голям акумулатор  /не говорим за такъв с много по-голям капацитет - макар че това не е от голямо значение, ако напрежението което дава генератора е точно/, то няма да има проблем.

Няма връзка, между мощността на генератора и капацитета на акумулатора - ако напрежението което дава е вярно и точно, то той ще зарежда адекватно и малък и голям акумулатор /за колко време обаче и колко трябва да наваксва-при положение че е паднал доста, е друг въпрос/.

Недостатъците на по-големия акумулатор са :- заема повече място, по-тежък е и е по-скъп, всичко друго му е предимство.

Според мен, ако някой не иска да си сменява /реже/ стойката, или просто няма място за по-голям, да си слага предвидения от производителя акумулатор, а който прецени че това не го бърка, спокойно да си слага по-голям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Емич, нашите стартери трябва да са по около 1,2kW (айде има и 1,6kW) демек дърпат по 100 ампера в секунда грубо казано, което е почти пренебрежимо малко и генераторът (70A, 90A, 100A) трябва да може да ги навакса бързо, освен ако не се правят бързи и кратки пътувания.

 

Аз тук попаднах на едни размисли и страсти за акумулаторите и особено т.4 :) Пак ще се повторя, ама целта оправдава средствата, бройте си консуматорите и преценяйте заслужава ли си хамалогията :D

http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=56270

А мнение №4 пък е точно това, което съм чувал за алтернатор-акумулатор, въпреки че примерът даден от човекът е брутален :D

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа..  браво за  линка който си дал, с него ме връщаш през 2010г. - когато я четох тази тема  :).

Добре си я намерил и хубаво си я дал,  :thumbs1: за да могат много хора да я прочетат ако искат, макар че в нея, има неща които се отнасят не само за стандартните стартови акумулатори.

А примера в мнение № 4 , е за съвсем друга бира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И все пак, приемайки тезата на Мар_тод, в мен се поражда следния въпрос - тази разлика в ампеража между DIN u JIS взета ли е под внимание от европейските производители на батерии?! Значи, купувайки си 45 амперчасов европейски акумулатор, какво всъщност получавам, 45 Аh по DIN, или 45Ah по JIS?!

 

 

Получаваш ни едното, ни другото . :D  Всъщност ако си купиш Немски акумулатор, получаваш 45 Ач. по DIN, което си е Немския стандарт, но вече почти не се използва . Вчера в бързината вместо Европейския EN съм написал DIN, който си е само Немски, но е равносилен на общоприетия EN.

Та като си купиш 45 Ач. от Европата, получаваш  45Ач. по EN, европейците си се съобразяват с техния си стандарт, нищо друго не вземат под внимание .Това се отнася само за самите производители,  иначе повечето търговци в Европа се съобразяват с разликите и винаги предлагат най подходящия ампераж за колата и тука идва интересното, няма-няма и се появи тема в някой Японски форум, "абе колеги, в книжката ми пише 65 Ач. акумулатор, пък търговеца иска да ми пробута 80- 90"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Който се интерисува какви са точно тези стандарти да си ги прочете примерно от:http://www.akumulatori.bg/media/docs/Akumulatori_download_cont_125_4eZwIm0OTg.pdf

 

Цитат:

 

Капацитет в Ампер-часа при
разреждане в продължение на 20 часа (Ah)
Капацитета представен в Ампер-часове измерва общото
количество електрическа енергия съхранявана в акумулатора.
Един ампер-час представляват количеството електрическа
енергия осигурена при консумацията на ток с големина 1 Ампер
за 1 час.
Капацитета изразен в ампер-часове варира в зависимост от
динамиката, с която се разрежда акумулатора; колкото по-бавно е
разреждането, толкова по-голямо количество електроенергия ще
осигури акумулатора.
Капацитета в ампер-часове е количеството електрическа енергия,
която акумулатора ще осигури в продължение на 20 часа, преди
напрежението да падне до 10.50 волта. Например, акумулатор с
капацитет 60Ah ще осигури ток от 3А в продължение на 20 часа

Редактирано от nightfighter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси ,донор е човека или колата от която взимаш нещо.Не се дава ток на запален двигател ,понеже алтернатора се стреми да потдържа винаги 14 волта ,което е повече от напрежението на акумулатора,при палене на чужд мотор това е все едно да даваш буквално на късо твоя алтернатор ,особенно забави ли се паленето и повече време трябва да върти-рискуваш по твоята кола да изгори нещо.Знам го от хора които ремонтират алтернатори и са по ела на колите.За капацитета май съм прав че и 65 ач да се сложи вместо 45 ще е по-добре-само място да се осигури.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който се интерисува какви са точно тези стандарти да си ги прочете примерно от:http://www.akumulatori.bg/media/docs/Akumulatori_download_cont_125_4eZwIm0OTg.pdf

 

Да си  ги прочете, ама то за японския почти нищо не пише . :)

Японците нямат толкова много свободно време като европейците и теста при тях не е 20, а  е 5 часов при по голямо натоварване .

Точно от там идват и разликите, и в крайна сметка се оказва, че японски акумулатор с 45 Ah (примерно), отговаря на европейски с 25-30% по голям капацитет .

В книжката на колата бай японец винаги освен ампеража пише и пояснение (5-hour rate), ама почти никой не му обръща внимание .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой да има първа ръка инфо за новото отроче на Exide - Tudor? Технологията е интересна.

Иска ми се да си взема чистак бърсак някво аку, та се колебая между Yuasa YBX3053, Banner PowerBull P45 23 и тоя Tudor:

http://www.ve-auto.com/shop/akumulatori/tudor-h-tech-ta456-45ah-390a High Tech серията не изглежда зле. Изглежда точно като Exide EA456, то даже номерацията му е същата.. Ма е с 20-30 лева по-евтин :)

Нещо с по-висок стартов ток като за зимата :)

Сегашният ми Exide не е баш като за CRV-то ама за харизан акумулатор толкова.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам Yuasa! Вземаш и не се занимаваш с глупости.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Иска ми се да си взема чистак бърсак някво аку, та се колебая между Yuasa YBX3053, Banner PowerBull P45 23 и тоя Tudor:

http://www.ve-auto.com/shop/akumulatori/tudor-h-tech-ta456-45ah-390a High Tech серията не изглежда зле.

Аз на твое място, тези 130 лв. бих ги дал само за това .

http://websrv.tech-co.net/tecdocpublic/img/4451/IMG_0100100143.JPG

Все пак са едни от световните лидери при акумулаторите и си е японско . :)

На мое место и това не бих взел,  :tooth:  защото мога да го взема и за 100 лв., на толкова мога да ти го предложа и на теб, като на колега от форума .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Иска ми се да си взема чистак бърсак някво аку, та се колебая между Yuasa YBX3053, Banner PowerBull P45 23 и тоя Tudor:

http://www.ve-auto.com/shop/akumulatori/tudor-h-tech-ta456-45ah-390a High Tech серията не изглежда зле.

Аз на твое място, тези 130 лв. бих ги дал само за това .

http://websrv.tech-co.net/tecdocpublic/img/4451/IMG_0100100143.JPG

Все пак са едни от световните лидери при акумулаторите и си е японско . :)

На мое место и това не бих взел,  :tooth:  защото мога да го взема и за 100 лв., на толкова мога да ти го предложа и на теб, като на колега от форума .

 

 

Toчно този препоръчах и аз. С него съм, никакви проблеми няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мое место и това не бих взел,  :tooth:  защото мога да го взема и за 100 лв., на толкова мога да ти го предложа и на теб, като на колега от форума .

 

Ехее, чуден новогодишен подарък ще е :) Благодаря много, имаш лично.

Аз го намерих уж за 115 някъде, за да ми се обадят след тва и да ми кажат, че го били продали :D Благодаря и за препоръките за Yuasa.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези от 115 ги има и по 80 лв. :) , но са с по нисък капацитет, точно това което съм ти посочил е най подходящо за ЦРВ, все пак си е почти джип . :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още едно ЗА относно покупка на акумулатора от снимката. Моето CR-V е с такъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите за насоките и най-вече на mar_tod за бързото снабдяване с добър акумулатор на добри пари!

Друго си е с 400А стартов ток :D Утре на -7 вече ще си дойдем на думата.

Безаварийна зима на всички :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата си дойде с варта блу дайнамик 45ач/330стартов,но от няколко дни забелязвам че паленето е мъка.Явно е че няма да изкара зимата,макар че запали и при -10...Това ако беше автомобил от европейска марка,гаранция нямаше да запали.

Спрял на акумулатор с марка гигават.Произвеждат се в чехия,марка на бош,отделно целия автопарк пред работата е с такива така че имам преки наблюдения...,пък и отстъпката не е без значение.В акумулатори.бг са на цена 86лв(акумулатор по JIS-с шашавите размери-230х127х227),при положение че монбат и тн със стандартните размери започват от 80+лв ,мисля че ще има сделка.

Мога само да благодаря на японските инженери че вместо да товарят клиента с недомислици,(както е при франсетата-пежо 607 е с два акумулатора,при 307 трябва малък по размер но инак 70ач/700А ток и цените започват от 200лв) са свършили чудесна работа . :worthy:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти не разбра ли, че в този сайт "отстъпките" са мижава работа . :)

Въпросния Гигават от официален вносител и малко помощ от приятел с отстъпки, ще го вземеш и под 70 лв.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да спомена само нещо за Гигават. Точно такъв смених на CR-V -то. Изкара си точно гаранцията и се предаде. И то лятото. Направи ми впечатление, че някак вяло върти на стартер, но си рекох, че колата е карана все на къси разстояния и може да не е зареден както трябва. Заредих го и отидох при търговеца за проверка. Закачиха го на някакъв тестер и казаха, че бил ОК. Провериха и дали зарежда колата- без забележки. И както беше ОК и след седмица колата отказа да запали. Ей така изведнъж.

За мен лично такъв акумулатор не е удачен избор.

Редактирано от tanas4o_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти не разбра ли, че в този сайт "отстъпките" са мижава работа . :)

Въпросния Гигават от официален вносител и малко помощ от приятел с отстъпки, ще го вземеш и под 70 лв.

 

 

Някъде да написах че ще го купя оттам :rolleyes: ?Просто визирам цената,а при мен ще дойде около тези пари за които си писал :yes:,без да връщам стар акумулатор и тн..

Колкото до гаранцията му-две години ме устройва...пък по натам колкото изкара.,като спре да пали-пак по схемата и така...ако има по евтин вариант от този,дори и монбат/старт и тн- него ще избера.Акумулатора не ми е важен консуматив..гуми,части по окачване да,но акумулатор-не...

Редактирано от chy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1/3/2016 at 17:54, tanas4o_ написа:

Да спомена само нещо за Гигават. Точно такъв смених на CR-V -то. Изкара си точно гаранцията и се предаде. И то лятото. Направи ми впечатление, че някак вяло върти на стартер, но си рекох, че колата е карана все на къси разстояния и може да не е зареден както трябва. Заредих го и отидох при търговеца за проверка. Закачиха го на някакъв тестер и казаха, че бил ОК. Провериха и дали зарежда колата- без забележки. И както беше ОК и след седмица колата отказа да запали. Ей така изведнъж.

За мен лично такъв акумулатор не е удачен избор.

 

Колега, карам с акумулатори Gigawatt вече 14 години. На сивика издържат по 6-7 години, преди да започне да пали трудно на студено, а са едни от най-малките като капацитет и стартов ток. Явно си попаднал на дефектна бройка или имаш някакъв електрически проблем по колата (утечка примерно).

Аз за марката само хубави неща мога да кажа.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...