Jump to content
JapCar

Акорд 7, i-CTDi, 2007 подгревни свещи

Recommended Posts

1.Някой проверявал ли е свещите какво съпротивление имат?

Измерих моите няколко пъти/дни, странно, всеки път различно съпротивление, от 2.5 до 12 Ома. Не само са различни помежду си, но и всеки път е различно.

на Авенсиса съм сменяли изгорели и там съпротивлението е твърдо около 1 Ом, за това имах подозрения, че на Акорда не са наред и купих една от eBay, търговеца каза, че става за тая кола. Съпротивлението беше около 1 Ом и я сложих на мястото на една стара. Запалих и след няколко сек. светна Check Engine. Кода на грешката беше за проблем в свещите, измерих я и беше изгоряла/прекъснала. Сложих старата, изчистих грешката и всичко е наред, но подозрението ми остава, че не е нормално съпротивленията всеки път да са различни и толкова големи.

Ако някой ги е мерил, нека сподели а и някой ако иска може сега да ги провери за някоя изгоряла и да каже.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си писал как си ги мерил. Разкачаш ли кабелите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си писал как си ги мерил. Разкачаш ли кабелите?

Разбира се, то и без да се извадят лулите не може да се мери. Не знам схемата, но теоретично би трябвало проводниците да отиват в отворените контакти на релето, та няма какво да повлияе, дори и да не са разкачени...

Нима никой не си е проверявал свещите, или ползвате бабешкия метод- кабел от + на акумулатора и ако хвърля искра е ОК... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерил съм ги и твърдо си показваха 2ом мисля. Мина време и не си спомням точно показанието..

Но колебания в показанието на уреда не е имало със сигурност.

Виж дали мериш на чиста повърхност и изчаквай малко повече уреда да се установи..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мерил съм ги и твърдо си показваха 2ом мисля. Мина време и не си спомням точно показанието..

Но колебания в показанието на уреда не е имало със сигурност.

Виж дали мериш на чиста повърхност и изчаквай малко повече уреда да се установи..

Знам как да меря, електрониката ми е специалността...

Уреда е цифров и показва 0.3 ома с пробници накъсо, та това го вадя от показанието. Правих и още по-добра проба, меря тока- уреда на обхват "20 ампера" единия пробник на + на акумулатора, с другия допирам свещта. Първото показание наистина е около 5-6 амп.(което значи , че на студено е около 2 ома)  и бързо пада (това е нормално поради нагряването и увеличаването на съпротивлението). Само на едната свещ започва от 3 амп и пада...нея смених с новата която изгоря и върнах старата.

И на Авенсиса свещите  пишеше 11V и бяха около 1 ом и си работят. И на новата пишеше 11V. ,но изгоря веднага, може да е страхотно менте...Не обърнах внимание на старата какво пишеше...

Та, нека някой на потвърди съпротивлението на студено дали е еднакво на всички и колко е. Не е трудно меренето, дори и за неспециалист. Само да се извади показанието на късо от измереното...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак никой ли е е правил това елементарно измерване?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време исках в сервиза, в който ходя да проверят свещите (това е оторизиран Хонда сервиз). Казаха, че до сега от хилядите такива дизели минали през тях никой, никога не е имал проблем със свещи и че по-добре да не се пипат неща, които си работят безупречно. Послушах ги и казах да не се занимават - това беше преди 3 години, колата вече е на 11 и подгряващите свещи са все така изрядни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Казаха, че до сега от хилядите такива дизели минали през тях никой, никога не е имал проблем със свещи и че по-добре да не се пипат неща, които си работят безупречно.

 И как разбраха, че си работят безупречно, като ги е домързяло да отделят 2 мин и да ги измерят? Това, че колата пали, не винаги значи, че са наред...

Завиждам ти за доверието в сервизите...Ако всички имаха това доверие, нямаше да има нужда от авто фуми :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, какво може да не им е наред, като не дават някаква осезаема индикация и какви последствия да има от това? Аз карам Акорда над 7г. И също не съм ги сменял.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, какво може да не им е наред, като не дават някаква осезаема индикация и какви последствия да има от това? Аз карам Акорда над 7г. И също не съм ги сменял.

Не е казано, че трябва да се сменят...просто бърза информативна проверка, което не вреди, само ти дава информация , че са наред.

Принципа "ако нещо работи не пипай" не е валиден..."пипането" в случая не вреди.

А какво може да не им е наред съм описал в първия си пост, за това исках да сравня съпротивлението с някой, който твърди, че са наред. Аз не мога да твърдя това за моите, въпреки, че не са изгорели и сервизната лампа не свети...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как разбраха, че си работят безупречно, като ги е домързяло да отделят 2 мин и да ги измерят? Това, че колата пали, не винаги значи, че са наред...

Завиждам ти за доверието в сервизите...Ако всички имаха това доверие, нямаше да има нужда от авто фуми  :)

 

В този сервиз каквото са пипнали, втори път не се е обадило, та от там доверието. Това, че тази година колата отново палеше с под 5 секунди подгряване при -23 градуса, бе показателно. Между другото по-миналата зима имах притеснение, че подгряващите свещи могат да си заминават - бяха започнали да подгряват по-бавно. Оказа се акумулатор.

 

Между другото след като имах съмнение (заради авто форума), че климатика ми има нужда да бъде проверен и евентуално "допълнен" с газ, отидох в уж страхотен сервиз за климатици, където се оказа, че системата е абсолютно пълна и изправна и наистина не е имало нужда да бъде отваряна и пълнена. От тогава вече наистина има нужда да се допълва. Та така - ти ако искаш ги "сваляй за две минути" да ги провериш, аз мисля да се доверя на статистиката, че щом никой не е имал проблеми със свещи, сигурно и при мен е малко вероятно да се проявят.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Та така - ти ако искаш ги "сваляй за две минути" да ги провериш, аз мисля да се доверя на статистиката, че щом никой не е имал проблеми със свещи, сигурно и при мен е малко вероятно да се проявят.

 

Описал съм по-нагоре, че нищо не се сваля, изваждат се лулите на свещите, мери се съпротивлението към маса...за това е за 2 минути. Е, свалянето на капака отгоре е още 1-2 мин :)

Твоят критерий за 5 сек подгряване на -23гр, не знам дали е валиден, защото компютъра няма как да следи температурата на свещите, дали греят или не, Най-вероятно според външната температура определя времето за греене, независимо от състоянието на свещите. При прекъснала свещ обаче сервизната лампа светва... А аз точно в това се съмнявам, че моите имат повишено съпротивление и не греят достатъчно. Не, че тук има студове, че да имам проблем с паленето, но обичам всичко да ми е анред...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютъра и да не следи как греят свещите, по пътя на логиката ако след 3-4-5 секунди (като изгасне лампата за подгряване), свещите не са успели да подгреят колата, тя няма да запали на втория оборот. Карал съм дизел на който трябва 3 пъти "да подгрееш" - да въртиш ключа и да чакаш да загасне лампата, преди да имаш какъвто и да е успех с паленето.

 

Не се опитвам да се заяждам с теб - ако можеш да направиш измерването, ще се радвам да пишеш резултати (или ако друг го е правил). Но това, че не помня никога някой във форума да се е оплаквал от свещи и това, че и в моя Хонда сервиз ми казаха, че свещи на този двигател никога не се е налагало да сменят, ме кара да си мисля, че може би и при теб ако има проблем - той е да кажем акумулатор, на който много рязко пада тока при високата консумация на свещите. При мен поне разликата след като го смених (старият беше Bosch Silver на 2-3 години - уж дойде чисто нов с колата, ама може и менте да са сложили от автокъщата) беше много, много голяма!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора си е наред, в пепелника съм сложил  цифров LCD дисплей и по всяко време ми показва състоянието на акумулатора. Пак казвам , нямам проблем, просто профилактично ги измерих (съпротивление и ток) и не ми се вижда нормално, за това питах.

В първия и 5-я пост съм описал подробности.

За мен индикатора на подгряването е само груб показател и не е критерий за състоянието на свещите.

Може и да се повторя, но:

Като купих Авенсиса, нямах проблем с паленето, индикатора си гаснеше след 2 сек. Измерих свещите, 2 бяха прекъснали и ги смених (там аварийната лампа не свети при прек свещ). Само за проба временно изкарах с жица светодиод до чистачката (свързан с шината на свещите, там захранването не е с лули, а обща шина на която релето подава). Така карах около седмица (зимно време от -2 до 5гр) и наблюдавах, че въпреки, че индикатора гасне почти веднага, греенето продължаваше около няколко стотин метра след като тръгна, което е около 2-3 мин в зависимост от температурата. Не съм сигурен дали подава през цялото време пълното напрежение или намалено, трябваше да сложа не св. диод а волтметър за да разбера, но не го направих, няма да пиша дисертация и да го изследвам.

Та, мн. малко хора знаят, че светенето на подгряването на таблото не означава, че свещите греят 2 сек...(поне на Авенсиса, тук не съм го проверявал, но зимата ще го направя, само от спорт)

Аз също не се заяждам и не оспорвам написаното, само, че на мен ми е интересна техническата страна на нещата, а ти гледаш общо, че никой не се е е оплаквал :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде време да се заема отново със свещите (вижте горните постове, ако ви е интересно). Сега свещите си бяха увеличили още съпротивлението и купих 4 нови от eBay (дойдоха от Германия). Съпротивлението на трите беше 1 Ом, на другата 1.7. На мястото на една от старите с най-голямо съпротивление сложих една нова. Първия път като отивах на работа нямаше проблеми, но при второто палене светна лампата, колата отиде в авариен режим (до 2100 об). След като позагря изчистих грешката и не светна повече. В къщи върнах старата свещ, свързах светодиод към една от свещите (изкарах го пред стъклото) да гледам колко време релето подава напрежение. Сутринта лампата светна веднага, светодиода изгасна след 2-3 мин, около половин километър. По-горе бях писал, че и при Авенсиса беше подобно, та мнозина се заблуждават, че свещите греят само 2-3 сек докато изгасне индикатора на таблото. Код риидъра ми беше включен докато карах и постоянно нулирах грешката и тя се появяваше отново (докато св. диода светеше). След като изгасна, т.е. свещите не подгряват, след нулиране вече не светна лампата. На връщане от работа отново светна лампата и я изгасих (нулирах), когато светодиода изгасна.

В къщи установих, че лампата е светела със старите свещи, защото една от тях беше изгоряла (съпротивление 50 Кома). сложих една от новите свещи, Утре ще видя как е, защото на топъл двг. не мога да тествам, подгряването не се включва.

Не съм мерил какво напрежение се подава на свещите, защото на тях винаги пише 11V , вместо логичните 12. Допускам, че захранването им минава през мощен нискоомен резистор, върху който се губи 1V и той е необходим за разпознаване на изгоряла свещ (ако има такава, тока намалява и вече няма да е 1V...)

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След заместването на изгорялата свещ с нова нямаше проблем. Смених и другите три, но едната се разви трудно- правеше 2-3 оборота и затяга. отне 1-2 дена докато я развия. Пръсках с WD-40 от време на време и по малко отпускаше още развиване. Развиването винаги се прави на горещ двигател. Накрая се разви, макар и стегнато...оказа се, че не е била завита добре и конуса е изпускал, та изгорели газове са стигали до резбата и за това е затегнала. Беше много опушена чак до резбата. Изчистих вътре с дълга тънка отвертка и парцалче с разтворител и сложих новата. Резбите трябва да се мажат с медна грес, но нямах и сложих графитна.

И така, трите от новите свещи са по 1 Ом, четвъртата е 1.7, пак е по -добре от старите, които бяха над 3-4 ома до 50 понякога.

Светодиода , който ми показва кога се захранват свещите, още го държа на стъклото. Днес беше 7град и изгасна след 1.5 км и 3-4 минути. Снощи карах  отново час след като бях спрял колата , та не беше напълно изстинала, диода изгасна след 20-30 сек.

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от новите свещи изгоря, пак светна чек лампата...Сложих най-добрата от старите и за сега няма проблем.

Продължих изследването на подгряването, освен свето диода, вкарах още две жици от свещите в купето и свързах мултиметъра да видя какво е напрежението. В запалката имам друг волтметър, който мери напрежението в мрежата (акумулатора).

Резултат:

При даване на контакт напрежението върху свещите е около 11V, но и на акумулатора е клекнало на 11.6V, може би не е много добър акумулатора, все пак се черпи огромен ток в първия момент когато свещите са студени- около 30-50 А. Подгряването трае 10сек, ако не се запали двг и спира. След запалване на двг подгряването започва отново и както бях казал, продължава 3-4 мин (при около 8гр). Напрежението на акумулатора се вдига в движение до 14.1V, на свещите е с около 0.5V по-ниско, вероятно заради пада в захранващите свещите проводници.

Изводи:

Изгасването на реотанчето след 1-3 сек.на таблото след даване на контакт, не означава, че подгряването спира, то продължава десетина сек. ако не се запали двг. За това, тези които практикуват 2-3 подгрявания в голям студ, да имат предвид горното, да изчакат 8-10 сек след което да правят следващото подгряване.

За сега остава неясно защо свещите винаги се дават за 11V по каталог, като в повечето време те се захранват с над 12V... Не храня надежда, че някой ще направи горното измерване, да потвърди изводите ми, или да каже, че при него напрежението през цялото време е около 11V, т.е. при мен нещо не е наред, че скъсява живота на свещите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за труда и темата. На мен лично са ми доста интересни тези тестове и изводите. Ако разбирах колкото теб, бих си го направил и аз този тест, защото ми е интересно и моите свещи как работят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за труда и темата. На мен лично са ми доста интересни тези тестове и изводите. Ако разбирах колкото теб, бих си го направил и аз този тест, защото ми е интересно и моите свещи как работят. 

Е, често се получава така- имаш желание, нямаш възможност да го направиш, а които могат, нямат желание..., въпреки, че ще е интересно да се потвърдят моите изводи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от новите свещи изгоря, пак светна чек лампата...Сложих най-добрата от старите и за сега няма проблем.......

 

........Подгряването трае 10сек, ако не се запали двг и спира. След запалване на двг подгряването започва отново и както бях казал, продължава 3-4 мин (при около 8гр)...

 

Най-вероятно, подгревните свещи ти горят, заради дългото време /3-4 минути/ на подгряване.

Още повече не съм много сигурен, дали е редно, след като запалиш колата да се включват отново да подгряват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Една от новите свещи изгоря, пак светна чек лампата...Сложих най-добрата от старите и за сега няма проблем.......

 

........Подгряването трае 10сек, ако не се запали двг и спира. След запалване на двг подгряването започва отново и както бях казал, продължава 3-4 мин (при около 8гр)...

 

Най-вероятно, подгревните свещи ти горят, заради дългото време /3-4 минути/ на подгряване.

Още повече не съм много сигурен, дали е редно, след като запалиш колата да се включват отново да подгряват.

 

И в двата случая свещите изгоряха при включване на контакт, когато те са студени, съпротивлението им е най-ниско (тока максимален) или веднага след запалване, когато напрежението в мрежата се вдига на 14V (от генератора).

Аз мисля, че е нормално всичко това с 8-10сек и после 3-4 мин, въпреки, че никъде не го пише, съмнявам се, че и повечето автомеханици го знаят...а повечето хора по дифолт им се доверяват за всичко...

Не веднъж съм призовавал и друг да направи тази ,елементарна проверка с един светодиод/лампичка, но до сега никой не го е направил за да потвърди или отрече...нали нещо дет работи не трябвало да се пипа...еба ти пипането, да закачиш две тънки жици и лампичка накрая за един ден и после ги махаш...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...........Аз мисля, че е нормално всичко това с 8-10сек и после 3-4 мин, въпреки, че никъде не го пише, съмнявам се, че и повечето автомеханици го знаят...а повечето хора по дифолт им се доверяват за всичко.....

 

 

Не, не е нормално според мен.

Първо защото тези подгревни свещи, най-вероятно са бързо нагряващи, а не от тези старите с реотанчето, които издържаха повече нагряване. Но и за тези старите, времето за подгряване беше максимум около 2 минути и релето изключваше, за да не изгорят. Та и за тях 3-4 минути бяха пагубни.

Мисля, че нашите свещи подгряват  много бързо, за около 10-на секунди, а времето им за работа, не би трябвало да е повече от максимум 20-30 секунди, дори при големи студове. А при запален двигател,  да се включват за още 3-4 минути, както казваш, според мен е абсурд и не виждам никаква логика.

Това си мисля аз, / убеден съм почти на 100% че е така /,  но ако някой е запознат и знае със сигурност, да казва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

...........Аз мисля, че е нормално всичко това с 8-10сек и после 3-4 мин, въпреки, че никъде не го пише, съмнявам се, че и повечето автомеханици го знаят...а повечето хора по дифолт им се доверяват за всичко.....

 

 

Това си мисля аз, / убеден съм почти на 100% че е така /,  но ако някой е запознат и знае със сигурност, да казва.

 

Някой може да го знае със сигурност, ако го е прочел някъде или го е изпробвал...до сега никой не е направил нито едно от двете. Имаш право на съмненията, но те са теоретични, за това реших да проверя практически.

Да кажа защо правих тези експерименти:

Първият ми дизел (Авенсис) купих преди 2-3 години и две от свещите бяха изгорели, но нямах проблем с паленето, въпреки, че имаше температури и около 0гр. (на Авенсиса дори не светва чек лампата, не записва грешка). Смених ги, но принципно ми се стори , че 2-3 сек греене не би трябвало да е достатъчно (колкото свети на таблото). Сложих жиците с лампичката и положението беше подобно както съм описал за Акорда. Имах съмнения, че след като тръгне колата, напрежението се намалява, защото толкова дълго греене (3-4мин) на пълна мощност не ми се вярваше (както и на теб), но не го направих.

Сега като купих Акорда, премерих свещите няколко пъти, както казах, имаха различни съпротивления една от друга и всеки път различни над 3 ома, до 30-40 понякога и никога 1ом, както очаквах. (на Авенсиса твърдо си бяха 1 ом)

Ето защо реших да купя нови и да направя тези експерименти.

Изгарянето на една от новите си обяснявам с качеството им (осъмни ме когато ги премерих, трите 1 ом, едната около 1.7 още нови)

Та така, на никой не му се занимава да пусне 2 жици през вратата в купето и да закачи мултиметъра, така и така навън вече студено и може да се измери колко продължава и на колко волта. Дори никой не пожела да вдигне капака и да измери съпротивлението на всяка една...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен на предната кола нисан ,също продължаваха да нагряват свещите след запалване до достигане на определена температура,така че според мен е нормално да греят няколко минути.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен на предната кола нисан ,също продължаваха да нагряват свещите след запалване до достигане на определена температура,така че според мен е нормално да греят няколко минути.

То е ясно, че продължителността на нагряване зависи от температурата на охлаждащата течност в момента, но как разбра, че продължават да греят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На мен на предната кола нисан ,също продължаваха да нагряват свещите след запалване до достигане на определена температура,така че според мен е нормално да греят няколко минути.

То е ясно, че продължителността на нагряване зависи от температурата на охлаждащата течност в момента, но как разбра, че продължават да греят?

 

Не съм сигурен или го пишеше го в мануала или го бяха коментирали форумните механици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са свързани през реле директно към инсталацията на автомобила, след запалване на двигателя, напрежението се вдига (нормално) и също така намирам за нормално да им се подава повече от 11 волта. Вероятно "стандартните" 11 волта са измерени при угасен двигател. Обещавам да направя замерване на моята кола и да пиша резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са свързани през реле директно към инсталацията на автомобила, след запалване на двигателя, напрежението се вдига (нормално) и също така намирам за нормално да им се подава повече от 11 волта. Вероятно "стандартните" 11 волта са измерени при угасен двигател. Обещавам да направя замерване на моята кола и да пиша резултата.

По същия начин мислех и аз..., но някои неща не се връзват с тази логика. Ако силовият  контакт на релето се захранва директно от инсталацията (през предпазител, както е логично), как ЕКУ познава изгоряла свещ, за да запише грешка?

Схемата показва друго- този контакт отива в ЕКУто и вероятно вътре има нискоомен резистор, пада на напрежение върху който дава сигнала, а този резистор е захранен нейде от инсталацията... (виж схемата)

Ще се радвам да споделиш резултата от измерванията.

post-30849-0-38247800-1445633727_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да кажа, че няма специален регулатор, който да поддържа непрекъснато 11 волта на свещите и тези 11 волта да не са зависими от напрежението в ел. инсталацията на колата. Иначе съм съгласен, че има нискоомов резистор, чрез който компютъра да разбира че има изгоряла свещ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реномираната фирма Beru дава доста разяснения относно свещите, времената на греене и доста още, стига да ви се чете:

http://www.myturbodiesel.com/images/pdf/beru-gp.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от новите свещи изгоря, пак светна чек лампата...Сложих най-добрата от старите и за сега няма проблем.

 

 

 

Купих нова свещ Denso и я сложих на мястото на старата, за сега няма проблеми...

Старата когато я сложих на мястото на изгорялата нова от германския комплект, имаше съпротивление около 20ома, сега беше около 10ома.

Денсото сега е дори под 1ом.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Вероятно "стандартните" 11 волта са измерени при угасен двигател. Обещавам да направя замерване на моята кола и да пиша резултата.

Има ли някакъв резултат от обещанието, или ...няма време...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 Вероятно "стандартните" 11 волта са измерени при угасен двигател. Обещавам да направя замерване на моята кола и да пиша резултата.

Има ли някакъв резултат от обещанието, или ...няма време...

 

Колега, няма време наистина, но щом съм обещал, ще го направя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Колега, няма време наистина, но щом съм обещал, ще го направя.

 

:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готово, направих измерването и ето резултата: При студен и незапален двигател на свещите се подава 11.5 волта, които изчезват след 10-15 сек. При запалване да двигателя, подгрева отново се включва, но вече напрежението е 14.06 волта и подгрева продължава 2-3 мин.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готово, направих измерването и ето резултата: При студен и незапален двигател на свещите се подава 11.5 волта, които изчезват след 10-15 сек. При запалване да двигателя, подгрева отново се включва, но вече напрежението е 14.06 волта и подгрева продължава 2-3 мин.

Абсолютно същото като при мен...

Но защо не измери и съпротивлението на свещите на студено...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм мерил свещите на студено, защото говорихме за напрежението, което се подава на тях. Не ме карай пак да меря, че това измерване ми записа грешка в компютъра на колата, която трябваше да изтривам. Не съм имал проблем с тези свещи, а и не съм чувал някой да е имал проблем с тях. Всичко е точно така, както го описват колегите и както аз предположих (че няма специален регулатор, който да поддържа постоянно 12 волта на свещите) и че те продължават да греят и след стартирането на двигателя. Ако ти имаш проблем с тези свещи, горещо ти препоръчвам да си вземеш оригинални от Хонда и да забравиш за проблема.

П.П. Можеше да кажеш едно "Благодаря", защото замерването го направих специално за теб, или поне да сложиш плюсче на поста ми.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм мерил свещите на студено, защото говорихме за напрежението, което се подава на тях. Не ме карай пак да меря, че това измерване ми записа грешка в компютъра на колата, която трябваше да изтривам. Не съм имал проблем с тези свещи, а и не съм чувал някой да е имал проблем с тях. Всичко е точно така, както го описват колегите и както аз предположих (че няма специален регулатор, който да поддържа постоянно 12 волта на свещите) и че те продължават да греят и след стартирането на двигателя. Ако ти имаш проблем с тези свещи, горещо ти препоръчвам да си вземеш оригинални от Хонда и да забравиш за проблема.

П.П. Можеше да кажеш едно "Благодаря", защото замерването го направих специално за теб, или поне да сложиш плюсче на поста ми.

Сори, не съм обърнал внимание на плюсчета и подобни...

Не те карам да мериш пак, имах предвид, че е било удобно да направиш и това тогава, в други постове е ставало дума и за съпротивлението...така започнах и темата, че са ми много различни съпротивленията и се менят. ( оригиналните).

Проблем имам до колкото новите не са били качествени и една изгоря, смених я с Денсо и сега е ОК. Ако не ги бях мерил, нямаше и да ги сменям, нямаше и да разбера, че не са ОК, защото тук няма студове и си пали и така.

Грешка ти е записало, ако си вадил някоя лула на контакт или работещ двигател. Аз предварително сложих тънка жица в едната лула  и я изкарах навън след което върнах лулата върху свещта.

Все пак благодаря, щом само за мен си го правил...мислех, че ще е полезно и за други, че потвърждаваш моите измервания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... колега, без да се сърдиш, но с тези свещи определено търсиш под вола теле.

Не ми е ясно, защо просто не си караш колата, без да се безпокоиш коя система има проблеми без да показва никакви симптоми. 

Ето смени свещите, които не ти правиха проблеми за такива, които ти правят и вече всички сме по-богати на информация от която нямаме нужда... :)

 

Извинете ме за offtopic-a.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

и вече всички сме по-богати на информация от която нямаме нужда... :)

 

Аз също нямам нужда от информация " какво масло/филтри/цвят антифриз/гуми да сложа", но не протестирам, просто не чета тези теми. И казвам, аз, не ние, защото със сигурност на някой е интересна информацията която се получи накрая...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...