Jump to content
Martinov

Втвърдяване на педала на съединителя при смяна на комплект съединител с маховик

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Преди няколко дена имах „честта“ да сменя комплект съединител и демпферен маховик на моя Акорд. Колата е 2.2 I-CTDI, 2007 година, на реални 192500км. След смяната на комплекта, педалът на съединителя стана значително по-твърд спрямо преди това, а очакванията ми бяха, че ще бъде по-лек, респективно колата ще стане по-комфортна за шофиране. При първоначално натискане – първите 4-5 сантиметра, педалът е сравнително лек –така, както беше преди това, но след това се втвърдява значително. При пускането му обратно се усеща как натиска кракът ми за да се върне в изходна позиция. Първото което си помислих е, че не са обезвъздушени двете помпи на съединителя или няма достатъчно течност – е не се оказа това. Според майсторите в сервиза всичко си е тип топ, след като направиха повторно обезвъздушаване. Днес обиколих 4-5 други сервиза, за да поискам второ мнение. Според всеки един от тях всичко си е ОК и твърдостта на педала е перфектна, щом скоростите влизат – значи монтажът е добър, други смятат, че ще стане по-мек, след като се покара малко и пружините на съединителя омекнат, но ако трябва да съм честен, след 30 минути градско шофиране започва да ме боли кракът от скапания педал и колата не е особено приятна за каране. По отношение на самия съединител – целият комплект е марка Luk, бих казал, че работи добре, от гледна точка, че няма приплъзване, отлепя може би в най-долната си част – не повече от сантиметър след отпускане на педала, скоростите обаче влизат понякога трудно, ако не е натиснат до края.

Ако някой има идея на какво може да се дължи това или как би могло да се регулира, ще съм му благодарен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, си е твърдичък педала.След като аз смених целият комплект, очаквах педала да омекне и стане по-приятен, но не се получи.Вярно че новият притискател е доста стегнат и се предполага, че ще поомекне, но не очаквай много да омекне и педала. В твоя случай обаче, не ми харесва че отделя много ниско,защото би трябвало да отделя около средата на хода на педала (веднага след като обереш празния ход).Този тип съединител, е саморегулиращ се и независимо от износването, отделя на едно и също място. Да не са объркали, нещо при монтажа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излиза, че на Акорда съединителя по принцип си е твърдичък...И преди смяна или след смяна става твърд? Бях писал, че след Авенсиса, при първото качване на Акорда ми се стори твърд съединителя. Не ми се вярва да е сменян толкова рано- на 120-130 хил.км.

Вие на колко хил. го сменяте? (по-горе пишещите)

Заради износване/приплъзване или заради скапване на маховика го сменихте?

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично моя го смених поради скапан маховик и виещ лагер. Колата беше на незнайни километри (предполагам 250К км.)

Съединителя си остана доста твърд в сравнение с този на други автомобили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JapCar, по принцип по обслужващия план дават съединителя да се сменя на 200хил.км., но е доста относително, в зависимост от стила на шофиране - може и по-рано, може и по-късно, но в повечето случай е по-рано. Моят комплект го смених заради приплъзване на самия съединител. При демонтирането му се оказа, че трябва да се смени и маховика, в което бях почти сигурен, защото колата започна да вибрира леко на празен ход и при потегляне, а и когато го погледнах свален се виждаше, че прави голямо отклонение. А по отношение на твърдостта на педала - преди смяна не мога да кажа, че е бил много лек, но според мен беше в рамките на нормалното, толкова до колкото ако седнеш за първи път в колата няма да ти направи никакво впечатление твърдостта на самия педал. След смяната обаче педалът стана значително по-твърд, което за мене е проблем, тъй като е дискомфортно и неприятно за шофиране в градски условия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еmicha1 - силно се надявам да не са объркали нещо при монтажа, въпреки че ако имаше грешка колата не би трябвало да тръгне и скоростите нямаше да влизат. Но честно казано за първи път срещам подобен проблем при смяна на съединител - педала да се втвърди така. Все си мисля, че не е обезвъздушено, като хората, защото при натискане на педала буквално ти натиска крака в обратната посока, за да се върне в изходна позиция - все едно има някакво напрежение в самата система. Сестра ми има същият Акорд, същата година, но бензинов - съединителят не е сменян, защото колата е на 150хил.км. и далеч няма следи от каквото и да е приплъзване и износване, но педалът е значително по-лек и комфортен когато я караш.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега моето е СРВ но комплекта е същия.

Проблема не е в помпите, те или действат или не, а започнат ли да изпускат, педала ти става доста мек, но няма да ти отделя съединителя.

Преди време бях срещал една тема за самия педал /беше за скърцащ педал/.В нея имаше много добро обяснение и снимки, как се смазва за да престане да скърца, но същевременно, това довеждало до оправянето и на проблема с твърдостта му - омеквал доста и ставал по приятен за натискане.Беше външен линк, в тема от под форума на Сивик, или на Акорд , обаче не мога да си спомня.

Аз пак си мисля, че това толкова ниско отделяне, може да е от проблемен монтаж, ама може и да греша.

Иначе и аз така го усещам педала, като го отпускам, натиска здраво и мен ме дразни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С...

Преди време бях срещал една тема за самия педал /беше за скърцащ педал/.В нея имаше много добро обяснение и снимки, как се смазва за да престане да скърца, но същевременно, това довеждало до оправянето и на проблема с твърдостта му - омеквал доста и ставал по приятен за натискане.Беше външен линк, в тема от под форума на Сивик, или на Акорд ,

 

 

На Акорда съединителя си е мек, но чест проблем е скърцането. В повечето случаи се износват едни пластмасови втулки на оста, но е много разглобяване да се сменят. При мен скърцането се оправи с впръскване на WD40  в цилиндърчето където пръчката от педала влиза в него...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да е като на всички коли .Имаш 2 помпи,горна и долна ,на тях или на едната(по-скоро долната) има пробка за обезвъздушаване.Трябват двама човека за това упражнение.Единият почва да помпи педала на съединителя и след 5-6 напомпвания го задържа в натиснато положение,другият отвива пропката и започва да изтича течност с въздух(ако има в системата),затяга пак пробката и тогава се отпуска съединителя.Най вероятно след махане на крака от съединителя той ще остане долу но го издърпвате и при следващото натискане всичко ще е нормално.Прави се това докато не потечечиста течност без мехурчета.Най-важното е да не допуснете да свърши течноста в казанчето.Също така е хубаво на пробката да сложите едно прозрачно маркуче и в някакъв съд да събирате течността-хем по-д-бре се вижда какво изтича хем ще можете да си върнете течността отново в казанчето.Но за мен проблема с твърдия педал не е от въздух в системата а от самия съединител.Симптомите с въздух в системата са други.

Редактирано от SpliFF
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип маховика и съединителя на нашите автомобили се монтират със специализиран инструмент...

Не твърдя, че съм прав,  но непреавилният монтаж може да доведе до разлика в отделянето, и по- бързо износване.

 

Поздрави

Редактирано от Mad`Head

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е инструмента.

post-15100-0-51559600-1429643128_thumb.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа от съединителите на Luk не съм доволен, както описваш след смяната става твърд и отделя прекалено ниско. Имах една 406-ца, наложи се да сменя съединителя и взех уж най-доброто Luk! След 30-40 хик.км при нормална експлоатация ми се отчупи парче от маховика и скоростите изобщо не влизаха. Накрая си сложих някакъв, който просто исках да е максимално евтин и не повярвах колко приятен за натискане и отделяше точно там където трябва. Та явно има някаква такава тенденция при Luk. Хондата ми също е със сменян съединител, само че оригинален от Карада-Варна и е много приятен и мек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдоста идва точно от марката LuK продавана на повечето места в България.Имха един Passat който му смених съеинителя с LuK и след 1000км просто спряха да влизат скоростите.Гаранционно ми го смениха с Sachs и нямах проблеми.Принципно Valeo съединителите работят много меко,но пак е относително.Все пак трябва да се прегледа за проблеми при монтажа,обезвъздушаване и може да си смениш течността,което единствено би могло да подобри работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,искам да ползвам темата на колегата,но става въпрос за двигател к24а3 бензин.Преди седмица смених съединителя комплект на Aisin.На него беше щамповано Honda и доколкото разбрах ОЕМ илизлизат със същия.Първите два-три дни педала ми  беше омекнал доста спрямо преди смяната.Но сега отново стана твърд като преди ,а не мисля,че е нормално.Възможно ли е да съм уцелил дефектен притискател или някъде другаде е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди около 2 месеца също смених маховик и комплект съединител. Причината за смяна беше подобна на тази, която описва колегата Martinov .. педала беше станал твърд, дори понякога не ми позволяваше да го натисна до долу, за да мога да превключа на друга скорост, но след отпускане и повторно натискане потъваше нормално и с превключването на скорост нямаше проблем. След разглобяване се оказа, че демпферния маховик е поразбит и от него е правело така. Смених маховика и комплект съединител с LUK. В момента /а и откакто съм го сменил/ педала е приятно мек за натискане и колата включва без проблем. Пиша това във връзка с поста на Emicha1 ..

На 21.04.2015 г. at 19:31, Emicha написа:

Сега моето е СРВ но комплекта е същия.

Проблема не е в помпите, те или действат или не, а започнат ли да изпускат, педала ти става доста мек, но няма да ти отделя съединителя.

Преди време бях срещал една тема за самия педал /беше за скърцащ педал/.В нея имаше много добро обяснение и снимки, как се смазва за да престане да скърца, но същевременно, това довеждало до оправянето и на проблема с твърдостта му - омеквал доста и ставал по приятен за натискане.Беше външен линк, в тема от под форума на Сивик, или на Акорд , обаче не мога да си спомня.

Аз пак си мисля, че това толкова ниско отделяне, може да е от проблемен монтаж, ама може и да греша.

Иначе и аз така го усещам педала, като го отпускам, натиска здраво и мен ме дразни.

и аз мисля, че нещо не е монтирано както трябва. Моето също е CR-V. Ето и маховика и комплекта съединител, които съм поставил на моята:

 

 

11.jpg

12.jpg

Редактирано от golfy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да му се обърка при монтажа. 

Мисля, че този тип притискател е самонастройващ се и затова не трябва да се съди много по педала за състоянието на съединителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма грешка с този лук,пълни боклуци са моят маховик е на 15к и вече скърца при гасене за съединителя няма да коментирам.....

 

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...