Jump to content
kebappa

Разход на масло и ...

Recommended Posts

Здравеите колеги . От скоро качих жената на въпросната хондичка . Голяма радост  е. Имам няколко странни проблема с маслата  и незнам кои да слушам вече . Ппи обслужването ми слениха маслото с Тотал 10/40 . Като загрее добре колата (пред кат седях на парно - около 40 мин )  и колата взе да трака като прекрасен дизел .  Би било чудесно да чука така ако беше печка ама не е . Загасих колата и я оставих да изтине .  При следващи палене работи нормално и като загрее достатачно добре и продължително да работи , започва да трака ...... Източих  въпросното масло на около 40 км. пробег . Бе черно каро катран . Върнаха ми парите за маслото и на друго място налях по препоръка на хондаджия Репсол Елит Компетишън 5/40  . Колата работи прекрасно с това масло . Няма тракане и  други страни шумове. При 200 км градско не бе го пипнала . Минах обаче два пъти по 400 км на магистралата със скорост 120-140  км (3000-4000 об )  и колата изгори половин щека масло.Като я купих аспуха бе с керимиден цвят а сега е черен . Не съм доливал но след малко и това ще сторя . Веднага я вкарах за проверка в сервиз при  похвален маисор и тои констатира че мотора работи идеално . Сутрин на студен мотор също работи бе забележки . Маслото било рядко за тази кола и трбвало с 15/40 да я карам . Хондите при тия високи обороти пипали рядкото масло . Ако не се оправила с по-гъсто масло да правя гумички на клапаните . Ако и това не помогнело за сегменти ама много ментета продавали и .... незнаел какво ще уцеля и кви сегменти ще ми сложели  .С лошият ми опит с 10/40  описан горе се чудя какво да правя . Кофти масло ли съм оцелил или с 10/40 неще да даботи тоя мотор  . Говорих с човека които ми поддържа колите  . Дали било 5, 10 , 15 / 40  пр 90 градуса били еднакво редки. Тва че хондите горяли рядко масло при 4000 оборота било глупост  според него . Като за начало да съм пробвал с едни гумички на клапаните , но преди това да я покарам и наблюдавам в градски условия .

Та кажете с какво масло карате и гори ли ви го при високи обороти ?  Направо незнам какво да правя а пари не останаха вече ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз сложих FUCHS TITAN GT PRO FLEX 5W30 ,1500 км до тук прекрасни впечатления....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се изка да си остана на пълна синтитика , но много емоции ми се събраха миналата седмиса с маслото и доста се разколебах. Има магазин в Пловдив с проверени масла директен внос . При следваща смяна ще купя от тях. Иначе сега ще засека разхода при градско и щи преценя дали да плавя гумички . Защо парвото масло се скапа за 40 км ? Има ли доказана марка масло 5/40 което не го гори Хонда . Да ида в оторизиран дервиз за следващата смяня ??,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С гумички нема напраиш нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С гумички нема напраиш нищо.

защо ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
 

Говорих с човека които ми поддържа колите  . Дали било 5, 10 , 15 / 40  пр 90 градуса били еднакво редки. 

Те еднавко редки , ама различно мажещи ....

 

 

 

 

 

5W40 и 15W40 имат еднакъв вискозитет при раб. темп. на двигателя, т.е. вис. 40

Ко риечи ... убеден ли си в това си изказване ?! 

 

Бисер до бисера .... а реално за този мотор подходящия препоръчван грейд  е 0W30 ... :shock: а са де .... напрао ше го фърга през кюнеца у втек кат .... шадраван ам ?!?!?  :tooth:

Драги ми колега Кебапе ... ако има износване мотора и маргарин да му сипеш .. ше го изпапка , инак приличен вискозитет би бил макс. 5w30 , даже има и подходящи масла на Xenum Белгия за дърти моторетки посръбващи от "хубавите европейски масла" ! 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям майтап стана тази тема ,по весела скоро не е имало-продължавайте в същия дух :yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той целия форум напоследък е голям майтап ... секви специалисти по всичко се появиха. Раздават акъли наляво и надясно ... пълна комедия !  :tooth:  Сори за оффа .. кот имах да казвам го рекнаф ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джапанес човек никои не те храни поспринсе малко и не бързаи толко с тея масла. И тн. На хонда и е в днк-то да гори масло и да и гният тенекиите. Сам написа чел съм!Прочетели аз кво ти написах.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth: :tooth:

Редактирано от borko 30
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Що не пишете вече ,таман весело стана и всички се покриха!Изтрих си поста за да си остане весела темата ама пак никой не пише.

Редактирано от borko 30
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как никой да не пише - виж Джапанката к'ви ги е надробил, ... няма спиране тоя младеж...  :punk:

 

" Чел съм доста за маслата, а и съм доливал доста. " ....  :bow:  :bow:  :bow:

 

Карайте с 15W40 и после направо влизайте в бокса! " ...  :bounce:

 

Доливай си масло и си пей. " ...  :worthy:  :worthy:  :worthy:

 

" Казвай ми мерудията, пенкилер или каквото пожелаеш! " ...  :lol:  :lol:  :lol: 
 

" Да не пиша ли повече, много хора се дразнят. " ...  :tooth:  :tooth:  :tooth:

 

 

Моля ти се, недей повече,... че не мога да си събера устата от смях и чак ми пресъхна гърлото...

 

А :drunk:  наздраве... 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, спрете се! На автора на темата, освен парите ще свършат и нервите! Поставете се на негово място. Да обобщим: по презумпция хондите не гният, не харчат масло и не харчат масло от гумички...

Kebappa, колата ти е нова, но за теб. Не бързай с изводите и решенията - може да са грешни. Сложи качествено масло и доливай редовно. Това че харчи на дълъг път не е добре, но наблюдавай колата и междувременно събирай информация , чети за проблема /има достатъчно инфо във форума/. Не правя предположения за проблема, нито предлагам решения. Това трябва да направиш ти самия. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите . Като за начало ще засека колко макло гори в града . Маслото не смятям да сменям с различно от 5/30 или 5/40 . Repsol не е ли качествено масло според вас ? В краина сметка ако гори много и от качествено масло просто ще сменя и сегментите . 600 лв не са много но няма да се расърдя ако ги спестя . Някои припоръчан сервиз в Пловдив в които знаят какво правят и да не се налага да дооправям след тях ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес влизаме в Тойота форума да видим нещо за королата на колегата и бам изненадааааа-japanese fever и там дава насоки по всички теми на колегите от Тойота форума!Утре ще проверя из другите авто форуми къде още дава безценни съвети.Значи човека не е вещ  само по  хондите а и по доста други марки явно!Hunter и аз бях снощи така като тебе от смях ,ама на нещат да пишат повече по темата основните участници.

Редактирано от borko 30
  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега japanese ,никой не ходи след теб ,просто случайно пападнах на теб в тойота фурума,но забелязах че и там не ти се връзват много.Тука има хора примерно ката фена ,които са правили десетки и повече хонди ,обаче ти  опонираш на всички и спориш за неща дето те ги знаят не от четене ,а реално са ги правили по колите.Има една приказка-не слушай старило ,ами патило!Аз уважавам колегите и като ми се наложи нещо по колата ги слушам и хората помагат.За финансите,ами почти постоянно съм на червено и гледам каквото мога и по колата и изобщо сам да си правя щото инак сам за никъде.Ти ако си добри с парите ,ами евала,аз просто не съм случил на печеливш занаят в това трудно време.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До автора на темата : 

Нормално е кола, особенно на 10+ години да пипа маслото. До 1л на 1000км е нормата. Не е приятно, но  е факт. Кое е читаво масло- за Пловдив само от колегата Izanagi който поръчва от общите поръчки или от един пич в Търново, но като цена са близки. Взимаш 5л и готово. Другия вариант е проверена масларница, но щом питаш, значи нямаш такава. Карал съм си хондите и 10в40, и с 5в40, и  с 15в40. Няма разлика. Едната я взех на 62хил, другата тя само си знае на колко е, а и нея я ръчкам доста. Та, първата не го пипа каквото и да й сипя, другата от смяна до смяна падаше от макс до мин. Преди около година един колега ми даде някакво незнайно масло, 5в50, Оликрон. Сега и втората не го бара. Малко е по- гъсто при работна температура и компенсира. Виж колко ще харчи, запознай се с момчетата от Пловдив на някоя среща, тамън и за други тънкости да те светнат и ще разбереш и къде да я закараш като и дойде времето. А първото масло явно е било дефектно. П.п. Около 6г си карах колата или с Q8 или с Валволин. 

Редактирано от barsi
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си веднъж от маслото на Петьо -izanagi от общите поръчки и виж как е с него преди да пипаш мотора.Сигурен ли си че нямаш теч никъде по мотора?Опипай с пръст ауспуха и ако гори масло трудно ще си изтриеш чернилката от пръстите.Вярвай на колегите че не е от гумичките ако го гори.Аз втора хонда карам и не знам колко пъти вече сменям с масло мотул ,но повярвай ми от вънка маслото не е като тукашното по магазините-по-добро е !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента го засичам колко ще изгори. За 200 км. градско не го е пипнала . Този път аз си долях до максиму пред нас и сега само там си я засичам (сутрин) . Разбрах от форума , че били много капризни при замерване на нивото.

Редактирано от kebappa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По форума някъде четох, че и низабележим наклон да имало и си сменяло показанието . Някои спомена че и леко спаднала гума също влияело. С две думи ,че били доста по-чуствителни от други коли . За това съветваха да се долива и мери ниво на хоризонтално място (сервиз ) или на едно и също паркомясто . Мисля че за HRV с 1,6 мотор го четох това но не сам 100% сигурен .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W40 и 15W40 имат еднакъв вискозитет при раб. темп. на двигателя, т.е. вис. 40,

Бах маа му, :huh:  те ако имат визкозитет 40 при около 100 градуса температура, няма да могат да се движат по тесните отвори на маслената магистрала .

 

Чел съм доста за маслата, а и съм доливал доста.

Чел си, ама не където трябва, има още доста да четеш . ;)

 

Да колега, убеден съм. Защо мислиш и двете са 40? При какви условия се измерва вискозитета мисля знаеш - еднакви са за минерални и синтетични масла.

Той може и да знае, ама ти мисля, че си го пропуснал това при многото "четене" . :bye:

При работна температура вискозитета не е 40, а в рамките 11- 14 s.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С гумички нема напраиш нищо.

 

Хонда не страда от гумички а от сегменти.Абе джапанезе ти си уникат бре, шапка тинсвалям.

+ 1

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия мотор с Титан 10/40 не гори грам масло,пробвай с по-гъсто ,ако не - сегменти

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава защо ако карам моята както аз си знам ще разтропам мотора при 15w40 а при 0w40 върви пушка?Значи не е еднакъв при работна температура !Отделно това с нулата има кви ли не тайни добавки за да не мисля за мотора.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги занимавам се с масло вече над 10 години +

Разликата между 15w-40 и 5w40 Има и то е много голяма но не очаквайте да осетите нещо при масовите двигатели.Както и да се случи някакво чудо

Аз лично съм посещавал много фабрики за производство за Автомобилни масла.Мога да ви  кажа че основно е от къде идва сурвината тоест базовия продукт

Всички автомобили който карам се сипва САМО И ЕДИНСТВЕНО БЪЛГАРСКО МАСЛО С НЕВЕРОЯТНИ КАЧЕСТВА !! ВИСКОЗИТЕТ 10w-40 не казвам марката да не стане цел реклама.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти да не си дистрибутор на български масла?Ние мотул от българия не слагаме че ни съмнява да е менте и поръчваме от вън пък българско да сложа -абсурд!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли българско масло аналог на мотула 8100 0W30 дето сипвам сега на хонделата?Какви са му невероятните качества на това българското?Не блокира мотора с него?

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да е невероятно това българско масло (предполагам е обикновено-минерално) винаги ще отстъпва на всяка синтетика по всички параграфи, особено пък на 5W30 и 5W40. Минералните масла имат по-високо съдържание на парафин, а парафина зимата леко се стяга. :D

Колкото и да ти е невероятно, предположението ти е грешно както винаги . :)

Серията Ултра на Приста например е пълна синтетика 5W30, като имат разработки за всички нови класове, С1, С2, С3, С4, А5/В5 и т.н...

И на всичкото отгоре на етикета им се мъдри "поничката" на американския петролен институт, с което малко производители могат да се похвалят .

Типично за българина е да оплюва всичко родно, само децата ни са хубави защото не ги правим с ръце, :lol:  ама  преди да  започнеш да  правиш крайни изводи, вземи седни поне един път и наистина прочети нещо за маслата . ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега mar_tod не оплювам нищо родно!Нито визирам продуктите на приста но ако имаш желание и там мога да те вкарам във Рафинерията да видиш много неща а не какво пише по бутилките незнам може много да си прочел но май малко си видял 

 

Фирмата за качествените масла е малко по на югозапад от Русе   :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Japanese , mar_tod е един от колегите разбиращи тука -като фена примерно- които като кажат че нещо е така другите не се обаждаме да опонираме-ти и него го прати в трета глуха!Ся ще видиш като дойде Hunter-a за тебе .

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама той и mitkoto бил маслен специалиииист като американския колега.Hunter ти си :thumbs1:И давай да правим оная презокеанската тема дето говорихме че хората чакат-няма се излагаме пред чужденците я .

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mar_tod,Колегата горе говореше за масло 10W40, не знам в каква връзка се обаждаш?!?Горе съм ти задал 2-а въпроса и още чакам отговор...

Аз много добре знам колегата за какво е говорил, :)  обаждам се във връзка с твоето изказване, където сравняваш круши с ябълки .

 

това българско масло (предполагам е обикновено-минерално) винаги ще отстъпва на всяка синтетика по всички параграфи, особено пък на 5W30

За това съм цитирал теб, а не колегата, който пък си помисли, че репликата ми е към него :confused:  и гледам се е вкарал в някакви размисли и страсти . :D

Та като сравняваш любимите ти Мотул, Яко и т.н.. не сравнявай синтетиките им с българските минерални,  а сравнявай с масла от същия клас и ще се изненадаш колко са изравнени стандартите вече в цял свят . ;)

Това, че преди да заминеш в америката нещо не се е правело в българия, не означава, че все още е така, правят се вече и синтетики които покриват най новите изисквания на производителите .  В една друга тема беше споменал, че в българия нямало 10W30 масло, кажи ми само колко тона ти трябва и веднага ти го изпращам . :D

 

А на въпросите дето чакаш отговор, отговора се крие в поста ми който си цитирал, когато задаваш въпросите, ама както винаги си го прочел на 2- на 3 .

Още там съм ти написал, че не са толкова еднакви маслата, колкото ги мислиш и, че вискозитета им не е 40 :D  а от 11 до 14-15 секунди при работна температура .

Просто са близки по показатели, за това втората им цифра е 40 и на двете, но  разлика си има между 5/40 и 10/40 и тя не е само на студено . :bye:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Huntrer дръж момче :tooth:Мене japanese не ми се връзва вече :cry:Ама тебе като те види и :pinch:Давай да развиваме оная тема че колегите питат и чакат кво става !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След споменатеят разход на Репсол нещата се оправиха . Почистих аспуха и карах на бензин . След 200 км го намерин в перфектен вид . След 100 км на газ почерня. Газовата ми е и за настроика . Маслото за 2000 км . не е мръднало а на свят е леко потъмняло . Интересно защо горя масло в началото ? Дали не е имало остатък от фалшивия тотал ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От какво ще ти почернее ауспуха от каране на газ, пък на бензин не? Ако  са ти толкова зле смесите на газ, до сега да е запалила чек-а сто пъти.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта ми е за настроика . В моментаа на газ има лошо изгаряне и за това цапа. 6 ми е колата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как вървят плановете за чистене на колектора?

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С два инсулта вкъщи ..... никак . Ламарината ще чака .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малеее ,знам какво е да гледаш близък с инсулт на легло-искрено ти съчувствам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...