Jump to content
Guest Restless

Каране на фарове през деня

Recommended Posts

Guest Restless

уф, добре че се подсещам - този уикенд (пу да не чуе дявола), ще си сложа джаджата, по дизайн на boko - от 2 месеца е готова, но все изникваха проблеми (или беше студено, или ме мързеше :) ) ...за 7-8лв + собственоръчен мотаж :), е няма сигнализация и ключе...като се замисля, варианта за 30лв някой да го монтира не е лош - отиваш и слагаш, не като мене да го направиш и да се туткаш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братоци, егати цената! Ето това е новото поколение DRL: http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t...p;highlight=drl аз имам от старото и го купих за 15 лева.Преди тези бях с подобно реле, което е показал колегата на снимката, което ми пускаше светлините като дам на контакт, на тези от VW далаверата им е че пускат светлините чак 5 сек. след като се запали двигателя.

Редактирано от dancing_niki

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......Ето това е новото поколение DRL: http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t...p;highlight=drl ............

Сега питах и ми върнаха че са по

30 кинта и двата варианта, без монтаж

Редактирано от slus4o©

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

утре отивам да ми сложат ,че пак съм я забравил на фарове и не може да си пусне лампичките да светят :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dancing_niki

Сега питах и ми върнаха че са по

30 кинта и двата варианта, без монтаж

Освен да трябва да си челн на форума. Знам ли? Аз ти казвам за колко купих старото и то това беше вчера. Пак говориме за без монтаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Restless

а съвместимо ли е Хондите, т.е. нещо описание как се включва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаше и един фотодатчик, който в режим извън задължителния да включва фаровете направо щеше да е супер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Днеска промоция за без пари :D:D:D

".......От 1 Март пада задължителните дневни светлини........",
Ура за нас, кофти за катаджиите,
по-малко причини за рекет :)
аз се чудя що вчера имаше акция а то за последно :P

П.С. Очаквайте включване, за задължително каране на "лев" мигач :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска промоция за без пари :D:D:D

 

".......От 1 Март пада задължителните дневни светлини........",

Ура за нас, кофти за катаджиите,

по-малко причини за рекет :)

аз се чудя що вчера имаше акция а то за последно :P

 

П.С. Очаквайте включване, за задължително каране на "лев" мигач :)

ама от днеска ли ?! аз си мислех че до 31 март...

Мани, на съседа ми ми друснаха актче за 20лв + 3 точки ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от днес не се изисква вече да са включени фаровете

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ивайло Петков

Аз лично смятам да продължа на фарове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Майната

от години си карам само на фарове!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Plam_86

На мен фаровете на няколко пъти ми спасяват кожата и ламарината. Затова нека идиотите да си карат без фарове, проблема обаче , за жалост не е само техен, но то глупаци си има , ще има и за напред. Никой неможе да оцени какво найстина означава всички да сме съпричастни към тази страшна гибел дето цари по пътищата. Аз на фарове карам откакто си имам книжка и личен автомобил. Досега нито съм сменял фарове нито акумулатори от армотизацията на това , че съм карал все на фарове. Та за месеците през който бяхме задължени да си ги пускаме нон стоп когато сме на път, чух доста бисери, от това , че заради фарове ти се покачвал разхода на гориво , до това, че акумулатора ти падал бързо и така нататък. Моя зов е следния. Нека всеки един от вас който смята , че фаровете найстина могат да ти спасят живота особенно при по далечно изпреварване и прочие да застане зад мен ! Благодаря !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest donchev

На мен фаровете на няколко пъти ми спасяват кожата и ламарината. Затова нека идиотите да си карат без фарове, проблема обаче , за жалост не е само техен, но то глупаци си има , ще има и за напред. Никой неможе да оцени какво найстина означава всички да сме съпричастни към тази страшна гибел дето цари по пътищата. Аз на фарове карам откакто си имам книжка и личен автомобил. Досега нито съм сменял фарове нито акумулатори от армотизацията на това , че съм карал все на фарове. Та за месеците през който бяхме задължени да си ги пускаме нон стоп когато сме на път, чух доста бисери, от това , че заради фарове ти се покачвал разхода на гориво , до това, че акумулатора ти падал бързо и така нататък. Моя зов е следния. Нека всеки един от вас който смята , че фаровете найстина могат да ти спасят живота особенно при по далечно изпреварване и прочие да застане зад мен ! Благодаря !

:angry::no::angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две ръце - ЗАаз също продължавам на фарове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да подновя темата, с оглед идването на 1 ноември..

 

Искам да обобщя вариантите за задължителните фарове:

 

1) Цъкаш си ги всеки път на влизане/излизане;

 

2) Гасят се от контактния ключ - така са фабрично италианските (те имат и доп.положение за габарит). Тук трябва ел.схемата да се види от къде да се вземе този ток.. Ако някой вече го е правил, моля да сподели >>

 

особенности - не се занимаваш цяла зима, както ги оставиш - на къси или дълги. Но не можеш я остави без ключа на габарити.

 

3) Фаровете светват кога работи двигателя - по-инелигентното решение - там трябва да вземеш ток от.. (Ако някой вече го е правил, моля да сподели >>)

 

особенности - не се занимаваш цяла зима, както ги оставиш - на къси или дълги. Но не можеш я остави угасена на габарити.

 

4) Купуваш си за 30-тина лв. такова устройство, да не правя реклами тук..

 

5) Други варианти, като доработка на горните или други, за които сега не се сещам..

Нека тези с опит споделят впечатленията си тук, за които ние, незнаещите предварително благодарим! :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подркепям :o

На мен фаровете на няколко пъти ми спасяват кожата и ламарината. Затова нека идиотите да си карат без фарове, проблема обаче , за жалост не е само техен, но то глупаци си има , ще има и за напред. Никой неможе да оцени какво найстина означава всички да сме съпричастни към тази страшна гибел дето цари по пътищата. Аз на фарове карам откакто си имам книжка и личен автомобил. Досега нито съм сменял фарове нито акумулатори от армотизацията на това , че съм карал все на фарове. Та за месеците през който бяхме задължени да си ги пускаме нон стоп когато сме на път, чух доста бисери, от това , че заради фарове ти се покачвал разхода на гориво , до това, че акумулатора ти падал бързо и така нататък. Моя зов е следния. Нека всеки един от вас който смята , че фаровете найстина могат да ти спасят живота особенно при по далечно изпреварване и прочие да застане зад мен ! Благодаря !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто карам съм си създал навик да карам на фарове, дори когато карам понякога пак докосвам копчето да видя дали не съм ги забравил и това също ми стана навик вече

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто карам съм си създал навик да карам на фарове, дори когато карам понякога пак докосвам копчето да видя дали не съм ги забравил и това също ми стана навик вече

Същата работа и съм се уверил, колко много помагат фаровете и колко по-добре се забелязват колите от далече, когато са с пуснати фарове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето решение е един зумер за 1,50 + към бушона на фаровете - към контакта а да не ги забравям пуснати още един зумер + към бушона на габаритите а - към бушона "на контакт". Винаги когато е малко мрачно си пускам фаровете а извън градско почти винаги съм на фарове, въпреки че взимам крушките по 17лв. а не по 6 но предполагам че освен по доброто светени имат и доста по дълъг живот на тях няма никакви реклами от сорта +60% +90% и тем подобни глупости просто една семпла жълта кутийка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята па си има нещо като камбанка и тинка :) ,японеца ено време и е сложил. А имам и навик и да ги пускам и да ги гася .Темата е доста стара все пак .

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зумер или камбанки си имат почти всички, но тве НЕ Е темата. Нека дискутираме вариантите, които написах и тези, които вие сте осъществили :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с DRL и карам винаги на фарове, супер удобно и лесно се свързва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Аз съм с DRL...

подкрепям с две ръце :)DRL Редактирано от ManiaK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък вече имам навика да не тръгвам докато не чуя DRL-то да изписука :(:) . Мноо яка джаджа!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за включени фарове не зависимо от условията и сезона. Подкрепям съшо и DRL, обаче напоследък ми прави впечатление, че все повече "кошници" (няма да споменавам марки, защото са много) имат някакви псевдо DRL или по-точно включени просто дълги светлени без да работят късите, което е изключително дразнещо дори през деня. До колкото знам при DRL дългите светлини светят с намалена мощност, ако греша поправете ме.Поздравип.п само мен ли ме дразнят тези индивиди? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм "ЗА" постоянно включените фарове. Дори да не погледнеш в огледало, фарове като светнат в него веднага се забелязва. Подобрява до голяма степен възприятията за пътя и обстановката!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

-1 за карането на фарове през деня в летния сезон. От това най много страдат пешеходците, мотористие и колоездачите. Защото 2/3 от тях въобще нямат фарове. А когато видя фар лятото искам да съм сигурен че това е САМО мотор. Зимата карането на фарове си има своите предимства. Но когато слънцето е силно (тоест лятото и пролетта) това само минус. Нито се виждат ясно стопове нито нищо. Не сме скандинавска държава че да е нужно да караме нонстоп на фарове. За съжаление нормите ги мислят едни дето нямат връзка с реалния свят. Всичките дето правят нормативите и директивите в европейската комисия са седяли поне 15 години само зад бюро преди да им дадат да пишат проекти за директиви и нормативи. Данните показват че в южните държави (а и в не много южните) лятно време карането на фарове е увеличило произшествията с пешеходци, колоездачи и мотоциклетисти, тоест най-уязвимите на пътя. Питайте гугъл той ще ви извади точните цифри по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подрепям с две ръце мнението на Al_Capone.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По каква логика ще увеличи произшествията? Когато лятото се кара на фарове е просто една идея по-забележима колата, както за пешеходци, мотористи, колоездачи, кучета, катерици, така и за останалите шофьори. Едва ли някой разчита, че пешеходците и колоездачите ще сиаят, за да може да ги забелязва, за тях така или иначе се гледа и се кара внимателно. Когато има един светещ фар, това най-вероятно е мотор, но няма как да си сигурен, че 100% е мотор и не виждам какво те бърка това през деня, като видиш 1 фар, не е като зрението ти да се фиксира във фара и да спира да възприема останалите 99.8% от светлината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Почваш да следиш светлините, а не самите обекти. Пешеходците и колоездачите нямат фарове. Тоест на тях обръщаш значително по малко внимание. Което за тях в много голям процент от случаите в които някой шофьор не внимава за тях е фатално.http://www.ibiblio.org/rdu/DRLs/studies.htm тук си пише. За инцидентите със мотористи, пешеходци и велосипедисти предимно са се увеличили. В ощи линии са намалили основно верижните катастрофи в Щатите карайки на фарове през деня. Но са увеличили инцидентите с участниците в движението които нямат фарове. Именно пешеходци и велосипедисти и от части мотоциклетисти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям Ал Капоне. Имам личен опит. Една година, след края на "фаровия" сезон, когато вече не бяха задължителни ще правя ляв завой, обаче отсреща идва кола без фарове. За щастие, до катастрофа не се стигна, но трябва да ви кажа, че я възприемах като спряла, понеже бях свикнал - няма ли фарове, начи е спрял. А човекът си се движеше прилично, при това беше с предимство. :D Така е и с другите участници в движението, които нямат фарове.Освен това, което Ал Капоне казва, има и други проучвания, или по-скоро изчисления, защото за това нещо не е нужно да се прави проучване, а една много проста кръчмарска сметка. Не ми се рови в нета, но бяха го сметнали колко тона бензин на година ще се изхарчи в повече, ако САЩ въведат дневно каране на фарове, по примера на Канада. Числото беше плащещо.Аз като един привържаник на смахнатите теории на конспирацията си мисля, че ако тука в БГ при нашите географски особености, където няма нужда лятото от каране на фарове го въведат, това ще е в резултат от натиск на някое петролно лоби за повече консумация на горива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Al_Capone, в линкът, който си дал никъде не видях да се говори за негативен ефект. Говори се за някакво привикване към фаровете през деня, водещо до намаляне първоначалната им ефективност - демек хората свикват и започват до известна степен да "игнорират" информацията. Като критика забелязах, че изтъкват факта, че всички проучвания са правени някъде по арктичните ширини и затова не могат да бъдат прилагани за останалите ширини. Ето едно относително ново проучване http://www.regulations.gov/fdmspublic/Cont...contentType=pdf , със статистики, описание на експериментите и всичко останало, за тези на които им се чете. За останалите - при DRL няма отрицателен ефект и много голям положителен няма също така. Все пак около 6% намаляне на катастрофите при ванове се наблюдава, нямам идея що :D С 2 думи особено много не помага, но и не пречи. А когато става дума за живота ти и живота на останалите участници в движението, мисля, че и 0.0001% шанс да има, да спомогнеш пропускането на произшествие си заслужава. А колкото до това, че горяло гориво - щом те притеснява този факт, слагаш лед-чета и няма да имаш проблем, но пестенето на гориво от фарове е много относително, най-голям фактор е стилът на шофиране, настроението на водача и още доста фактори, отнасящи се за и към водача .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Добре де колега как го превеждаш това изречение:

but a statistically significant increase (16 percent) in motor vehicle-pedestrian collisions.

Превода му е:

но статистически значимо увеличение (16 процента) в проишествията МПС с пешеходец.

Това е целият пасаж:

Hansen, L. K.: Daytime running lights in Denmark--Evaluation of the safety effect. Danish Council of Road Safety Research, Copenhagen, 1993; Hansen, L. K.: Daytime running lights: Experience with compulsory use in Denmark. Fersi Conference, Lille, 1994. Two studies evaluating Denmark's 1990 DRL law have been completed, one that assessed short-term effects, the other looking at longer term effects. Results of these two studies were quite consistent. There was a small reduction in daytime multiple-vehicle crashes (7 percent) in the first year and 3 months the law was in effect, with one type of DRL-relevant crash (left turn in front of oncoming vehicle) reduced by 37 percent. In the second study, which covered 2 years and 9 months of the law, there was a 6-percent reduction in daytime multiple-vehicle crashes, and a 34-percent reduction in left-turn crashes. There was a small reduction in motor vehicle-pedalcyclist collisions (4 percent) but a statistically significant increase (16 percent) in motor vehicle-pedestrian collisions.

16% повече произшествия с пешеходци. Ние колите ли си пазим или пазим живота на пешеходците. Ламарините се правят. Ма за нас хората резервни части още няма.Още един цитат от тази статия:

No significant effects of DRLs were found for collisions involving pedestrians or motorcyclists.

Съгласен съм че в определени помагат светлините през деня, но най-много страдат най-беззащитните на пътя. А според мен поне е най-важно да опазим точно тях. Това че са намалили верижните катастрофи в Щатите слабо ме касае. Ако им махнат темпоматите ще ги намалят не с проценти, а с пъти. Не е редно да почнем сега да ревем пешеходците да ходят със светлоотразителни жилетки, като велосипедистите примерно. Те носят жилитеки вместо фаровете. Тоест това е следствие, а не причина.А консумацията на гориво в континентален мащаб се повишава толкова че тези призиви за намаляване на вредните емисии звучат не просто лицемерно, а направо безугледно нагло! Все едно като бомбардиране за мир или е*ане за девственост.П.П. Да ме извиняват потребителите на форума които нямат навършени 18 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А консумацията на гориво в континентален мащаб се повишава толкова че тези призиви за намаляване на вредните емисии звучат не просто лицемерно, а направо безугледно нагло! Все едно като бомбардиране за мир или е*ане за девственост.

Вярно е, старата високо или не толкова вече високо технологична халогенна лампа си похапва доста ток всяка, а на всичкото отгоре са и две, отделно се кара масово със 90/100W (H4, и другите стандарти също) у нас. Катализатора и тои се смята за пречка на българската кола (която естествено бързо се преодолява с отстраняване, а не със замяна с нов), и наистина - целогодишното ползване на този тип осветление в наши дни на развитие на техниката не се отразява добре от еко гледна точка. Варианта е масово прминаване на ксенон с регулирано насочване на снопа, непосилно на тоя етап от масовия потребител на возила у нас. Консумацията е драстично по-малка тамПоне по широките, колкото една кола пътища, и редувани със много завои карам с включени "дълги" светлини през деня. Има видима разлика в поведението на водач идващ отсреща със бясна скорост, при положение, че за да се разминем и двамата трябва да реагираме със рязко намаляне на скоростта, понякога екстремно рязко. Просто за такъв манталитет, и такова каране у нас залагам на включено осветление целогодишно - привлича вниманието, а аз се залъгвам, че така е по-сигурно :D:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ама това е едно проучване, направено през 1990-та, като е установило някакви супер големи отклонения от останалите проучвания, което ме кара да гледам на него малко скептично. Американското е от 2008ма и е проведено в доста по-голям мащаб, като са следени бая променливи и фактори, затова го дадох като пример. Аз самият виждам разлика в това, когато другите карат с фарове и без и ще продължа да карам на фарове и през деня. След като научих, че шансът да ударя пешеходец се качва, заради фаровете, ще се опитам да бъда допълнително внимателен и да гледам за пешеходци :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колкото до това, че горяло гориво - щом те притеснява този факт, слагаш лед-чета и няма да имаш проблем, но пестенето на гориво от фарове е много относително, най-голям фактор е стилът на шофиране, настроението на водача и още доста фактори, отнасящи се за и към водача .

Не бе, човек. Не аз да пестя гориво, дреме ми на мене. Въпросът е, че в глобален мащаб се увеличава изгореното гориво от всички коли сумарно. Т'ва са вредни емисии, цеодве и т.н. Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата малко се измести.Ще се опитам да се върна към въпроса на колегата. Та и аз карам със SmartDRL (не правя реклама). Описал съм начина по който съм ги свързал тук http://forums.hondabg.com/index.php?s=&amp...st&p=368475ПП: Има дребен проблем ако се ползва аларма на BSM. Поне тази която аз ползвам. Трябва към алармата да се добавят две релета, иначе при плавното включване и изключване на светлините се чува един дразнещ продължителен звук от сирената на алармата. Проблема на алармата е че не може да управлява отключване и заключване едновременно по + и по -. Отключването на хондата се управялва с минус, а смартДРЛ иска +. Друг вариант е да помолите автора на устройството да го направи някак си да се управлява по "-".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...