Jump to content
cucy

Кое масло е по-добро за дизеловия мотор 2,2i-ctdi

Recommended Posts

Здравейте колеги. Имам едно питане, не че е от кой знае какво значение, но все пак искам да видя какво мислите вие. Колата е Ц-рв с дизеловия мотор N22A2. Дойде време за смяна на маслото и мисля да й сипя този път Repsol,  но вариантите са два и се чудя, кое да бъде. Единия вариант е Repsol Elite Competition 5W40, а другия е Repsol Elite Evolution 5W40. И двата варианта са 5W40, защото с това, с което сега карам е 5W30 и  малко ми е изхрчила за 10к.

Та ако някой е ползвал тези масла, нека сподели...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този двигател, маслото е едно  - HONDA - HFE-C2 - 0W-30 - Fully Synthetik -  /за да ти е мирна главата/.

В  Юбико , или Бултрако  го има и опаковка от 1л. е 34,00 лв. , наливното е към 28,00 лв.

Според мен си сложи такова, но ако прецениш, че ти е скъпо риска си е за твоя сметка, но гледай поне да е пак с тези показания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък сложих това:  Motul 8100 Eco-Clean C2 0W-30  на двигател N22B3 за сега изминати 1000км  никакви проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И както неведнъж съм споделял, моята е мирна с EXOL 0W30 (с такъв двигател)10 лв/л

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това масло -  HONDA - HFE-C2 - 0W-30 - Fully Synthetik , /демек е в опаковка с лого на Хонда/ е произведено от Тотал, във филиала им в Гент-Белгия.

Има го и с опаковка на Тотал и предполагам е това:

http://totalengineoils.com/quartz-9000-energy-0w30/

 

Естествено Мотул-8100, или други такива масла със същите показатели би трябвало да стават , но поне трябва да си сигурен за произхода им.

Лично аз предпочитам масло в Хонда опаковка /макар по-скъпо заради марката/, ако не за друго, поне съм сигурен, че няма да е менте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има обща поръчка за масла от Izanagi от чужбина-поръчай си от там каквато марка искаш и ще ти е мирна главата!Аз взех от него мотул 8100 преди време и за следващата смяна пак от него ще поръчам ,понеже направих разлика поне в шума на мотора с купено и  същото от наши дилъри в България!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маслко 0W30 се препоръчва от производителя когато колата е нова, или поне до 100-150хил. км. Моята поне по километраж е на 150хил., т.е. някъде към и над 200хил.км, не е ли по-добре да се премине към 5W40? Иначе за марката, този път съм решил да сложа Repsol, предното беше Тойота, не че не съм доволен, но искам да видя дали ще има разлика. Eто какво масло препоръчват от Репсол за този двигател:

http://www.repsol.com/es_en/productos-servicios/lubricantes/profesionales/buscador_lubricantes/Default.aspx?JScript=1&JScript=1

И двете са 5W.

Редактирано от cucy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колега, толкова хора с толкова отговори и не искаш да ги послушаш. Сипи 0W, не е важно на колко км. си. Моето CRV ( RD1) върви 5w40, а е на 230к по километраж (реално не се знае). За марката щом вече си решил, аз няма да те разубеждавам, но поне вискозитета спази.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, наистина не си играй с вискозитета при дизела, че после доста вероятно щепочнеш да питаш за проблеми с вериги, турбини и други яден на масло и неравномерна работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаа, за да завърша темата, и да кажа какво в крайна сметка съм решил след дълги размисли. Сипах Repsol Elite Evolution 5W40 - пълна синтетика. Както и в предишните си постове, продължавам да твърдя, и не само аз, че 0W30 масла са за нови двигатели, при които хлабините са много малки, а не като при двигател на над 150хил.км, при който тънкото масло не може да смазва добре. И според мен малко по гъстото масълце, ще намали и подхарчването му при по натоварен режим на работа. А и аз до сега съм карал с 5W30, пак пълна синтетика, така че с 5W40 надали ще има кой знае каква разлика и то зимата...

Редактирано от cucy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, след повече от 1 година с Repsol Elite Evolution 5W40 може ли да споделиш какви са ти впечатленията спрямо 5W30? Аз съм взел същото масло за моя Акорд, който е на ~ 150 хил.км. Проверих какви са препоръчаните масла за 2.2 i-CTDi при Repsol и Castrol. Първите дават няколко варианта от 5W30 до 5W40 докато при Castrol за същия двигател (N22A1) дават само 5W30. По принцип виждам, че повечето колеги са за 0W30, но от друга страна Репсол не препоръчват такова масло за този двигател. 

 

http://www.repsol.com/es_en/productos-servicios/lubricantes/profesionales/buscador_lubricantes/Default.aspx?JScript=1&JScript=1&JScript=1

 

http://applications.castrol.com/oilselector/en_gb/c/recommendation?vehicleType=cars&manufacturer=honda&model=accord-(1984-2008)&modelType=accord-2-2i-ctdi-(2003-2008)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маслко 0W30 се препоръчва от производителя когато колата е нова, или поне до 100-150хил. км...........

 

Явно от Хонда нещо са се объркали или не са много наясно и са написала в книжката за експлоатация на дизела "..убедително препоръчваме да се използва вискозитет на маслото 0W30 през цалото време на експлоатацията на автомобила..........."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Repsol Elite Evolution 5W40 не е пълна синтетика, хора спрете да вярвате сляпо на декларации от производителя :o

Втора тема за 2 дена някой си мисли че това масло е пълна синтетика...

А то няма как да е - пълната синтетика е 0-20 или 5-20, за да се дигне на -40 гъстота се слагат  сгъстители и крак. Еле пък чиста синтетика под 100лв в България :)

 

А ако искаш малко по-гъсто масло сложи 5-30 0-40 в краен случай ... 

По-рядкото масло:

По-бързо достига до всички части на двигателя при студен старт.

Охлажда по-добре.

По-малка вероятност от натрупване/отлагане на депозити/лак

 

Маслото се сипва за да маже двигателя, а не според това колко ще бъде изгорено... а при положение че при висока температура вискозитетът е практически еднакъв (0- и 5- ги дават да са нормално 8  и 10 единици при 100гр)

 

 

btw, в Англия сайта за поръчки препоръчва 5w30 C2 и C3 масла

http://www.opieoils.co.uk/c-2354-lookup-results.aspx?vehicleid=1142&variantlist=98651:0,116048:0,133397:0,134434:0,98351:0,98491:0,99074:0&yearFilter=2005

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Repsol Elite Evolution 5W40 не е пълна синтетика, хора спрете да вярвате сляпо на декларации от производителя :o

Втора тема за 2 дена някой си мисли че това масло е пълна синтетика...

А то няма как да е - пълната синтетика е 0-20 или 5-20, за да се дигне на -40 гъстота се слагат  сгъстители и крак. Еле пък чиста синтетика под 100лв в България :)

 

А ако искаш малко по-гъсто масло сложи 5-30 0-40 в краен случай ... 

По-рядкото масло:

По-бързо достига до всички части на двигателя при студен старт.

Охлажда по-добре.

По-малка вероятност от натрупване/отлагане на депозити/лак

 

Маслото се сипва за да маже двигателя, а не според това колко ще бъде изгорено... а при положение че при висока температура вискозитетът е практически еднакъв (0- и 5- ги дават да са нормално 8  и 10 единици при 100гр)

 

 

btw, в Англия сайта за поръчки препоръчва 5w30 C2 и C3 масла

http://www.opieoils.co.uk/c-2354-lookup-results.aspx?vehicleid=1142&variantlist=98651:0,116048:0,133397:0,134434:0,98351:0,98491:0,99074:0&yearFilter=2005

Това не го разбрах  :huh: Имаш предвид че масло с индекс 5W40 не може да бъде пълна синтетика или че това на Репсол не е такова? Защото гледах масла със същия индекс на още няколко бранда и те също ги водят пълна синтетика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Repsol Elite Evolution 5W40 не е пълна синтетика, хора спрете да вярвате сляпо на декларации от производителя :o

Втора тема за 2 дена някой си мисли че това масло е пълна синтетика...

А то няма как да е - пълната синтетика е 0-20 или 5-20, за да се дигне на -40 гъстота се слагат  сгъстители и крак. Еле пък чиста синтетика под 100лв в България :)

 

А ако искаш малко по-гъсто масло сложи 5-30 0-40 в краен случай ... 

По-рядкото масло:

По-бързо достига до всички части на двигателя при студен старт.

Охлажда по-добре.

По-малка вероятност от натрупване/отлагане на депозити/лак

 

Маслото се сипва за да маже двигателя, а не според това колко ще бъде изгорено... а при положение че при висока температура вискозитетът е практически еднакъв (0- и 5- ги дават да са нормално 8  и 10 единици при 100гр)

 

 

btw, в Англия сайта за поръчки препоръчва 5w30 C2 и C3 масла

http://www.opieoils.co.uk/c-2354-lookup-results.aspx?vehicleid=1142&variantlist=98651:0,116048:0,133397:0,134434:0,98351:0,98491:0,99074:0&yearFilter=2005

 

 

Това не го разбрах  :huh: Имаш предвид че масло с индекс 5W40 не може да бъде пълна синтетика или че това на Репсол не е такова? Защото гледах масла със същия индекс на още няколко бранда и те също ги водят пълна синтетика.

Кой ги води? Производителя? : )

Отиваш на oil- club.ru или bobistheoilguy и търсиш 5-40 full syntetic след хим анализ....

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано и аз не съм съгласен с това, че 5W40 не може да бъде пълна синтетика, аз си пазя тубата и на нея пише пълна синтетика. Едва ли производителя ще си позволи да пише, че е пълна, ако всъщност не е... Звучи ми несериозно.

Колкото до това дали съм доволен от маслото, мога да кажа, че спрямо 5W30... не гори масло. Като бях с 5W30 за 10000км съм долял повече от половин литър. Сега с Репсола 5W40, не знам точно колко хиляди съм минал, но масло не съм доливал. Двигателя работи добре, бих казал доста тих.

Относно това, че производителя препоръчвал да се кара през цялата експлоатация на колата с 0W30, явно е имал в предвид редовна смяна на маслото, а не 150хил с едно масло. Ако съм си я купил аз нова колата (но за съжаление не съм), щеше да я карам с 0W30, но като си помисля, че сигурно аз й сменявам маслото за първи път, лошо ми става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

cucy, погледни от другата тема - http://www.oil-club.ru/forum/topic/7328-7328/

Xenum X1 5w40 описано като "Ester Hybrid Syntetic"

Спектрографията показвала не повече от 1-2% естери

 

Какъв е проблема да пише синтетика? Не е наказуемо...

 

На много от маслата има спектъра (аз не разбирам и чета коментарите)...

http://www.oil-club.ru/forum/topic/3484-ik-spektri-fure-grafiki/

 

 

А на http://www.oil-club.ru/forum/topic/18429-5w-40-svezhie/ - списък с всички изследвани към момента 5-40 масла ...

 

Примерно едно масло с относително висок % синтетика - http://www.oil-club.ru/forum/topic/8006-motul-300v-ester-core-5w-40-svezhee/

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано и аз не разбирам от масла. Казват трябва с пълна синтетика и сипваме такова, а какво има вътре никой не знае. Аз като съм си взимал Репсола са ми го продали за такъв и това пише на тубата, а има ли 5W40 пълна синтетика или няма не знам. Важното е колата да върви и да няма ядове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече близо 100 000км карам с това масло - http://www.repsoloil.bg/producti/repsol-elite-turbo-life-0w30.html, сменял съм го на максимум 15000км и ако долея то ще е максимум 500мл. Една от смените ми беше с Енеос пак 0в30 и не мога да кажа, че съм намерил съществена разлика. Според мен също е препоръчително да караш с 0в30, освен ако не смяташ да сменяш колата след 2-3години. Репсол по сайт дават препоръчително за дизеловите 2.2 двигатели 5в40, но според мен е грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

единственото ми възражение към Репсола е че никъде не мога да намеря хим анализ на тези масла, а са доста скъпи

И в Русия и в САЩ са непопулярни

В Същото време Репсол е доста по-голяма компания от Мотул например

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сплавите и материалите от които са изработени двигателите са много различни. Различни са за  цилиндровите ризи, буталата, масления и компресорен пръстен, главата, разпределителните валове, клапаните,

шийките на коляновия вал, лагерите за тях, както всички други и за да има минимално износване на всички тези части, при работа в различни температурни режими, както двигателни, така и природни и при

различни натоварвания и условия на експлоатация е необходимо масло със различни видове присадки в него, които завода производител е изследвал и вложил в даденото масло, което препоръчва за дадения

двигател. Компромиса които се допуска, завода го определя,като посочва заместител за него. Така, че не вярвайте на масларите, които ви увещават, че дадено масло, различно от препоръчаното от произво-

дителя става за вас и че може да се ползва еди колко си км. те просто си търсят оборот. Затова, слушайте какво ви казва Emicha за да ви е/ мирна главата/, а не тези колеги, които пишат,че ползват друго масло и нямало проблеми. Да, те нямат, но така ли е и със двигателят им???? ОПРЕДЕЛЕНО НЕ!!!!  

                                                                                                                                                                                                                               Поздрави за разумните!

Редактирано от Valdimor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...