Jump to content
Version84

Празният ход ме побърква

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Имам Civic Coupe D16Y8. Изчел съм през годините всичко свързано с празният ход.Редовно подържам чист IACV-клапана и дросела и всичко беше чудесно до преди няколко месеца,след което започнаха проблемите.Оборотите започнаха да пропадат независимо дали с или без сериозни консуматори.Ходих на сервиз(няма да го цитирам) и там оправиха положението.Регулираха клапаните, после процедура за обучение на празният ход и всичко заспа.След 4-5 месеца обаче проблемите отново бяха на лице.Колата има мощност,няма прекъсване при ускорение  но в момента в който освободя от скорост оборотите пропадат до 400-500 и колата започва да вибрира,след което бавно наваксва до заветните ~900 оборота.Смених IACV клапана с друг,който също почистих и няма разлика.Слагах качествена добавка за прочистване на бензиновата система и също нямаше резултат.Преди два месеца смених и свещите и вчера реших да ги проверя как изглеждат.Оказа се че целите са в черни сажди а старите са керемидено червени.Сложих старите свещи за да проверя дали не е в това проблема,но нямаше никаква разлика.Кабелите ми са оригинални и в перфектно здраве,без пукнатини по изолацията.При първоначалното запалване колата си вдига оборотите до 1600 както трябва да си бъдат и след няколко минути започват да играят между 800-1200,ако подам газ се стабилизират,но пак са колебливи.Не знам какво е положението в делкото и до колко то има роля,но два пъти са ми сменяли семеринг и щяха да ми обърнат внимание ако имаше проблем.Прави ми впечатление,че след като я карам 20-ина минути в града и я поизрежа няколко пъти до 6000 оборота положението значително се подобрява и почти не се наблюдава това пропадане.Имам обикновенно газово,но в града я карам само на бензин а и от 4години до сега не съм имал такива проблеми.Охладителната течност е на необходимото ниво и не се променя.И така, за друго което може да ви насочи не се сещам.Надявам се някой да е преборил досадният проблем и да може да ми помогне.

Поздрави!

Редактирано от Version84

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробва ли да прочетеш дали има някакви записани грешки?ЕГР имаш ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Единственото което се сещам да опиташ е на откачен клапан да си докараш оборотите с винта на клапата (по спомени май бяха около 500-600) и след това да пробваш как е. Джипката като я взех беше някакъв ужас с оборотите и след доста мъки успях да я оправя и това беше последното което я вкара в правият път.

Успех.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах го ,със ясното съзнание,че това не решава проблема.За ден два положението е добре после пак същата работа и връщам винта в положението в което трябва да бъде. Проверявах показанията на TPS сензора и са точно както е посочено в ръководството. Търся връзката на подобряването на оборотите след няколко стабилни ускорения и си мисля че проблема е в едно от трите неща или комбинации от тях: инжектори, ламда сонда, делко. Идея си нямам как да ги диагностицирам....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Ами добре де махай инжекторите и ги изчисти, поне лошо няма да стане. Но пак ми странно казваш за ден два се оправя положението, е начи нещо там е те е..ва, разсъждавам логично просто. А сега се сещам ти ФИТ клапан имаш ли? Данеби ако имаш там нещо да се случва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да са ти черни свещите имаш неправилно горене.Чете ли показания на ламбда сонда,изобщо на елкон ходил ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам FITV a EACV, което е почистено до блясък.

Не знам какво точно е определението за елкон. Ходя в сервиз,в който правят само хонди и там са се закачали няколко пъти с компютъра,но не съм убеден дали са следили показанията на ламбда сондата.Не би ли трябвало да даде някаква грешка при показания извън нормите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай всички вакуми.

На мене ми се беше изкарал един (този под всмукателния колектор) от казанчето за маслените изпарения.

Редактирано от toto555

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не забравяй те за регулатора на налягането на горивото което също може да те бъзика 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регулатора за горивото е интересна идея! Освен вакумният маркуч който отива към него как мога да проверя самият регулатор?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Малко вероятно да е от него, нали и на газ пак ги има проблемите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си и на газ ги има проблемите и наистина излиза че е малко вероятно.Тази седмица мисля да прегледам климатика дали не прави твърде голямо налягане и това да товари много мотора...

А делкото лесно ли се отваря и как да констатирам ако е износен палец или нещо е за смяна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Последното ти изречение малко ме озадачи. Смятах че вече това си го проверил. А отговора на въпроса е същият като зададен за ЛАДА.

Капачката и палеца трябва да са си чисти(малко верочтно да са без нагар, който ти ще почистиш), ако прецениш се сменяват най добре( с нови!)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така... Смених дистрибуторна капачка,палец и горивен филтър. Никаква промяна и проблема си остана.Прави ми впечатление,че когато запаля колата 1-2 минути подържа 1600 оборота както трябва да бъде след което оборотите леко падат и двигателя не работи така гладко.Имам съмнения,че ще се окаже ламбда сонда,която започва да работи именно след 1-2 мин след като е стартиран двигателя. Някой знае ли кой кабел е сигналният за четерижилна ламбда сонда? Имам два бели,черен и сив.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2-та бели трябва да са ти подгрев. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Бодни цветните, май беше черният. Така става като не се работи често се забравя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега хвърли си един поглед и как е зацепен мотора. Моята след обслужване имах такива грижи с пропадане на оборотите. Реглаж на клапани, чистене на всичко до блясък и какво ли още не. На финала се оказа, че не е бил зацепен правилно мотора.....изпускателният вал със зъб напред или назад и след там всичко заспа, а ЦРВ не е модел който се слави със стабилни обороти :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на отзовалите се! Черният кабел е сигналният. Според тези показания как ви се струва ламбда сондата: https://www.youtube.com/watch?v=TNzlcGEKhnQ&feature=youtu.be

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами според мен добре работи.С мултицет не можеш да определиш бързодействието и ,което само на осцилоскоп се вижда за колко време сменя фронтовете и оттам бързодействието и ,но сондата работи .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е открит след месеци търсене.Оказа се ламбда сондата! Явно проблема е бил в бързодействието и.

След като я откачих двигателя заработи перфектно,яд ме е,че не се сетих да го направя по-рано.Съвсем скоро ще я сменя,благодаря на всички,които помагаха за откриването на проблема!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бързай да купуваш нова сонда.Ако можеш вземи от някой за проба или карай така с откачена известно време ,за да видиш дали пак няма да се появи проблема.Все си мисля че проблема ще е другаде,съдейки по показанията на уреда от клипчето което си направил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата borko 30 се оказа прав.Няколко дни с откачена сонда колата работи перфектно и след това отново почнаха да пропадат оборотите. Имам за смяна семеринга на делкото.Възможно ли е да се омаслява някой датчик вътре и това да създава проблемите? Когато колата загрее добре, примерно 1ч каране извън града ,си държи оборотите много по уверено.Вече не знам какво да правя,а искам да реша дразнещият проблем.Трябва ли да проверявам някой от температурните сензори на блока,IAT сенозора или пък мап сензора? Вече губя надежда...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Провери си лагерчето на делкото!

Ако е разбито или тръгнало да се разбива, то може да е причина за проблема.

Лагерчето влияе на оборотите на празен ход - получава се дебаланс, ако е разбито.

 

Поздрави и успех!

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А освен че са черни свещеите,да не са и омаслени?Не намирам в постовете дали си регулирал клапани?

Редактирано от civic 1.6 aerodeck

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако може да напишеш как реши проблема защото мисля че моя е от същото естество. Карам сивик 8 идси и свободните обороти на студено ме побъркват и никои не знае какво е. Оборотите са стабилно но подам ли газ колата гасне. Ако загрее няма никакъв проблем. Моля най-учтиво да напишеш какъв е бил проблема мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След около 1 година открих къде е бил проблема с празният ход.Оказа се ,че поради някаква причина показанията на тпс-сензора при затворен дросел бяха 0.42v а трябва да бъдат 0.47~0.49v. Регулирах го от малкото винтче до нужната стойност и всичко заспа.Съветвам всички които имат проблем с празният ход,освен почистване на IACV ,дросел и обезвъздушаване на охладителната система да обръщат внимание и на показанията на ТПС-а.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намира тоя тпс? Ако може снимка, че и моят сивик е полудял с оборотите.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги,да повдигна пак старата тема с оборотите! Сивикът ме побърква и мен. Дроселът ми е почистен до блясък , има моменти, в които ниските обороти са ок, но в повечето случай играят от 500 до 1500. При мен не виждам как да регулирам този ТПС сензор, нямам винт. Двигателят е D14Z4 . Мисля, че е нещо дребно, защото не винаги го прави. На този двигател, освен на дросела, има ли други клапани, които не виждам? Сивикът е англичанка комби, отскоро я карам и още не съм много запознат с нея. Преди това карах cr-v и не съм имал такива проблеми.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само при мокро време ли го прави?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е с IACV, започни с него, без да пипаш по дросела. Дроселът е заводски настроен и рядко се налага да мениш ПХ от него - там ти трябва тахометър и процедурата не е толкова проста. Ако не е пипан, едва ли ще се наложи да го правиш. Сваляш IACV, виждаш колко е мръсен и при нужда почистваш със спрей за карбуратори. Ако минава антифриз през него, вдигаш високо клапана, вадиш маркучите и ги затапваш. Загубата на антифриз е минимална. Тестваш го с 12V дали котвата се движи отчетливо и надуваш с уста на входящия отвор, за да тестваш дали отключва/заключва категорично потока. Ако всичко изглежда наред, може да почистиш и вътрешността на дросела колкото можеш. Може да бръкнеш с тел или свинска опашка в отвора, който байпасва към IACV, за провериш проходимостта му. Сглобяваш и правиш обучение на компа. Разкачаш аку за 10мин, закачаш и палиш без консуматори. С паленето ритваш газта на 3000 об. и държиш 5мин. без да пускаш. После плавно отпускаш до ПХ и внимаваш да не изгасне. Като се закрепи, оставяш още 5мин на пх (може да изчакаш да пусне перка 2 пъти), а след това, ако имаш климатик, оставяш да поработи още 5мин. на клима. Гасиш и си готов с обучението. Ако не помогне, тогава търси другаде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

До, Tino, прави го по всяко време, независимо дали е мокро или сухо. IACV е закачено за дросела, в предния пост, като писах, съм го чистил - целия дросел всичко включително IACV. АКУ го бях разкачил през това време. После я запалих и работи, докато включи перката 2-3 пъти на ниски обороти. През това време оборотите бяха перфектни. После я разходих 1-2 км и пак започна със старите номера, т.е. ефект никакъв. Цялата тази процедура я правих преди да пиша тук, в сайта и не съм я направил, както я описва колегата boiskii. Ако трябва да я повторя по този начин, как мислите колеги?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да обучиш компа както ти казах. И аз правих разни опити, без резултат (компа се ошашка още повече), докато не се осведомих, че процедурата на обучение при Хонда е прост, но много важен момент при смяна на агрегат/промяна на параметрите му и пряко влияещ на оборотите на двг. Проблемът е, че тази тънкост не е много разпространена в сервизните книжни и се явява малко като чалъм. Важно е първата референтна стойност за компа да е на 3000 об., след това ПХ, после по препоръка с вкл. компресор. С изчистен дросел + ИАЦВ и без обучение на компа, направо нямах ПХ или той играеше неадекватно (подобно на твоето описание). Щом си почистил всичко, остава ти довечера да заделиш 30мин и да повториш обучението. Съветвам те преди да разкачиш аку за 10мин., да загрееш двг преди това, за да не ти се налага да форсираш после до 3000 на студен двг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ОК. Благодаря колега boiskii, утре ще го направя това и ще пиша за резултата.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих това обучение,но резултата е нулев.Държи се по същия начин.Прави ми впечатление, че като вдигна съвсем малко оборотите и ги задържа 10-ина секунди,после като пусна педала се нормализират.Това ме кара да си мисля , че е нещо дребно но какво ли?Някой има ли идея?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премери ТПС-а плавно ли променя стойностите си и на празен ход, колко е напрежението му?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Прочети си дали дава грешка компа през ОБД. Правил ли си промени по дросела след почистването? На гарнитурата между дросела и интейка има отвор, през който тпс взима инфо ; този път трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е проходим. Виж също и вакуумите по интейка , да не влиза от някъде въздух.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да направи нищо с четене на каквото и да било . ТПС и МАП имат разлика !

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В една друга тема четох, че преди рестарт на компа трябва да се изключи буксата на IACV и да се регулират оборотите от винта на дросела. Аз не успях да ги намаля по-малко от ок.2000 и при това положение колата глъхнеше и не можеше да се изфорсира. Дали това има някакво значение?Вакуумите са ОК , не влиза въздух или поне аз не виждам и чувам . Предавам се, нямам нерви повече . Fenabg, доколкото разбирам се занимаваш с коли? Можеш ли да я погледнеш, срещу съответното заплащане разбира се ?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...