Jump to content
Hukumo

CR-V втора ген. - Дизел или газ/бензин

Recommended Posts

Привет колеги,

 

търся да си закупя някой читав модел на CR-V втора ген. фейслифт 2005/2006г.

дилемата която имам е .. дали да търся Бензинов двигател, и (веднага) след това да и сложа газ, или да се спра на Дизеловия двигател?

като разход по документи на дизела го дават средно 6,7л/100км, а на бензионовия, като и сложа газово ще бъде около 12л/100км, което като цена на км. ще бъде почти идентично.

в момента карам едно HR-V  на газ.. и съм много доволен от разхода.

има ли съществена разлика при консумативите? дизел до сега не съм имал, и не знам какво трябва да се сменя и колко често?

другият ми въпрос е.. освен икономическия апсект на избора, кое според вас е по-добрия вариант? от към комфорт, надеждност, динамика, както и често срещани проблеми в двата модела?

 

ще ви бъда благодарен, ако споделите вашите мнения.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно +/- не мога да ти отговоря, а да ти разправям, какво съм чел/чул няма смисъл.

За ценина части и консумативи също, от години не живея в България.

Разходна гориво - ти сам си си отговорил, едно и също е дали ще си на ГАЗ, или на нафта.

 

Значи ... какво бих направил аз?! При положение, че разхода на гориво е еднакъв (в пари) си изяснявам въпроса с поддръжката. Ако разликата е фрапираща, изборът ще е ясен. Ако и в поддръжката почти няма разлика, аз бих избрал дизела. Защото, според мен, всяка една промяна в конструкцията на автомобила (в случая даже свързана с допълнителни разходи) може да доведе до излишни главоболия.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз бих избрал дизела, но при положение че няма да ме боли ако трябва да извадя едни 2000 лева за някои ремонт. Тоест купи си дизел само ако имаш достатъчно доходи за да не го сложиш на трупчета заради някои демфер, турбина ДПФ филтър, дюзи, помпа ЕГР клапан все скъпи неща. Иначе като консумативи не е по различно от бензинката, някоид руг филтър ала бала, до колкото се запознах при феислифта няма и проблема с ранното износване на веригата което си е пак едни 1000 лева, комфорта при пътуване със сигурност ще е по добър от бензиновия вариант дето върви с 4000 оборота на магистрала :) Лично аз продължавам да си предпочитам бензинов двигател за подръжка но тва с газовите ми е дошло да гуша въпреки че не съм имал никъкви проблем с газовата на хондата от както е сложена преди 5 години, но всячески искам да се отърва от нея :) Дизела ще ти е на една цена при извън градско, в града ще плащаш доста повече за гориво от колкото с газта. Щото тоя камион не го виждам да гори по малко от 10 нафта градско тва са си 26 лева, на газ 13 да гори са си с 10 лева по малко. Но ако караш повече на дълго пак си помисли за дизел :) И още един голям + за дизела, всичките са с много по високо ниво на оборудване от бензинките :) Ма така е, като са ощетили клиента с това да му продадат дизел са го дарили поне с повече екстри за компенсация :smile1:

Редактирано от Слави CR-V
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и още едно нещо.Колкото и да изглеждат хубави дизелите не се знае с колко им е врътнат километража ;) Навсякъде в Европа се кара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Както винаги, прав си, бате Слави ... ама нема ' пуашиш 'ората с цени.

 

Защото ... да взема за пример доволно скъпия демпферен маховик на дизела с ръчни скорости. Ми, както съм казвал, япончето е изчислило, тествало, и препоръчало определен период на смяна. Обаче, тук веднага се намесва най-важния фактор - задкормилното устройство.

 

Значи, купуваш си кола на традиционните "реални" (както спомена Дрона) 128000 км, и си викаш - аа, имам още много време до смяна на демпфера. Да ама некадърността на задкормилното, или съвестта на джамбазина могат още другата седмица да тевкарат в бокса. И веднага другият полюс - 200+ хиляди, наистина реални км. Ми кво, ако си късметлия, може и да вкараш още 100-тина хиляди преди смяна на демпфера, а?!

 

п.п. Проучването на резервните части не приключва само със цената им, а и с колко често ще ти се наложи да ги сменяш.

п.п.п. Я да подразня малко Слави - аз вече съм избрал следващата си кола - дизел автоматик. В движение ще решавам, дали ще е CR-V, Акорд (комби), или Сивик (комби).

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, то и аз съм я избрал - дизел автоматик, щото вече ръчки неща :) само да видим още колко ще почакам :) Явно или ще се кара 3 та ЦРВ или акорд 8-ма, щото серсемите не слагат автомати на дизелите преди това, да ги пита човек що :) А и не робувам на марката, ако нещо друго се докаже като добро не ми пречи да няма познатата емблема от пред :) А и още нещо в ощърб на дизела, зимъска загрява бая по бавно, сума време седиш без парно ако нямаш печка, това разбира се ако запалиш :tongue1:  само да вметна че не визирам дизела на хонда, него не съм го карал и не знам как е, но другите които познавам ако нямат печка зимъска си е мъка.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На дизела единственото нещо,което ме дразни адски много е че като затапиш ДПФ-а и става зад теб чернилка...Пуши и смърди на умряло от километри.Докато газчицата само ще ти ръждясат гърнетата :D

 

П.П. И аз се заглеждам по акордеони,но след 3-4 години ще я сменям моята :D

Редактирано от Drone
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм.. щом и Краси и Слави са за Дизел.. едва ли има какво още да се чудя..

ще се радвам и ако някой собственик на 2-ра ген Дизел сподели опита си?

Салви.. относно градското.. я карам предимно от вкъщи до офиса.. като особенно зимата ми включва на газ посредата на пътя.. така че.. малко по-скъпо ще идва от колкото сега.. но няма да е фрапиращо. (надявам се) все пак по каталог го дават 8,2л/100км градско.

Drone, верно че дизела пуши малко.. но го дават уж по-"еко" от бензина.

Diesel: CO2 emissions combined - ca 177g/kg

Petrol: CO2 emissions combined - ca 215g/kg

LPG: CO2 emissions combined - ca 192g/kg

 

а какво трябва да се смени на 200К км? освен постоянните консумативи? и колко би струвало? (за Дизела говорим)

щот за 9 годишна кола.. каквото и да пише на километража.. трябва да си ги сметнем поне 200К.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не трябва да се смени освен ако не се налага, ако колата е гледана и пазена, колегите дизелджии казват че веригата едва ли не е вечна на мотора  N22А2 а не А1 че на оня има кусури по веригата и бързо свършва. Общо взето мотора е куче, много тих кротък и мазен звук вади, абе като разхлопана бензинка бачка ако не ти кажа може да го объркаш че е бенизнов голф те така са по шумни бензиновите, няма общо с тракащите и вибриращи дизели на другите марки от тези години. Чакаме да се включи Емича тои я има тази кола и ще даде наи точно инфо, за тебе може би най-голям проблем ще е ако колата има ДПФ филтър щото мислиш да я караш на кратко а тои от това наи се запушва. Не съм сигурен има ли феислифтова без ДПФ аз дори не съм сигурен има ли и с ДПФ де за това се моли да няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ... разход градско ... личните ми наблюдения над "проблема" (кавичките са, защото това не ми е проблем всъщност).

Дизеловият автомобил, на равно и на лек баир, потегля от място сам, без да натискаш педала на газта. Това определено намалява нуждата от гориво, сравнено с бензинката, която за да я "отлепиш" се искат едни обороти ...

В следващият момент - с автоматика, без значение дизел или бензин, получаваш същия ефект - потегляне без газ. Затова, конкретно в моя случай, точно в този момент (бензиново CR-V автоматик), аз получавам един баланс между високият разход, при висока скорост на магистралата, и сравнително добрият разход градско, спокойно каране.

 

После - екология - дизелът определено е по-екологично ориентиран. Този факт се отчита и толерира в ... нека я нарека, приемната ми родина. Преди 10-ина дни имаше промоция "0% лихва на лизинга" в Хонда Мейн Дилър. Викам си - я да пробвам, като как ще ни се отрази една смяна на дъртия Сивик IX с един Сивик IX дизел комби. От дума на дума се стигна и до пътния данък на дизеловия 1.6 Сивик. С 2 думи - няма такъв, т.е. екологично чистият дизел заслужава 0 паунда пътен данък, в сравнение със 130-те паунда за бензиновия си, 1.3 литров събрат. Само пропуснах да питам, колко години пътният данък ще е нула паунда, обаче съм виждал 3-годишна дизелова Шкода Октавия с 0 паунда пътен данък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......... Чакаме да се включи Емича тои я има тази кола и ще даде наи точно инфо, за тебе ......

 

Готово бе Слави :thumbs1: .

 

Както е известно, обичам дизела, бензина също, но мразя газта.Просто не обичам да си осакатявам багажника, постоянно да ходя по реглажи и настройки на газовата и да мисля като цяло за още един агрегат допълнително.

Сега за разхода на дизеловото СРВ-  в най-тежките условия /градско натоварено,задръствания, на климатроник, или зимата на сняг, киша и т.н. /, никога не съм успял да мина 9л. на 100км.! Ако караш нормално и при по леки условия, разхода е около 8л.. Средно при мен е - 8,5 л. на 100км.

Извън градско от 6,5л. до 7,5л. на 100км. -без значение дали караш с 100 или 160км/ч. , дали си пълен или празен, дали си с или без климатроник - единствено вдига разхода с около 1л. ако си на круиз контрол/авто пилот/.

 

Моята няма ДПФ /защото е купувана тук и е правена за България/, иначе тези "новия внос" си имат, но като се скапе го премахват срещу определена сума /от 300 до 500лв./.

Демпферния маховик изкарва около 200х. - но то важи за всички марки /новите дизели/ и го смятат за консуматив, така че е неизбежно рано или късно да се смени.Цената за смяната зависи от къде ще го купиш, къде ще го смениш, оригинален ли ще бъде, но като ориентир за най-скъпо - оригинален, купен и сменен във Бултрако - около 3000лв., съответно купен от друго място и сменен в друг сервиз, може да излезе на половин цена.

Веригата си кара повече, особено при двигателя N22A2 - /при него са отстранили грешката с късия ход на обтегача при N22A1/. Цена  около 800- 900лв.- но пак зависи от горното.

При дизеловото СРВ има и 6-та скорост, която е супер за извън градско.

Гледай за феиса, защото има и мулти-волан, круиз-контрол, тракшън и VSA - системи /много важни и полезни/ , евентуално ксенони, кожа и подгряване /ако си им фен/. 

Ако ще караш с оригинално масло за двигателя /препоръчително е/ на Хонда / 1л.- 32лв. като събира 6,5л./, му дават пробег до 20000 х./км., но аз го сменям на около 15000 х./км.

Маслен филтър-около 23лв., въздушен-от 25 до 40лв., нафтовия оригинален-90лв. , заместител-45лв., два филтра за климатроника-общо 20лв..

Масло за скоростите  и диференциала общо около 3-4л. - оригинално Хонда,/ също е препоръчително/ по около 28лв. за литър.

Някои недостатъци:

Колегите с този двигател но на Акорда, се оплакват, че зимата им загрява бавно - при мен парното започва да духа леко топло на около 3-ия км. ,а на 5-6км. вече горещо.Проблематични са гадните малки крушчици по врътките и бутоните - горят лесно но са по 50-60ст..Лично на мен седалките са ми корави и неудобни - но това е субективно, защото на други хора са им удобни.

Това е като цяло и ако попаднеш на читава кола, след смяна на задължителните консумативи /масла и филтри/ остава да си сипеш нафта и да караш безпроблемно.

Успех в избора.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам си аз човека :) Я кажи нещо конкретно за ДПФ щото и на мен ми е интересно, отивам на оглед примерно, как разбирам че колата има или няма, лампа на таблото? или къде гледам за физическото му присъствие ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави, понеже нямам на Хондата, не знам как точно изглежда при нас.

Иначе на Хюндая на детето има и представлява нещо такова:

 

post-20738-0-65390400-1406724312_thumb.jpg

 

Все едно е гърне, но в него влизат разни датчици и тръбички.Монтиран е на самата генерация, след катализатора, горе долу се намира под пасажерската седалка.

 

Иначе при мен, след турбината, има един малък катализатор / при европейските на него има закачен някакъв датчик - но при мен няма такъв/, следва втори катализатор, след което едно доста масивно и голямо гърне / на което место предполагам би трябвало да е ДПФ-а, или на местото на втория катализатор/ и накрая под багажника имам още едно гърне.

Понеже нали е за българския пазар /2006г. още не бяха влезли по-строгите изисквания за екологията, свързани с покриване на нормите по Евро-4, мисля беше/, та са икономисали монтирането на скъпия ДПФ филтър и са боднали на негово място още един катализатор, или това голямото гърне - което си изглежда като филтър за твърди частици но само изглежда.

post-20738-0-11132100-1406725875_thumb.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за бензина, ако става въпрос за 10+ годишна кола и при условие, че се въртят малко километри на година. Примерно аз карам 10-12000 км на година, 50/50 градско/извънградско. Средния ми разход зимния период засечен за 5000 км е 9.5 на сто, т.е. около 2 литра на сто повече от този на дизела, посочен от Емича. На година за мен това са едни 200 литра повече за гориво или в пари около 500 лв. За три години ще съм дал около 1500 лева повече за гориво, при условие че карам на бензин. Не се е налагало за три години да сменям абсолютно нищо, освен масла, филтри, свещи, ремък - т.е. консумативи. Най- скъпото при бензиновия вариант, което може да  се наложи да сменям са предни амортисьори- по около 250 лв. бройката. Всичко останало което ми идва на ум, включително и разпределителен  вал е по-евтино от 500 лв., а и всички тези неща, които споменах ги има и при дизела. Сега при дизела откъде да почна: турбо, демпферен маховик, дюзи, ДПФ филтър, колко струва смяната на някои от тези "консумативи"?  Емич, колко даде за смяна на маховика? Не съм сигурен, но мисля, че не са по-малко от 3 бона?! При моето каране ще ми трябват 6 години /6х500=3000/да ги спестя тези пари, друг е въпроса, че няма да съм ги спестил, а ще съм ги дал за други глупости и ако трябва да ги броя кеш никак няма да ми стане приятно. Ако говорим за по-нови коли, на под 200000 км. без никакво съмнение дизела си е за предпочитане, особено ако се въртят едно 20-30 хил. годишно! Ако обаче си купуваш дизел на старо от тук, вероятността да нацелиш читава кола клони към нулата, това е лично мое мнение :)  Относно динамиката, омръзна ми да слушам как вървели тея дизели честно :worthy:  Можем да пробваме да сложим едно дизелово и едно бензиново ЦРВ на чертата и да пробваме кое върви повече? Усещането от въртящия момент е едно, но действителността е друга! Имам един приятел, който караше навремето дизелово Ауди А4 1.9 Тди- 131 коня, дето вървеше "страшно" според него, ама като ги сложихме на чертата с моя муден 133 коньов прелюд, познайте какво се случи :spell:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе те че вървят вървят, но ако трябва да ги съпоставим реално с еднакви кубици нещата се променят, примерно 2,2 дизел с 2,2 бензин, кое  ще върви повече, като имаш предвид че бензина е лишен от тъурбина, а на дизела там му е силата. Аз примерно като ми се напъне някои дизел и съм с ферхонде мога да го преценя ще го дръпна ли или не, ся няма де да се пъна с 2,4 мултиджети и по големи мотори, ама ми гали ухото когато ускорявам и оборотомера ми краи няма а дизела до мен се чупи да сменя предавки :) трррррт тррррррт трррррт тои на 4 та аз още на втора изпъвам :) бърже му свършват оборотите. Ама по балкана не мога ги стигна освен ако не карам като на рали все в лютото :) Но както каза колегата преди мен, ако караш повече и то извън града си струва, а най си струва да си го вземеш възможно най нов :)

Редактирано от Слави CR-V
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за бензина, ако става въпрос за 10+ годишна кола и при условие, че се въртят малко километри на година. Примерно аз карам 10-12000 км на година, 50/50 градско/извънградско. Средния ми разход зимния период засечен за 5000 км е 9.5 на сто, т.е. около 2 литра на сто повече от този на дизела, посочен от Емича......................

.......................Сега при дизела откъде да почна: турбо, демпферен маховик, дюзи, ДПФ филтър, колко струва смяната на някои от тези "консумативи"?  Емич, колко даде за смяна на маховика? Не съм сигурен, но мисля, че не са по-малко от 3 бона?! .............. 

........................Относно динамиката, омръзна ми да слушам как вървели тея дизели честно :worthy:  Можем да пробваме да сложим едно дизелово и едно бензиново ЦРВ на чертата и да пробваме.........

 

По принцип, на никой не давам акъл, дали да е бензинова или дизелова - всеки сам си решава каква да си купи, колко ще му струват евентуално ремонтите и дали ще е подготвен за тях и като цяло, като си купи дадената кола дали ще я купува с мисълта да я кара "цял живот и  никога да не прави нищо по нея", защото такава няма и няма да има!

 

По второто: " Който го е страх от мечки  - не ходи в гората". Иначе конкретно за цената за ремонта, доста под 3 бона, но както казах преди в другата тема за съединителя ,умишлено не споделям цената / който ме е питал на лични , съм му отговорил конкретно/.

 

По третото: динамиката си я има и е доста добра, но просто ми е минало времето / да беше преди 30г.-разбирам/ за гонки и доказване на това "кое магаре е по-мъжко" , но някой ден ако случайно се засечеме, може и да ги сравниме, просто така от любопитство :thumbs1: .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то и аз съм далече от мисълта да давам акъл, просто изказвам моето мнение,  нали в спора се ражда истината, а тя е някъде там ... по средата :thumbs1: Ако ми изпадне някой читав дизел, когато тръгна да си търся кола няма да му мисля много :)  Просто искам да кажа, да не се зима първия срещнат на юнашко доверие, че риска е голям от изпразване на джобовете и от стремежа ни към икономии може да се набутаме и с двата крака :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега да бяхме с едни такива по бели човешки заплати :) е така на съботна разходка до Бултрако, за една последна генерация дизелак с автоматик....... ех кво ли щяхме да си пишем тогава в форума :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо искам да благодаря на всички колеги за полезната дискусия която се заформи..

като цяло за сега сякаш везните клонят към Дизеловия двигател.. макар и да излиза малко по скъпо от към разход .. и доста по скъпо при евентуална повреда..

в тази връзка .. "че риска е голям от изпразване на джобовете и от стремежа ни към икономии може да се набутаме и с двата крака"..

да попитам.. бензиновия двигател от 2005г. (фейслифта) поддава ли се лесно на газифициране? т.е. освен регулярните реглажи и т.н. които трябва да се правят, може ли да очаквам някакви проблеми? знам че някой двигатели не е лесно да се газифицират и не си струва с главоболията след това.

и още един въпрос.. бензиновия на 2 ген след 2005 с верига ли е или с ремък? защото до колкото разбирам Дизела е с верига.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

K20  било то преди или след 2005 е с верига, газта не му е никъв проблем дори и майстора да не е много къдрен в настройките (имам предвид ако пусне само авто настройка което правят 90% от монтажниците). С две думи искам да кажа че ако газаджията си разбира от работата и от настройката на инжекцията която монтира няма да имаш никъв проблем с уредбата, да светят чекове и да се инати компа на колата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К20 е даже с 2 вериги, една дълга за газоразпределението, и една къса за балансиращия вал.

За газифицирането само съм чел, ама ... всичко подлежи на газифициране.

Трудно, до невъзможно,  е слагането на газ само на бензинивите двг с директно впръскване на гориво. Такова е Пининчето от подписа ми - GDI - газолин дайрект ижекшън. Затова пък е доволно икономично, и няма смисъл от газ. Аз съм с 1.8 сто-двадесет-инещо коня,и гори под 10/100 комбинирано.

 

Щом Слави казва споко, значи споко, немаш ядове с газта.

 

п.п. По принцип дизеловите двг са по-капризни ... и откъм качество на горивото, и откъм работа, и откъм поддръжка. А пък бензиновите, специално на Хонда, са ... "чук" ... нема такова кораво животно. Е, стига и задкормилното устройство да не е чук, щото ако е ... 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави, доколкото си спомням имаше цяла тема за проблем с придърпване на газ при акордите май с този двигател, ако не се лъжа. Иначе такъв филм с горене 8/100градско на дизелово CR-V нема, нека колегата го смята на 9-10 за по реално. Имам наблюдения над 2 CR-V трета генерация, че дори и един познат със сивик 8-ма дизел скоро ми се оплака от разход около 9 без да е състезател. При тези сметки плащаш едни 800кинта повече годишно при средно 10000градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да има цяла тема,но проблема имаше щастлив край и колегата сега си перка с акорда ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единични случаи винаги има, важното е че не е нещо масово проблемно с монтажа, примерно като прочутия 1,6 на Фиат с комп 49Ф е тва животно е много проклето :) С обикновена става по добре от колкото с ГИ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....... Иначе такъв филм с горене 8/100градско на дизелово CR-V нема, нека колегата го смята на 9-10 за по реално.......

 

Значи ме наричаш лъжец  :D .

 

Сега съвсем сериозно и който иска да вярва:

Вече 3+години го карам, пазя всички касови бележки от зарежданията и през цялото време го засичам пълен/пълен, като в София зареждам само на 2 Лукойлски бензиностанции, както и на едни и същи колонки и разхода никога не съм успял да го кача над 8,5л./100км. -при нормални условия и над 9,0л./100км.-при много тежки условия!

Когато жената кара, на таблото разхода показва обикновено 7,5л./7,6л. ,но като дръпна чертата излиза 8,0л..

Когато карам аз, по компютъра показва 7,9л./8,0л., но при сметките излиза 8,5л..

Тази разлика от 0,5л. , я отдавам на това, че малко или много ни лъжат по бензиностанциите.

Когато се случи да заредя на някоя друга бензиностанция, при пътувания извън София, разхода винаги леко се покачва :) -досещате се защо!

За тези години, два пъти съм си поставял за цел да карам много икономично /градско/ по един резервуар гориво, за да видя колко мога да сваля разхода - единия път постигнах 7,5л. а другия 7,8л., но стигнах до извода ,че за икономия от 0,5л./100км. ,не си заслужава да си развалям удоволствието от шофирането.

Така че ако някой си постави за цел, може и да постига твърд разход от 8,0л. или малко по-малък, но аз съм се отказал и съм доволен и на 8,5л./100км.

Пишейки това, го твърдя конкретно за моята кола и ми е ясно, че при друга цифрите може да са различни- просто от кола до кола винаги има разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Никито,

Предполагам, че водещ критерий при търсенето е годишния ти пробег и по точно отношението градско/извънградско. Ако минаваш около 15К км годишно и градското и извънградското са поравно, по-добрия избор е бензинов двигател. Дали ще го газифицираш - ти си решаваш. Газов инжекцион на двигателите К20А4 се монтира лесно, трудно е да намериш читав майстор за настройките. Освен това се прави задължителна проверка/реглаж на клапаните през 15К км.

Аз си карам CR-V-то на бензин, но да отбележа все пак - основно извънградско. В града се движа с "малкия боец" - VW Polo, чийто разход /пак бензин/ през лятото пада до 5,8 л./100 км.

Ако минаваш обаче над 20К км, избора е ясен - дизел. Тогава обаче трябва да си готов да приемеш онази "тръпка", породена от неочаквани солени ремонти.И понеже питаш за комфорт - представи си като спреш на светофар, че единствено оборотомера ти подсказва дали двигателя работи ... :cool:

 

Още нещо интересно: в момента в мобиле-то се продават 62 дизелови CR-V-та след 2005 г. и 27 бензинови!

 

 

Емич,

Пак зачекнахме твоята тема - избор на бензинов или дизелов двигател. Приемам тезите ти от #16 с изключение на динамиката. Динамична, динамична, колко да е динамична тази хонда :tooth: ?

 

Що се отнася до разхода, той е функция на товара в колата, на това колко бързам, а също и други фактори - гуми, трафик, температура.Пример: по един от любимите ми маршрути София - Халкидики (Калитея) - София разхода ми е 8,1 л/100 при нормално каране, 3 души и доста багаж /изминати около 1000 км/. По същия маршрут съм достигал и до 10,4 л./100 км, но в режим  "...нас не догонят". Стойностите са по бордкомпютър. Замерването по другия метод - пълен резервоар дава разлика ~0,3 л.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също карам дизелово Цр-в и съм напълно съгласен с колегата Emicha1 за разхода на гориво. НИКОГА в каквито и да е условия не съм успял да стигна разход над 9, да не говорим за 10/100. Извън града е около 6,5-7, в града около 8-8,5 МАКС....

На колегата, който се чуди за каква кола, бензин или дизел, ще му кажа само - пробвай и двете, която ти хареса повече нея вземи.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, от половин тодина карам CR-V 2007г. дизел. Искам да споделя с Вас, следния факт- Разхода по борд компютър и реалното зареждане е около 1.5 л.. Зареждам на една и съща бензиностанция и колонка, като пускам пистолета на автоматичен режим. Моля Ви споделете мнение на какво може да се дължи такава голяма разлика в разхода. Излиза, че реално колата харчи около 1,5л. повече,отколкото по борд!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Слави гумите са 225/65/17 - верен е размера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един малко страничен въпрос - как бихте сравнили позицията на седене/седалките на ЦР-В втора ген със съответния Акорд 7ма ген?

Не съм имал възможност да се возя "на дълго", по принцип може би цеервето би трябвало да е по спокойно с по-високата си позиция? о-0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я къде сте се събрали....... моето Hr V пострада и сега се оглеждам за CRV, но задължително автоматик и бензин, просто съм решил че дизел на "старо" няма да купувам..... като гледам, ще трябва да попрочета какви са особеностите на моделите след 2003-та, че хич не съм в час

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особеностите са че трудно се намират :) Еле пък като се ограничиш до автоматик. Ама ако имаш късмет..... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, ти дори и да искаш дизел ... нема автоматик, започват чак 2009-а, т.е. 3-та ген.

Иначе, какви особености, както каза Слави трудно се намират. Особеностите си ги гледал и с Харвито - подозрителни шумове, вибрации, тропане откъм двг и заден диф, и ритане/буксуване откъм автоматика ... това е друго нема.

 

Аз тия дни официално заявих на моята, че вече е пълнолетна и е време да се разделяме. Ама като гледам май няма да си намери нов собственик, ще върви у скрапа.

Мисълта ми е, че вече сериозно прелиствам обявите, и освен че ги няма, са и една камара пари тия автоматици 2-ра генерация (и аз в такова съм се огледал). Дори и тук в Англия. 

А за мен малкото обяви за продаване на една кола означава, че хората са доволни и не искат да се разделят колата си. 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, ти дори и да искаш дизел ... нема автоматик, започват чак 2009-а, т.е. 3-та ген.

Иначе, какви особености, както каза Слави трудно се намират. Особеностите си ги гледал и с Харвито - подозрителни шумове, вибрации, тропане откъм двг и заден диф, и ритане/буксуване откъм автоматика ... това е друго нема.

 

Аз тия дни официално заявих на моята, че вече е пълнолетна и е време да се разделяме. Ама като гледам май няма да си намери нов собственик, ще върви у скрапа.

Мисълта ми е, че вече сериозно прелиствам обявите, и освен че ги няма, са и една камара пари тия автоматици 2-ра генерация (и аз в такова съм се огледал). Дори и тук в Англия. 

А за мен малкото обяви за продаване на една кола означава, че хората са доволни и не искат да се разделят колата си. 

 

Taka си е, в момента в Сф до 10 хил.  има само две  на обява, като едната  е зелена ............никога не сме избирали кола по цвят, но след като и двете коли на щерката, които скрапирахме за 4 години бяха зелени, решихме че нещо има в този цвят.......... още повече, че в Англия се смятало за лош късмет зелената кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic: 

ha-ha, преди 3г. на магистралата опухах един тлъст английски язовец, и скрапирах предишното ми CR-V, цвят Cypress GREEN Pearl :crazy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави, имаш в предвид - хем червена, хем от Пловдив, нали...И после да скочиш на дизелово СРВ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааааа аз моята не я давам :) пък и човека иска втора ген :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Земи си червена :)

To няма голям избор, щото държа на автомата........ може и 1-ва генерация, но да е от последните, 147 к.с.

иначе Субаруто ми е червено и си е добре :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...