rollin 463 #41 Отговорено 10 Септември, 2014 (Редактирано) Колега или сменяй мястото от където зареждаш газ или иди да ти погледнат газовото... 4 литра разлика е доста нереално за еднакви условия..Пробвай да заредиш на Газпром, аз до скоро само на Петрол зареждах но в последно време взе да ми дава някви странни разходи от 13-15 градско и вече 5 пъти слагам на Газпром като разхода падна на 11-12пп... газта е много капризна към свещи и въздушен филтър, това предполагам го знаеш но аз да си го кажа Редактирано 10 Септември, 2014 от rollin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ortho 0 #42 Отговорено 17 Септември, 2014 Хонда Акорд аеродек 2,0 96-97г, на газ, газова уреддба Фобос. При каране по магистрала с 140-150 - разход 12 л/100 км При скорост 180 +/-10 - разход 14,5 л/100 км. газ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 925 #43 Отговорено 28 Септември, 2014 Нови настройки на Стрийм К20А1 без климатик на газ: при 120-130 км/ч, разход 11.5-12/100км. при 140-160 км/ч, разход 12-14/100км. над 170 км/ч, разход 16/100км. На бензин без климатик : при 120-130 км/ч, разход 8/100км. при 140-160 км/ч, разход 10/100км. над 170 км/ч, разход 16/100км. Висока скорост висок разход, след 140 расте яко! Колегите по-горе как стигат 7, 5 при 150 не знам? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vader 5 #44 Отговорено 8 Октомври, 2014 Тук пълно с тоя тип "шофьори", които колите им не горят. Еййййй на кого ги разправяте? Аз карам 30 000 на година. Карам като луд. Нямам нито една глоба. Но такива като тези, които не им горят колите, като им кажеш да идем до някъде, викат "А бе нещо моята кола не е на ред, дай да идем с твоята!?" Едно знам, който кара с над 3 000 оборота, колата яде. Аз съм с BRC газова уредба, 11/100 - 13/100. Казвам пак, не я спирам, кефя и се, карам я 2 години, всеки ден. Не слизам от нея. Едно да знаете! Каквото и да напишете тук, няма да е 100% вярно! Всеки кара различно, и при двама водача, една и съща кола, на 100 км разхода е различен. Бъдете живи и здрави, от сърце ви го пожелавам 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #45 Отговорено 8 Октомври, 2014 (Редактирано) Със 170лв газ зареждани на няколко пъти от Газпром и изминати 1400кмТова е като имам 70% извън градско каране, но и минаван3 на няколко прохода.По магистрала каране 140 в града спокойно...1.17лв е цената на газта която зареждах за да сметне който желае.Днес цената е веме 1.13 като се има на предвид че ползвам от тази цена 7ст отстъпка.Пп... газовото ми е Романо Редактирано 8 Октомври, 2014 от rollin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tihomirone 3 #46 Отговорено 13 Октомври, 2014 Бях пуснал отделна тема, но видях тази ще напиша пак, защото имам проблем с разхода. Колата ми е Accord 2003-та 7 ген седан 2 литра бензин. Извънградско съм много доволен - при пенсионерско каране с 90-110 - под 7 разход (6.6). Дотук сякаш всичко съвпада с написаното в темата. Само че градско - 3км в едната посока в яко задръстване в София ми дава над 16 при очаквани от мен макс 13 (крака ми не е тежък , но е възможно да нямам правилна техника на каране - чувал съм, че когато подавам по-малко газ при тръгване всъщност харчела повече и може би това ми е грешката). Според вас това реално ли е и къде да закарам колата да я прегледат ? Втори въпрос - ако сложа газов инжекцион (ориентирал съм се към Романо по съвет на шефа ми, който кара с такава, а има и още един колега), дали паралелно ще успеят да хванат проблема с харченето (нали я връзват към компютри и настройват) ? Или първо да я оправя на бензин и тогава да слагам газова, Проблемът е, че не знам дали изобщо има проблем и къде да я закарам на хора, които разбират къде да погледнат и как да я диагностицират. Третият ми въпрос малко увисва като чета постовете в темата - бях се засилил към течна фаза на Романо - разликата е само 200 лева, което се избива много бързо на фона на предимствата (особено предвид, че за 3км докато превключа от бензин на газ и ще съм пристигнал, докато на течна фаза направо тръгвам на газ). Притеснявам ме помпата - няма ли някаква по-скъпа и добра, която да знам, че ще изкара над 50-60000км (четох за някаква на Бош) ? Предварително благодаря за помощта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #47 Отговорено 13 Октомври, 2014 Според мен разхода ти извънградско, трябва да е меродавен, за това колко ти харчи колата. Градския е супер относителен, и според мен проблемът е в твърде късото разстояние, може би в комбинация с проблем с термостата, което да води до бавно загряване и каране на "смукач" през почти цялото време. Иначе при този 3км преход, си прав че ще виждаш полза от газта само извънградско. На мен ще ми е интересно, а може би и на много други, да обясниш за офертата за течна фаза. Кога стана толкова достъпна, каква всъщност е офертата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MilevUK 2 #48 Отговорено 14 Октомври, 2014 За 3км по добре ходи пеш. Нормално е палиш и гасиш. Студена кола смука много. Утре ще откарам моята да й сложат един prins silverline 2.0. Идната седмица ще я тествам при 90 и 130км/ч на магистрала да видиме кое как е и ще рапортувам. Най после от кога се каня да слагам газ...Нещо извън темата. Нормално ли е лайсната на задната броня да е залепена с двойно лепещо тиксо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #49 Отговорено 14 Октомври, 2014 (Редактирано) . Редактирано 14 Октомври, 2014 от chavdu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tihomirone 3 #50 Отговорено 15 Октомври, 2014 От КаравелГаз ми казаха 2 цени и явно доста съм се объркал - 1350 за ГИ на Романо и към 3000 за същото, но течна газ, така че единият ми въпрос дали да сложа течна фаза, отпада. Явно ще трябва да прегледам термостата и ламбда сондата. Ако може да ми препоръчате сервиз за добра диагностика, ще съм много благодарен. В темите съм чел за Юбико, Омбре и Бултрако, но не знам кои ще ми свършат най-добра работа (без да ме разорят). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #51 Отговорено 19 Октомври, 2014 не виждам смисъл какво ще му преглеждаш на термостата ако стрелката ти стои след като си загрее напълно неподвижна с лек наклон на ляво както е при всички. Що се отнася до сондата аз си мисля, че ако не работи ще ти светне грешка...За минимално леко по бедна смес на газ и святка какво остава ако не работи... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 925 #52 Отговорено 19 Октомври, 2014 Бях пуснал отделна тема, но видях тази ще напиша пак, защото имам проблем с разхода. Колата ми е Accord 2003-та 7 ген седан 2 литра бензин. Извънградско съм много доволен - при пенсионерско каране с 90-110 - под 7 разход (6.6). Дотук сякаш всичко съвпада с написаното в темата. Само че градско - 3км в едната посока в яко задръстване в София ми дава над 16 при очаквани от мен макс 13. Предварително благодаря за помощта. Много е важно как се смята разхода, пълно пълно, т.е.: Литрите х 100 /километрите. 25л х 100/ 280км=8.93л/100км. Всички други сметки, по стрелки, табелки и залъгалки са неверни. Един колега ме беше поканил да покарам неговата кола, като съм по-свободен ще се повозим за без пари. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 925 #53 Отговорено 19 Октомври, 2014 Много е важно как се смята разхода, пълно пълно, т.е.: Литрите х 100 /километрите. 25л х 100/ 280км=8.93л/100км. Всички други сметки, по стрелки, табелки и залъгалки са неверни. Един колега ме беше поканил да покарам неговата кола, като съм по-свободен ще се повозим за без пари. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #54 Отговорено 20 Октомври, 2014 Третият ми въпрос малко увисва като чета постовете в темата - бях се засилил към течна фаза на Романо - разликата е само 200 лева, което се избива много бързо на фона на предимствата (особено предвид, че за 3км докато превключа от бензин на газ и ще съм пристигнал, докато на течна фаза направо тръгвам на газ). Притеснявам ме помпата - няма ли някаква по-скъпа и добра, която да знам, че ще изкара над 50-60000км (четох за някаква на Бош) ? 1) Коя е тая газова с течна фаза за 200лв отгоре. Всъщност колко е цената на инжекциона, който е за 200лв по-малко 2) Ако оставим на страна проблема с изгарящите помпи от графитената газ, Great Wall, които се предлагат с течна фаза далеч не палят на газ. И те работят на бензин докато загреят и макар че това може да е специфика на техните газови Виеле, съм склонен да вярвам, че има причина всички да палят на бензин и да превключват на газ. При скорост 180 +/-10 - разход 14,5 л/100 км. газ. Да, да, да, да, засечено със засилка от някой хълм надолу с пуснат педал на газта. Ако минеш една отсечка от 180км за час, ще се изненадаш, че е станал вакум в тая ти бутилка Фобос. Да дигнеш 180 на някой баир, не е "180 +/- 10" 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tihomirone 3 #55 Отговорено 22 Октомври, 2014 В пост 50 съм се извинил за неточността. Разликата не е 200 лева, а е 1350 за ГИ Романо с 5 години гаранция и около 3000 за ГИ течна фаза пак на Романо без гаранция на помпата в КаравелГаз. А ако ти е интересно защо съм се объркал толкова - преди време имаше подобни оферти в други фирми, където беше 1450/1650 за двете модификации, явно са се объркали доста сериозно и оттам и аз. Иначе знам, че друг човек преди около 2 години (приятел на бившия ми шеф, който пък е с обикновения ГИ на Романо) си е монтирал течна фаза на Романо за под 3 бона, но може би тогава са слагали по-лоша помпа, която е горяла по-лесно. Нямам идея, само спекулирам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MilevUK 2 #56 Отговорено 28 Октомври, 2014 Миналата седмица сложих газова и днес я тествах. Ето резултатите. Малко са странни. Надявам се някой да поясни какво става с колата ми, че съм объркан малко. Акорд 2.4 комби type sPrins Silverline 2.0Начина на измерване е на празна бутилка слагам определено количество газ и като свърши и превключи на бензин меря.1. Скорост - 95-100км/ч ( бая вятър духаше лашкаше ме доволно) 50л свършиха за 500км ( по принцип с тази скорост ми гори по около 6 бензин така, че не е много ефективно) 10/1002. Скорост - 110-130км /ч по агресивно каране и изпреварвания (20% беше с около 80-100кмч заради пътни строежи)Напълних 29л празната бутилка и газта свърши на 295км Разход 9.8л/100кмИ ей тука изпаднах в размишления. Обадих се на газаджията. Той нямаше обяснение. Казах му, че очаквах повече и може би трябва да го понастои малко. Отговор "ми то компютъра на колата си определя колко да впръсква не компютъра на газовата". Попитах го от какво може да е и има ли връзка с емулатор на ламбда сонда (това съм чувал поне) отговора му беше "какво е емулатор на ламбда сензор?".Даде ми съвет да отида при човек който ще ми оптимизира компютъра на колата. Попитах го имаш предвид нещо като чип тунинг? Ами да. Поясних ми че съм си сложил газова защото съм сиромах. Пари за оптимизации нямам. Това е трябвало той да го свърши. Обясни ми, до колкото го разбрах, че може да намали подаването на газ, но това ще повлияе на измерванията на компютъра на двигатела и евентуално ще светне "проблем с двигателя". Чел съм някъде мисля тук във форума, че двигателя се нагажда според начина на каране. Мислех си дали не трябва време да се нагоди на новото гориво? Как мислите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #57 Отговорено 31 Октомври, 2014 От една и съща бензиностанция ли зареди и двата пъти ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1562 #58 Отговорено 31 Октомври, 2014 Милев, действието в Шотландия ли се развива?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #59 Отговорено 31 Октомври, 2014 (Редактирано) Аз мисля, че трябва да направиш още няколко замервания, и след това да правиш заключения за разхода. Според мен първият резултат няма да се повтори. Редактирано 31 Октомври, 2014 от chavdu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MilevUK 2 #60 Отговорено 31 Октомври, 2014 От различни бензиностанции съм зареждал. Действието сенразвива между Шотландия и Англия...пътувах до Манчестър. Имаше доста вярър на отиване който не си знаеше посоката. Надявам се първия резултат да не се повтори. Толкова бавно каране а да удари 10л. Би трябвало да е 8 максимум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1562 #61 Отговорено 31 Октомври, 2014 Милев, имах предвид UK или БГ. Щом е в UK - англичанинът работи по учебник, прави това, което пише в книгата. Той не може (и не иска) да проумее, че ти искаш от него да развали перфектните настройки (вярвам, че ги е направил такива) на ГИ-то, с цел икономия на гориво. Елементарен пример - с цел спестяване на някой паунд, от заводските гуми 205/70/15 ("джипови") минах на 215/65/15 (гуми за лек автомобил). Гумаджията, силно учуден от желанието ми, записа във фактурата - "Заводски предписаният размер променен по желание на клиента". Друго - по принцип, разход на гориво се мери отиване и връщане по даден маршрут, с еднакво натоварена кола, пълен/пълен резервоар. Защото, правил съм си експеримент - един и същи маршрут, еднакво натоварване на колата и еднакъв стил на каране - в едната посока ми изгори £35, в другата £25 (пълен/пълен резервоар). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hristo virus 4 #62 Отговорено 5 Декември, 2014 (Редактирано) Zdraveite kolegi karam accord 2.2 ctdi.Ako moje nqkoi da mi pomogne s informaciq za razhoda na kolata sled 4ipovane.Predi mi gore6e na dalgo okolo 5.5/100 pri normalno karane110/130.Sled 4ipa vremeto vse o6t be6e hubavo i padna s litar pri sa6toto karane.Sega sled,kato temperaturite padnaha okolo nulata dori pri karane sas 110 razhoda mi e 6/100.Znam,4e e normalen po visokiq razhod poradi zimnite usloviq ,no mi se vijda malko mnojko s okolo 2/100.6te vi bada mn blagodaren ,ako nqkoi ima info za tova ,za6toto az zimata za parvi pat q karam i nemoga da napravq sravnenie s dosega6ni zimi.A gradsko dostiga do 9/10 na 100 klm Редактирано 5 Декември, 2014 от Hristo virus 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #63 Отговорено 6 Декември, 2014 Ниските температури не оказват влияние на извънградския разход. Със сигурност не го повишават, дори по скоро би трябвало да го намалят. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #64 Отговорено 6 Декември, 2014 (Редактирано) Много съмнително да е така! А енергията за поддържане на работна температура на двигателя при минусови температури от къде ще дойде? От греещото слънце? Редактирано 6 Декември, 2014 от pendoc 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 152 #65 Отговорено 6 Декември, 2014 Все пaк е aтмосферен двигaтел и е много по зaвисим от количество и кaчество нa въздухa,колкото по топло е количеството кислород е по мaлко във въздухa,не кaзвaм че ще гори по мaлко нa минусуви темперaтури,но със сигурност рaзходът е по добър при 10 грaдусa,отколкото при 35.Все пaк е мое мнение. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 357 #66 Отговорено 6 Декември, 2014 Не се съмнявай колега pendoc, колегата chavdu е напълно прав. Защо мислиш, че на твоя автомобил има монтиран междинен охладител (intercooler)? Точно, за да охлажда въздуха който излиза от турбината и постъпва в цилиндрите. Целта е в цилиндрите да влезе колкото се може по-голямо количество въздух, и тъй като студения въздух е по-плътен от топлия, то в един и същ обем ще имаме различно количество въздух при различни температури. Колкото по-ниска е температурата на постъпващия в цилиндрите въздух, толкова по голямо е КПД-то на двигателя а от там и разхода на гориво по-малък. Другата полза от студения въздух е, че донякъде спомага за охлаждането на буталата. Всичко това разбира се важи за двигател който е постигнал работната си температура. А за поддържането на същата тази работна температура не е необходимо допълнително влагане на енергия след като вече е достигната, затова колегата chavdu е писал, че при извън градско каране ниските температури не влияят отрицателно. Понеже времето необходимо за загряване на двигателя е пренебрежимо малко, съпоставено към цялото време на работа при извън градско каране. За къси преходи съм съгласен, докато е студен двигателя работи на "смукач" и аха да загрее и стоп. Едно е да стартираш от плюс 20-30 градуса, друго е от 0 или минус 10 например, но единствената разлика ще бъде само във времето за което двигателя ще влезе в режим. Естествено, че за 2-3 километра колата не може да загрее и тогава разхода може да стане "космически", но това няма как да се избегне. По този начин стария ми Accord, 2.2 I-CTDI беше стигнал разход над 12/100. Сутрин един километър до детската градина и стоп, след това един километър до нас и пак стоп. Вечерта отново същия маршрут и изненада, защото до тогава бях карал предимно извън градско и там разхода си беше в норма. А "греещото слънце" може да ти е от полза само ако караш електромобил захранван от фотоволтаици. При двигателите с вътрешно горене само вреди, особенно ако се наложи да пуснеш и климатика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hristo virus 4 #67 Отговорено 6 Декември, 2014 Govorih s nqkolko 4oveka ,koito imat dalgogodi6en opit ,kato 6ofiori i te mi kazaha ,4e pri studeno vreme dori i nadalgo nqma kola ,koqto da ne se vliqe i vdiga razhoda.Dori opsadih temata s edin priqtel ,koito se zanimava s kamioni i pri tqh razhoda zna4itelno se promenq kogato tempreaturite padnat. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 152 #68 Отговорено 7 Декември, 2014 Кaмионите сa с турбо ,бaя рaзлични от aтмосферните мотори.Колегaтa по горе споменaвa при двигaтел достигнaл идеaлнaтa темперaтурa нa рaботa. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hristo virus 4 #69 Отговорено 7 Декември, 2014 (Редактирано) tuk kolega ti mnn si se obarkal .Parvo kolega novak moq dvigatel ,ako si pisal za moq post ne e atmosferen a e s turbina .Pisal sam 2.2 ctdi da ne vlizame v podrobnosti.I mn qsno 4e sa s turbo i sa disel(kamionite).Moq vappros be6e dali nqkoi ima opit s konkretnata kola pri minus temperaturi.I sega kazvam tuk za6toto ve4e popitah nqkolko 4oveka izvan foruma .Da ima razlika s konkretnata kola s turbina.Ako ne se otnasq za moq post mn se izvinqvam Редактирано 7 Декември, 2014 от Hristo virus 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #70 Отговорено 7 Декември, 2014 Колега ще те помоля да пишеш на кирилица.Ако си от телефон има хиляди приложения за българска клавиатура. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 357 #71 Отговорено 7 Декември, 2014 Колега Hristo virus, до преди една година карах точно като твоята кола. Никога не ми е горяла през зимата по-вече, отколкото през лятото. Дори напротив разхода малко пада, защото не се налага да пускам климатика. Говоря само за извън градско каране и нормални пътни условия. Както съм писал по-горе градското каране е друга работа, особенно при отрицателни температури. А пък камионите ги остави, най-малкото поради факта, че почти всички имат автономни отоплители (печки). Които през зимата работят почти денонощно, независимо дали се движат или са на място, а един такъв отоплител харчи около литър на час. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #72 Отговорено 7 Декември, 2014 (Редактирано) Евала "аргументи", Hristo. ... колега DAN_DAN, не мисля, че има смисъл да обясняваш на хора, които пред логиката и физиката избират "една жена казала" - в случая "edin priqtel ,koito se zanimava s kamioni". Редактирано 7 Декември, 2014 от chavdu 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове