NikiG 161 #1 Публикувано 13 Май, 2014 (Редактирано) Здравейте колеги, Споделям ви информация за вероятен проблем при дизеловия двигател 2,2 i-ctdi, с която се сблъсках наскоро. - След зачестили оплаквания за дефектирала ролка на алтернатора Хонда променя дължината на пистовия ремък и премахва едната паразитна ролка . Ролката е специална - от тип "one way free pulley" като в едната посока се върти свободно а вдругата се заключва. Започне ли да се върти и в двете посоки, дори и с няколко милиметра е време за смяна. Като дефектира тотално издава характерен звук, който няма как да не чуете. С по-дългия ремък ролката издържа най- малко 160х.км. В този клип може да видите как работи: http://www.youtube.com/watch?v=4EXYP1CmL9Q Ролката е от третия вид с лагер и пружина. Това са двата вида ремъци: Това е новият начин на слагане на ремъка препоръчван от Хонда: Ако още сте с дългия ремък е добре да го смените за да удължите живота на ролката и лагерите на алтернатора. Наложили се да купувате ролката идете в Бултрако - цена 120 лв. Заместителите са на съшите цени и по-високи. По-късия ремък е с цена около 110 лв . Качествен заместител е Gates 7PK1785 - 35 лв. Също така ремъка е абсолютно еднакъв с този слаган на двигател Рено 1,4 ТСЕ (след 2009) - цена 33,лв от официалния вносител. Смяната е лесна и в домашни условия. По- нататък ще я опиша. Поздрави и успех на всички. Редактирано 13 Май, 2014 от NikiG 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #2 Отговорено 14 Май, 2014 Ники, тази операция я направих още през 2012г. но на СРВ-то, защото въпросната паразитна ролка, ми изпадна малко преди да изгася колата . Голяма недомислица е този дълъг ремък! С късия,не само се намалява натоварването на всички ролки и шайби и им удължава живота, но и работата на самия двигател, става доста по-безшумна . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
angello 35 #3 Отговорено 14 Май, 2014 Аз смених с късия ремък още в края на 2007. Тогава в Юби доста се дивиха защо са им доставили такъв и даже нжвата схема ми разпечатаха, защо бил по- къс и как една ролка отпада. Това намали и цената на комплекта. Сигурни ли сте че му дават 150хил, защото аз помня за 100 и вече ми идва за смяна? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NikiG 161 #4 Отговорено 15 Май, 2014 Здравейте, Да, прави сте че трябва да се смени дългия ремък превантивно. Но се съмнявам че някой ще тръгне да сменя "нещо" по колата си преди да се е развалило. Изключвам консумативите,които се сменят по график за обслужване. И аз не знаех че се е налагало замяна на дългия ремък преди да дефектира ролката на моята кола. Ще ви опиша накратко смяната, за тези които обичат сами да си човъркат по колите. За съжаление нямам снимки на операцията, но не е нещо трудно. 1. Отивате до колата, отключвате и с лостчето под волана освобождавате предния капак. 2. Махате кората над двигателя. Откопчаването на кората под двигателя и демонтирането на предна дясна гума ще подобри в голяма степен достъпа до ремъка при махането на стария и слагане на новия. Ако сте сръчни в ръцете може и без това. 3. Опъването на обтяжната ролка става с един специален ключ - с по-дълго рамо и по-тънък. Няма място за гедоре или ключ-лула. Става със звездогаечен ключ 14, (вижда се на снимката). Помогнете си с втори ключ за да удължите рамото и по-лесно да опънете обтяжната ролка. 3. Освободете ремъка от към ролката на хидравликата и го махнете. 4. За да смените ролката на алтернатора, ще трябва да го свалите. За да си направите достатъчно място, развийте 2-т болта държащи казанчето на преливника за стойките на вентилаторите и го "бутнете" надясно. Не е нужно да източвате антифриза - нищо няма да изтече. Развийте горните 2 болта на стойката на вентилатора изцяло. Отдоло има още два болта. До тях много лесно се стига отдолу ако сте разкачили кората по мотора, ако не ще ви трябват сръчни ръце. Достатъчно е да ги развиете 1-2-3 оборота, защото долните отвори на стойката за U-образни. Разкачете двете букси и извадете вентилатора заедно със стойката. Вече има достатъчно място за работа. 5. Алтернатора се държи на 4-болта за блока. Свалете ги и бележете местата им, че са с различна дължина. С едната ръка отместете маркуча на климатика към двигателя и извадете алтернатора. 6. Развиването на гайката е малко трудно защото няма как да си държите контра на ротора. Става с гайковерт, защото като тръгне да развива гайката се получава нещо като "прелашкване". Като казвам гайка имам предвид самата ролка защото гайката е на самата ролка. Навивате новата ролка като не я стягате много. 7. Махнете стационарната паразитна ролка. Ако има нужда може да свалите ролката на обтяжния механизъм и да смените лагера ако се налага.Сваля се лесно с ключ 14. 8. Монтирайте алтернатора като внимавайте за местата на болтовете. 9. Сложете новия ремък по схемата. Отново Опънете обтяжния механизъм и наместете ремъка. Сглобете в обратен ред и сте готови. Не забравяйте да закачите буксите на вентилатора. 10. Запалете мотора за да видите дали всичко работи както трябва. 11. Ако употребявате бира - сега му е времето. Процедурата отнема 1час спокойно и без бързане. Ако искате само да смените пистовия ремък прескочете точки - 4,5 и 6. Надявам се да е полезно на някои. Поздрави и успех на всички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
angello 35 #5 Отговорено 15 Май, 2014 Niki G-Враг #1 на автосервизите в България, истинско олицетворение на лозунга: България-нация техническа Поздравления, за пореден път! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NikiG 161 #6 Отговорено 16 Май, 2014 Привет Ангеле, Така е защото почти всеки път досега след интервенция на майстори се налага повторна намеса. А добрите автомонтьори се познават когато след работата им не си личи да е пипано. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
angello 35 #7 Отговорено 16 Май, 2014 (Редактирано) Напълно съм съгласен с теб Ники, просто ме удиви за пореден път, как се бориш с неволята и си се нагърбил сам да смениш ремък и ролки, че и упътване да напишеш . Представих си, как четящите тук собственици и монтьори от автосервизи те кълнат, че им отнемаш кръвчицата за смучене и го сравних с един много смешен лозунг от времето на Соца. Ще ти разкажа когато се видим и как наскоро мой познат работещ в елитен официален сервиз на друга марка е бил потресен от нивото на оборудване, квалификация, подход и обслужване в един почти селски сервиз в района на Мюнхен сравнено с това на тъй наречените официални сервизи у нас. Редактирано 16 Май, 2014 от angello Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jikata78 0 #8 Отговорено 8 Декември, 2014 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jikata78 0 #9 Отговорено 8 Декември, 2014 в бултрако ролката е 123лв.и 54лв. за смяна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Damasko 5 #10 Отговорено 20 Октомври, 2016 Здравейте. Искам да попитам как да разберем дали ролката на алтернатора е заминала? Ще сменям дългия с къс и искам да проверя дали всичко е наред преди да го монтирам. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #11 Отговорено 20 Октомври, 2016 Като е свободна и при завъртане на ръка не би трябвало да има никакви шумове и да си се върти свободно. Но щом не си я чул да вие или нещо такова, най-вероятно не е за смяна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Zhorieff 4 #12 Отговорено 9 Декември, 2016 (Accord 2004 140 I-CTDI Tourer) Здравейте, погледнах под капака, защото не съм обръщал внимание до сега и никой преди мен не си е дал зор да махне паразитната ролка, затова ще трябва да го направя аз, но ще трябва да пооправя и нещо по ролките, което все още не съм установил! С две думи, имам дълъг ремък и две паразитни ролки, ще махна едната и ще взема къс ремък, но алтернатора или поне от тази страна се чува чукащ звук на пресекулки с пауза от около 1-2 сек, това ли е симптома за лагерите вътре в алтернатора и ако да, бих го свалил облужил с нови лагери, но някой знае ли какви да са тези лагери, размери и тип, евентуално марки, също, за самото набиване на лагерите ок, гледах клипче с печка и фризер, което силно ме впечатли, но свалянето на стария външен малък лагер беше с флекс ?! Някакъв друг начин да го извадя? Другото нещо, което ми прави впечатление от към ремъка е, че като карам и да кажем съм на по високи обороти и отпусна педала на газта или ускоря рязко и излиза свирещ звук и то доста силен вече, нещо от рода на мокър ремък или виене със свирукане, но не е мокър, да търся ли и някоя друга ролка ? Ремъка изглежда отгоре нормално, добре е натегнат, не е напукан и т.н Доста неприятен и силен звук, щом на нормална музика го чувам от време на време вътре в колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
petko_z 125 #13 Отговорено 9 Декември, 2016 За лагерите на алтернатора: 15X35X13 - заден 17X47X14 - преден Единия при мене падна с много зор.. Другия без проблем. Кой точно беше проблемния вече не помня.. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yozo 1 #14 Отговорено 17 Декември, 2016 Здрасти колеги , скоро май ще трябва и аз да го сменям, съдейки по клипа от youtube горе долу е почнал и при мен проблема. Въпросат ми е от къде мога да си взема ролката и ремака, както се казва оргинални? Не съм от София и нямаме Бултрако, както сте писали. Рових и в сайтовете им, никъде не видях части да продават. В някой сайтове даже видях от сорта на 255 лв, това реално ли е за 1 ролка? Колата е акорд 2.2 цдти 2004г. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове