alman 20 #1 Публикувано 22 Април, 2014 Зравейте, та появи се следният проблем. Смених джантите с гумите, които купих есента. Продавачът каза, че джантите са от Вояджер и отговарят, на параметрите за Харви. Гумите са стари, но могат този сезон да се карат. Единственото е, че са доста широки - 215/65/15. Направих втулки при стругар, които са 71,4/64 , мисля, че са точно калибрирани - има съвсем лека хлабина като ги сложа. Болтовете не съм сменял - от железните джати са си. Та проблема е следния - по празниците пътувах по провинцията и забелязах, че точно от 100км/ч , нагоре почва да ми тресе волана. Изключвах от скорост - няма разлика и почвам да се съмнявам в гуми или джанти. Когато ги монтирах, уж гумаджията ги балансира и каза, че са ОК. Явно трябва да ходя при друг гумаджия, защото за 1 месец от как съм ги сложил не съм набивал в дупки , бордюри или нещо такова да кажем, че съм изкривил джанта /гума... Въпросът ми е, може ли причина да са гайките или втулките. Все ми се струва, че като я взех от гумаджията я пробвах по околовръстното и нямаше такова биене. Не помня просто дали съм вдигнал необходимата скорост. Щом скоростта падне на 95 /примерно/ проблемът изчезва. Благодаря предварително за мненията. Поздрави, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WingMan 164 #2 Отговорено 22 Април, 2014 Отиди на по-хубав сервиз да ти ги балансират пак. И аз я правих тази процедура 2 пъти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Player101 383 #3 Отговорено 22 Април, 2014 Казваш, че гумите са стари. Ако са неправилно съхранявани, нищо чудно да са се изкривили. Другия вариант е лош ( или липса на) баланс. Провери тези двете неща и ако всичко е наред, тогава можеш да се съмняваш във втулките. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #4 Отговорено 22 Април, 2014 Съмнява ме да е от гумите.Моите с които купих колата са 12 годишни Освен,че са дървени нищо друго им няма.Малко скърцат по завоите,но това лято ще изкарат и ги хвърлям Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #5 Отговорено 22 Април, 2014 Балансирай си гумите в някоя по-голяма гумаджийница където имат по-нови машини Според мен проблема е в баланса! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vadoiv 1 #6 Отговорено 22 Април, 2014 Втулките не трябва да имат никакъв луфт..,даже трябва да влизат трудно на главината.. ,според мен е от тях..! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #7 Отговорено 22 Април, 2014 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=41326&hl=%26quot%3B%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%83%D1%81%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%26quot%3B&do=findComment&comment=364788 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #8 Отговорено 22 Април, 2014 Аз също съм имал тресене на волана от стари гуми Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Imst 558 #9 Отговорено 22 Април, 2014 Не би трябвало да е от втулките, ако са направени точно. И аз сложих нови джанти с втулки преди няколко седмици на Акорда, няма никаква разлика/тресене при високи скорости от 140-150. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #10 Отговорено 22 Април, 2014 Щом болтовете са били перфектни с металните джанти, значи са си с хубав конус. Вероятността, конусът на новите джанти да е друг, е почти нулева. Ако болтовете са затягани равномерно, а не юруш с пневматичния гайковерт, джантата се центрира перфектно и дори без втулки, биене и други подобни, няма. Вероятността, балансът на гумаджиите да не е динамичен, тоестда не е радиално-аксиален, също е почти нулева - то май не останаха живи от онези дърти, статични баланс машини. И какво остава? Гумите. Стари гуми, втора/трета/четвърта употреба, един Господ знае в какво действително състояние, минават криво-ляво през баланса, но на пътя са си скръб - е, те така се появяват вибрации. За какво, мислите, европейците ги бракуват? Щото имат бол пари? Не! И за да изключа всякакви съмнения, споделям собствения си опит - слагам стари гуми, подарък, за закърпване на положението, уж добри, на баланса са в норма, а на пътя, от 120 до 130 км/ч предницата тресе. Връщам се при гумаджията, който ми е приятел и работи с доста модерна техника - качва ги и няма проблем. Слагаме ги на колата и пак тест, и пак между 120 и 130 тресе. Ядосах се и купих нови гуми. И тресенето изчезна заедно със старите боклуци. Старата гума си е стара гума, каучукът е каталясал и при натоварване, различно поддава встрани. Казано по-елементарно, когато гумата се сложи на колата, от натоварването бордовете се разтеглят неравномерно, променя се разпределението на теглото на материала и се нарушава точно динамичния баланс. И при определена скорост, се появява оня резонанс, който къса нерви. Та, така със старите гуми, не че няма и читави, понякога, ама... Затова, сериозните гумаджии-търговци на втора употреба, при такъв проблем, веднага правят ресто. Защото във втората употреба имат в пъти повече печалба, отколкото в нови гуми и не им дреме. Ама, само сериозните. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
koko__2002 32 #11 Отговорено 22 Април, 2014 Съгласен съм с Драгойчо. Преди имах опел и му бях сложил лети капли от алфа и диаметъра на главината на алфата е по голям без втулка само на болтовете, без никакви тресения съм вдигал до 160 но с нови гуми. До това лято карах с гумите с която взех хондето и след 120-130 хем по шумно хем леко трептене във волана. Сега с чисто нови гуми и утихна и днес се гонихме с едно голфче до 180 стигнах не мърда и колата и волана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #12 Отговорено 23 Април, 2014 Така, та ....вчера слязох пред блока да прегледам положението. Вадя мижавия оригинален ключ за гуми пробвам да стягам, като не очаквам да мръдне, но за голямо удивление всичи болтове на всички гуми успях да натегна с по 1/4 оборот почти. Нямах възможност да тествам, но днес карах щерката на училище и ми се струва, че е по- добре. Въпросът ми е, възможно ли е болтовете да се саморазвиват /прекрасно помня, че гумаджията ги стегна само с пистолета/ поради несъответствие в градусите на конусите или просто му е хилав пистолета и го е мързяло да ги донатегне на ръка? Не мисля , че е от втулките - дори и да има 1 мм отклонение втулката, та тя е само за центриране - едва ли разчитаме на пластмасова втулка да поеме някакво натоварване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1561 #13 Отговорено 23 Април, 2014 ... поради несъответствие в градусите на конусите ... Веднага, ама ВЕДНАГА отивай да си купиш правилните гайки за джантите от Вояджър. С хондовите гайки няма да стане упражнението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #14 Отговорено 24 Април, 2014 При колегaтa може и дa е от гaйките, стaри гуми и т.н. Обaче според мен е вaжен и гумaджиятa. Хaрвито ми е с чисто нови БФ Гудрич и бие, че чaк волaнa тресе около 110-120км/ч. Кaто се приберa отивaм при друг гумaджия дa бaлaнсирa... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове